چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 14:38:39

آموزش کامل نحوه چسباندن مژه مصنوعی!

آموزش گذاشتن مژه مصنوعی

نحوه گذاشتن مژه مصنوعی در خانه

 

فهرست مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

برسی فرم چشم برای انتخاب مژه مصنوعی

مراحل انجام چسباندن مژه مصنوعی

 

 

 

 

 

با مراحل چسباندن مژه مصنوعی آشنا شویم!

استفاده از مژه مصنوعی به‌نوبه خود عملی زیرکانه و فریبانه‌ای است؛ درست به‌مانند فرودی کروگر که نام شخصیتی ساختگی در فیلم کابوس است. برای مثال شما خود را برای مهمانی آماده کرده‌اید و در مجلس حضور می‌یابید. مدتی نمی‌گذرد که مژه‌های مصنوعی شما دیگر قادر به چسبیدن نخواهند بود؛ همان مژه‌هایی که ساعت‌ها برای قرار دادنشان روی چشمان خود وقت صرف کرده بودید. شما از درستی نحوه چسباندن مژه مصنوعی خود اطمینان دارید؛ اما چه اتفاقی افتاده است که به یک‌باره همه چیز خراب می‌شود؟ متأسفانه همه مژه‌های مصنوعی موجود، متناسب با ابعاد چشمان شما نیستند و تنها راه نگه داشتن آن‌ها روی پلک، استفاده از چسب مخصوص آن است. برای همین همواره باید چسب را همراه خود داشته باشید. در غیر این صورت از افراد غریبه حاضر در مهمانی کمک بخواهید که خب وجه مناسبی نخواهد داشت.

نکات زیادی در ارتباط با نحوه چسباندن مژه مصنوعی وجود دارند نظیر فرم چشم‌های شما، نحوه خارج‌سازی مژه‌ مصنوعی از جعبه خود. سعی کنید جعبه آن‌ها را دور نیاندازید. این نکات پیشگیری حتی قبل از بررسی نوع چسب و نحوه قرار دادن آن‌ها روی چشم مطرح می‌شوند. این اطمینان را به شما می‌دهیم که با فراگیری نکات مربوط به چسباندن مژه مصنوعی که در ادامه بیان می‌شوند، ظاهری جذاب و خارق‌العاده را برای خود رقم بزنید.

 

مراحل چسباندن مژه مصنوعی

شرکت Nouveau Lashes در تلاش است تا شما را با مراحل و چگونگی چسباندن مژه مصنوعی آشنا کند. به گفته این شرکت فرم بادامی شکل چشم، بهترین و ایده‌آل ترین فرم برای نصب مژه‌های مصنوعی می‌باشد چراکه با ابعاد اغلب مژه‌های مصنوعی مطابقت دارد (در این فرم چشم، به هنگام توجه به جلو، عنبیه چشم مابین پلک‌های بالا و پایین محو می‌‌شود). در ادامه با سایر فرم‌های چشم آشنا خواهید شد.

 

انواع فرم‌های چشم

چشم‌ فرورفته:

در این حالت، چشم شما به فرم رو به داخل‌تری قرار گرفته است و باعث برجستگی استخوان ابرو خواهد شد. برای این‌ کار می‌توانید از مژه‌های مصنوعی استفاده کنید که دارای ضخامت بیشتری در قسمت مرکزی خود باشند.

چشم‌ رو به پایین:

در این حالت، قسمت گوشه خارجی چشم به فرم رو به پایینی قرار گرفته است. می‌توانید در این حالت از مژه‌های مصنوعی باریکی که دارای گوشه‌های خارجی طویل‌تری است، استفاده کنید تا فرم چشمانتان رو به بالا قرار گیرد.

چشم‌ با پلک افتاده:

در این حالت، چین و چروک روی پلک شما مشخص نخواهد بود. بدین جهت از مژه مصنوعی باریک و با طول کوتاه‌تری استفاده کند.

 

چشم برجسته:

در این حالت، پلک‌های شما در ناحیه socket چشم، برجسته به نظر می‌رسند. با استفاده از مژه‌های مصنوعی روی مژه‌های پایینی خود، تعادلی میان مژه‌های پایینی و بالایی خود ایجاد کنید. با این کار، برجستگی چشمان خود را کمتر خواهید کرد.

  • فاصله‌دار یا عریض بودن چشم:

همچنین باید فاصله‌دار یا نزدیک به هم بودن چشم‌ها را هم باید در نظر گرفت.

با قرار گرفتن جلو آینه و استفاده از یک مداد، خودکار و یا قلم‌مو آرایشی ابعاد چشم خود را محاسبه کنید. حال باید با محاسبه عرض یکی از چشمان خود، آن مقدار را به عنوان یک مقیاس قرار دهید و حال فاصله بین چشمان خود را بر اساس آن مقدار بیان کنید (برای مثال این فاصله کمتر از عرض یک کره چشم است). اگر چشمانی نزدیک به هم دارید، ممکن است بخواهید با استفاده از مژه‌های مصنوعی که دارای انتهای بلندی هستند، این نزدیکی بین دو چشم را تا جای ممکن محو کرده و از معرض دید، خارج کنید. اگر فاصله بین دو چشم بیشتر از عرض یک کره چشم است، شما دارای چشمانی فاصله‌دار از هم هستید و ممکن است به دنبال مژه‌های مصنوعی باشید که تراکم مو و قالب آن بیشتر در قسمت مرکز و گوشه داخلی بوده تا به کمک آن بتوانید این فاصله موجود بین دو چشم را جبران کنید.

 

تعیین فاصله بین دو چشم

حال لازم است تا نکات کلیدی‌تری بیان شوند:

برای تشخیص چپ یا راست بودن مژه‌های مصنوعی موجود در جعبه، کافی است تا بسته را در زیر بینی خود نگه داشته و رو به آینه بگیرید تا مشخص شود کدام‌یک مربوط به کدام یک از چشمان شماست؛ چراکه روی برخی از بسته‌ها، این اطلاعات درج نشده است. به خاطر بسپارید، برای جدا کردن مژه‌‌ها از روی چشمان خود، هیچ‌گاه آن‌ها را از لبه داخلی و یا خارجی آن بلند نکنید چراکه در این صورت کشیده خواهند شد و دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد. گویا در اثر این حرکت به نظر خواهد رسید که شما برای تطبیق دادن آن‌ها با چشمان خود، هر یک را از گوشه‌اش کشیده‌اید. به‌جای این کار باید به کمک موچین یا انگشتان خود، به‌آرامی طوری که هیچ آسیبی به آن‌ها وارد نشود، مژه‌ها را از روی چشم برداشته و در جعبه‌اش قرار دهید.

 

نحوه تشخیص چپ یا راست بودن مژه‌های مصنوعی

  • تعیین ابعاد مژه‌های چشم:

مژه را از بسته خارج کرده و روی خط مژه خود قرار دهید تا بررسی کنید که آیا از لحاظ ابعادی با هم مطابقت دارند یا خیر و آیا نیاز به کوتاه‌تر شدن دارند یا خیر؟ ابتدای نوار مژه مصنوعی باید درست روی جایی که مژه‌های طبیعی شما رشد می‌کنند، قرار گیرد. اگر آن را به گوشه داخلی چشم نزدیک کنید و بچسبانید، شما را در طول روز آزار خواهد داد. برای تعیین انتهای آن هم متناسب با گوشه خارجی چشم،  قسمتی را روی مژه مصنوعی مشخص کنید و 2 الی 4 تار مژه به جلو آمده سپس آن را برش دهید. اگر این کار صورت نگیرد، به هنگام قرارگیری روی چشم، به‌جای بازتر نشان دادن  ظاهر چشم، فرم چشم را پایین خواهد آورد.

 

نحوه چسباندن مژه مصنوعی

  • برش مژه‌های مصنوعی به ابعاد مورد‌نظر:

اگر برای مطابقت دادن طول مژه مصنوعی با چشم خود، مجبور به کوتاه‌کردن مژه مصنوعی شدید، به خاطر بسپارید که برش را از پشت خط اصلی آن ‌که تارها روی آن قرار گرفته اند، انجام دهید. اگر رو به بالا برش دهید، بخشی از تارهایی که قرار به حفظ آن‌ها بود هم ناخواسته جدا خواهند شد.

 

برش مژه مصنوعی

  • جلوگیری از رخدادهای نامناسب محتمل:

گاهی مژه‌ها به هنگام خارج شدن از جعبه از فرم خود خارج شده و صاف می‌شوند و ظاهر آن‌ها در گوشه داخلی و خارجی به هنگام نصب روی چشم، فرم نامطلوبی داشته و موجب آزار چشم می‌شوند. برای جلوگیری از این اتفاق مژه‌ها را به مدت یک دقیقه دور انگشت، خودکار، ابزار آرایشی و یا گوش پاک‌کن نگه دارید تا فرم خمیده‌تری پیدا کنند.

 

خمیده نگه‌داشتن مژه مصنوعی

  • اعمال مناسب چسب و چسباندن مژه مصنوعی مورد‌نظر:

یک لایه نازک از چسب مخصوص را از گوشه تا گوشه و روی خط اصلی مژه مصنوعی اعمال کنید. چند ثانیه منتظر بمانید تا حالت چسبناکی بهتری به خود بگیرد. اگر می‌خواهید میزان ماندگاری آن بالا باشد، دو لایه از چسب را روی خط اصلی مژه اعمال کنید.

 

اعمال چسب روی مژه مصنوعی

  • تعیین مکان دقیق اتصال مژه مصنوعی:

مژه‌های مصنوعی را درست از قسمتی که رویش مژه‌های طبیعی‌تان آغاز می‌شود، روی پلک خود قرار دهید. حال به پایین نگاه کرده و نوار مژه مصنوعی را مطابق با خط مژه خود از گوشه‌های داخلی و خارجی و از مرکز فشار دهید.

 

قرار دادن مژه مصنوعی روی خط مژه پلک

  • پیوند میان مژه طبیعی و مصنوعی:

با استفاده از ریمل می‌توانید دو مژه طبیعی و مصنوعی را به‌خوبی به هم متصل کنید. پس از اعمال ریمل می‌توانید به کمک موچین و یا انگشتان خود، دو مژه را به هم فشرده تا دیگر فاصله‌ای میانشان موجود نباشد.

 

پیوند میان دو مژه

  • بالاتر بردن ارتفاع مژه‌های نصب شده:

اگر به دنبال این هستید که ارتفاع مژه‌های مصنوعی قرار گرفته روی پلک‌های چشم خود را بالاتر ببرید، می‌توانید در پایان کار با انگشتان خود و به‌آرامی، مژه‌های موجود روی لبه داخلی خط مژه خود را مقداری فشار دهید.

 

بالاتر بردن ارتفاع مژه

  • ظاهر نهایی مژه‌ها:

اکنون‌که مراحل چسباندن مژه مصنوعی را به‌خوبی انجام داده‌اید، به جلوی آینه رفته و ظاهر نهایی خود را بررسی کنید.

 

بررسی ظاهر نهایی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: