شنبه 30 مهر 1401 - 17:25:49

میکرو اسکالپ

 

میکرو اسکالپ

از گذشته تاکنون، میل به زیبایی و کمال گرایی در انسان وجود داشته و جزء جدایی ناپذیر از ذات و فطرت وی بوده است. از این رو، دست به خلق روش های بی شماری برای زیبایی و زیباتر دیده شدن زده است که یکی از جدیدترین آن ها، میکرو اسکالپ است. از جمله مواردی که انسان همواره سعی در برطرف سازی آن داشته، ریزش مو است که کاهش اعتماد به نفس را نیز به دنبال دارد. این مشکل بیشتر در افرادی که سابقه خانوادگی، استرس و کمبود برخی مواد معدنی دارند، رخ داده و قادر است. میکرواسکالپ، روشی برای حل مشکل افرادی است که دچار ریزش مو هستند؛ در این مقاله به صورت کامل در مورد این روش توضیح می دهیم.

 

فهرست مطالب:

میکرو اسکالپ چیست؟
مزایا و معایب میکرو اسکالپ
چه افرادی می توانند از روش میکرو اسکالپ استفاده کنند؟
مراقبت های بعد از انجام میکرو اسکالپ
سوالات متداول در مورد میکرو اسکالپ سر

 

 

میکرو اسکالپ سر

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

 

میکرو اسکالپ چیست؟

واژه اسکالپ در لغت به معنای پوست سر و یا کف سر میباشد. اما در اصطلاح کاربردی آن، اسکالپ به منطقه کف سر اطلاق می¬شود. کلمه میکرو که پیش از واژه اسکالپ قرار گرفته و به همراه آن استفاده می شود به معنای هاشور زدن می باشد. بنابراین از کنار هم قرار دادن دو واژه میکرو و اسکالپ کلمه میکرو اسکالپ تشکیل می شود که هاشور زدن کف سر معنی دارد.

روش میکرو اسکالپ یا در واقع همان هاشور سر به منظور رفع کم پشتی موی سر و یا طاسی سر انجام می گیرد. این عمل قابل انجام هم برای خانم ها و هم برای آقایان می باشد. همچنین این روش، روش پر کردن موی سر در مناطق خالی کف سر و در واقع کاشت رنگدانه کف سر به شکل فولیکول های مو میباشد. نحوه انجام میکرو اسکالپ در خانم ها و آقایان متفاوت می باشد. در مناطق خالی کف سر آقایان میکرواسکالپ با پیگمنت و به صورت نقطه ای انجام می شود. و اگر فرایند انجام آن در کف سر آقایان به جایی ختم شود که دارای مو باشد این نقطه ها به هاشور تبدیل می شوند. برای خانم ها میکرو اسکالپ اغلب به شکل مو به مو که شباهت بسیاری به روش شبیه سازی مو دارد انجام می شود. اسکالپ در خانم ها با روش میکرو بلیدینگ و به شکل هاشور های خیلی نازک و ظریف در مناطق کم پشت مو و شقیقه ها صورت می گیرد.

 

 

میکرو اسکالپ

 

مزایا و معایب میکرو اسکالپ

همانگونه که میدانید تکنیک میکرو اسکالپ سر روشی است که به وسیله آن مناطقی از سر که دچار ریزش مو یا طاسی شده اند را ترمیم کرده و ظاهر آن را بگونه ای تغییر می دهیم که به نظر برسد موهای فرد پرپشت است. در ادامه نگاهی کلی به مزایای اسکالپ سر می اندازیم.

+ هزینه پایین تر نسبت به کاشت مو
عدم وجود ریسک ابتلا به بیماری های عفونی
سرعت بسیار بالا
عوارض بسیار محدود و ناچیز
عدم نیاز به طی کردن دوران نقاهت
عدم نیاز به جراحی، ایجاد خونریزی و یا هرگونه عمل تهاجمی
قابل انجام برای انواع پوست سر
امکان تقویت مجدد رنگ
قابلیت انجام اسکالپ سر بر روی نوجوانان و کودکان
پوشاندن جای زخم یا بخیه روی سر و ابرو با کمترین هزینه و زمان
انجام اسکالپ بدون هیچگونه بیهوش

 

👇جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

عمل زیبایی ممکن است عوارض ناخواسته ای در پی داشته باشد. اما میکرو اسکالپ سر به دلیل اینکه یک عمل جراحی محسوب نمی شود، عوارض بسیار ناچیزی دارد. مانند ایجاد حساسیت به رنگ های ارگانیک که بسیار نادر بوده و قبل از انجام نیز تست های لازم انجام می شود. مورد دیگر نیز، موقتی بودن آن است که از نظر برخی مزیت محسوب می شود. همچنین ایجاد خارش در هفته اول نیز عوارض محدود آن می باشد که احتمال دارد مشاهده شود.

 

 

میکرواسکالپ سر

 

چه افرادی می توانند از روش میکرو اسکالپ استفاده کنند؟

روش میکرو اسکالپ برای همه افراد پاسخگو نیست و تنها افرادی با شرایط مناسب زیر می توانند از از آن نتیجه مثبت بگیرند:

 

 افرادی که کاملا طاس هستند و یا با ریزش مو دچار کم پشتی شده اند. و نمیتوانند کاشت یا ترمیم مو را انجام دهند. (دلایل مختلفی از جمله اضطراب، استرس، کمبود آهن، بیماری های روانی و … باعث ریزش مو یا طاسی می شود.)
افرادی که موهای آسیب دیده دارند یا جنس موهای آنها بسیار نازک و ظریف است.
به دلیل شیمی درمانی موهای آنها ریخته یا کم پشت شده است.
کسانی که به دلیل شکستگی و آسیب دیدگی ناحیه‌ای از سر خون رسانی ندارند. همچنین افرادی که در سرشان جای بخیه، زخم، خط اسکار و … وجود دارد. و میخواهند آن را پنهان کنند، نمی توانند از روش میکرو اسکالپ استفاده کنند
افرادی که موهای سر آن ها به شکل سکه ای ریزش می کند.
کودکانی که دچار ریزش مو هستند. و به دلیل سن پایین نمیتوانند ترمیم و کاشت مو انجام دهند.
افرادی که دچار سوختگی شده اند و ترمیم هایی انجام داده‌اند. که دوست ندارند دیده شود.
افرادی که از بیماری آلوپسی رنج میبرند.

 

 

میکرواسکالپ

 

مراقبت های بعد از انجام میکرو اسکالپ

در مراقبت های بعد از عمل در مقایسه کاشت مو و میکرو اسکالپ ، برای میکرواسکالپ تا سه هفته از ورزش های سنگین باید اجتناب کرد. ولی در کاشت مو تا یک ماه می بایست کلیه فعالیت های سنگین را قطع نمود. در روش اسکالپ سر برای خارش سر تا سه روز باید از این کار اجتناب کرد؛ ولی در کاشت مو این مراقبت تا یک ماه به طول می انجامد. همچنین شستشوی سر با آب گرم بعد از انجام میکرو هیچگونه محدودیتی برای اینکار وجود ندارد؛ اما در کاشت مو انجام این کار به مدت یک ماه ممنوع می باشد. در ادامه به چند نکته در مورد مراقبت بعد از انجام این عمل می پردازیم.

پس از عمل به مدت سه روز از شستشوی سر و استحمام خودداری کند. پس از 3 روز می تواند فرد سر خود را بشوید.
بعد از گذشت سه روز در صورتی که فرد مشکلی نداشته باشد، می تواند از شامپوهای خاصی که پزشک تجویز و توصیه می کند (مثلا شامپو بچه) استفاده کند.
از ایستادن و یا قرار گرفتن در برابر نور آفتاب و تابش شدید آن جدا باید پرهیز کند.
کسانی که پوست چرب دارند، بهتر است تا حد امکان سر خود را تمیز نگه دارند. ولی از پماد یا کرم استفاده نکنند.
جهت از بین بردن چربی ها بعد از عمل می توان از الکل استفاده کرد.
با رعایت موارد نام برده مسلما پس از عمل میکرو اسکالپ اشکالی به وجود نمی آید و فرد به راحتی می تواند از نتیجه عمل لذت ببرد.

 

خانم نسترن خورشیدی مدرس و پیگمنتر متخصص با سابقه کار و دارای مدرک بین المللی آکادمی Axford انگلیس- دارای مدارک رژووی آمریکا- کمپانی pcms استرالیا و دارای مدرک انجمن پزشکی سازمان ملل متحد UN در زمینه میکروپیگمنتیشن میکروبلیدینگ و مدرک پداگوژی می باشد

 

میکرو اسکالپ

 

سوالات متداول در مورد میکرو اسکالپ سر

کاربرد میکرو اسکالپ سر چیست؟

از این روش برای رفع نواقص متعدد و کاربردهای متفاوتی استفاده می‌شود. این روش فقط برای پر کردن فضاهای خالی سر بر اثر ریزش مو نیست. ریزش‌های مو ناشی از سوختگی پوست یا ناشی از زخم‌های جراحی نیز با همین روش رفع می‌شود. گاهی برای محو کردن خال‌های مادرزادی در پوست سر از روش میکروپیگمنتیشن اسکالپ استفاده می‌کنند.

 

آیا این روش دردناک است؟

کسانی که روش میکرو اسکالپ را امتحان می‌کنند معمولا در ابتدای انجام این فرایند، درد و سوزش و ناراحتی را تجربه می‌کنند. ولی به مرور این درد و سوزش کمتر می‌شود. بعض از قسمت‌های پوست سر، عصب‌های قوی‌تری دارند و درد را بیشتر منتقل می‌کنند. البته اکثر افرادی که این روش را انتخاب می‌کنند، بیشتر بر نتایج کار تمرکز دارند. و اهمیتی به درد و سوزش آن نمی‌دهند.

 

دوران ریکاوری اسکالپ سر چقدر است؟

قرمزی و سوزش بعد از میکرو اسکالپ سر ممکن است یک تا دو روز بعد از انجام فرایند، طول بکشد. غیر از این مورد، ریکاوری در اسکالپ سر، روندی سریع دارد و حتی روز بعد می‌توانید به فعالیت روزانه خود ادامه دهید.

 

آیا اسکالپ سر عوارض دارد؟

این روش عوارض و معایبی هم دارد. از جمله اینکه پوست سر تا مدت‌ها قرمز باقی می‌ماند. و اینکه پیگمنت‌ها همراه با دلمه زخم ممکن است خارج و کمرنگ شوند.

 

ایا روش میکرو اسکالپ فقط برای آقایان کاربرد دارد؟

این روش هم برای زنان هم برای مردان کاربرد دارد. زنان نیز ممکن است به انواع طاسی مبتلا شوند یا برخی از نواحی پوست سرشان به دلایل مختلف خالی شود. به همین دلیل زنان هم می‌توانند از مزایای این روش بهره ‌مند شوند و قسمت‌های خالی سر را پرتر نشان دهند.

 

 خانم لیلا نعمتی متخصص قرینه سازی و اصلاح ابرو در شمال تهران زعفرانیه


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: