پنجشنبه 28 آبان 1394 - 23:12:01

سلامت و زیبایی پوست و مو

ترفندهای قدیمی ولی کاربردی در سلامت پوست و مو

سلامت و زیبایی پوست و مو

 

 


صنعت زیبایی به خصوص در دهه های اخیر بسیار پیشرفت کرده و با ارائه خدمات مختلف نیازهای آرایشی و بهداشتی خانم ها را تا حد زیادی رفع کرده است. ولی وقتی در مورد زیبایی و مراقبت از پوست و مو صحبت می شود بسیاری از ترفند های قدیمی همچنان طرفداران خاص خود را داشته و کاربردی هستند. در این مقاله به برخی از این ترفندهای آرایشی پرداخته شده و اثرات معجزه آسای آن ها بررسی شده است.
استفاده از خیار روی چشم ها

 



در گذشته یکی از محبوب ترین روش های از بین بردن تیرگی و پف زیر چشم استفاده از خیار بوده است. البته امروزه نیز برای این منظور از خیار استفاده می شود ولی امروزه از ماسک های طبیعی یا مصنوعی هم برای این کار استفاده می گردد که مواد داخل آن ها شیمیایی بوده و ممکن است در کنار اثرات مثبتی که در لحظه دارند، در طولانی مدت اثرات مخربی داشته باشند. ولی استفاده از یک تکه خیار بسیار مفید بوده و خستگی چشم ها را نیز بدون هیچ عوارضی برطرف می کند.

استفاده از پودر بچه به جای شامپوی موهای خشک

 



مدت های زیادی است که شامپوی مخصوص موهای خشک در بین مردم استفاده می شود. اما این شامپوها در گذشته به این اندازه وفور نداشته و کسانی که موهای چربی داشتند مجبور بودند، موهای خود را با پودر بچه بشویند. برای این کار نیز خانم ها پودر بچه را با روغن های گیاهی مخلوط کرده و روی موها قرار می دادند. البته اگر موهای مشکی داشته باشید باید در شستن موها بیشتر دقت کرده و پس از شستن به دقت در آینه نگاه کنید تا اثری از این پودر سفید رنگ روی موهای شما باقی نمانده باشد.

بستن منافذ باز روی پوست با آب سرد

 



اگر از آن دسته خانم هایی هستید که صورت خود را با آب سرد می شویید، باید بدانید که این کار باعث می شود که باکتری های داخل منافذ باز پوست از بین رفته و خود منافذ عمیق پوستی نیز به مرور بسته شوند. برای این کار می توانید ابتدا صورت خود را با آب ولرم و با صابون شسته و پس از پایان شستشوی صورت روی آن آب سرد بپاشید. این کار باعث می شود که پوست سرحال آمده و سرزنده تر دیده شود.

فر کردن موها با پارچه

 



از آن جایی که در گذشته بابلیس و یا وسایل فر کردن مو پیشرفته ای وجود نداشت، خانم ها برای فر کردن موها از روش های ابتدایی تری مانند استفاده از تکه پارچه هایی در بین موها استفاده می کردند. امروزه نیز با توجه به پی بردن خانم ها از مضرات وسایل حرارتی برای حالت دادن موها خانم ها باز هم به این روش قدیمی و موثر روی آورده اند. برای فر کردن موها به این روش، کافیست مطابق تصویر زیر از کمی آب استفاده کرده و یک شب تا صبح صبر کنید تا بتوانید از فرهای به وجود آمده روی موهای خود لذت ببرید.

 

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژ لب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 30 آبان 1394 - 18:30:35
ممنون از مطالبتون
واقعا عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: