یکشنبه 16 آبان 1400 - 09:54:28

دلیل تفاوت آمبره و سامبره در چیست؟

 

 

تفاوت آمبره و سامبره در چیست؟

امروزه، روش‌های زیادی برای رنگ کردن انواع مو وجود دارد که بسیاری از افراد بر اساس سلیقه و استایل شخصی‌شان، پیاده‌سازی یکی از تکنیک‌های رایج را در نظر می‌گیرند. اغلب افراد، ممکن است در طول سالها، چندین بار رنگ مویشان را تغییر دهند و از این تنوع رنگ و تغییر در رنگ مو لذت ببرند. تکنیک آمبره و سامبره یکی از جدیدترین تکنیک‌های رنگ مو محسوب می‌شوند که تفاوت آمبره و سامبره نیز هنگام رنگ کردن موها به خوبی قابل درک است.
در هر یک از این روش‌ها ترکیب رنگی خاصی باید در نظر گرفته شود تا نتیجۀ حاصل از رنگ مو، با آنچه در ذهن خواهید داشت، برابری کند.

 

تفاوت این دو تکنیک را به ساده‌ترین شکل، این چنین می‌توان بیان کرد که در رنگ مو آمبره فقط قسمت ساقه یا پایینی موی سر رنگ می‌شود و هیچ تغییر رنگی در ریشه‌ها دیده نمی‌شود. از طرفی، در تکنیک سامبره رنگ مو از ریشۀ موها شروع شده و به سمت ساقه‌ها روشن تر می‌شود.با توجه به این تعاریف، می‌توان به تفاوت آمبره و سامبره پی برد. ضمن آنکه ممکن است بسیاری از افراد در طول سال، از هر دو روش برای تغییر رنگ موهایشان استفاده کنند.

 

آیا تفاوت آمبره و سامبره، فقط در تعاریف آنهاست!

نوع رنگ و روش انجام هر یک از این تکنیک‌ها، باعث شکل‌گیری تفاوت آمبره و سامبره خواهد شد. روش آمبره به شکلی متفاوت موهای شما را جلوه خواهد داد و در ضمن، آسیبی کمتری به ریشۀ موهایتان وارد خواهد کرد.
از سوی دیگر، در روش سامبره، پیاده‌سازی رنگ مو از ریشه شروع می‌شود و در نهایت به سمت ساقه و نوک موها با سایه‌ای از رنگ‌ها دیده خواهد شد.
در واقع، دکلره کردن قسمت پایینی مو برای ایجاد تفاوت رنگ میان ریشه و ساقه، اقدام اصلی در این تکنیک محسوب می‌شود تا بدین شکل، تیرگی رنگ از ریشه شروع شده و با نزدیک شدن به ساقۀ مو، موها روشن‌تر دیده خواهند شد. همین تفاوت رنگ، جلوۀ بسیار زیبایی به موهایتان خواهد داد. هدف از دکلره کردن پایین مو، بی‌رنگ کردن این قسمت و سپس پذیرش رنگ موی مورد نظرتان است. بنابراین، هنگام استفاده از این تکنیک به روند انجام صحیح دکلره بسیار توجه کنید.

 

از تفاوت آمبره و سامبره چه می‌دانید؟

اما در تکنیک سامبره:
در معنی لغوی سامبره از آن به عنوان (آمبره نرم موها) یاد می‌شود. در حقیقت، سامبره همان روش آمبره جدید است ولی تیرگی ریشۀ مو تا روشنی ساقۀ مو کمی ملایم‌تر انجام می‌شود. بسیاری تکنیک سامبره را ترکیبی از روش آمبره و بالیاژ می‌دانند که باعث تغییر اساسی در رنگ موها و جذابیت آنها می‌شود.

 

 

نکات و موارد مهمی که از تفاوت آمبره و سامبره نمی‌دانید!

اگر از جمله افرادی هستید که علاوه بر حفظ سلامت مو به شکل ظاهری آن نیز توجه می‌کنید، حتماً اطلاع از روش پیاده‌سازی این دو روش، به انتخاب دقیق آنها کمک خواهد کرد.
در ابتدا بهتر است بدانید که، مرز بین تیرگی و روشنی در این دو روش متفاوت است. در تکنیک آمبره، این مرز با کنتراست بیشتری قابل تشخیص بوده اما در تکنیک سامبره این میزان کنتراست بسیار کمتر احساس شده و تفاوت رنگ‌ها با ملایم بیشتری مشاهده می‌شود.
در تکنیک سامبره نظم مشخصی همچون تکنیک آمبره در رنگ کردن موها مشاهده نمی‌شود. در صورتی که  در روش آمبره، تفاوت در رنگ موهای ریشه و ساقه به خوبی قابل تشخیص است.
برای انجام روش آمبره، نیاز نیست کل موهایتان را رنگ کنید. اگر از رنگ ساقۀ موهایتان خوشتان نیامد، می‌توانید به راحتی از رنگ دیگری استفاده کنید.
اگر از تکنیک آمبره برای رنگ موهایتان استفاده کنید، با افزایش رشد مو از ریشه، تغییری در شکل کلی رنگ موها ایجاد نخواهد شد.

 

نکات مهم در تفاوت آمبره و سامبره

حتماً هنگام رنگ کردن موها، به تفاوت آمبره و سامبره توجه کنید و از یک فرد کاربلد بخواهید تا موهایتان را برای بار اول با یکی از این تکنیک‌ها رنگ کند. به ویژه در تکنیک نوع آمبره که مواد دکلره استفاده می‌شود، بهتر است علاوه بر انجام صحیح دکلره، سلامت موها نیز لحاظ شود.
توجه کنید که در هر دو تکنیک، می‌توانید از ترکیب چند رنگ روی موهایتان استفاده کنید، فقط پیش از آن، حتماً به رنگ پوست و ویژگی موهایتان توجه کنید تا نتیجۀ رنگ با یکی از روش‌های آمبره و سامبره، مطلوب و مورد پسند باشد.

 


نکتۀ پایانی در خصوص تفاوت آمبره و سامبره 

ممکن است برای بسیاری از افراد دکلره کردن مو اتفاق چندان خاصی نباشد، اما افرادی هستند که از دکلره کردن موهایشان هراس دارند و به همین دلیل، ضروری است که برای انجام این روش‌ها به یک مرکز و سالن زیبایی تخصصی رنگ مو مراجعه کنند. از طرفی، اگر به آموزش این تکنیک‌ها یا روش‌های جدید رنگ مو علاقه دارند، می‌توانند در شهر تهران یا شهرهای مجاور، در خصوص آموزش رنگ و لایت غرب تهران جستجوهایی انجام داده و سپس برای یادگیری و حضور در این کارگاه‌های آموزشی، اقدام کنند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: