سه شنبه 30 شهریور 1395 - 17:52:44

الکترولیز موهای زائد

الکترولیز و از بین بردن موهای زائد

موهای زائد

الکترولیز

الکترولیز صورت

 

یکی از روش های از بین بردن موهای زائد بدن، الکترولیز است که در آن سوزن ریزی به ریشه موهای بدن یا صورت وارد شده و ریشه مو از داخل نابود می شود. در مرحله بعد این مو با موچین برداشته شده و دیگر رشد نمی کند. این روش به همراه لیزر دو روشی هستند که در آن ها موهای زائد به طور دائمی از بین برده می شوند و روش های دیگر موجود برای انجام این کار و از بین بردن دائمی موها به این اندازه موثر نیستد. در این مقاله از سایت رژلب نیز به پروسه الکترولیز و روش انجام آن بیشتر پرداخته شده است.

علت رشد موهای زائد
علت رشد موها بیشتر وراثت و تغییرات هورمونی در بدن است. همچنین برخی از داروها هم می توانند به طور موقت باعث رشد بیش از اندازه موها شوند. رشد موها روی سر و یا روی ابروها موجب ناراحتی نمی شود اما همین موها اگر روی دیگر اعضای بدن رشد کنند، جلوه زیبای خود را از دست داده و بسیاری از افراد سعی می کنند تا آن ها را از بین ببرند.

الکترولیز
از آن جایی که فاکتورهای زیادی در رشد موها موثر است، برای از بین بردن آن ها هم باید جلسات متعددی لیزر و یا الکترولیز صورت گیرد تا موها به صورت دائم از بین بروند.این کار معمولا هفته ای یک بار و یا دو هفته یک بار باید انجام شده و پس از تکمیل مراحل الکترولیز موها به صورت دائمی از بین می روند.

چند نکته مهم در مورد الکترولیز
• انجام الکترولیز درد چندانی ندارد. به خصوص دستگاه های جدید این کار که تنها احساس قلقلک کمی روی پوست به وجود می آورد. اما در برخی از موارد از سر کردن موضعی برای این کار استفاده می شود.

• این روش دائمی است و توسط موسسه های تحقیقاتی زیادی مورد تایید قرار گرفته است.

• در بسیاری از روش های از بین بردن نیمه دائمی موهای زائد از مواد شیمیایی استفاده شده و یا دردناک بودن آن ها باعث می شود که هر کسی از آن ها استقبال نکند. به علاوه این روش ها می توانند به هم ریختگی های زیادی به وجود آورند. به طور مثال در دکلره کردن موهای زائد از مواد شیمیایی استفاده شده که خطر داشته و روش هایی مانند اپیلاسیون هم دردناک هستند. به علاوه در این روش ها موها پس از مدت کوتاهی دوباره رشد کرده و باز هم باید با پروسه های مشابهی از بین بروند. این در حالی است که در روش های از بین بردن دائمی موها، موهای زائد بدون دردسر زیادی برای همیشه از بین می روند.

موهای زائد

 


حقایقی در مورد الکترولیز
1. الکترولیز یک روش محبوب برای از بین بردن موهای زائد بدن در قسمت هایی مانند شکم، زیر بغل، پاها، دست ها، ابروها، سینه ها و قسمت های دیگر بدن است.
2. این روش هیچ عارضه جانبی نداشته و تنها در بعضی از موارد دیده شده است که پوست فرد کمی قرمز و ملتهب می شود که آن هم در مدت کوتاهی از بین می رود. به علاوه یکی از مزایای این روش این است که برخلاف دکلره در این روش از هیچ ماده شیمیایی ای استفاده نمی شود.

تخریب دائمی موها
از آنجایی که طی درمان در هر صورت مو به بیرون کشیده شده است. برای اینکه بفهمیم آیا ریشه مو به خوبی تخریب شده است یا نه، یک فاصله زمانی معین لازم است.
• اگر مو در فاز تلوژن باشد طی چند هفته دوباره رشد می کند.
• اگر مو در فاز آناژن باشد برای فهمیدن اینکه آیا ریشه مو به صورت دائمی تخریب شده است یا نه چند ماه وقت لازم است.

ظاهر شدن مجدد مو
ظهور مو در ناحیه ای که به وسیله الکترولیز درمان شده است علل مختلفی دارد:
• فولیکول های مو به درستی درمان نشده اند.
• اگر مو تقریباً به سرعت ظاهر گردد (طی چند روز بعد از درمان) می توان فرض کرد که آن موها در مرحله ابتدایی رشد (آناژن اولیه) بوده اند و در زمان الکترولیز هنوز در سطح پوست قابل رویت نبودند و در واقع اصلا مورد درمان قرار نگرفته  بودند.
• احتمال دیگر آن است که موهای نازک و کرکی در حال تبدیل آهسته به موهای زبرتر و ضخیم تر هستند.  این مسئله بیشتر در خانم هایی که مشکلات هورمونی دارند دیده می شود و در چنین مواردی باید مشکل زمینه ای طبی آنها تشخیص داده شود. تنها راه جلوگیری از درمان های آرایشی همیشگی در این افراد حل مشکل هورمونی زمینه ای آنها است چون اگر یک محرک دائمی سبب ضخیم و تیره شدن موها گردد استفاده از سوزن الکتریکی بی معنی خواهد بود.


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

چهارشنبه 12 آبان 1395 - 16:33:35
دوستان کسانی که میخوان بینیشونو عمل کنن و واسشوم مهمه ظریف بودن و طبیعی بودن بینی بعد عمل پیشنهاد میکنم برین پیش دکتر نداف کارشون حرف نداره جراح فوق العاده و حرفه ای هستن الان 1 سال از عملم میگذره و واقعا راضیم ازشون حتما از سایت و پیجشون دیدن کنید
اینم سایتش http://drnadafkermani.com/
تلگرام @drnadaf
اینستگرام drnadafkermani
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: