چهارشنبه 12 خرداد 1395 - 23:01:52

ضد آفتاب و آرایش

ضد آفتاب و آرایش

آرایش صورت

کرم ضدآفتاب

کرم ضدآفتاب

 

همان طور که همه می دانند اشعه های خورشید و قرار گیری طولانی مدت در زیر آن ها اثرات جبران ناپذیری روی پوست باقی گذاشته و علاوه بر بروز لکه و چین و چروک ممکن است منجر به بیماری های حادتر و درمان ناپذیری شود.
به همین دلیل بسیاری از متخصصین پوست توصیه می کنند که قبل از بیرون رفتن و قبل از قرار گیری در زیر اشعه های خورشید از ضد آفتاب استفاده کرده و با این کار سلامت پوست خود را در مقابل سوختگی و دیگر اثرات زیان بخش این اشعه ها تضمین کنید.
اما بسیاری از خانم هایی که به طور معمول آرایش می کنند نحوه صحیح استفاده از ضد آفتاب در روتین آرایشی خود را نمی دانند و به همین با وجود استفاده ازکرم ضد آفتاب باز هم با مشکلات پوستی بسیاری روبرو می شوند.
در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و با ارائه روش های صحیح استفاده از ضد آفتاب که به صورت تصویری ارائه شده است، استفاده مناسب از این کرم در هنگام آرایش آموزش داده شده است.


وسایل و مواد مورد نیاز
• کلینزر
کرم ضد آفتاب

 

نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب
1. شستن صورت

ضد آفتاب


ابتدا با استفاده از پدهای آرایشی مناسب و یا کلینزری که مناسب پوست تان باشد، صورت خود را شسته و خشک کنید. عدم انجام این کار می تواند آلودگی های زیر پوست شما را تحریک کرده و بعدها منجر به بروز جوش شود. بنابراین صورت خود را با استفاده از کلینزرهای آرایشی و یا آب شسته و خشک کنید.

 

2. استفاده ازکرم ضد آفتاب روی صورت و گردن

کرم


برای این کار ابتدا کمی از کرم ضد آفتاب خود را روی دست تان ریخته و آن را به آرامی روی صورت و گردن خود بزنید. دقت داشته باشید که مصرف بیش از اندازه از این کرم تنها پوست شما را چرب کرده و انجام آرایش را برای شما سخت تر می کند. بنابراین اگر بیش از حد مورد نیاز خود کرم روی پوست تان زده بودید، با استفاده از یک دستمال کاغذی و قرار دادن آن روی پوست تان کرم های اضافی را پاک کنید.

 

3. انجام میکاپ به صورت معمول

میکاپ

برای انجام آرایش خود و برای جلوگیری از درخشش بیش از اندازه پوست خود احتمالا می بایست از پنکک مناسبی استفاده کرده و از برق صورت خود بکاهید. در صورتی که چربی پوست شما بیش از اندازه بود نیز بار دیگر از دستمال کاغذی استفاده کرده و چربی زیادی پوست خود را از بین ببرید.

 

4. مرحله نهایی میکاپ

میکاپ تابستان


برای اطمینان از پایان کار خود و تکمیل آرایش تان می توانید چهره خود را در آینه چک کرده و در صورتی که احساس کردید صورتتان همچنان چرب یا درخشان است، از پنکک و یا دستمال کاغذی بری از بین بردن آن استفاده کنید.

 

چند نکته مهم
• در صورتی که تصمیم به استفاده از کرم پودر دارید، می توانید کرم پودر و ضد آفتاب خود را در یک ظرف جداگانه ترکیب کرده و سپس ترکیب به دست آمده را روی صورت خود بمالید.
• برخی از محصولات آرایشی خود حاوی مقادیری SPF هستند که در خرید این محصولات می توانید دقت کرده و در صورت تمایل از آن ها استفاده کنید.
• اگر ضد آفتاب شما خاصیت مرطوب کنندگی ندارد، قبل از استفاده از آن از مرطوب کننده مناسبی استفاده کرده و صورت خود را مرطوب کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 13 خرداد 1395 - 08:06:06
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: