دوشنبه 11 اسفند 1393 - 22:25:06

7 راه طبیعی برای مبارزه با لب های تیره

لبهای صورتی و نرم ، آرزوی هر زنی می باشد. لبهای زیبا لبخندی زیباتر را به شما هدیه می دهند. اما لبهای تیره و پررنگ مشکلی برای زیبایی شما به شمار می روند. مصرف بیش از حد چای و قهوه ، سیگار کشیدن ،قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، تیره شدن پوست و لبها را در پی دارد.  علاوه بر استفاده از لایه بردار لب ، می توانید با برخی از مواد خانگی و طبیعی  نیز این تیرگی  را از بین ببرید.

در اینجا چند دستورالعمل تهیه روشن کننده لب ارائه می گردد:

1.     سرم لب عسل و لیمو

 یک درمان عالی برای مبارزه با لبهای تیره که به راحتی در منزل تهیه می شود!

آب لیمو و عسل را به مقدار مساوی با یکدیگر مخلوط نمایید تا سرم روشن کننده ی لبها را در اختیار داشته باشید. عصاره لیمو تیرگی لب را ازبین برده و عسل با خواص مغذی خود، به لبها رنگی صورتی و زیبا می بخشد. به مدت 1 ساعت لبها را با این سرم بپوشانید و سپس با یک پاره مرطوب آن را پاک کنید. چند بار در روز می توانید این کار را انجام دهید تا تیرگی لبها به مرور از بین برود. این سرم را می توانید به مدت یک هفته داخل یخچال نگهداری نمایید.

2.     گلیسیرین

علاوه بر قرار گرفتن در معرض آفتاب و  حفاظت نامناسب، خشکی لبها نیز سبب تیره شدن لبها می شود. هرشب قبل از خواب با یک تکه پنبه  گلیسیرین را روی لبها بمالید. این روش درمان لبها را مرطوب نگه داشته و با جلوگیری از خشک شدن لب ها از تیرگی لب ها نیز می کاهد.

3.     بدن خود را آبرسانی نمایید

تنها به درمانهای موضعی اکتفا نکنید. مراقب سلامت عمومی خود باشید تا همراه با درمانهای موضعی به لبهایی زیبا دست یابید. با نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در طول روز بدن و پوست خود را مرشطوب نگه دارید.

4.     چغندر

یک تکه چغندر قرمز را ببرید و مابقی آن را داخل یخچال نگه داری نمایید. لبها را با یک تکه آبدار چغندر قرمز ماساژ دهید. هر وقت که بیکار هستید یا تی وی  تماشا می کنید با یک تکه چغندر لبها را ماساژ دهید. چغندر تیرگی لبها را برطرف ساخته و لبهای شما را خوشرنگ و صورتی می نماید.

5.     مراقب محصولات آرایشی لبهای خود باشید

محصولات آرایشی ارزان و حساسیت زا ممکن است رنگ لبهای شما را تیره نماید. از استفاده ی محصولات بدون برند مناسب و استاندارد اجتناب نمایید. در عوض می توانید با استفاده از چرب لبهای گیاهی ، لبهایی نرم و بدون تیرگی داشته باشید. از پوره ی میوه های گونانگون به عنوان یک ماسک روی لبهای خود استفاده نمایید.

6.     روغن بادام 

استفاده از روغن بادام قبل از خواب روی لبها نیز سبب برطرف شدن تیرگی لبها می شود.

7.     آب خیار

استفاده روزانه آب خیار نیز به روشن نمودن رنگ لبها کمک می نماید. 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: