جمعه 21 آبان 1395 - 16:44:55

آرایش چشم برجسته

5 ترفند آرایشی برای کوچک تر نشان دادن چشم ها

کوچک نشان دادن چشم

آرایش چشم 

آرایش چشم درشت


برخی از افراد چشم های  برجسته ای دارند و ترجیح می دهند چشم های خود را کوچک تر نشان دهند. انجام این کار پیچیدگی خاصی نداشته و برای انجام آن کافیست از تکنیک های مناسبی برای سایه زدن، خط چشم کشیدن و کانتورینگ مناسب استفاده کرد. برخی دیگر از خانم ها نیز پلک چشم هایشان بیش از حد مشخص بوده و برای زیبایی بیشتر چشم ها بهتر است این پلک چشم ها کمی پوشانده شوند.در این مقاله  از سایت آرایشی رژ لب  به این موضوع بیشتر پرداخته شده و تکنیک های مناسبی برای دست یابی به این هدف معرفی شده است.
 


مهم ترین نکته ای که در این جا حائز اهمیت است، این نکته است که با کوچک تر نشان دادن سطح اطراف چشم ها از اندازه آن ها کاسته شود. دراین مقاله 5 روش برای انجام این کار معرفی شده است.


مرحله اول آرایش چشم برجسته : پرایمر و سایه

پرایمر صورت


ابتدا و قبل از شروع آرایش از پرایمر استفاه کرده و روی پلک چشم ها پرایمر بزنید.اگر پوست خشکی دارید، برای انجام این کار از انواع کرمی پرایمر استفاده کرده و به نتیجه بهتر دست یابید. برای زدن پرایمر نیز ترجیحاً از انگشتان دست به جای فرچه استفاده کنید. سپس سایه دلخواه را با نوک انگشتان خود و یا با استفاده از یک فرچه کوچک روی پلک چشم ها بمالید.دقت داشته باشید که استفاده از پرایمر در انجام آرایش از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا پرایمر ماندگاری آرایش را تثبیت کرده، سایه را یک دست و یک رنگ نشان داده و چروک های احتمالی روی پوست را هم از بین می برد. به علاوه پرایمر چربی های اضافی روی پوست را هم جذب می کند.

 

مرحله دوم آرایش چشم برجسته: مداد کشیدن در بالای چشم ها

مداد چشم

در این مرحله می بایست با استفاده از یک مداد آرایشی، قسمت بالایی مژه ها را تیره کرد. برای این کار می توان خط چشم و یا یک مداد ژله ای هم به کار برد. سپس برای کوچک تر نشان دادن چشم ها باید روی پلک پایینی را هم با مداد مشکی تیره کرد. فراموش نشود که برای این کار بهتر است از مداد هایی به رنگ مشکی، قهوه ای و یا سرمه ای استفاده کرد تا چشم ها کوچک تر دیده شوند. به کار بردن رنگ های روشن در این قسمت از چشم ها تنها باعث بزرگ تر نشان دادن آن ها می شود.

مرحله سوم آرایش چشم برجسته : زدن سایه های تیره در قسمت خارجی پلک ها

سایه چشم


سایه های تیره رنگی که در امتداد چشم ها زده شوند به کوچک تر نشان دادن چشم ها کمک می کنند. برای این کار باید سایه انتخابی را با استفاده از یک فرچه کوچک روی قسمت خارجی چشم ها زده و این کار را با حرکات جاروب مانند انجام داد.

 

مرحله چهارم آرایش چشم برجسته: خط چشم دنباله دار

خط چشم

انجام این مرحله اختیاری بوده و برای کسانی مناسب است که چشم های به سمت پایین و یا چشم های بادامی شکلی دارند. زیرا این چشم ها ظاهر خسته ای به چهره می دهند و برای از بین بردن این حالت بهتر است از خط چشم دنباله دار در آرایش استفاده کرد.برای کشیدن خط چشم دنباله دار، کافیست خط چشم را در امتداد پلک زده و کمی آن را به سمت خارج و بالای چشم ها کشید تا افتادگی چشم ها از بین برود.

 

مرحله پنجم آرایش چشم برجسته: فر کردن مژه ها و ریمل زدن

فرمژه

در این مرحله فرمژه را به مدت 10 تا 15 ثانیه روی مژه ها نگه داشته و سپس روی آن ها ریمل مناسب بزنید. برای زدن ریمل هم بیشتر روی قسمت مرکزی و خارجی چشم تمرکز کرده و با این کار از گردی چشم ها بکاهید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: