چهارشنبه 22 اردیبهشت 1395 - 09:39:42

رنگ مو حاوی آمونیا

رنگ مو

تفاوت رنگ مو دارای آمونیا و رنگ مو بدون آمونیا

رنگ مو حاوی آمونیا



رنگ کردن موها پروسه ای علمی و بسیار دقیق است و به همین دلیل گاهی اوقات یک رنگ موی مشخص توسط دو فرد مختلف نتیجه کاملا متفاوتی می دهد. از طرفی انتخاب برند رنگ مو ، خود پروسه پیچیده و گیج کننده ای می باشد که در این مقاله به تفاوت رنگ موهای بدون آمونیا و رنگ موهای حاوی آمونیا پرداخته شده است.

 

برای درک بهتر تفاوت این رنگ موها ابتدا باید هدف از ترکیب آمونیا در مواد آرایشی بهداشتی را درک کنیم. از آن جایی که رنگ کردن موها پروسه ای کاملا شیمیایی است، آمونیا ماده ای است که باعث می شود فولیکول های مو متورم شوند و توانایی جذب بالاتری داشته و به همین دلیل رنگ مو را بهتر جذب می کنند. این خود باعث می شود که موها بهتر رنگ گرفته و از آن جایی که رنگ مو در عمق فولیکول ها نفوذ کرده است، رنگ مو ماندگاری بیشتری دارد. همچنین آمونیا به روشن کردن موها نیز کمک می کند زیرا با ملانین و رنگ طبیعی موها ترکیب شده و نتیجه بهتری می دهد.
از آن جایی که مولکول های آمونیا خیلی کوچک هستند، در پروسه رنگ کردن مو به سرعت تبخیر شده و در بسیاری موارد با بوی شدیدی همراه هستند. همچنین این مولکول ها هنگام شستشو و پاک کردن رنگ مو نیز موثر هستند و این کار را سریع و ساده می کنند.
رنگ موهای بدون آمونیا نیز درست است که حاوی مولکول های آمونیا نیستند ولی همچنان حاوی ذرات ریز آلکالین که مشابه آمونیا هستند، می باشند. در هنگام استفاده از محصولاتی که حاوی آمونیا نیستند ممکن است در مقایسه با محصولات آمونیا دار نتیجه دلخواه شما را ندهد. یکی از مهم ترین دلایل این امر این است که رنگ موهایی که حاوی آمونیا نیستند، مولکول های بزرگ تری داشته و هرچه قدر که مولکول ها بزرگ تر باشند احتمال جذب آن ها توسط موها کمتر شده و توانایی اشباع کردن و جذب فولیکول های مو کمتر می شود. از طرفی هر چه مولکول های درون رنگ مو بزرگ تر باشند، باعث می شوند که فولیکول های مو کمتر متورم شوند، این امر در نگاه اول مساله دار به نظر نرسیده و حتی خوب به نظر می رسد ولی همان طور که قبلا هم گفته شد، در رنگ کردن موها هرچه قدر موها متورم تر شوند رنگ مو بهتر جذب فولیکول ها شده و نتیجه بهتری و با ماندگاری طولانی تری به دست می آید. همچنین نتیجه رنگ مو زنده تر و زیباتر خواهد بود. علاوه بر آن نفوذ رنگ مو به سطح موها باعث می شود که رنگ مو خیلی زود شسته شده، از بین رفته و ماندگاری چندانی نداشته باشد.
از طرفی استفاده از رنگ موهای بدون آمونیا که مولکول های بزرگی دارند عیب دیگری هم دارد. این مولکول های بزرگ درهنگام قرارگیری در روی مو ذرات کوچکی از خود بر روی فولیکول ها باقی گذاشته و درست است که باعث می شوند که رنگ موی به دست آمده بوی تندی نداشته باشد ولی همین نداشتن بو خود به این معنی است که مواد داخل رنگ مو تبخیر نشده و بر روی تارهای مو باقی مانده اند. هرچقدر هم زمان تبخیر ذرات رنگ مو طولانی تر شود، شستن آن از روی مو دیرتر اتفاق افتاده و معمولا پس از چند وقت هم ذرات یک رنگ مو روی سر باقی می مانند.
با استفاده از نکات گفته شده، می توانید رنگ موی مناسب را برای خود و یا برای مشتری خود خریداری کرده و از نتایج به دست آمده آن لذت ببرید.

 

برای مشاهده فیلم آموزش رنگ و مش اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزش رنگ و مش


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395 - 21:58:45
مرسی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: