دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 22:10:58

به موهایتان حالت دهید

اگر موهای شما کاملا صاف و بی حالت است می توانید حجم آن را بدون اینکه موها را وز کنید، افزایش داده و به آن ها حالت دهید.

هرکسی می تواند به روش های مختلف موهایش را حالت دهد اما روش هایی که ما به شما معرفی می کنیم بهترین ها هستند.یادتان باشد که موی شما متفاوت از موی دیگران است بنابراین باید همه ی روش ها را امتحان کنید.

بخش اول: موهای تان را آماده کنید

1.       ابتدا موها را شسته و نرم کننده بزنید. همیشه باید پیش از حالت دادن به موها، آن ها را بشویید زیرا فقط زمانی که موها خیس هستند می توانید حالت دارشان کنید. فقط مقدار کمی از نرم کننده استفاده کنید و با دقت تمام آن را بشویید تا باعث سنگینی موها نشود.

·         وقتی هنوز زیر دوش حمام هستید پس از استفاده از نرم کننده موهایتان را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا گره های آن ها باز شوند.

·         فرق تان را از هر طرف که دوست دارید باز کنید- از وسط، کنار و یا زیگزاگ.

 

2.       با یک حوله موها را خشک کنید. وقتی موها را خوب آب کشیدید و از حمام بیرون آمدید، یک حوله بزرگ را مانند کلاه، برای مدت 2 دقیقه دور سرتان بپیچید. سپس آن را از روی سرتان باز کرده و آب اضافی موها را بگیرید. می توانید قسمت قسمت موها را گرفته و با حوله آن ها را فشار دهید تا آب شان گرفته شود.

·         یادتان باشد که برای خشک کردن موها باید با حوله به آن ها ضربه بزنید نه اینکه آن ها را بمالید. مالیدن موها با حوله باعث آسیب و شکنندگی موها می شود.

·         زیاد موهای تان را خشک نکنید زیرا برای حالت دادن به آن ها نیاز دارید که کمی نم دار باشند.

·         برای گرفتن آب اضافه ی موها هرگز از سشوار استفاده نکنید زیرا موها را زود خشک کرده و آن ها را صاف می کند.

 

3.       در این مرحله می توانید از محصولاتی که باعث حالت دادن به مو می شوند مانند موس، ژل، اسپری، سرم مو و ...استفاده کنید. موس یکی از بهترین محصولات برای حالت دادن به موهاست. اگر موهایتان اصلا حالت ندارند می توانید از موس های حجم دهنده و سفت کننده مو استفاده کنید.

·         مقداری موس را به اندازه یک توپ گلف کف دستتان ریخته و سرتان را به سمت پایین خم کنید و با هر دودست، موس را به موهایتان بزنید.

 

·         موس را فقط به قسمت های میانی و انتهای موها بزنید و هرگز آن را به ریشه موها نزنید، زیرا موهای شما را چرب نشان می دهد.

·         همانطور که سرتان رو به پایین است قسمت کوچکی از موها را گرفته و آن را به سمت پوست سرتان مچاله کنید، درست مانند اینکه دارید یک کاغذ را در دستان تان مچاله می کنید.

 

4.       بگذارید موها به صورت طبیعی خشک شوند. در این جا باید کمی توقف کرده و بگذارید موها به خودی خود خشک شوند. فقط با همان تکنیک مچاله کردن کاغذ، هر 10-5 دقیقه یک بار موها را به سمت پوست سرتان مچاله کنید.

 

بخش دوم: استفاده از کلیپس

1.       وقتی از محصول حالت دهنده ی دلخواهتان استفاده کرده و موها را خوب مچاله کردید، برای حالت و فرهای بیشتر می توانید موهای تان را جمع کرده، کلیپس بزنید و بگذارید خودشان خشک شوند. با استفاده از کلیپس های پروانه ای قسمت های کوچکی از موها را جدا کرده و به سمت ریشه ی مویتان بپیچانید و کلیپس بزنید. اگر کلیپس ندارید می توانید موها را به صورت گوجه ای درست کرده و هر قسمت را سنجاق بزنید.

 

2.       در حالی که کلیپس ها هنوز روی سرتان هستند، روی تمام موهای تان را با اسپری مو بپوشانید. با این کار، فر موهای شما پس از خشک شدن ثابت می مانند. پس از زدن اسپری حدود 30 دقیقه ی دیگر صبر کنید –یا تا وقتی موها خشک شوند- .

·         اگر عجله دارید می توانید موهای تان را با سشوار خشک کنید.

 

3.       کلیپس ها را باز کنید. وقتی موهای شما کاملا خشک شدند می توانید کلیپس ها را باز کنید تا موها پایین بریزند. به آرامی موها را از هم جدا کنید. سپس سرتان را به سمت پایین خم کرده و آرام به موهایتان حجم و شکل بدهید.

·         هرکاری انجام می دهید فقط موها را شانه نکنید زیرا با این کار فر موها باز شده و انگار که موهایی وز دارید.

·         اگر موهایتان کمی گره خورده اند فقط کافی است با انگشتان تان گره ها را باز کرده و رشته های مو ها را از یکدیگر جدا کنید.

4.       آخرین مرحله این است که به اندازه ی یک سکه از ژل یا سرم مویتان را برداشته و به ساقه ها و انتهای مو ها بزنید. این کار به شما کمک می کند تا هم حالت موهای تان حفظ شود و هم درخشش خاصی به آن ها می بخشد.

 

 

نکته:

·         برای آنکه ریشه موهایتان حجم بیشتری پیدا کنند باید سر را رو به پایین خم کرده و سپس موها را مچاله کنید.

·         اگر دوست ندارید از اسپری مو استفاده کنید می توانید به جای آن از موس هایی که برای حفظ حالت مو می باشند به موهایتان بزنید.

·         استفاده ی بیش از حد از محصولاتی مانند موس، ژل، اسپری مو و... باعث چسبیدن موها به هم می شوند.

·         اگر از سشوار برای خشک کردن موهایتان استفاده می کنید، حرارت آن را روی متوسط یا کم تنظیم کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: