چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 - 14:02:31

با مواد طبیعی موهایتان را قرمز کنید.

استفاده از مش قرمز راه خوبی برای روشن تر کردن موهای تیره است. به جای رفتن به سالن های آرایشی، از مواد طبیعی در خانه تان استفاده کنید. با این روش ها مو های شما قرمز آلبالویی نمی شود اما می توانید موهایی با رنگ شرابی تیره داشته باشید.

 

روش 1: ترشک جامائیکایی

1.       مواد اولیه را تهیه کنید. اگر در یک کشور استوایی زندگی می کنید می توانید ترشک جامائیکایی تازه پیدا کنید. آن نوعی گل قرمز روشن است که می توانید برای داشتن رنگ موی شرابی از آن استفاده کنید. اگر نمی توانید این ماده را پیدا کنید می توانید نوع خشک شده آن را تهیه نمایید.

2.       مخلوط ترشک را درست کنید. 2 لیوان آب را در یک شیر داغ کن ریخته و روی حرارت متوسط رو به زیاد بگذارید. نزدیک به جوش آمدن آن که بود ترشک را اضافه کنید و در ظرف را بگذارید و شعله را خاموش کنید. بگذارید ترشک چند ساعت در آب خیس بخورد تا رنگ هایش داخل آب پخش شود. سپس آب را داخل ظرفی ریخته و عسل را با آن مخلوط کنید.

 

3.       موهایتان را آماده کنید. مثل همیشه موهایتان را شامپو بزنید اما از نرم کننده استفاده نکنید. نرم کننده داخل موها می ماند و از رنگ گرفتن موها جلوگیری می کند. موهایتان را با حوله خشک کنید و از یک شانه دندانه درشت برای بازکردن گره های مو استفاده کنید.

4.       مخلوط رنگ را روی موهایتان بگذارید. دستکش پلاستیکی دستتان کنید  و با استفاده از انگشتانتان رنگ را از ریشه تا نوک موهایتان بگذارید. اگر میخواهید موهایتان را مش کنید تنها چند رشته از مویتان را جدا کرده و روی یک فویل آلومینیومی قرار دهید و با یک قلموی رنگ، آن ها را رنگ کنید.

 

5.       موهایتان را بپوشانید. از یک کلاه حمام پلاستیکی استفاده کنید تا موهایتان خشک نشده و رنگ روی موهایتان بنشیند. رنگ مویتان باید حداقل 4 ساعت یا تمام شب روی موهایتان بماند.

 

6.       رنگ مویتان را بشویید. موهایتان را شامپو و نرم کننده زده و با آب گرم بشویید.


روش 2: آب چغندر (لبو)

1.       آب 2 عدد چغندر را بگیرید. آب لبو روی موهای قهوه ای تیره، رنگ قرمز تیره ایجاد می کند.

2.       آب لبو را با عسل مخلوط کنید. آن را داخل یک ظرف ریخته و 4/1 پیمانه عسل به آن اضافه کنید.آن را هم بزنید تا کاملاً یکدست شود. این ترکیب آماده است تا آن را روی موهایتان بگذارید.

 

3.       موهایتان را بشویید. یادتان باشد که از نرم کننده پس از شامپو استفاده نکنید. موهایتان را با حوله خشک کنید و با یک شانه دندانه درشت گره موهایتان را باز کنید.

 

4.       ترکیب رنگ تان را روی موهایتان بگذارید. دستکش پلاستیکی دستتان کنید و رنگ را روی تمام موهایتان بگذارید.

 

5.       موهایتان را بپوشانید. از یک کلاه حمام پلاستیکی یا پلاستیک استفاده کرده و روی موهایتان را بپوشانید. رنگ مو حداقل باید 4 ساعت یا تمام شب روی موهایتان بماند.

 

6.       موهایتان را با شامپو، نرم کننده و آب گرم بشویید تا آب چغندر و عسل از روی سرتان پاک شوند. وقتی مویتان خشک شود می بینید که موهایتان به رنگ شرابی شده است

 

روش3: حنا

1.       پودر حنا بخرید. با این پودر خمیری درست می شود که قابل استفاده روی پوست و مو است. بسته های حنا معمولاً 100 گرمی هستند که برای رنگ کردن موهایی با اندازه متوسط مناسب می باشند.

·         برای داشتن رنگ های قرمز متفاوت می توانید از فلفل پاپریکا و پودر گل میخک هم استفاده نمایید.

2.       پودر حنا را با چند قاشق آب مخلوط کنید تا خمیری شبیه به کرم بدست آید. اگر می خواهید همزمان با قرمز شدن موهایتان روشن نیز بشوند می توانید کمی آبلیمو داخل آب بریزید. روی خمیر را بپوشانید و بگذارید یک شب بماند روز بعد یک قاشق پر آب به مواد اضافه کنید.

3.       مواد را روی موهایتان بگذارید. موهایتان را خیس کنید (نیازی به شامپو نیست) سپس آنها را با حوله خشک کرده و شانه کنید. از دستکش استفاده کرده و خمیر حنا را با انگشتانتان روی موهایتان بمالید.

 

4.       موهایتان را پوشانده و بگذارید حنا حداقل 4 ساعت روی موهایتان بماند. هر چه مواد بیشتر روی سر بماند موهایتان قرمزتر خواهد شد.

5.       موهایتان را بشویید. موها را آنقدر با آب سرد بشویید تا بجای آب قرمز، آب تمیز از آن بیاید. موها را تا روز بعد با شامپو نشویید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

عالی بود توضیحاتتون ولی نگفتید اب لبو منظورتون پس از جوشاندن لبو هست یا اب لبو خام.ممنون میشم بگید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: