سه شنبه 03 شهریور 1394 - 22:59:57

همه چیز درباره رنگ مو

 

 

وقتی که در مورد رنگ مو صحبت می شود، علاوه بر خود رنگ مو ها، پروسه های شیمیایی مختلفی که روی رنگ موها تاثیر دارند نیز مد نظر است و معمولا بهترین رنگ موها از همین فرآیند های شیمیایی به دست می آیند.
از طرفی نباید فراموش کرد که امروزه رنگ کردن موها ساده تر بوده و نسبت به گذشته برای موها کم خطر تر می باشد. رنگ های مختلفی نیز وجود دارد و می توان انواع رنگ موها را از بلوند، شرابی، قهوه ای و مشکی امتحان کرد.
البته فراموش نکنید که هر رنگ مویی روی یک نوع پوست بهتر به نظر می رسد. به همین دلیل و برای این که نتیجه بهتری بگیرید قبل از انتخاب رنگ مو نظر دوستان و آشنایان و آرایشگر خود را پرسیده و بهترین رنگ ممکن را انتخاب کنید.
رنگ موی موقت
همان طور که از اسم این نوع رنگ مو مشخص است، این نوع از رنگ مو دوام زیادی نداشته و تنها روی کوتیکل های مو را با رنگ پوشش داده و در آن نفوذ نمی کنند. به همین دلیل استفاده از رنگ مو های موقت برای کسانی که نمی خواهند رنگ موی دائم داشته باشند بسیار مناسب است. مزیت رنگ موهای ومقت این است که با چند بار شستن و با گذشت زمان از بین رفته و با توجه به نوع شامپویی که مصرف می کنید در عرض 1 ماه و یا کمتر از بین می رود.
هشدار

اگر موهای سفید و یا خاکستری دارید، فراموش نکنید که رنگ موی موقت روی موهای شما لکه به جا گذاشته و یا کلا می ماند. پس در استفاده از آن با دقت بیشتری عمل کنید.

رنگ موهای نیمه موقت
رنگ موهای نیمه موقت برای تیره کردن موها استفاده می شود و برای روشن کردن موها مورد استفاده قرار نمی گیرد. رنگ موهای نیمه موقت مثل شستن موها هستند، اما بعضی از آن ها شامل مقادیر کمی از پروکسید هستند که برای روشن کردن موها کافی نیست.
استفاده از رنگ موهای نیمه موقت رنگ موهای معمولی شما را ماندگارتر کرده و چهار تا هشت هفته نیز باقی می ماند.
در زدن این رنگ موها دقت کنید که روی ریشه های خود تمرکز بیشتری داشته باشید. در غیر این صورت قسمت ریشه و پایین موها دو رنگ متفاوت پیدا کرده و ظاهر نا مناسبی پیدا نمی کنند.
رنگ موی دائم
رنگ موهای دائم یک ظاهر کاملا  جدید به وجود آورده و به خصوص برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری بسیار مناسبند. البته حائز اهمیت است که به دلیل درصد بالای پروکسید در رنگ موهای دائم بهتر است که این رنگ موها روی موهای
• طبیعی و سالم
• موهای پرپشت که آسیب ندیده باشند
معمولا آرایشگران ترجیح می دهند که روی موهای سالم موادی به کار برند که درصد کمتری پروکسید داشته باشد تا رنگ موی دلخواه خود را به دست آورند.
اگر می خواهید به طور ناگهانی تغییر بزرگی را در زندگی خود به وجود آورید می توانید از رنگ موی دائم استفاده کنید.
هایلایت
برای ایجاد یک تغییر نه چندان بزرگ می توان موها را هایلایت کرد. مزایای هایلایت موها شامل
• می توان کم کم موها را در تکه های کوچک تری هایلایت کرد
• موهای هایلایت شده صورت را روشن کرده و چهره را باز می کنند
در هنگام هایلایت موها دقت کنید که به جای انتخاب رنگ های خیلی روشن از رنگ های تیره تری که به رنگ موهای شما نزدیک تر باشند استفاده کنید. زیرا هایلایت بلوند روی موهایی زیبا می شود که پایه ای داشته باشد که کمی از آن رنگ هایلایت تیره تر باشند. به خصوص اگر موهای مشکی دارید موهای خود را به هیچ وجه هایلایت روشن نکنید زیرا این مقدار تضاد زیبا نیست.
یکی ازبزرگ ترین مزایای رنگ مو این است که می تواند در کمترین زمان ممکن تغییر بزرگی در چهره به وجود آورد. به خصوص اگر خسته و یا کسل هستید و می خواهید در زندگی خود یک تغییر بزرگ به وجود آورید می توانید به آرایشگاه مراجعه کرده و موهای خود را به یک رنگ زیبا در آورید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: