چهارشنبه 21 فروردین 1398 - 23:17:43

مداد هاشور ابرو چیست؟

روش های طراحی موقت ابرو

مزایا و معایب طراحی موقت ابرو

 

مداد هاشور ابرو و کاربردهای آن


امروزه خانم های زیادی تمایل دارند به روش های مختلفی مانند مداد یا سایه ابرو، جلوه زیباتری به ابروهای خود بدهند. روش طراحی موقت ابرو برای افرادی که تمایلی به استفاده از روش های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن ندارند و در واقع از سوزن این دستگاه ها یا نتیجه کار واهمه دارند، بسیار موثر است. چرا که روش موقت برای طراحی ابروها نه تنها هیچ گونه درد و خونریزی را به همراه ندارد، بلکه به سادگی با آب قابل شستشو بوده و در صورت عدم رضایت از نتیجه کار می توان به راحتی مدل آن را تغییر داد. در ادامه این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به بررسی روش موقت طراحی ابرو بپرداریم و به طور کلی بگوییم که مداد هاشور ابرو چیست؟


مداد هاشور ابرو چیست؟


در گذشته، مداد ابرو از نظر ظاهری به مانند سایر مدادهای آرایشی بود؛ البته هنوز هم مدادهای ابرویی در بازار وجود دارند که از این مشخصه بهره مند باشند. اما امروزه مدادهایی طراحی و روانه بازار شده اند که مخصوص طراحی ابرو هستند. این مدادها دارای سر اوریب شکل هستند تا عمل کشیدن تارهای موی ابرو به راحتی و به صورت طبیعی انجام شود. افرادی که از حالت غیر طبیعی ابروهای خود خسته شده اند، می توانند به جای کشیدن قاب، خطوطی را لا به لای ابروها و جاهای خالی طراحی کنند تا بدین ترتیب ظاهر طبیعی تری برای خود رقم بزنند.


انواع روش های طراحی موقت ابرو


روش های متنوعی برای طراحی موقت ابرو وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ماژیک ابرو، مداد ابرو و سایه ابرو اشاره کرد. در ادامه به طور کامل راجع به این روش ها خواهیم پرداخت.

 

طراحی موقت ابرو

 

طراحی موقت ابرو با ماژیک

ماژیک ابرو با نوکی ظریف و کاربردی آسان به شما کمک می ‌کند تا به ابروهای خود شکل دهید. با کمک این محصول می ‌توانید قسمت‌های خالی ابروی خود را پر کرده و به آنان حالت قرینگی ببخشید تا آرایش شما چند برابر زیباتر به نظر برسد. ماژیک ابرو نیز همان کار مداد ابرو را انجام می‌دهد؛ با این تفاوت که کار کردن با آن آسان ‌تر بوده و دوام بیشتری نسبت به مداد دارد. همچنین باعث ایجاد چسبندگی یا خشکی بیش از حد نمی ‌شود. ماژیک ابرو برای افرادی که ابروهایشان کم پشت یا خیلی روشن است گزینه خوبی محسوب می شود. البته این محصول برای انواع پوست و افرادی که چشمان حساس دارند نیز مناسب است.
از جمله مزایای ماژیک ابرو می توان به رنگ غنی و پایدار، نوک نمدی و انعطاف پذیر، عدم ایجاد سایه و لک، پوشش یکنواخت و عدم ایجاد چسبندگی یا خشکی در ابروها اشاره کرد که همگی در کسب نتیجه مطلوب موثر خواهند بود.

طراحی موقت ابرو با مداد

مداد ابرو وسیله ای است که همه خانم ها حتی بدون داشتن مهارت خاص نیز می توانند در طراحی ابرو خود از آن بهره مند شوند. از این رو، بهتر است نکاتی را در رابطه با این محصول بدانند.  افرادی که دارای ابروهای روشنی هستند، با به کارگیری مداد می توانند آن ها را تیره تر کنند. البته بدین منظور باید رنگ صحیحی را انتخاب کنید تا نتیجه کار مورد پسندتان باشد.
توجه داشته باشید که اگر رنگی خیلی تیره ای را برگزینید، ابروهایتان غیر طبیعی به نظر خواهد رسید و توی ذوق می زند. اگر هم از رنگی استفاده کنید که خیلی روشن باشد، هیچ کمکی به زیباتر شدن ابروهایتان نخواهد کرد. از این رو، رنگی را انتخاب کنید که مناسب ته رنگ پوست شما و ویژگی های صورت تان باشد.  بهترین کار این است که رنگ مداد مورد نظر شما دو درجه روشن تر از رنگ موهای خودتان باشد. بدین صورت هم به خوبی با ابروهایتان در می آمیزد و هم خودش را نشان می دهد.

 

مداد طراحی ابرو


هنگام استفاده از مداد ابرو روی ابروهایتان، یادتان باشد که خارج از خط موها را رنگ نکنید. پس درون خطوط اصلی ابروهای تان بمانید. همچنین همیشه با ضرباتی ملایم شروع کنید، چرا که اگر از ضربات سفت و محکمی وارد نمایید رنگ ابروهایتان تیره خواهد شد. اگر هم ابروهایتان را خیلی تیره کنید، با آرایش باقی صورتتان ناسازگاری ایجاد خواهد کرد. پس هیچگاه مداد را مخصوصا نوک آن را خیلی محکم فشار ندهید. بهتر است دست هایتان را شل، اما کنترل شده حرکت دهید.
مداد را در برابر ابروهایتان، پایین نگاه دارید، و از اینکه مداد را در گوشه های بالایی و انتهایی ابروهایتان استفاده کنید، بپرهیزید. از آنجایی که کمان بالایی کم پشت تر از سایر نقاط ابروی شماست، باید تا آنجا که می توانید از به کارگیری آن خودداری نمایید.

طراحی موقت ابرو با سایه

مدل سایه ابرو ایده خوبی برای پر کردن ابرو های کم پشت است و شما می توانید برای برجسته کردن ابرو های خود از مدل های متنوع سایه ابرو استفاده کنید. در ادامه این مطلب به نحوه استفاده صحیح از سایه ابرو اشاره خواهیم کرد.
مدل سایه ابرو یکی از تکنیک های جدید فرم دادن ابرو ها محسوب می شود. برای سایه زدن ابروهای خود ابتدا آن ها را شانه بزنید و سپس خط ابرو و قسمت های کم پشت ابروهای خود را با کمک سایه پر کنید. آرایش ابرو ها با کمک سایه به زیبایی و جذابیت ابروهای شما کمک می کند و شما می توانید با مدل های متنوع سایه ابرو، زیباترین مدل را برای خود رقم بزنید.

 

طراحی ابرو با سایه


آموزش هاشور زدن ابرو با مداد


یکی از رایج ترین روش های طراحی ابرو، استفاده از مداد است که از گذشته کاربرد داشته است. قدم اول در طراحی ابرو به وسیله مداد این است که صورت خود را به خوبی بشویید تا عاری از هر گونه چربی و آلودگی شود. می توانید ابروهای تان را با دستمال مرطوب نیز تمیز کنید تا بدین ترتیب مداد راحت تر روی پوست حرکت کند و از ماندگاری بیشتری نیز برخوردار باشد.
در مرحله دوم از طراحی ابرو با مداد، ابروهایتان را با پودر شفاف بپوشانید و با استفاده از یک براش مخصوص آرایشگری شروع به کشیدن طراحی اولیه ابرو می کنیم. جاهایی از ابرو که می خواهیم دارای قوس یا کمان باشد را با مداد ابرو به صورت کم رنگ مشخص می کنیم تا اگر اشتباهی مرتکب شدیم، پاک کردن آن به راحتی صورت بگیرد.
هیچ گاه ابروهای خود را به طور کامل پر نکنید تا حالت غیر طبیعی به خود بگیرد. بهتر است جاهایی از ابرو که خالی است را تارهایی نازک شبیه به مو بکشید تا شکل طبیعی خود را حفظ کند. علاوه بر این، هیچ گاه از مداد چشم یا مدادهای غیر ابرو برای طراحی ابرو استفاده نکنید؛ چرا که مداد چشم دارای چربی بسیاری است و به همین دلیل، حالت غیر طبیعی و بدی را برای ابروهایتان به ارمغان خواهد آورد. بعد از این که طراحی موقت ابروهای خود را با استفاده از مداد به اتمام رساندید، با یک براش محکم که کمی به کرم پودر آغشته شده است، خطوط ابروهایتان را محو کنید.


معایب هاشور ابرو موقت


همان طور که می دانید، یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی در طراحی ابروی موقت، مداد ابرو است. مداد ابرو به تنه مو صدمه زده و موجب از بین رفتن ریشه مو می شود. چنانچه مصرف این ماده آرایشی به صورت مکرر صورت گیرد، می تواند آسیب های بیشتری را به ابروها وارد سازد.

از آن جایی که مداد ابرو رنگ را با فشار وارد مو می کند، موجب ریزش و کم شدن ابروها خواهد شد. امروزه احتمال استفاده از مواد آرایشی ارزان قیمت که معمولا به صورت قاچاق وارد می شوند، بسیار است. استفاده از مداد ابرو که کیفیت بالایی ندارد، ریسک های التهابی را بالا افزایش داده و می تواند ناقل عفونت ها باشد. مواد آرایشی تقلبی، مشکلات پوستی، حساسیت های شدید، خارش، التهاب های دور چشم و عفونت های دیگر را ایجاد خواهد کرد.
به طور کلی، تمام محصولات آرایشی که از روش های شیمیایی تولید شده اند، دارای مواد مضر هستند و منجر به آسیب رساندن به پوست می شوند. ماژیک و سایه ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین در مصرف این لوازم، زیاده روی نکنید تا دچار ریزش ابرو نشوید.

 

مزایا و معایب هاشور موقت ابروها


یکی دیگر از معایب هاشور ابرو موقت، پاک شدن زودهنگام آن است. در واقع شما پس از هر بار پاک کردن آرایش صورت خود، مجبورید فرآیند طراحی ابرو را دوباره از سر بگیرید. افرادی که از طراحی هر روزه ابروهای خود گریزان هستند، می توانند روش های دائمی طراحی ابرو مانند فیبروز، میکروپیگمنتیشن و میکرواسکالپ را امتحان کنند.


محاسن هاشور ابرو موقت


روش هاشور ابرو موقت دارای مزایایی است که از جمله آن ها می توان به برطرف سازی عیوب ابرو و پر کردن نواحی خالی ابرو اشاره کرد. افرادی که تمایلی به انجام روش های طراحی ابرو دائمی ندارند، از طرفی دارای ابروهای بی حالت یا کم پشت هستند، می توانند به راحتی با استفاده از روش موقت نسبت به زیبایی هر چه بیشتر ابروهای خود اقدام کنند.


انواع مدل های ابرو بر اساس فرم صورت


مناسب‌ترین مدل ابرو برای صورت گرد ، ابروهای زاویه ‌دار است. از آنجایی صورت‌های گرد، عموما زاویه برجسته‌ای ندارند، انتخاب مدل ابروی زاویه ‌دار کمک می کند که ساختار استخوانی بهتر نمایان شود. همچنین حالت ایده‌آل‌ تر این است که کمان ابرو بالاتر قرار گیرد.
انتخاب یک زاویه تند مانند آنچه در تصویر مشاهده می‌کنید، به صورت شما کمک می‌کند تا کشیده ‌تر به نظر برسد.

 

 

بهترین مدل ابرو برای صورت های کشیده

اگر شما صورتی کشیده و استخوانی دارید، بهتر است مدل ابرویی انتخاب کنید که کشیدگی صورت شما را کمتر نشان دهد.
پیشنهاد ما به شما این است که اجازه دهید دم ابرو از گوشه چشم‌ تان کمی فراتر رود. در صورت‌های کشیده و لاغر، این کشیدگی ابرو به صورت شما جلوه زیبایی می‌دهد. البته در این مورد نباید زیاده‌ روی کنید؛ چرا که کشیدن بیش از حد آن هم موجب گرایش چشم‌ها به سمت پایین شده و ظاهر آن‌ها را افتاده نشان می ‌دهد.

 

مدل ابرو برای صورت کشیده

 

بهترین مدل ابرو برای صورت های مربعی

صورت مربعی شکل موجب برجسته‌ تر نشان دادن زاویه صورت می‌ شود. بنابراین برای متعادل کردن زاویه ‌های صورت، مدل ابروی دایره ‌ای شکل که دارای منحنی است، مناسب‌ تر می باشد؛ اما ابروها نباید بسیار گرد به نظر برسند. زیرا چندان زیبا نیست که در انتها ابروهایی به فرم رنگین کمان داشته باشید.

 

مدل ابرو برای صورت مربعی

 

بهترین مدل ابرو برای صورت های بیضی

به طور کلی این مدل صورت دارای تناسب ایده‌آل است؛ از این رو، مدل ابروی کلاسیک و متعادل برازنده آن خواهد بود.

 

مدل ابرو برای صورت بیضی

 

بهترین مدل ابرو برای صورت های قلبی شکل

افرادی که صورت قلبی شکل دارند، بهتر است ابروهای بسیار پرپشت و پهن نداشته باشند. در این مدل صورت چون خط آرواره‌ای کوچک است و همه توجه به سمت بخش بالایی سر معطوف می‌شود، بنابراین باید ابروها را به خوبی تمیز و مرتب کرد. البته منظور داشتن ابروی نازک نیست، بلکه ابرویی که به خوبی شکل داده شده و به هیچ وجه فوق‌العاده پر نباشد، ایده‌آل‌ترین مدل ابرو است. مدل ابروی پیشنهادی می‌تواند موجب برقراری تعادل بین نیمه بالایی صورت با چانه و آرواره کوچک در نیمه پایینی صورت شود.

 

مدل ابرو برای صورت قلبی شکل

 


همان طور که می دانید، آرایش و زیبایی بیش از آنکه اصول و قوانین مشخص و از پیش تعیین شده ای داشته باشد، امری کاملا تجربی است. سعی کنید از مدل های تکراری ابرو اجتناب کنید و مدل های جدید را نیز امتحان نمایید. مدل‌های جدید و رنگ‌های خاص و متفاوت ابرو را انتخاب کنید و نترسید. توجه داشته باشید که استفاده هر روزه از لوازم آرایشی به خصوص لوازم مربوط به ابرو، می تواند آسیب رساندن به پوست و ریزش مو را به دنبال داشته باشد. بنابراین بهتر است تنها در مواقع خاص و مهمانی ها، از طراحی موقت ابرو استفاده کنید.

اگر طرفدار سادگی هستید، می توانید مدل اصلی ابروهای خود را مد نظر قرار داده و تنها عیوب سطحی آن را برطرف سازید. در این مقاله از وب سایت رژلب، به بررسی مداد هاشور و انواع روش های طراحی موقت ابرو پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند. چنانچه هر گونه سوال یا پیشنهادی در این مورد داشتید، خوشحال می شویم آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: