پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 16:54:58

لیزر موهای زائد

نکاتی مهم در لیزر کردن موهای بدن

لیزر موهای زائد

لیزر

لیزربدن

 

امروزه بسیاری از افراد ترجیح می دهند به جای بند، شیو، اپیلاسیون و یا روش های دیگر از لیزر برای از بین بردن موهای بدن خود استفاده کنند. زیرا این روش دوام بیشتری داشته و از بین بردن دائمی موها خود امری فریبنده است. اما لیزر کردن ساده نبوده و در استفاده از آن باید به نکات ظریفی توجه کرد. در این مقاله از سایت رژلب به بررسی این نکات پرداخته شده است تا پروسه لیزر ساده تر شود.

1. اهمیت رنگ موها
هرچه رنگ موهای بدن تیره تر باشد لیزر ساده تر انجام شده و نتیجه بهتری خواهد داشت. زیرا اشعه های لیزر به دنبال رنگ مو رفته و موهای تیره تر را راحت تر پیدا کرده و از بین می برند. بنابراین توصیه می شود که در صورتی که موهای بلوند و یا سفیدی دارید به جای لیزر از روش های دیگر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنید. زیرا لیزر نمی تواند این رنگ ها را روی پوست پیدا کند و در نتیجه نمی تواند آن ها را از بین ببرد.

2. انواع لیزر
انواع مختلف  لیزر برای از بین بردن موها وجود دارد و نمی توان گفت که یک نوع لیزر برای همه نوع مو و پوست مناسب است. به خصوص برای افرادی که پوست تیره تر و یا کک و مکی دارند لیزرهای متفاوتی باید استفاده شود. به همین دلیل قبل از جلسات لیزیک خود با یک فرد متخصص مشورت کنید.

انواع دستگاه لیزر

 

3. باید ها و نباید ها
از 4 هفته قبل از لیزر موهای بدن خود را با بند و وکس برندارید زیرا این روش ها موها را از ریشه کنده و ممکن است این موها تا زمان لیزر کردن به اندازه کافی رشد نکنند. برای این منظور بهترین روش شیو کردن است.

4. برنزه نکردن
قبل از لیزر کردن نباید سولاریوم کرده و پوست را تیره کرد. زیرا لیزر روی پوست روشن و موهای تیره بهتر عمل می کند.

5. تداوم
روش لیزر تنها در صورتی موثر خواهد بود که در انجام آن تداوم داشته باشید و با یک یا دو بار لیزر کردن موهای بدن از بین نخواهند رفت. از طرفی برنامه لیزر کردن موها را به گونه ای تنظیم کنید که موها به اندازه کافی بلند شده باشند. برای تعیین این زمان می توانید از افراد متخصص مشورت بگیرید.

6. داشتن توقعات واقع گرایانه
گفته می شود که با انجام لیزر موهای زائد به طور داائم از بین می روند. اما این امر صحت نداشته و در هیچ روشی موها به طور کل و به طور دائمی از بین نمی روند. استفاده از لیزر تنها این مزیت را دارد که رشد موها در مقایسه با روش های دیگر بسیار دیرتر بوده  و پس از هر بار لیزر کردن موها کمتر از قبل خواهند شد. البته هر چه تعداد جلسات لیزیک بیشتر باشد موهای بیشتری از بین رفته و زمان رشد موها هم کند تر خواهد شد. اما به طور کلی نمی توان گفت موها هرگز رشد نخواهند کرد.

7. تنوع در تعداد جلسات
هر قسمت از بدن نیاز به جلسات متفاوتی داشته و به گونه متفاوتی به لیزر پاسخ می دهد. برخی از قسمت ها با شش جلسه و برخی دیگر ممکن است تا حتی 20 جلسه نیاز داشته باشند. به همین دلیل است که مراکز خدمات رسانی برای هر قسمت از بدن تعداد جلسات متفاوتی را ارائه می دهند.

8. ادامه لیزر
برای کسب نتیجه بهتر شاید لازم باشد سالی یک یا دو بار دوباره از لیزر روی پوست استفاده شده و موهای زائد را از بین برد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: