چهارشنبه 08 بهمن 1393 - 22:47:01

چطور یک ضد آفتاب خوب انتخاب کنیم

 

خواه  قصد قدم زدن در ساحل را دارید ، خواه قصد سفر بخارج از شهر یا حتی مسافرتهای درون شهری را دارید، ضد آفتاب باید بخش مهمی از زندگی روزانه تان باشد.مراحل زیر را دنبال کنید تا چگونگی انتخاب یک ضد آفتاب مناسب را بیاموزید.

1.خودتان درباره ی ضد آفتاب تحقیق کنید. نگرانی درباره ی مواد افزودنی خاص مورد استفاده در کرمهای ضد آفتاب از قبیل اکسیبنزن و ویتامین A و اثر بخشی برخی کم های ضد آفتاب در سالهای اخیر شدت یافته است. پیشنهاد می شود برای خرید یک ضد آفتاب خوب بجای اینکه در برخورد با اولین محصول ، صرفا بخاطر بوی خوب آن را خریداری نمایید، به صورت آنلاین تحقیق نمایید. آگاهی از مواد موجود در ضد آفتاب و چگونگی تاثیر آن بر سلامتی شما در انتخاب یک ضد آفتاب خوب به شما کمک می نماید.

 

2.کرم ضد آفتاب مناسب انتخاب نمایید. سطح SPF کرم را بررسی کنید. SPF یا عدد فاکتور محافظت در برابر خورشید برخلاف باور عموم به معنی قوی بودن SPF نیست. بلکه نشان دهنده ی مدت زمانی است که از پوست شما حفاظت می نماید. مراقب  امنیت کاذبی که استفاده از کرم های ضد آفتاب (بدون توجه به SPFآن ) به شما می دهد تا به راحتی خارج از منزل بمانید، باشید. به خاطر  داشته باشید که SPF قابل جمع کردن نیست.مثلا به کار بردن ضد آفتاب با SPF 15 و 20 با یکدیگر، ممکن است پوشش بهتری به پوست شما بدهد اما به معنی این نیست که SPF 35  دارید.

30+ برای ساحل و استخر مناسب می باشد. وSPF بالاتر توصیه نمی شود چرا که فقط امنیت کاذبی به شما داده و مواد شیمیایی بیشتری را به پوستان می رساند.

کلمه ضد آفتاب کاملا بی مسمّی می باشد . ای کرم ها فقط با جذب یا پراکندن اشعه UV ، اثر آن را روی پوست کم می کنند و قادر به متوف کردن کامل آنها نمی باشند.

 

3.به دنبال پوشش UVA و UVB  باشید. این به معنای آن است که کرم های ضد آفتاب هر دو نوع اشعه ماوراء بنفش خورشید را مسدود می نمایند.

4.مراقب مواد موجود در کرم های ضد آفتاب خود باشید. برخی مواد شیمیایی حساسیت زا هستند. در اینجا برخی نمونه های مهم عنوان شده است.

·   به دنبال یک ضد آفتاب بدون PABA باشید. پارا آمینو بنزوئیک اسید، یا PABA ، که به مدت بسیار طولانی مورد استفاده قرار گرفته است، سبب لکه دارشدن لباسها و واکنش آلرژیک در برخی افراد می شود

·   از ضد آفتاب های حاوی ویتامین A اجتناب نمایید( رتینیل پالمیتات).

·   از ضد آفتاب های حاوی مواد دافع حشرات استفاده نکنید.

 

5.برای استخر و شنا از ضد آفتاب های ضد آب استفاده نمایید.

 

6.ضد آفتاب مناسب با پوست خود را انتخاب نمایید.

اگر کرم مصرفی شما برایتان ناخوشایند است آن را با برند دیگری عوض کنید تا کرم مناسب خود را بیابید.کار شناسان کرم های بهترین حالت مفید بودن کرم های ضد آفتاب را توصیه می نمایند. بدین منظور به نکات زیر توجه نمایید:

·  ضد آفتاب های ورزشی  دارای مواد چسبناک و بدبو و فرمولاسیون سنگین می باشند. این ضد آفتاب ها برای مصرف روزانه مناسب نیستند.

· برخی از اسپری ها حاوی مواد دافع حشرات هستند. همانطور که قبلا گفته شد از مصرف آنها اجتناب نمایید.

·  برخی از کرمهای ضد آفتاب به طور موقتی رنگ پوست شما را تغییر می دهند.

·  بو ، هیچ شاخص اثربخشی و یا ایمنی کرم های ضد آفتاب نمی باشد.

· برای کسانی که مرطوب کننده استفاده می کنند، بسیاری از مرطوب کننده ها حاوی فاکتورهای حفاظتی ضد آفتاب می باشند.

7.در انتخاب کرم ضد آفتاب برای کودکان و پوست های حساس دقت نمایید. به طور کلی، کرم ضد آفتاب برای کودکان زیر شش ماه نامناسب می باشد.

8.برچسب محصول را بخوانید. به تاریخ تولید و انقضای کرم توجه نمایید.

 

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 23 اردیبهشت 1396 - 17:47:37
بهتر که 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن از منزل ازش استفاده بشه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: