شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 10:15:56

مراقبت پوست

مراقبت از پوست

مراقبت از پوست از 20 تا 50 سالگی

 

مراقبت از پوست



یکی از مهم ترین و حساس ترین قسمت های بدن پوست است که در ظاهر هر فرد نقش مهمی داشته و هرگونه مشکلی بر روی آن می تواند زیبایی ظاهری یکی فرد را به مخاطره بیندازد. یک پوست سالم و درخشان ، شخصیت یک فرد را جذاب تر نشان داده و باعث اعتماد به نفس بیشتر وی می گردد. اما متاسفانه افراد کمی پوست زیبایی داشته و بسیاری از افراد از این موهبت محرومند. به خصوص با بالا رفتن سن که پوست خشک تر، شل تر، حساس تر و افتاده تر شده و با عمیق شدن خطوط چهره، چروک های ریز و درشتی روی پوست به وجود می آید. بنابراین مراقبت از پوست را باید از سنین جوانی شروع کرده و درخشش، سلامت و سفت بودن آن را برای سنین بالاتر تضمین کرد. در این مقاله به برخی از این مراقبت های ضروری پرداخته شده است تا بتوان در هر سنی پوستی جوان و با طراوت داشت.

مراقبت از پوست در 20 سالگی

اگر در دهه 20 زندگی خود هستید، پس به احتمال زیاد همچنان جوش می زنید. زیرا بدن شما همچنان در پروسه ورود به بزرگسالی بوده و تغییر هورمون ها باعث بروز جوش های مختلف می شود. اما با پیروی از نکات زیر می توانید این مشکل را به حداقل برسانید و پوستی دوست داشتنی داشته باشید.
• همیشه از پوست خود مراقبت کرده و از قرار گیری در معرض آفتاب بپرهیزید تا در بزرگسالی با خطوط چهره مواجه نشوید. یکی از مهم ترین دلایل مشکلات پوستی در سنین بالاتر خورشید و اشعه های مضر آن است. بنابراین ضد آفتاب را هرگز فراموش نکنید.

• اگر در این سن همچنان جوش می زنید به یک متخصص پوست مراجعه کرده و از گسترش آن جلوگیری کنید. در چنین مواقعی بهتر است از محصولات آرایشی بهداشتی استفاده کنید که چرب نباشند.

• در دهه 20 زندگی هر فرد بیشترین مقدار کلاژن تولید می شود که در 30 سالگی به بعد این مقدار کاهش می یابد. بنابراین سعی کنید از مرطوب کننده های مناسب پوست خود استفاده کنید.

• غذاهایی مصرف کنید که منبع آنتی اکسیدان، ویتامین ث، ویتامین E و ویتامین های مختلف دیگر هستند تا این مواد مغذی پوست شما را در برابر افزایش سن بیمه کنند. تغذیه مناسب در سنین پایین سلامت و زیبایی پوست در سنین بالاتر را هم تضمین می کند. بنابراین از پرتقال، پاپایا، توت فرنگی، توت، کیوی و مواد غذایی سالم دیگر استفاده کنید.

• هنگامی که در معرض هر نوع آلودگی قرار می گیرید صورت خود را به سرعت بشویید تا منافذ پوستتان با استفاده از این آلودگی ها بسته نشده و جوش نزنید. قبل از خواب هم صورت و آرایش خود را با پاک کننده های آرایشی پاک کنید.


مرقبت از پوست در 30 سالگی

• اگر روی صورت تان خطوط چهره زیادی مشاهده می کنید هرچه سریع تر از بوتاکس استفاده کرده و از عمیق شدن این خطوط جلوگیری کنید.

• از محصولات آرایشی بهداشتی استفاده کنید که حاوی AHA و یا glycolic هستند تا این مواد به تولید بیشتر کلاژن روی پوست شما کمک کنند.

• اگر روی پوست تان لکه هایی به وجود آمده است که دلیل آن اشعه های خورشید است با استفاده از روغن های گیاهی و روغن جوجوبا صورت خود را ماساژ دهید. مصرف کرم ها و لوسیون های حاوی ویتامین ث را هم فراموش نکنید.

• از لایه بردارهای قوی روی صورت خود استفاده نکنید. از آن جایی که با افزایش سن پوست هم نازک تر می شود لایه برداری قوی اثرات جبران ناپذیری روی پوست باقی می گذارد.

 

مراقبت از پوست در دهه 40 و 50 زندگی

• پس از 40 و 50 سالگی پوست انعطاف پذیری خود را از دست داده و افتاده می شود. همچنین روی پوست چروک افتاده و درخشش خود را از دست می دهد. برای جلوگیری از این امر کافیست آبرسانی کافی انجام داده شده و از محصولات حاوی peptides و coenzyme Q10 استفاده کنید.

• همچنین محصولات حاوی AHA و یا salicylic acid هم برای شما مناسب بوده و این محصولات از بروز علائم افزایش سن می کاهند.

• با استفاده از لوسیون های آبرسان و کرم های ضد آفتاب SPF 15 تا 20 در مقابل اشعه های خورشید از خود محافظت کنید.

• اگر حاضر به جراحی های ضد پیری هستید می توانید با یک متخصص جراحی پلاستیک مشورت کنید.

این نکات در 20، 30، 40 و 50 سالگی موثر بوده و به شما کمک خواهند کرد تا در هر سنی پوست درخشانی داشته و زیبا به نظر برسید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 18 اردیبهشت 1395 - 13:55:47
عالی بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: