جمعه 16 مهر 1395 - 10:21:34

رژ گونه

8 ترفند آرایشی برای گونه ها

آرایش گونه 

رژگونه

آرایش گونه 


از گذشته تا کنون یکی از نشانه های زیبایی داشتن گونه های برجسته بوده است و به همین دلیل خانم ها با روش های مختلفی سعی بر آن داشته اند که گونه های خود را برجسته نشان داده و با اضافه کردن کمی رنگ روی آن، به جذابیت چهره بیفزایند. این در حالی است که بسیاری از خانم ها در انجام این کار اشتباه عمل کرده و با انجام یک میکاپ غلط نه تنها گونه های خود را برجسته نمی کنند، بلکه حالت غیر طبیعی و نازیبایی هم روی صورت به وجود می آورند. در این مقاله از سایت رژلب به چنین اشتباهات رایجی پرداخته شده و روش های مناسب زدن رژگونه و برجسته کردن گونه ها آموزش داده می شود.

1. شناخت پوست
همه افراد پوست خاصی دارند که مختص خود آن هاست و شناخت این پوست می تواند به انتخاب رژگونه مناسب کمک بزرگی کرده و از هرگونه خطایی جلوگیری کند. به طور مثال افرادی که پوست خشکی دارند باید از رژگونه های کرمی استفاده کنند تا پوست آن ها رطوبت رسانی شده و کسانی که پوست چربی دارند باید از رژگونه های پودری استفاده کنند تا احتمال پخش شدن و ریختن آن کمتر شود. به علاوه اگر کسی پوست روشنی داشته باشد باید از زیرتوناژهای خنک مانند صورتی و یا گلبهی و اگر کسی پوست تیره تری داشته باشد بهتر است از رژگونه های با زیرتوناژ گرم تر مانند نارنجی، قهوه ای و برنز استفاده کند.

2. شناخت شکل صورت
صورت های گرد: بهترین راه برای زدن رژگونه روی صورت های گرد این است که از کنار گوش شروع کرده و با زدن رژگونه بیشتر در این قسمت ها، به گونه ها حالت داد.
صورت های کشیده: در صورتی که صورت کشیده ای داشته باشید، باید روی سیب و برجستگی گونه ها تمرکز کرده و این قسمت را تا نزدیکی گوش رژگونه بزنید.
صورت مربع شکل: برای رژگونه زدن روی این صورت ها، باید ابتدا از بالای گوش ها شروع کرده و رژگونه را تا روی سیب گونه ادامه داد تا حالت زاویه داری روی صورت به وجود آید.
صورت قلبی شکل: روی این صورت ها تنها باید روی برجستگی و سیب گونه رژگونه کمرنگی زده و ظاهر صورت را به سادگی آراست.

 

3. رژگونه طبیعی

رژگونه طبیعی


بسیاری از افراد ترجیح می دهند که رژگونه مشخصی نداشته و زیبایی طبیعی تری داشته باشند. برای این کار قبل از هر چیز باید یک رژگونه کرمی استفاده شده و رژگونه با انگشت ها بر روی صورت زده شوند. البته برای این کار دست ها باید تمیز باشند.رژگونه را روی برجستگی و سیب گونه زده و به سمت بالا بزنید. دقت داشته باشید که رژگونه خیلی نزدیک به بینی نبوده و به اندازه دو انگشت با بینی فاصله داشته باشد.
 

4. دستیابی به چهره ای تراشیده
برای دستیابی به یک چهره تراشید باید رژگونه را دقیقا روی خط گونه ها زده و به خوبی روی پوست پخش کرد. به علاوه رنگ های گرم و برنز برای این کار مناسب بوده و نباید از رژگونه های اکلیلی استفاده کرد.

5. دستیابی به چهره درخشان
ابتدا روی صورت کرم پودر زده و سپس رژگونه را روی برجستگی گونه ها بزنید. سپس آن را به خوبی روی سیب گونه زده و سپس روی رژگونه هایلایتر روشنی بزنید. هایلایتر صورت را درخشان تر می کند.

6. میکاپ شبانه و روزانه
در طول روز از رژگونه های خیلی کمرنگ و طبیعی تر استفاده کرده و برای مهمانی ها و مناسبت های دیگر بهتر است از رژگونه های پررنگ تری که مناسب پوست هستند، استفاده شود. برای آرایش مناسب مهمانی ها می توان از رژگونه های اکلیلی و براق هم استفاده کرد.

7. استفاده از رنگ های کمرنگ

هرچه رنگ رژگونه پررنگ تر باشد زیبایی صورت کمتر شده و جلوه مصنوعی تری پیدا می کند. به همین دلیل توصیه می شود که از رنگ های ملایم تر برای آرایش گونه ها استفاده شود.

8. ماندگاری آرایش گونه
برای این که رژگونه ها ماندگارتر باشد، باید ابتدا رژگونه کرمی با کیفیت مناسبی تهیه کرده و سپس روی آن از یک رژگونه پودری همرنگ استفاده کنید تا ماندگاری رژگونه شما تضمین شود. همچنین می توانید تنها از رژگونه های پودری استفاده کرده و سپس روی آن از اسپری های تثبیت کننده استفاده کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 
 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: