سه شنبه 03 شهریور 1394 - 23:28:24

5 دلیل برتری بند انداختن صورت نسبت به وکس

 

 

بند انداختن صورت از گذشته تاکنون در ایران مرسوم بوده و اکثر خانم ها صورت خود را بند می اندازند. بند انداختن صورت به وکس برتری دارد زیرا زمان انجام برداشتن موها را کاهش داده و در آن از هیچ ماده شیمیایی استفاده نمی شود. همچنین در بند انداختن هیچ زخم خطرناکی در طی انجام کار به وجود نمی آید.
تاریخچه
بند انداختن یک روش باستانی از بین بردن موهای زائد است که در آن با یک نخ پنبه ای موها ناخواسته صورت کاملا برداشت می شود. در ابتدا این کار در شرق و در کشور هایی مانند ایران انجام شد و پس از مدت زمان  کوتاهی در غرب نیز محبوب شد.
طریقه انجام
وقتی که کسی یک آرایشگر و یا کسی که صورت  دیگران را بند می اندازد تماشا می کند، مانند مشاهده حرکات هنری یک هنرمند است. زیرا در این روش افراد نخ پنبه ای را دور گردن و انگشتان خود بسته و با حرکات قیچی وار در اطراف موها آن ها را در یک حرکت سریع می کنند.  پروسه انجام این کار به گونه ای کاملا حرفه ای و به صورت قیچی وار بوده و در آن موهای ناخواسته به سرعت و بدون عوارض از بین می رود.
5 دلیل برتری بند نسبت به وکس
اگر شما نیز موهای ناخواسته در صورت خود دارید، احتمالا هم بند انداختن و هم وکس صورت را امتحان کرده اید.  متاسفانه وکس صورت روی پوست کمی حساسیت زا بوده و به خصوص در طولانی مدت منجر به آسیب دیدن پوست می شود. از طرفی گاهی اوقات مواد وکسی که در یک سالن زیبایی به کار می رود هم برای آرایشگر و هم برای مشتری خطرناک است.
در این مقاله به برخی از مزایای بند صورت می پردازیم.
1. نداشتن مواد شیمیایی خطرناک
وکس های صنعتی و برخی از وکس هایی که در سالن های زیبایی به کار می روند، برای سلامتی ضرر دارند. منظور از این مواد شیمیایی خطرناک صمغ های آلوده، پارابن های سرطان زا و رنگ ها و رایحه های مصنوعی و حساسیت زاست.
اما در بند انداختن نیازی به نگرانی در مورد مواد شیمیایی که روی پوست به کار برده می شود نیست. زیرا در بند انداختن تنها از نخ پنبه ای استفاده شده و هیچ ماده شیمیایی حساسیت زایی در بند انداختن به کار برده نمی شود.
2. مناسب پوست های حساس
کسانی که پوست های حساسی دارند معمولا برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن خود دچار مشکل می شوند. وکس، استفاده از کرم های موبر و حتی استفاده از موچین نیز منجر به قرمزی و حساسیت این پوست ها می شود.
اما با بند انداختن، پوست هیچ آسیبی نمی بیند. به خصوص کسانی که پوست حساسی داشته و تحت درمان آکنه هستند بهترین روش برداشتن موهای زائد برای آن ها استفاده از بند است زیرا پوست نازک تر شده و سریع تر تحت نفوذ مواد شیمیایی قرار می گیرد.
3. عملکرد سریع
یکی از دیگر مزایای بند انداختن صورت و به خصوص بند ابرو عملکرد سریع آن در برداشتن موهای صورت است. زیرا در بند انداختن به جای کندن یک تار مو در هر بار یک ردیف مو کنده شده و سرعت کار را بالا تر می برد.
کندن موهای زائد صورت و به خصوص ابرو با بند بهتر از روش های مختلف وکس صورت است زیرا مشتری مجبور نیست صبر کند تا چیزی خشک شود و یا سفت گردد و موها خود به سرعت از بین می روند.
4. ماندگاری بیشتر
یکی دیگر از مزایای بند انداختن در مقابل وکس صورت این است که بند انداختن ماندگاری بیشتری داشته و موها در آن دیرتر رشد می کنند. به خصوص در ابرو برداشتن، موهای زاید ابرو تا 3 تا 4 هفته بعد نیز رشد نمی کنند.
5. ارزش بیشتر
با وکس صورت در سالن های زیبایی گاهی اوقات پوست حساس شده و قسمتی از آن به همراه موها کنده می شود و در آن محل منجر به به وجود آمدن سوزش می شود.
با بند انداختن ابرو این اتفاق نیافتاده و مشتری علاوه بر این که درد کمتری تحمل می کند مدت زمانی ماندگاری بیشتری نیز دارد.
روش های زیادی برای از بین بردن موهای صورت وجود دارد که انتخاب آن ها بسته به میزان پولی است که برای این کار در نظر گرفته شده است. همچنین حساسیت و آستانه تحمل فرد نیز در این انتخاب دخیل است. 
برداشتن ابروها با بند یکی از روش هایی است که کمتر از موچین درد داشته و ماندگاری بیشتری دارد و اگر یک بار آن را امتحان کنید، دیگر نمی خواهید که از روش های دیگر استفاده کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
                                                                                                                                                                                                                                                                        


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 06 شهریور 1394 - 07:18:06
آره واقعا
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: