یکشنبه 02 آبان 1395 - 11:57:31

لنز رنگی

انتخاب لنز رنگی مناسب

نکات مهم درخرید لنز

راهنمای انتخاب لنز رنگی

لنزهای رنگی همیشه طرفداران خاص خودشان را داشته‌اند، البته کسانی هم هستند که تا به حال از آن استفاده نکرده‌اند ولی همیشه وسوسه خریدن یک لنز رنگی در گوشه ذهن‌شان وجود داشته است، اما غیر از نکات بهداشتی گاهی انتخاب رنگ لنز نیز می‌تواند مشکل باشد، این که چه رنگی بیشتر به چهره می‌آید، چه رنگ‌هایی چهره را طبیعی‌تر نشان می‌دهد و. . .


نحوه آرایش در زمانی که لنز به چشم دارید
لنزها را قبل از این که آرایش کنید داخل چشم ها بگذارید و قبل از این که آرایش را پاک کنید لنزها را از چشم خارج کنید . سعی کنید از لوازم آرایشی ضد آلرژی استفاده کنید زیرا برخی از لوازم آرایشی می تواند باعث تحریک چشم به ویژه در زمانی که از لنز استفاده می کنید شود .
نکته ای که در مورد لنز رنگی غیراستاندارد وجود دارد این است که گاهی مواد رنگی و شیمیایی به‌کار رفته در این گونه لنزها و نبود تطابق آن با بافت قرنیه چشم موجب ایجاد عفونت و در نهایت سرایت عفونت به سایر بافت‌های چشم و کوری شخص استفاده‌کننده می‌شود. از طرفی بعضی افراد معمولا علاوه بر گذاشتن لنز رنگی آرایش هم می‌کنند که این کار خطر را چند برابر می‌کند زیرا اگر مقدار کمی از مواد آرایشی وارد چشم شود همراه اشک روی سطح داخلی یا خارجی لنز قرار می‌گیرد و باعث خراش قرنیه و عفونت چشم می‌شود بنابراین خانم‌های محترم باید توجه داشته باشند که درصورت استفاده از لنز در هنگام آرایش دقت کنند.

رنگ‌های ترکیبی برای طبیعی‌بودن

اگر می‌خواهید لنزی انتخاب کنید که جلوه خاصی را به چهره شما بدهد و در عین حال هم کاملا طبیعی به‌نظر برسد می‌توانید رنگی را انتخاب کنید که ترکیبی از رنگ‌های پوست و موی شما باشد، مثلا اگر پوست و مویی تیره دارید و چشم‌های‌تان نیز مشکی و قهوه‌ای است، می‌توانید با انتخاب رنگ سبز تیره یا عسلی زیبایی طبیعی خود را افزایش دهید. کسانی که هم رنگ پوست و موی روشن و چشمانی خاکستری دارند می‌توانند با استفاده از یک لنز آبی زیبایی طبیعی چهره خود را افزایش دهید.

میزان استفاده هم در انتخاب رنگ مهم است

هنگام انتخاب رنگ لنز باید به این نکته توجه کنید که می‌خواهید چند وقت به چند وقت از آن استفاده کنید، مثلا اگر می‌خواهید از لنز هرروز استفاده کنید بهتر است یک رنگ طبیعی‌تر انتخاب کنید، اگر می‌خواهید در بعضی مناسبت‌های خاص از لنز استفاده کنید، می‌توانید از رنگ‌های کمی فانتزی‌تر استفاده کنید که چهره‌ شما را کاملا عوض کند. البته توصیه می‌کنیم، قبل از خرید حتما به بروشورها و کاتالوگ‌های لنز توجه کنید یا حتی می‌توانید همان نکته‌ها را از مشاور خود بپرسید مسلما او می‌تواند در انتخاب رنگ به شما کمک فراوانی کند.

نزدیک رنگ چشمان‌تان انتخاب کنید

اگر رنگ چشم‌های خودتان را دوست دارید ولی دلتان می‌خواهد رنگ چشمان‌تان عمق بیشتری داشته باشد، می‌توانید رنگ آن‌ها را بهبود دهید، مثلا اگر چشمانی قهوه‌ای تیره دارید می‌توانید به راحتی با یک لنز ساده رنگ آن‌ها را تبدیل به عسلی یا قهوه‌ای با رگه‌های سبز یا رگه‌های طلایی کنید بدون این‌ که مصنوعی به‌نظر برسند، به همین دلیل اگر می‌خواهید کسی به راحتی متوجه نشود که در چشم‌های‌تان لنز دارید ولی در عین حال رنگ آن‌ها خاص هم به‌نظر برسد، می‌توانید رنگ لنز را نزدیک رنگ چشم خودتان انتخاب کنید، چون این نوع رنگ‌ها جلوه خاصی به چشم‌ها می‌بخشند.

رنگ مو و پوست در انتخاب لنز رنگی  مهم است

هنگام انتخاب رنگ لنز باید به رنگ پوست و موی خود نیز توجه کنید، برای کسی که رنگ پوست تقریبا تیره وموهای قهوه‌ای تیره و چشمانی مشکی یا قهوه‌ای دارد یک لنز رنگی آبی روشن می‌تواند بسیار زیبا باشد. کسانی هم که پوست روشن با موهایی بلوند و چشم‌هایی روشن دارند می‌توانند با یک لنز عسلی یا سبز تیره بسیار زیبا شوند. البته این رنگ‌ها به کسانی پیشنهاد می‌شود که به‌دنبال تغییر چهره‌ فراوانی هستند .

برای پوست‌های گرم، لنزرنگی روشن

هنگام خریدن لنز رنگی به آن توجه کنید ؛ توجه به تن سرد یا گرم پوست‌تان است. برای این‌که گرمی و سردی پوست‌تان را متوجه شوید، باید تکنیک‌های خاصی را به کار برید. یک تکنیک این است که به رگ‌های روی ساعدتان نگاه کنید اگر رنگ آبی باشند رنگ پوست شما سرد است و اگر این رگ‌ها سبز باشند رنگ پوست شما گرم است، راه دیگر این است که موهای‌تان را کاملا از روی صورت‌تان جمع کنید، در آینه نگاه کنید اگر که در رنگ پوست‌تان کمی زردی وجود دارد یعنی پوست‌تان گرم است و اگر احساس کردید در رنگ پوست‌تان تن‌های آبی وجود دارد یعنی رنگ پوست‌تان سرد است. برای پوست‌های گرم بیشتر رنگ‌های روشن به خصوص در خانواده قهوه‌ای مناسب است و برای کسانی که پوست سرد دارند رنگ‌های تیره‌تر به خصوص در خانواده آبی مناسب است.

تفاوت‌هایی که لنزهای رنگی باهم دارند

شاید جالب باشد بدانید که لنزهای رنگی انواع متفاوتی دارند، لنز‌های رنگی به گروه های

1- لنز رنگی نامرئی

2 - لنز رنگی تشدید کننده

3- لنز رنگی مات

4- لنز رنگی فیلتر نور

لنز رنگی نامرئی: رنگ آبی کمرنگ یا سبز به لنز اضافه می‌شود تا در زمان گذاشتن یا برداشتن لنز بهتر دیده شود یا زمانی‌که به زمین می‌افتد قابل تشخیص باشد. چون رنگ آن بسیار کمرنگ است روی رنگ چشم اثر ندارد. لنز رنگی تشدید کننده: لنزهای شفافی هستند که نسبت به لنزهای مرئی تیره‌تر هستند و رنگ چشم شما را تشدید می‌کنند. این نوع لنز بیشتر برای افرادی مناسب است که رنگ چشم روشن دارند و می‌خواهند رنگ چشم‌شان تیره‌تر شود. لنز رنگی مات: رنگ آن به‌طور مشخصی رنگ چشم شما را عوض می‌کند که طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل می‌شوند. روی این لنزها حتی یکسری خط‌ها و شکل‌های رنگی و نقاط رنگی ایجاد می‌کنند تا طبیعی‌تر به‌نظر آیند. مرکز لنز که محل مردمک است شفاف است تا بتوانید از ورای آن نگاه کنید. لنزهای رنگی فیلترنور: این لنزها به‌تازگی تولید شده‌اند و بیشتر در رشته‌های ورزشی استفاده می‌شوند تا رنگ‌های خاصی را تشدید کنند مثلا فیلتر زرد باعث می‌شود توپ تنیس یا گلف در زمین مشخص‌تر شوند.


آگهی ها

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: