سه شنبه 09 مهر 1398 - 17:34:09

تکنیک های لاغری

 

تاثیر ورزش هوازی در تناسب اندام

تکنیک های لاغری در سریع ترین زمان

 

 

معرفی انواع تکنیک های لاغری

 

 

روش های بسیاری برای لاغری و کاهش وزن وجود ندارد؛ اما نمی توان از هیچ کدام توقع معجزه داشت. رسیدن به تناسب اندام نیاز به صبر، تلاش، انجام تمرینات ورزشی مداوم و همچنین رژیم غذایی حساب شده دارد. در این مطلب قصد داریم شما را با انواع تکنیک های لاغری آشنا کنیم. با وب سایت رژلب همراه باشید.


از انجام تمرینات ورزشی غافل نشوید


یکی از مهمترین تکنیک های لاغری انجام تمرینات ورزشی است. بهتر است روزانه حداقل نیم ساعت از زمان تان را به ورزش اختصاص دهید. انجام کارهایی مانند پیاده روی تا محل کار، خرید روزانه و ... می تواند کمک بسیاری به شما در این زمینه کند. پیش از انجام ورزش، دور کمر و باسن خود را اندازه گیری کنید. اگر وزن شما رو به افزایش، اما اندازه این اندام ها رو به کاهش بود، بدین معنیست که شما در حال عضله سازی بوده و چربی هایتان را از دست خواهید داد. سعی کنید میزان تحرک تان را در طول روز افزایش دهید. به عنوان مثال، جاوربرقی بکشید، خانه را گردگیری کنید. اگر فرزندتان به مدرسه می رود، پیاده به دنبال او بروید. سعی کنید به جای استفاده از آسانسور و پله برقی، بیشتر از پله استفاده کنید. اگر با ماشین به فروشگاه می روید، بهتر است آن را در فاصله دورتر پارک کنید.
یکی از پیشنهادهای ما به عنوان تکنیک های لاغری این است که ورزش های هوازی سنگین را امتحان کنید. اگر قصد دارید وزن خود را برای شرکت در مراسم خاصی به سرعت کاهش دهید و بازگشت مجدد وزن برایتان اهمیت چندانی ندارد، می توانید از یک دوره تمرینات هوازی سنگین به کار ببرید. مربی های خصوصی یا مجله های سلامتی و همچنین ویدئوهای ورزشی می توانید کمک زیای در این باره به شما کند.
اگر قصد دارید وزن تان را کاهش دهید و اسن کاهش وزن نیز پایدار باشد، به یک برنامه هوازی فشرده نیاز خواهید داشت. برای پایبندی به این برنامه نیز باید تمریناتی را انجام دهید که از عهده آن برمی آیید. به عنوان مثال، اگر تمایل چندانی به دویدن ندارید، آن را به عنوان تمرین اصلی خود انتخاب نکنید. چرا که احتمالا انگیزه شما برای ادامه تمرینات از دست خواهد رفت. به جای آن، ورزش مورد علاقه خود را پیدا و دنبال کنید. به عنوان مثال ممکن است شنا یا پرش از مانع برای مشا جذابیت بیشتری نسبت به دوچرخه سواری داشته باشد. پس به سمت آن ها سوق پیدا کنید.

 

تمرینات ورزشی یکی از تکنیک های لاغری


سعی کنید برنامه تمرینی متنوعی داشته باشید. تنوع بالای حرکات ورزشی به افزایش سلامتی و حفظ انگیزه شما کمک بسیاری خواهد کرد. زمانی که یک تمرین را به مدت زمان طولانی انجام دهید، احتمال مصدومیت و خستگی شما بیشتر است. همچنین، احتمال اینکه تمرینات برای شما خسته کننده باشند نیز بیشتر می شود. پس هر گاه که برای تمرین به باشگاه می روید، از دستگاه های مختلف استفاده کنید و در بین آن ها، تمرینات قدرتی را نیز بگنجانید. بهتر است تمرینات هوازی کم تنش را انتخاب کنید. تمرینات هوازی ملایم مانند پیاده روی تند، دوچرخه سواری و شنا نه تنها در سوزاندن کالری مفید هستند، بلکه کمک بسیاری به سلامت قلب نیز می کنند. تمرینات قدرتی نیز انجام دهید. تمرینات قدرتی کمک می کند تا با افزایش عضلات، اندامی خوش فرم و لاغر داشته باشید. به طور کلی، برنامه های کاهش وزنی که در آن از تمرینات هوازی به همراه تمرینات قدرتی استفاده شود، کمک شایانی به سوزاندن کالری خواهد کرد.
در کنار انجام تمرینات ورزشی، استراحت کافی به شما کمک می کند تا در طول روز انرژی کافی داشته باشید و احتمال زیاده روی در مصرف مواد غذایی و تنقلات در شما نیز کاهش پیدا کند.کمبود خواب با ناتوانی بدن در سوزاندن چربی و کالری در رابطه است. خواب کافی به شما کمک می کند تا تجربه بهتری از کاهش وزن و تکنیک های لاغری که خدمتتان معرفی می کنیم، کسب نمایید.


شمارش کالری ها؛ یکی از تکنیک های لاغری


دانستن این که حداقل میزان کالری برای این که بدن تان به درستی کار کند چقدر است، به شما کمک می کند تا برنامه غذایی مناسب تری داشته و با سرعت هر چه بیشتر وزن کم کنید. باید توجه داشته باشید که نیاز افراد به کالری، سن، جنسیت، قد و میزان فعالیت آن ها بستگی دارد. برخی نرم افزارهای موبایلی وجود دارند که میزان کالری مورد نیاز شما را تخمین می زنند. با خاطر داشته باشید که حداقل میزان کالری دریافتی شما باید 1200 در روز باشد. هیچ گاه بدون مشورت با پزشک این میزان را کاهش ندهید. بهتر است در مورد هدف تان در لاغری و رسیدن به تناسب اندام، با یک متخصص تغذیه یا پزشک مشورت کنید. یک برنامه غذایی برای خود بنویسید و در آن به طور متعادل از انواع سبزیجات، غلات، میوه، چربی های سالم، انواع گوشت، کربوهیدرات، دانه ها و حبوبات استفاده نمایید. سعی کنید نیمی از بشقاب شام خود را به سبزیجات و میوه ها و نیم دیگر آن را به غلات و گوشت اختصاص دهید.


مصرف غذاهای سیر کننده یکی از تکنیک های لاغری


شما می توانید با ایجاد توازن در وعده های غذایی خود، نه تنها مواد مغذی مورد نیازتان را با کالری کمتر تامین کنید؛ بلکه می توانید اشتهایتان را نیز سرکوب نمایید. در ادامه مواد غذایی سیر کننده را به شما معرفی می کنیم تا با مصرف آن ها، پرخوری خود را درمان نمایید.

- شکلات تلخ
- بلغور جوی دو سر
- زنجبیل
- تخم مرغ
- سیب
- گریپ فروت
- سیب زمینی
- مواد غذایی تند
- سبزیجات برگ سبز
- انواع مغزها و دانه ها


بهتر است مقدار مواد غذایی را که در روز مصرف می کنید را کنترل نمایید. به عنوان مثال، مصرف آجیل و میوه خشک به عنوان میان وعده، بسیار سالم بوده و پیشنهاد می شوند. اما اگر در مصرف این مواد غذایی سالم زیاده روی کنید، کالری زیادی به بدن تان خواهد رسید. بهتر است میان وعده ای را که قصد مصرف آن را دارید، از قبل آماده کنید تا در دام پرخوری نیفتید. علاوه بر این، طعم و بوی قوی برخی مواد غذایی نیز باعث می شود تا شما را از پرخوری نجات دهدو به عنوان مثال، احتمال پرخوری شکلات تلخ بسیار کمتر از شکلات های شیرین خواهد بود. توصیه می کنیم فهرستی از مواد غذایی مورد نیازتان را تهیه کنید تا هنگام خرید در فروشگاه، از خرید تنقلات و مواد غذایی کم ارزش خودداری نمایید.
با این روش، احتمال این که خوراکی های ناسالمی مانند نوشابه، کیک صنعتی، چیپس و پفک یا سایر مواد غذایی فرآوری شده خریداری کنید، بسیار کاهش می یابد. سعی کنید زمانی که از کنار قفسه این گونه مواد غذایی رد می شوید، توجهی نشان ندهید. با این حساب، اگر نتوانید این غذاها را ببینید، برای خریدشان وسوسه هم نخواهید شد.

 

رژیم غذایی یکی از تکنیک های لاغری


حذف غذاهای پرکالری؛ یکی از تکنیک های لاغری


یکی از مهم ترین تکنیک های لاغری این است که مواد غذایی پرکالری را از برنامه غذایی خود حذف کنید. احتمالا این غذاهای پرکالری، بسیار مورد علاقه تان هم هستند. خوشبختانه بیشتر این غذاهای پرکالری، همتایان سالم تری نیز دارند که مصرف آن ها باعث می شود بدون دریافت چربی، قند یا کالری اضافه، از غذای مصرفی تان لذت ببرید. شما می توانید به جای مصرف انواع کیک و کلوچه های صنعتی، خودتان در منزل شیرینی بپزید یا دسرهای خانگی درست کنید. چیپس سیب زمینی، شکلات های شیرین و پفک را از رژیم تان حذف و به جای آن ها خوراکی های سالم و کم چرب مانند کره بادام زمینی خانگی، پنیر، انگور و ... را جایگزین کنید. بهتر است به جای مصرف انواع سس های فرآوری شده و پرکالری، از سرکه یا آبلیمو طبیعی برای مزه دار کردن سالاد خود استفاده کنید. به جای کره و روغن های غیر طبیعی نیز سعی کنید مصرف روغن زیتون و روغن کنجد اصل را جایگزین نمایید.


حذف غذاهای آماده؛ یکی از تکنیک های لاغری


اگر می خواهید بدن سالم و وزن ایده آل داشته باشید، پس دور غذاهای آماده را خط بکشید. غذاهای آماده حاوی چربی، قند یا نمک و کربوهیدرات بالایی هستند که باید از مصرف آن ها خودداری کرد. سوسیس، کالباس، انواع سوپ ها و خورشت های آماده، کیک و بیسکوییت های آماده، نوشیدنی های صنعتی و ... همگی در این دسته مواد غذایی آماده قرار می گیرند. اگر شاغل هستید، سعی کنید به جای سفارش غذا از رستوران ها و مراکز تهیه غذا، خودتان غذایی را هر چند حاضری از شب قبل آماده کنید. اگر هم زمان کافی برای پخت غذاهای خانگی را ندارید، می توانید به میزان بیشتری از چند مدل غذا آماده کرده و در فریزر نگهداری کنید تا زمان های پرکار بودن از آن ها استفاده نمایید.


در کنار وعده های غذایی از سالاد مصرف کنید


مصرف سالاد و انواع سبزیجات در کنار سایر مواد غذایی، می تواند یک گزینه خوب برای کاهش وزن و لاغری باشد. اما مصرف این مواد به تنهایی، یکی از اشتباهاتی است که می توانید در تکنیک های لاغری انجام دهید. اگر سالاد و سبزیجات را به تنهایی و به عنوان یک وعده غذایی استفاده کنید، هورمون گرلین که همان هورمون گرسنگی شما است، کاهش نخواهد یافت. در واقع سبزیجات حاوی فیبر بالا و کالری بسیار کم هستند که کمک زیادی به سیری شما نخواهد کرد. در نتیجه شما خیلی زود دوباره گرسنه خواهید شد و به مصرف خوراکی های دیگر یا اصطلاحا ریزه خواری روی خواهید آورد. سعی کنید در مصرف مواد غذایی اصلی تان، حتما کربوهیدرات را نیز بگنجانید تا مغز فرمان کاهش گرلین را صادر کند. حتی اگر قصد دارید سالاد را تنهایی به عنوان یک وعده غذایی مصرف کنید، سالادهای حاوی کربوهیدرات و پروتئین بهترین گزینه هستند. چرا که نیاز شما به مصرف انواع ریزمغذی ها را از بین می برند. سالاد سزار با داشتن کاهو، نان تست، مرغ، پنیر و زیتون، یکی از بهترین گزینه ها است.


تکنیک های لاغری با سونا


آیا می دانستید قرار گرفتن به مدت 15 دقیقه در سونا موجب می شود حدود 568 میلی لیتر عرق کنید؟ در واقع شما می توانید با سونا رفتن، آب را از بدن دفع کرده و وزن خود را کاهش دهید. البته که سونا نیز مانند سایر تکنیک های لاغری نمی تواند راهکاری دائمی برای کاهش وزن باشد. شما باید در کنار انجام تمرینات ورزشی و همچنین رعایت رژیم غذایی، از سونا استفاده کنید. علاوه بر این، باید پس از سونا، چند لیوان آب بنوشید تا از کم آبی بدن جلوگیری شود. توجه داشته باشید که افراد دارای مشکلات قلبی یا فشار خون و همچنین کودکان نباید از سونا استفاده کنند. جهت جلوگیری از کم آبی بدن، نباید بیش از 15 الی 20 دقیقه در سونا بمانید.

 

سونا از تکنیک های لاغری


لیپوساکشن یکی از تکنیک های لاغری


لیپوساکشن نوعی عمل جراحی است که به لاغری سریع و موضعی کمک بسیاری می ‌کند. این عمل برای افرادی تجویز می‌ شود که وزن مناسبی دارند اما در یک یا دو ناحیه از بدن‌ شان مانند شکم، چربی جمع شده است. لیپوساکشن همچون سایر عمل‌ های جراحی می ‌تواند خطراتی برای سلامتی فرد به ‌دنبال داشته باشد. از این رو حتما باید در مراکز معتبر و حرفه ‌ای انجام شود.

 

لیپوساکشن از تکنیک های لاغری


رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از تکنیک های لاغری


برخی از رژیم‌ های غذایی مانند رژیم مدیترانه‌ ای به کاهش وزن پایدار شما کمک می‌ کنند و از روش های لاغری طولانی‌ مدت محسوب می‌ شوند. اساس این رژیم، مواد غذایی و سبک آشپزی سنتی ساکنین حاشیه‌ دریای مدیترانه است. تحقیقات نشان می‌ دهند افرادی که این رژیم غذایی را دنبال می ‌کنند، کمتر از سایرین در معرض بیماری‌ های قلبی قرار دارند و معمولا لاغرتر و خوش‌اندام‌ تر نیز هستند. برای بهره ‌مندی از مزایای این رژیم غذایی، از خوراکی ‌هایی که در ادامه معرفی می کنیم بیشتر استفاده کنید و نان، لبنیات و غذاهای فرآوری ‌شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

- غذاهای دریایی به خصوص ماهی
- سبزیجات
- زیتون و روغن زیتون
- انواع میوه ها
- حبوبات
- انواع مغزها
- ادویه ها

 

تاثیر رژیم مدیترانه ای در لاغری

 


شما با به کارگیری این تکنیک های لاغری در سریع ترین زمان ممکن به اندامی خوش فرم و تناسب اندام دلخواه خود دست خواهید یافت.

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: