سه شنبه 04 خرداد 1400 - 16:16:47

اهمیت کاتالوگ خوانی رنگ مو

آموزش کاتالوگ خوانی رنگ موهای مختلف

آموزش ترکیب رنگ و کاتالوگ خوانی

 

 
شاید بارها هنگام حضور در فروشگاه‌های لوازم آرایشی برای خرید رنگ مو مورد نظر با چندین کاتالوگ رنگ مواجه شده‌اید که فروشنده برای انتخاب یکی از رنگ‌ها، آنها را در اختیارتان می‌گذارد. مطمئناً اگر تجربه‌ای در این حوزه نداشته باشید، انتخاب رنگ به صورت دقیق انجام نشده و بنابراین، نتیجۀ حاصل از رنگ مو، نتیجۀ دلخواه و مورد پسند شما نخواهد بود. در چنین شرایطی، اهمیت کاتالوگ خوانی رنگ مو بیش از بیش آشکار خواهد شد.
هر رنگ در دنیای رنگ‌های واقعی، دارای طیف رنگی وسیعی است که بهتر است نسبت به ویژگی‌ هر یک از آنها آگاه بوده تا انتخاب رنگ دلخواه سخت نباشد. اغلب سازندگان رنگ مو، استانداردهای خاصی برای هر رنگ، در نظر می‌گیرند. برای آنکه رنگ کار حرفه‌ای، از پَس رنگ کردن مو به شیوۀ درست برآید، لازم و ضروری است که نسبت به کاتالوگ رنگ مو هر برند آگاه باشد، چرا که در ترکیب انواع رنگ تا رسیدن به رنگ مورد نظر بهتر عمل خواهد کرد.
 

 

 

اهمیت کاتالوگ خوانی رنگ مو

 
برای آنکه کاتالوگ خوانی رنگ مو به درستی صورت گیرد، لازم است به این دو نکته توجه کنید: 1- توجه به ساختار کلی و پایۀ رنگ‌ها که در اکثر کاتالوگ‌های رنگ مو ثابت است. 2- شناخت و شناسایی شماره و کد رنگ که هر یک معنای خاصی در ترکیب رنگ مو خواهند داشت.
با کاتالوگ خوانی رنگ مو، تشخیص رنگ دقیق و آسان است!
سری :N اولین سری از رنگ مو در کاتالوگ است که از جمله رنگ‌های طبیعی محسوب می‌شوند و دارای طیف رنگی از شمارۀ N1 تا N12 می‌باشند که N12 در حقیقت، روشن‌ترین رنگ این سری از رنگ‌ها به شمار می‌آید. اغلب رنگ‌هایی که در این سری از کاتالوگ خواهید دید، دارای رنگدانه‌های بنفش، سبز، قرمز، آبی و زرد می‌باشند. این سری از رنگ‌ها برای موهایی مناسب هستند که به صورت طبیعی تناژ گرم دارند و با این انتخاب، نتیجۀ خوبی از رنگ کردن موهایشان خواهند دید. 
سری M: به رنگ‌هایی گفته می‌شود که بیشتر افراد به رنگ زیتونی یا رنگ مات، آنها را می‌شناسند و رنگدانۀ سبز در این سری از رنگ‌ها بیشتر است. ضمن آنکه شماره این سری از رنگ‌ها در کاتالوگ، از عدد 2 یا 3 شروع و تا عدد 12 ادامه خواهند داشت. از طرفی، رنگ‌های با حرف O نیز دارای رنگدانۀ سبز هستند، اما میزان سبزی آنها نسبت به سری M بیشتر است و بیشتر برای موهای رنگ قرمز استفاده می‌شود.
سری G: رنگ‌های طلایی در این سری از رنگ‌های کاتالوگ قرار می‌گیرند. همچنین عددی که بعد از ممیز عدد 3 باشد، نشان دهندۀ طلایی بودن رنگ است.
سری C: رنگ‌های دودی را شامل می‌شود که این سری از رنگ‌ها را می‌توان با عدد 1 بعد از ممیز در کاتالوگ مشاهده کرد.
 
 
تشخیص رنگ با کاتالوگ خوانی رنگ مو
 
 
بهتر است به این موضوع هنگام کاتالوگ خوانی رنگ مو توجه کنید تا با در نظر گرفتن پایه مو، ترکیب رنگ مناسبی انجام شود. بیشترین میزان رنگدانۀ زرد در رنگ طلایی، رنگدانۀ سبز در رنگ زیتونی، رنگدانۀ بنفش در رنگ دودی، رنگدانۀ قرمز در رنگ‌های ماهگونی و شکلاتی، رنگدانۀ آبی در رنگ خاکستری موجود است. با توجه به این ویژگی، مسلماً انتخاب رنگ آسان‌تر انجام خواهد شد.
با معنی حروف و اعداد هنگام کاتالوگ خوانی رنگ مو بیشتر آشنا شوید!
بیشتر رنگ موهای موجود در کاتالوگ، از 1 تا 10 شماره‌گذاری شده‌اند. که عدد یک به عنوان تیره‌ترین رنگ یعنی رنگ مشکی و اعداد بالاتر نشان دهندۀ میزان روشنی رنگ می‌باشند. برای مثال عدد 3 رنگ زرد و عدد 9 رنگ شکلاتی را در کاتالوگ نمایش می‌دهد. در واقع، میزان تیرگی یا روشنی مو با عدد مشخص شده است.
حروف نیز هنگام کاتالوگ خوانی رنگ مو تعاریف خاصی دارند که از حرف (طبیعی=N) شروع شده تا ترکیبی از دو حرف مانند (روشن مایل به ماسه‌ایPS=) قابل تشخیص هستند.
به طور مختصر حرف (خاکستریA=)، (بژB=)، (قرمزR=)، (مسیk=)، (طبیعی با درجه بالاNF=)، (ماسه‌ایS=)، (روشن نزدیک به طلاییPG=) در کاتالوگ به این شکل معرفی می‌شوند.
به طور قطع به یقین، اطلاع از چنین مشخصات رنگی هنگام کاتالوگ خوانی رنگ مو، آسودگی خیال شما را از انتخاب دقیق و درست رنگ را در پِی خواهد داشت.
عمق رنگ در کاتالوگ خوانی رنگ مو چگونه مشخص می‌شود؟
 
 
دسته‌بندی پایه یا عمق رنگ‌ها در 10 ردیف مشخص انجام می‌شود که شامل: 
شماره 1:تیره‌ترین رنگ مشکی، شماره 2: قهوه‌ای تیره، شماره 3: رنگ قهوه‌ای متوسط، شماره 4: قهوه‌ای روشن، شماره 5: رنگ قهوه‌ای خیلی روشن، شماره 6 : رنگ بلوند تیره، شماره 7: رنگ بلوند متوسط، شماره 8: بلوند روشن، شماره 9: رنگ بلوند خیلی روشن و شماره پایانی یعنی شماره 10:رنگ پلاتینه یا بلوند با درجه روشنی بالاتر از شماره 9.
برای آنکه ترکیب دیگر رنگ‌ها را نیز بیاموزید، حتماً از کلاس های آموزش رنگ و لایت خانم مهشید عاشوری در غرب تهران مطلع شده تا مهارت کافی را در این حوزه بیابید.
 
 
نکات و مواردی که باید در کاتالوگ خوانی رنگ مو در نظر بگیرید!
1- انعکاس رنگ در کاتالوگ رنگ، با عددی که بعد از ممیز یا ویرگول روی جعبه رنگ مو است، مشخص می‌شود.
2- به طور معمول، رنگ پایه، عدد قبل از ممیز یا عدد سمت چپ در کاتالوگ رنگ مو یا جعبۀ رنگ مو، مشخص شده است.
3- از حروف برای اسم‌گذاری انعکاس رنگ مو نیز استفاده می‌شود.
4- اگر عددی بعد از ممیز تکرار شود، در واقع به میزان قوی بودن رنگ اشاره دارد. مثلاً عدد 6/4 به معنی رنگ قهوه‌ای روشن با سایۀ قرمز است و اگر عدد 66/4 به این شکل در کاتالوگ رنگ یا روی جعبه قید شود، یعنی انعکاس یا سایۀ رنگ دو برابر خواهد شد. 
 
نکات مهم در کاتالوگ خوانی رنگ مو
 
 
جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات رنگ و مش سرکار خانم عاشوری می توانید با شماره تلفن درج شده تماس حاصل نمایید.

 

 

 

 

آدرس اینستاگرام خانم مهشید عاشوری:

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: