دوشنبه 14 اردیبهشت 1394 - 23:40:16

تیره کردن موها با مواد طبیعی

رنگ موها حاوی مواد شیمیایی هستند که نه تنها به موهای شما آسیب می رسانند بلکه ممکن است برای پوست و یا سلامتی تان هم مشکل ایجاد کنند. به محض این که تار های موی شما رنگ را جذب می کنند، به دنبال آن، رنگ به خورد پوست سر می رود و در آخر وارد بدن شما می شوند. راه های متعددی برای رنگ کردن موها با مواد طبیعی وجود دارند که باعث می شوند تا شما مجبور نباشید از رنگ موهای سمی استفاده کنید. راه هایی که برای رنگ کردن مو با مواد طبیعی به شما معرفی می کنیم، روش هایی موثر، ارزان و قابل دسترس هستند.

1.      قهوه یا چای سیاه

برای آن که موهای تان را کمی تیره کنید می توانید از قهوه یا چای سیاه استفاده کنید. یک قوری قهوه ی سیاه یا چای دم کرده را بگذارید تا خنک شود. هر بار حدود نصف استکان از مواد را روی سرتان بریزید و با انگشتان تان آن را ماساژ دهید. اضافه ی موادی که از روی سرتان می ریزند را داخل سینک ظرفشویی یا یک لگن بریزید تا بتوانید دوباره از آن استفاده کنید. پس از اینکه 10-8 بار مواد را روی سرتان ریختید و گذاشتید خشک شد، بگذارید دور آخر باز هم قهوه روی سرتان خشک شود و سپس موها را آبکشی کرده و مانند قبل بشویید.

2.      آب چغندر (لبو)

برای آن که سایه ی قرمز روی موهای تان ایجاد کنید، 1 استکان از آب لبو را روی موهای خشک تان ماساژ دهید و مراقب باشید که روی صورت، گردن و پوست تان نریزد. حتما از دستکش استفاده کنید تا دست های تان لکه دار نشوند. یک حوله ی کهنه را برداشته و روی شانه های تان بیندازید و بگذارید آب لبو 30 دقیقه تا 1 ساعت روی موهای تان بماند و سپس آن را آب بکشید. این کار را روزانه آنقدر تکرار کنید تا رنگ موی دلخواه تان به دست آید.

3.      گردوی سیاه

استفاده از پودر گردو یک تکنیک بسیار موثر است که شما می توانید موهای بلوند خود را تیره کنید. 10 عدد گردوی سیاه را بشکنید اما از پوست در نیاورید و در یک قوری متوسط در آب بریزید. آب را جوش آورده، کم کنید و بگذارید 25-15 دقیقه روی حرارت بپزند. مواد را صاف کنید و آب آن را با یک برس رنگ مو روی سرتان بگذارید. دقت کنید که حتما از ریشه تا نوک موهای تان را مواد بمالید. موها را در بالای سر جمع کرده و روی آن ها را با یک کلاه پلاستیکی حمام بپوشانید. 30 دقیقه صبر کرده و سپس موها را آبکشی نمایید. یادتان باشد که هر 15-10 دقیقه یک بار رنگ را نگاه کنید. از آن جایی که رنگ آب گردو بسیار قوی است حتما از لباس کهنه استفاده کنید.

4.      رزماری و مریم گلی

گیاهان رزماری و مریم گلی درست به اندازه ی چای، اثر تیره کنندگی دارند. مریم گلی خشک و/یا رزماری را  در یک قوری محتوی آب ریخته و آن قدر بجوشانید تا به رنگ چای شوند. آن ها را از روی حرارت برداشته و بگذارید سرد شوند و سپس مواد را صاف کنید. با یک برس مخصوص رنگ مو رنگ تان را روی تمام موها و لا به لای آن ها بمالید تا به صورت یکدست پخش شوند. اجازه دهید آب رزماری و مریم گلی 20 دقیقه روی موهای تان بماند و سپس موهای تان را آبکشی کنید. اگر لازم بود دوباره این کار را تکرار کنید.

5.      میوه گل رز

برای آنکه سایه ای از رنگ قرمز را روی موهای تان داشته باشید، ابتدا 2 استکان آب را جوش آورید. 1 استکان میوه ی گل رز به آب اضافه کرد و بگذارید با آن بجوشد تا آب آن به رنگ قرمز روشن شود. آن را از روی حرارت برداشته، بگذارید سرد شود و سپس صاف کنید و روی سرتان ماساژ دهید. بگذارید آب میوه ی گل رز به مدت 20 دقیقه روی سرتان بماند و بعد موها را آب بکشید. در صورت نیاز می توانید دوباره این کارها را تکرار کنید. 

  

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: