پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400 - 11:41:56

دلیل استفاده از رنگساژ چیست؟

رنگساژ مو با بهترین مدرس غرب تهران

مهشید عاشوری بهترین مدرس کار با مواد سعادت آباد

 

دلیل استفاده از رنگساژ چیست؟

 
در این مقاله به یکی از مهمترین چالش زیبایی مو، یعنی رنگساژ خواهیم پرداخت و مطالب مفیدی در این خصوص ارائه خواهیم کرد.
رنگ کردن مو، یکی از لذتبخش‌ترین کارهایی است که بیشتر بانوان در طول سال بارها انجام می‌دهند و بنا به نوع رنگ مورد علاقه‌شان، به زیبایی موی سر می‌پردازند. رنگ مو می‌تواند به صورت هایلایت، مش، دکلره و . . . توسط فرد یا در مراکز تخصصی رنگ مو و سالن‌های زیبایی انجام شود. 
مسلماً در روزهای ابتدایی، رنگ مو بسیار براق و زیبا دیده خواهد شد، اما به مرور زمان، از شادابی و درخشندگی موهای رنگ شده کاسته می‌شود. دلایل مختلفی باعث از بین رفتن درخشندگی مو خواهد شد که از آن جمله، می‌توان به عدم استفاده از شامپوهای مخصوص موی رنگ شده اشاره کرد. از طرفی، استفادۀ مداوم از دستگاه‌های حالت دهندۀ مو مانند سشوار و اتوی مو نیز باعث از بین رفتن شادابی و براق دیده شدن مو خواهد شد
 
 
دلیل استفاده از رنگساژ مو
آنچه در این شرایط به سلامت و زیبایی موها کمک خواهد کرد و ضمناً باعث جلوۀ زیبایی از موی رنگ شده، می‌شود، رنگساژ است. در حقیقت، رنگساژ به عنوان احیا و ترمیم کننده رنگ و زیبایی مو استفاده خواهد شد و البته به حفظ سلامت مو نیز بسیار کمک خواهد کرد. 
با وجود رنگساژ اصلاً نگران سلامت موهایتان نباشید! چرا که رنگساژ نسبت به رنگ از فرمولاسیون ضعیف‌تری برخوردار است و به همین جهت به ریشه یا تار مو آسیبی وارد نمی‌کند و فقط رنگ موی موردنظر شما را مجدداً احیا می‌کند.
 

از تفاوت رنگساژ با رنگ مو چه می‌دانید؟ 

رنگ مو دارای ترکیب و فرمول قوی‌تری نسبت به رنگساژ است که استفادۀ مکرر و غیر اصولی از رنگ مو، نهایتاً باعث آسیب جدی به موهای سر خواهد شد به ویژه اگر مهارت کافی در این زمینه نداشته باشید، ممکن است آسیب جدا از مو به کف سر و پوست سر نیز برسد و باعث التهاب پوست سر شود.
اما در مقابل، رنگساژبه دلیل ترکیب مواد ضعیف و رقیق شده، آسیبی به موها وارد نکرده و تنها هاله‌ای از رنگ موردعلاقه‌تان را به موهای رنگ روشن اضافه خواهد کرد. ضمن آنکه، در رنگساژ، زمان کمتری برای به نتیجه رسیدن، صرف خواهید کرد و همین امر به حفظ سلامت مو کمک می‌کند.
 
 
تفاوت رنگساژمو با رنگ مو
 

چند نوع رنگساژمو وجود دارد؟

رنگساژ به دو روش موقت و نیمه دائم روی موها قابل انجام است.

روش موقت

رنگساژ موقت به کمک رنگ‌های ژله‌ای، موس، شامپو و اسپری روی موها پیاده‌سازی می‌شوند. برای انجام این کار، کافی است پس از شستن موها، روی موهای نمدار از رنگساژ موقت استفاده کنید و سپس با شانه تمام بخش‌های سر را با رنگساژ بپوشانید. ماندگاری رنگساژ موقت برای یک هفته خواهد بود.

  روش نیمه دائم

در این نوع از رنگساژ نیز از ژل‌های رنگی و واریاسیون استفاده می‌شود و مدت اثر بخشی و ماندگاری این روش از رنگساژ مو، سه هفته خواهد بود. ضمناً نوع رنگساژ با توجه به غلظت و رنگ مو و همچنین پایه دکلره تعیین خواهد شد.
 

چه مزایا و معایبی در رنگساژ مو نهفته است؟

مواردی که به عنوان مزایای رنگساژذکر می‌شوند شامل: 
1- افزایش درخشندگی و شفافیت موها در مدت زمان کوتاه خواهد شد. 
2- امکان تغییر رنگ رنگساژ در صورت نیاز در هر مرحله از انجام این کار.
3- آسیب به موها با این روش به ندرت روی خواهد داد.
در میان این مزایا و فواید، رنگساژدارای معایبی نیز می‌باشد که از آن میان می‌توان به تکرار روش رنگساژ طی هفته یا ماه‌های متوالی، اشاره کرد که نتیجۀ این روند تکراری، آسیب زدن یا نازک شدن تارهای مو باشد. همچنین، باید پس از رنگساژ، به استفاده از دستگاه‌های حالت دهندۀ مو کمتر توجه کنیم تا طول عمر ماندگاری رنگساژ و درخشندگی موها بیشتر دیده شود. 
 

روش رنگساژ کردن مو چگونه است؟

برای ترکیب و فرمول رنگساژمو، روش رایجی بین آرایشگران وجود دارد که در این روش بر اساس حجم و بلندی موی سر مواد رنگساژ ترکیب می‌شود. به طور معمول، برای موهای با قد کوتاه 3 سانت، موهای با طول متوسط 8 سانت و برای موهای بلند 15 سانت از رنگ مو را درون ظرف موردنظر می‌ریزند. سپس با مقدار مساوی از آب و اکسیدان و همچنین چند قطره شامپو، محلول را خوب ترکیب می‌کنند تا رقیق شود. 
پس از تهیه محلول رنگساژ، موها را مانند زمانی که قصد شامپو زدن دارید، به این محلول آغشته کرده و خوب ماساژ می‌دهید. اگر موهایتان دکلره است کمتر از ده دقیقه زمان نیاز خواهد داشت. اما اگر با روش دیگری موهایتان را رنگ کرده‌اید می‌توانید به مدت 20 تا 25 دقیقه صبر کنید تا رنگساژ، رنگ مورد نظرتان را ایجاد کند.
در نهایت، موهایتان را شانه بزنید و با آب بشویید. بهتر است پس از انجام این کار، از ماسک مو استفاده کنید تا علاوه بر ثُبات رنگساژبه تقویت و سلامت موهایتان نیز کمک کنید.
در پایان پیشنهاد می‌کنم، برای آنکه به نتیجۀ دلخواه و مطلوب در رنگ مو برسید، بهتر است به یک فرد حرفه‌ای و کاربلد در سالن‌های زیبایی مراجعه کنید یا اگر از یادگیری چنین مهارتی لذت می‌برید و همچنین در تهران سکونت دارید به جستجو در اینترنت و آموزش رنگ و لایت غرب تهران بپردازید تا فضای مناسب برای آموزش چنین مهارتی را بیابید.
 
 
 
روش انجام مراحل رنگساژمو
 
جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات رنگ و مش سرکار خانم عاشوری می توانید با شماره تلفن درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

آدرس اینستاگرام خانم مهشید عاشوری:

 

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: