چهارشنبه 27 شهریور 1398 - 10:19:06

تناسب اندام سریع

 

راهکارهای رسیدن به تناسب اندام سریع

رژیم غذایی و ورزش باید چگونه باشد تا لاغر شویم؟

 

روش های رسیدن به تناسب اندام سریع

 


لاغری و رسیدن به تناسب اندام، ایده آل بسیاری از افراد است؛ اما به تحقق رساندن آن کار چنان ساده ای نیست. همیشه رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی، راه های موثر برای رسیدن به تناسب اندام سریع محسوب می شوند. اما سوالی که این حین پیش می آید این است که چه نوع رژیم یا تمرینات لاغری را باید انجام دهیم تا فرآیند تناسب اندام سریع تر پیش برود؟ در ادامه این مقاله از وب سایت رژلب به این سوال شما پاسخ خواهیم داد.


مصرف سبزیجات به عنوان میان وعده و حتی وعده اصلی


مصرف میان وعده نه تنها بسیار لذت بخش است، بلکه جهت جلوگیری از پرخوری در وعده های بعدی می تواند کمک بسیاری کند. البته نوع میان وعده ای که مصرف می کنید، بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که کالری اضافی موجود در آن ها برای شما دردسر ساز خواهد بود. سبزیجات به دلیل فواید بسیاری که دارد، گزینه خوبی برای مصرف به عنوان میان وعده محسوب می شود. این مواد کم کالری و سرشار از ویتامین های معدنی و فیبر می باشند. از همه مهم تر این که بسیار سیر کننده نیز می باشند و می توانند از زیاده روی در مصرف مواد غذایی جلوگیری کنند. توصیه ما به شما این است که از سبزیجات سالمی مانند بروکلی، کاهو و نخود استفاده کنید. با این حساب، از این بعد که هوس میان وعده کردید، یک بشقاب سبزیجات بخارپز شده را انتخاب نمایید.

 

تاثیر مصرف سبزیجات در تناسب اندام سریع


تاثیر مواد غذایی تند در تناسب اندام سریع


اگر به دنبال یک مواد غذایی مفید برای کاهش وزن و تناسب اندام سریع هستید، چرا فلفل تند را امتحان نمی کنید؟ مصرف فلفل تند باعث می شود وضعیت ترموژتز بدن خود را حفظ نمایید. یعنی مضعیتی که باعث می شود دمای درونی بدن افزایش یابد. با انجام این کار، وزن بیشتری را از دست خواهید داد. با مصرف فلفل، دمای درونی بدن شما افزایش یافته و باعث می شود کالری بیشتری بسوزانید.

 

تاثیر مصرف غذاهای تند در تناسب اندام سریع


زمان خاصی را برای مصرف مواد غذایی در نظر بگیرید


یکی از نکاتی که تناسب اندام سریع را برایتان به ارمغان می آورد، مصرف مواد غذایی در زمان خاصی است. به این موضوع اصطلاحا روزه متناوب می گویند. بدین معنی که مثلا 8 ساعت از روز را به مصرف مواد غذایی و جذب کالری های مورد نظر بپردازید و 16 ساعت باقی مانده را تنها آب بنوشید. این راه جالب سطح انسولین را کاهش داده و بافت عضلات را حفظ می کند. در نتیجه، لاغری و تناسب اندام سریع را برای شما به دنبال خواهد داشت.


تناسب اندام سریع با سحرخیز بودن


اگر عادت دارید ساعت های طولانی بخوابید و حتی پس از بیدار شدن نیز در رختخواب بمانید، بهتر است بدانید که شما در معرض افزایش وزن زیادی قرار دارید. سحرخیز بودن یکی از عواملی است که در لاغری و تناسب اندام شما بسیار تاثیرگذار است. حتی محققان طی مطالعات خود به این نتیجه دست یافته اند که اشخاص سحرخیز به طور قابل ملاحظه ای در معرض کاهش شاخص توده بدنی خود قرار داشته اند.

 

تاثیر سحرخیز بودن در تناسب اندام سریع


انجام تمرینات بدنی شدید به جای تمرینات هوازی


شاید باور این موضوع برایتان غیر ممکن باشد که دویدن روی تردمیل به مدت یک ساعت و با دور کند، تاثیر چندانی روی تناسب اندام شما نخواهد داشت. حتی اگر مدت زمان انجام این کار را به دو ساعت برسانید، باز هم تغییر قابل ملاحظه ای مشاهده نخواهید کرد. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که تنها با 10 دقیقه انجام تمرینات سخت ورزشی در طول روز، می توانید چربی سوزی خوبی را تجربه کنید.
به عنوان مثال، فرض کنید که قصد انجام دوچرخه ثابت را در باشگاه دارید. ابتدا تنظیمات را روی آسان ترین رده قرار دهید و به مدت 30 ثانیه پدال بزنید. سپس مقاومت دستگاه را تا جایی که برایتان مقدور است بالا ببرید و به مدت 30 ثانیه دیگر پدال بزنید. این عمل را برای 10 دقیقه در چند ست متوالی انجام دهید و از سوزاندن چربی هایتان لذت ببرید. حال در نظر بگیرید که اگر پدال زدن روی دوچرخه ثابت را برای یک ساعت متوالی با دور کند انجام می داید، نتیجه چندان رضایت بخشی را کسب نمی کردید. از لحاظ علمی نیز این موضوع به اثبات رسیده است.

 

تاثیر تمرینات ورزشی در تناسب اندام سریع


مصرف الکل را کنار بگذارید و به جای آن چای سبز بنوشید


زمانی که نوشیدنی های الکلی را از برنامه خود حذف کنید، یک قدم بزرگ به سمت کاهش کالری بر خواهید داشت. همچنین، با مصرف نوشیدنی های مفید در چربی سوزی مانند چای سبز می توانید به تناسب اندام سریع دست پیدا کنید.
چای سبز با داشتن کاتچین ها در لاغری و کاهش وزن مفید است. محققان طی تحقیقات خود به این نتیجه دست یافتند که نوشیدن تنها یک فنجان چای سبز موجب سوختن 5.7 گرم چربی بدن می شود. از این رو شما می توانید با نوشیدن حداقل یک فنجان چای سبز در طول روز، تناسب اندام سریع را تجربه کنید.

 

تاثیر مصرف چای سبز در تناسب اندام سریع


کاهش مصرف شیرینی و شکلات


بر کسی پوشیده نیست که برای تناسب اندام سریع باید هر چه زودتر مصرف مواد غذایی قندی را از رژیم غذایی حذف کرد. شاید شکر یک طعم دهنده خوب برای انواع بیسکوییت، شیرینی، شکلات و دسرها باشد؛ اما باید بدانید که در دراز مدت موجب بروز آسیب های جبران ناپذیر به شما خواهد شد. شکر هیچ گونه خواص غذایی مانند مواد معدنی، ویتامین و آمینو اسیدی ندارد و تنها یک طعم دهنده اعتیادآور و صد البته چاق کننده است.

 

تاثیر کاهش مصرف شیرینی در تناسب اندام سریع


تاثیر محاسبه کالری دریافتی در تناسب اندام سریع


شاید گاهی اوقات مدیریت و پیگیری میزان کالری دریافتی کار دشواری باشد؛ اما غیر ممکن نیست. همواره به خاطر داشته باشید که دانستن میزان کالری دریافتی و همچنین کالری های سوزانده شده، شما را در تناسب اندام سریع بیشتر کمک می نماید.


تاثیر وزنه سنگین بلند کردن در تناسب اندام سریع


بالا بردن وزنه ها نیز می تواند یک روش خوب برای کاهش وزن و تناسب اندام سریع باشد. یکی از اصلی ترین اثرات ورزش کردن در کنار ساخت عضله، افزایش متابولیسم عضله است و هر چه این میزان سریع تر باشد، میزان کالری که در مجموع می سوزانید، بیشتر خواهد بود. یکی از بهترین حرکات برای رسیدن به تناسب اندام سریع انجام اسکات است.


تاثیر دوش آب سرد در تناسب اندام سریع


شاید با خود بگویید حمام آب سرد چه ربطی به لاغری دارد؟ در جواب باید بگوییم که محققان طبق مطالعات خود به این نتیجه دست یافته اند که اگر بدن در محیط سردتری قرار بگیرد، تلاش بیشتری برای گرم شدن می کند و در نتیجه از طریق سوزاندن چربی ها این کار را انجام  می دهد.


تاثیر بازی با حیوان خانگی در تناسب اندام سریع


بازی کردن با حیوان خانگی می تواند شما را وادار به تحرک زیاد و سوزاندن کالری کند. اگر حیوان خانگی دارید، باید بگوییم که این یک امتیاز مثبت برای شما است. سعی کنید در اوقات فراغت، حیوان خانگی خود را به بیرون از خانه یا پارک ببرید و ساعتی را به بازی اختصاص دهید. این کار را حداقل هفته ای دو بار در کنار سایر برنامه های لاغری انجام دهید و شاهد تناسب اندام سریع خود باشید.

 

تاثیر بازی با حیوانات خانگی در لاغری و کاهش وزن


شمارش میزان فعالیت های ورزشی برای رسیدن به تناسب اندام سریع


فرقی نمی کند که برای رسیدن به تناسب اندام سریع خود چه حرکات و تمرینات ورزشی را انتخاب کرده اید؛ مهم این است که تعداد آن را به خاطر داشته باشید. یعنی اگر می دوید یا پیاده روی می کنید، تعداد گام های خود را بشمارید تا بیشتر به ادامه ورزش ترغیب شوید.


تاثیر کاهش مصرف میوه های پر قند در تناسب اندام سریع


اکثر افراد فکر می کنند همه میوه ها مقوی هستند؛ در صورتی که این طور نیست. برخی میوه ها حاوی مقدار زیادی شکر هستند. به خاطر داشته باشید که پنج وعده میوه در روز، معادل 500 میلی لیتر نوشابه است. نکته جالب دیگر این است که قند میوه ها می تواند سوختن چربی را کاهش دهد. بدین معنی که موجب افزایش گرسنگی شده و روند کاهش وزن را کاهش دهد. برای کسب بهترین نتیجه، سعی کنید در روز دو الی سه عدد میوه مصرف کنید.


به موقع غذا بخورید تا تناسب اندام سریع را تجربه کنید


همیشه زمانی غذا بخورید که گرسنه هستید. اگر گرسنه نیستید، چیزی نخورید؛ چرا که استفاده مکرر از غذاها و میان وعده های غیر ضروری می تواند کاهش وزن شما را به تعویق بیندازد. سعی کنید میان وعده های غیر ضروری را از برنامه غذایی خود حذف کنید. هر گاه گرسنه شدید، به جای مصرف کیک، بیسکوییت و انواع مواد غذایی پر کربوهیدرات، به مصرف آجیل و لبنیات پر چرب روی آورید.


تاثیر مواد غذایی ارگانیک در تناسب اندام سریع


توجه داشته باشید که پاستا، کلوچه، نان، بستنی و شکلات، حاوی مقادیر بالایی از کربوهیدرات هستند و مصرف آن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود. توصیه ما به شما مصرف مواد غذایی طبیعی و ارگانیک است. از جمله مواد غذایی ارگانیک می توان به میوه، سبزیجات، گوشت، ماهی، آجیل، روغن زیتون و ... اشاره کرد.


کاهش مصرف کربوهیدرات برای رسیدن به کاهش وزن


کاهش مقدار مصرف نشاسته و کربوهیدرات می تواند در رسیدن به تناسب اندام بسیار موثر باشد. مزیت رژیم کم کربوهیدرات این است که موجب می شود غذای کمتری بخورید. یکی از متداول ترین اشتباهات حین گرفتن رژیم کم کربوهیدرات این است که از مصرف چربی های مفید نیز اجتناب شود. همواره به خاطر داشته باشید که کربوهیدرات ها و چربی، دو منبع اصلی انرژی بدن هستند که بدن حداقل به یکی از آن ها نیاز دارد. اجتناب همزمان از کربوهیدرات و چربی منجر به گرسنگی و خستگی می شود. بنابراین، افراد دیر یا زود از رژیم خود خسته شده و تسلیم می شوند. بهترین راه حل این است که چربی طبیعی بیشتری مصرف کنید. از جمله این چربی های مفید برای بدن می توان به گردو، ماهی، کره، آووکادو، تخم مرغ، گوشت و ... اشاره کرد.
سعی کنید همیشه به خصوص در ابتدای کاهش وزن، به اندازه کافی غذا بخورید. زمانی که در رژیم کم کربوهیدرات، چربی می خورید، به این معناست که چربی به عنوان سوخت بدن سوزانده خواهد شد. به دلیل آن که میزان چربی بدن و هورمون انسولین کاهش می یابد، وزن اضافی خود را بدون تحمل گرسنگی از دست خواهید داد.

 

تاثیر مصرف سبزیجات در لاغری و تناسب اندام


غذاهای بخار پز و باربیکیو را جایگزین غذاهای سرخ شده کنید


اگر به خوردن غذاهای پرچرب و سرخ کردنی علاقه زیادی دارید و چندین بار در ماه فست فود مصرف می کنید، بهتر است بدانید که در خطرات اضافه وزن، ناراحتی قلبی، فشار خون بالا و ... قرار گرفته اید. اگر تمایل دارید از شر چربی های اضافه ناحیه شکم و پهلو خلاص شوید، پیشنهاد می کنیم به مصرف غذاهای آب پز، باربیکیو شده و بخارپز روی بیاورید. مصرف غذاهای پخته شده به روش های سالم باعث می شود مواد مغذی درون آن به خوبی حفظ شده و عاری از هر گونه چربی مضر شوند. عادت پیدا کردن به مصرف غذاهای پخته و سالم باعث می شود به مروز به لاغری و تناسب اندام دست پیدا کنید.


غذاهای کالری منفی مصرف کنید


یک سری مواد غذایی وجود دارند که به نام غذاهای کالری منفی معروف هستند. این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند. یعنی بدن انرژی بیشتری برای هضم آنها می سوزاند و در عین حال بدن نمی تواند کالری زیادی از آنها را برای خود ذخیره کند. پس علاوه بر اینکه باعث سوخت چربی ها می شوند، کمتر به چربی  تبدیل شده و ذخیره می شوند. مواد غذایی دارای چربی، پروتئین، کربوهیدرات ها، کالری، ویتامین و املاح هستند. ویتامین ها بافتهای بدن را تحریک می کنند تا آنزیم تولید کنند که این آنزیم ها باعث تجزیه و مصرف انرژی موجود در غذاها می شوند. بنابراین غذاهای با کالری منفی غذاهای غنی از ویتامین و املاح هستند که نه تنها باعث مصرف انرژی حاصل از خود می شوند، بلکه انرژی اضافی موجود در طی عمل هضم را مصرف می کنند. البته مصرف این گونه مواد غذایی زمانی در کاهش وزن موثر است که غذاهای پر کالری و فاقد مواد مغذی مثل انواع تنقلات و چیپس و... را مصرف نکنید.
مارچوبه، چغندر، کلم، کلم بروکلی، هویج، گل کلم، کرفس، کاسنی، فلفل قرمز، خیار، شاهی، سیر، لوبیا سبز، کاهو، پیاز، تربچه، اسفناج، شلغم، کدو سبز و میوه هایی همچون سیب، زغال لخته، طالبی و گرمک، گریپ فروت، لیمو ترش، انبه، پرتقال، هلو، آناناس، تمشک، توت فرنگی، گوجه فرنگی، نارنگی و هندوانه در دسته مواد غذایی کالری منفی قرار می گیرند.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: