چهارشنبه 06 شهریور 1398 - 10:04:36

لاغری و تناسب اندام

 

چگونه می توان به لاغری و تناسب اندام دست یافت؟

مواد غذایی مفید در کاهش وزن

 

لاغری و تناسب اندام

 


لاغری و تناسب اندام از آن دست ویژگی هایی است که همه اشخاص به آن دست پیدا نمی کنند. اغلب خانم ها و آقایان تمایل دارند زیبا و جذاب به نظر برسند. البته زیبایی فاکتورهای بسیاری دارد که از جمله آن ها می توان به داشتن اندامی کشیده، پوست صاف و شفاف، موهای خوش حالت، لبخند جذاب، عطر دل انگیز و ... اشاره کرد. برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام، راهکارهای بسیاری وجود دارد که در ادامه این مطلب از سایت رژلب به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. فقط کافیست برای دنبال کردن این راهکارها، کمی جسارت و انگیزه به خرج دهید.


انجام تمرینات ورزشی برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام


اگر می خواهید همیشه زیبا و خوش فرم به نظر برسید، نباید ورزش کردن را فراموش کنید. حتما توجه کرده اید افرادی که ورزش می کنند، باانگیزه تر و با نشاط تر از سایر افراد هستند. در واقع شما با انجام تمرینات ورزشی نه تنها به تناسب اندام دست خواهید یافت؛ بلکه از روحیه بسیار خوبی نیز برخوردار خواهید شد.
لزومی ندارد که ورزش را به طور کاملا حرفه ای دنبال کنید؛ این که سه بار در هفته به باشگاه بروید، تمرینات یوگا را در منزل انجام دهید یا حتی روزانه نیم ساعت پیاده روی کنید نیز در لاغری و تناسب اندام شما بسیار تاثیرگذار خواهد بود. ورزش دیگری که می توانید با استفاده از آن به تناسب اندام دست پیدا کنید، دوچرخه سواری است. دوچرخه سواری، عضلات و ران های شما را زیبا و خوش فرم می کند و از طرفی ورزش بسیار شاد و مفرحی نیز می باشد. رکاب زدن حدود نیم ساعت در روز می تواند تغییرات شگفت انگیزی را در عضلات شما پدید آورد.

 

تاثیر ورزش در تناسب اندام


تاثیر مصرف غذاهای آب پز و باربیکیو در لاغری و تناسب اندام


اگر به خوردن غذاهای پرچرب و سرخ کردنی علاقه زیادی دارید و چندین بار در ماه فست فود مصرف می کنید، بهتر است بدانید که در خطرات اضافه وزن، ناراحتی قلبی، فشار خون بالا و ... قرار گرفته اید. اگر تمایل دارید از شر چربی های اضافه ناحیه شکم و پهلو خلاص شوید، پیشنهاد می کنیم به مصرف غذاهای آب پز، باربیکیو شده و بخارپز روی بیاورید. مصرف غذاهای پخته شده به روش های سالم باعث می شود مواد مغذی درون آن به خوبی حفظ شده و عاری از هر گونه چربی مضر شوند. عادت پیدا کردن به مصرف غذاهای پخته و سالم باعث می شود به مروز به لاغری و تناسب اندام دست پیدا کنید.


تاثیر مصرف زیاد میوه و سبزیجات در لاغری و تناسب اندام


اگر می خواهید در کمترین زمان ممکن به لاغری و تناسب اندام دست پیدا کنید، باید در وهله اول به نوع غذاهایی که می خورید توجه نشان دهید. میان وعده ها نیز یکی از همین نکاتی است که باید همواره به آن توجه داشت. افرادی که تناسب اندام برایشان حائز اهمیت است، معمولا میوه و سبزیجات یک پای ثابت برنامه غذایی روزانه آن ها است. توصیه می کنیم همیشه مقداری میوه همراه خود در سرکار یا بیرون از خانه داشته باشید تا زمان گرسنگی مجبور به خوردن فست فود و تنقلات مضر نشوید. مصرف میوه و سبزیجات علاوه بر این که چربی سوزی بدن را افزایش می دهد، کالری لازم برای فعالیت های لازم را نیز در اختیارتان قرار می دهد. اگر از مصرف هر روزه میوه و سبزیجات خسته می شوید، به شما پیشنهاد می دهیم تنوع را وارد این برنامه کنید. به عنوان مثال، برای درست کردن سالاد از انواع مختلف مواد غذایی مانند کاهو، سبزیجات، پیازچه، انواع آجیل و دانه، انواع میوه های فصل، پروتئین مانند مرغ و ماهی و ... استفاده نمایید. حتما روزی یک تا سه وعده از انواع میوه و سبزیجات مختلف استفاده نمایید. البته زیاده روی در این امر نیز به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

 

تاثیر مصرف میوه و سبزیجات در تناسب اندام


تاثیر آب در لاغری و تناسب اندام


برای تامین انرژی لازم جهت فعالیت سلول ها، می بایست روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید. نوشیدن آب به میزان کافی به شما کمک می کند تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین شود و خشکی و لایه های دو شاخی نیز از بین برود. نوشیدن آب به میزان کافی باعث می شود تا اندام های داخلی مانند کلیه ها و دستگاه گوارش عملکرد بسیار خوبی داشته باشند. از دیگر مزایای آب خوردن این است که اکسیژن کافی به سلول ها رسیده و جریان خون در رگ را نیز تنظیم می کند. علاوه بر این، سلول های را جوان و شاداب کرده و از پیری زودرس جلوگیری به عمل می آورد. مصرف آب به میزان کافی از پرخوری نیز جلوگیری می کند. هر گاه احساس گرسنگی کاذب کردید، ابتدا مقداری آب بنوشید. خواهید دید که اشتهای شما به روی غذا و میان وعده بسته می شود. توجه داشته باشید که نوشیدنی های دیگر مانند انواع آبمیوه ها، چای و قهوه نمی تواند جایگزین خوبی برای آب باشد و شما باید جهت سلامت پوست و بدن خود، به میزان کافی آب خالص بنوشید. اگر قادر به نوشیدن روزی 8 لیوان آب نبودید، می توانید از روش دتاکس استفاده کنید. بدین صورت که میوه های مورد علاقه خود را خرد کرده و همراه با سبزی های معطر و کمی آبلیموی طبیعی به آب اضافه کنید. اجازه دهید بطری آب حدود نیم تا یک ساعت به همان حالت بماند تا طعم ها جذب آب شوند و سپس آن را بنوشید. نوشیدن آب طعم دار بسیار راحت تر از آب بدون طعم خواهد بود.

 

تاثیر آب در لاغری و تناسب اندام


تاثیر خوردن صبحانه در لاغری و تناسب اندام


حتما شنیده اید که صبحانه یکی از مهم ترین وعده های غذایی روزانه است و افرادی که عادت به انجام این کار دارند، عموما خوش اندام تر، باهوش تر و زیباتر هستند. خوردن صبحانه باعث می شود تا شما کالری مورد نیاز برای انجام فعالیت های روزانه را دریافت کنید. همچنین، میل به مصرف غذاهای حجیم و پر کالری در وعده های ناهار و شام به حداقل می رسد. سعی کنید مصرف مواد غذایی سالمی همچون آبمیوه تازه، میوه، نان سبوس دار، آجیل، لبنیات، تخم مرغ و ... را در این وعده بگنجانید. وعده صبحانه باعث می شود چربی سوزی در بدن افزایش یافته و شخص به مرور زمان خوش اندام شود.


تاثیر کاهش مصرف گوشت قرمز در لاغری و تناسب اندام


گوشت قرمز نسبت به گوشت سفید حاوی چربی بیشتری است و زیاده روی در مصرف آن موجب افزایش وزن می شود. شما می توانید جهت تامین پروتئین مورد نیاز بدن خود از گوشت سفید مانند ماهی، میگو و مرغ استفاده کنید. البته مصرف به اندازه گوشت قرمز نیز توصیه می شود. همان طور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، بهتر است انواع گوشت مصرفی خود را از روش های طبخ سالم مانند بخار پز، آب پز و باربیکو آماده کنید.


مصرف آبلیموی تازه و طبیعی


لیمو سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که برای پوست، لاغری و تناسب اندام بسیار مفید واقع می شوند. ویتامین C موجود در لیمو می تواند فرآیند چربی سوزی بدن را افزایش دهد. برای بهره بردن از خواص این ماده کافیست مقداری از آبلیمو را با آب ترکیب کنید. از اضافه کردن شکر به این نوشیدنی خودداری کنید؛ چرا که شکر موجب افزایش وزدن می شود.

 

تاثیر لیمو در لاغری و تناسب اندام


تاثیر استراحت کافی در لاغری و تناسب اندام


استراحت کافی و با آرامش موجب ترشح هورمون هایی در بدن می شود که چربی سوزی را افزایش داده و موجب کاهش وزن می شود. جالب است بدانید که کم خوابی موجب افزایش تمایل به مصرف غذاهای چرب و پرکالری می شود. به همین دلیل اگر قصد دارید در کمترین زمان ممکن به لاغری و تناسب اندام دست بیابید، به اندازه کافی بخوابید.


نکاتی در مورد خواب مناسب برای کمک به کاهش وزن و تناسب اندام

 

• سعی کنید هر شب در ساعت معینی بخوابید. این موضوع در دراز مدت به بدن کمک می کند که در آن زمان برای خوابیدن آماده شود.
• بعد از ساعت 2 بعد از ظهر قهوه نخورید. به یاد داشته باشید که بدن برای دفع کامل قهوه و در واقع خواب به موقع، زمان نیاز دارد.
• ورزش به موقع و به اندازه داشته باشید. فعالیت فیزیکی می تواند باعث شود که بهتر بخوابید. افرادی که ورزش می کنند، معمولا زودتر به خواب می روند.
• هر روز 15 دقیقه در معرض نور خورشید قرار گیرید. این موضوع برای ریتم شبانه روزی (ساعت بدن شما) بسیار موثر است. در نهایت، مطمئن شوید که اتاق خواب تان به اندازه کافی تاریک است و دمای مطلوب در آن جریان دارد.

 

تاثیر استراحت در لاغری و تناسب اندام

 

تاثیر مصرف به موقع غذا در لاغری و تناسب اندام

 

همیشه زمانی غذا بخورید که گرسنه هستید. اگر گرسنه نیستید، چیزی نخورید؛ چرا که استفاده مکرر از غذاها و میان وعده های غیر ضروری می تواند کاهش وزن شما را به تعویق بیندازد. سعی کنید میان وعده های غیر ضروری را از برنامه غذایی خود حذف کنید. هر گاه گرسنه شدید، به جای مصرف کیک، بیسکوییت و انواع مواد غذایی پر کربوهیدرات، به مصرف آجیل و لبنیات پر چرب روی آورید.

 

تاثیر پرهیز از مصرف میوه های پر قند در لاغری و تناسب اندام

 

اکثر افراد فکر می کنند همه میوه ها مقوی هستند؛ در صورتی که این طور نیست. برخی میوه ها حاوی مقدار زیادی شکر هستند. به خاطر داشته باشید که پنج وعده میوه در روز، معادل 500 میلی لیتر نوشابه است. نکته جالب دیگر این است که قند میوه ها می تواند سوختن چربی را کاهش دهد. بدین معنی که موجب افزایش گرسنگی شده و روند کاهش وزن را کاهش دهد. برای کسب بهترین نتیجه، سعی کنید در روز دو الی سه عدد میوه مصرف کنید.

 

تاثیر مصرف غذاهای دریایی در لاغری و تناسب اندام

 

مصرف غذاهای دریایی علاوه بر لاغر شدن، موجب پیشگیری از بیماری های خطرناکی همچون چربی خون، کلسترول، التهاب مفاصل، آکنه و سرطان می شود. انواع ماهی، میگو، صدف، خرچنگ و ... سرشار از پروتئین، اسیدهای چرب امگا 3، مواد مغذی و آنتی اکسیدان هستند. غذاهای دریایی تمام فاکتورهای یک خوراک سالم و تمام و کمال را دارند و برای بدن زنان بسیار مفید واقع می شوند. این مواد کم کالری و سرشار از پروتئین هستند و موجب می شوند ساعات طولانی تری را احساس سیری کنید و به سمت میان وعده های مضر نروید. در عین حال برای سلامت پوست و موی شما نیز بسیار موثر هستند. خانم ها باید بدانند که مصرف غذاهای دریایی می تواند به کاهش درد زمان دوران قاعدگی کمک شایانی کند.

 

تاثیر مصرف غذاهای دریایی در تناسب اندام

 

یا رژیم آب درمانی به لاغری و تناسب اندام کمک می کند؟

 

رژیم آب درمانی، یکی از روش های کاهش وزن بوده که این‌ روزها در میان مردم بسیار رواج یافته است. در این رژیم، شما فقط آب می‌ نوشید و مجاز به مصرف هیچ‌ چیز دیگری نیستید. در برخی از انواع رژیم آب درمانی به فرد توصیه می ‌شود که تا چند روز فقط آب بنوشد و پس از آنکه کاهش وزن آغاز شد، مصرف میوه و سبزیجات را آغاز کند. برخی از انواع این رژیم، خوردن سیب همراه با آب را مجاز می‌دانند. اما واقعیت این است که پس از چند روز ریاضت ‌کشیدن، فرد خسته شده و دوباره به رژیم غذایی سابق خود بازمی‌گردد. در نتیجه، همان ‌قدر که وزن از دست داده است، وزن اضافه می‌ کند.

 

رژیم آب درمانی

 

وقتی تنها ورودی بدن انسان آب باشد، مواد مغذی موجود در بدن از بین می ‌رود. نتیجه این است که در مدتی کوتاه، کاهش وزن چشمگیری حاصل می‌شود؛ اما آنچه از دست می ‌رود، چربی ها نیست. با این روش، میزان عضلات فرد در مقایسه با کسانی که روزانه مقدار طبیعی و توصیه ‌شده‌ 500 تا 800 کالری را از رژیم غذایی ‌شان حذف می‌ کنند، بیشتر تحلیل می ‌رود.
این روند به ‌معنای آن است که پس از قطع رژیم آب درمانی، برای حفظ وزن خود باید خیلی کم غذا بخورید؛ چون سوخت‌وساز بدنتان به‌طور محسوسی کاهش یافته است. ضمن اینکه درطول دوران رژیم آب درمانی هم اگر به‌ میزان مصرف مناسب آب توجه نکنید، پیامدهای ناگواری مانند سرگیجه، بیهوشی، یبوست، سردرد و… به ‌سراغ‌ تان خواهد آمد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 09 شهریور 1398 - 03:04:03
من ک صبحانه میخورم چاق میشم?
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: