دوشنبه 28 فروردین 1396 - 13:17:10

درمان آفت دهان

روش های درمان آفت دهان
درمان فوری آفت 

زخم های دهانی


آفت دهان چیست

بیماری های مخصوص دهانی  مانند تبخال و آفت بسیار مرموز و درد آور هستند و ممکن است برای هر کسی به وجود آیند. آن ها مرموز هستند زیرا هنوز دلایل به وجود آمدن آن ها مشخص نشده و مانند جوش هایی در سر تا سر دهان پخش می شوند. عوامل بسیاری در ایجاد آن ها موثرند. مثلا گاز گرفتن لپ، تحریک سینه ها با مالیدن، استرس، ژنتیک و سیستم ایمنی در پاسخ به این مشکلات موثر هستند. معمولا آن عارضه ها به صورت قرمز رنگ دهان را فرا می گیرند و ملتهب می شوند. گاهی اوقات سرشان سفید یا زرد می شود و منجر به درد شدید می شوند. بنابراین در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، روش های درمان آفت دهان بیان شده است.

 

روش هایی برای درمان آفت دهان


اسپری بی حس کننده


روغن های نعناع  و اکالیپتوس خواص ضد التهابی دارند و ممکن است به عنوان عوامل ضد باکتری عمل کنند و موجب سفت شدن بافت های آسیب دیده در دهان شوند. استفاده از این روغن ها باعث تسکین درد و بی حسی موضعی دهان می شود
برای تهیه اسپری بی حس کننده  به دو قاشق سوپ خوری روغن زیتون یا دانه انگور، 10 قطره از روغن نعناع و 8 قطره روغن اکالیپتوس نیاز دارید. آن ها را در بطری ریخته و خوب تکان دهید و مستقیما روی نواحی آفت دهان اسپری کنید.

 

چای بابونه

 

بابونه از چندین گیاه به خصوص گل مروارید تشکیل شده است و برای بسیاری از اختلالات از قبیل کم خوابی، ایجاد حس آرامش و هضم غذاها مفید است. ترکیبات موجود در بابونه موجب کاهش التهاب می شوند و خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارند. بر ای درمان آفت دهان، به پارچه کتان، بابونه و کمی آب نیاز دارید. بابونه را در کمی آب خیس کنید و روی زخم ها قرار دهید.

 

گیاه مریم


این گیاه از خانواده نعناع می باشد و اثر دارویی دارد. برای درمان آفت دهان با کمک این گیاه و آب جوشیده یک محلول برای قرقره کردن آماده کنید و استفاده کنید.


 روغن نارگیل

 

برای درمان آفت دهان با استفاده از روغن نارگیل که کاملا ضد التهابی و ضد میکروبی است. با نوک انگشت یا دستمالی تمیز، لایه ضخیمی از روغن را روی آفت دهان بمالید.

 

 درمان آفت دهان

درمان آفت با روش طبیعی

 روغن میخک و پنبه


روغن میخک و پنبه حاوی اوژنول (فنول بی رنگ و خوش بو) است. این روغن معمولا توسط دندان پزشکان استفاده می شود.  برای درمان آفت دهان آن را  با چند قطره روغن زیتون و آب گرم و نمک قرقره کنید.

 

 عسل مالیدن روی آفت

 

خواص ضد باکتری، ضد التهابی و ساختاری عسل در درمان آفت دهان موثر است. ابتدا دهانتان را با آب گرم بشویید و بعد روی آفت دهان عسل بمالید. روزانه 2 تا 3 بار این کار را انجام دهید.

 

 پوشاندن موم


اگر دندان هایتان با آفت دهان  بر خورد کند درد آزاردهنده ای دارد. برای تسکین درد و خارش از کمی موم استفاده کرده  و دقت کنید که لایه عسلی که بر می دارید ضخیم باشد. این کار را با کمک عسل و روغن زیتون انجام دهید.

 

 استفاده از کرم فلفل قرمز

 

این کرم همانند اسمش موجب تندی مزه دهان می شود. کرم فلفل قرمز در سیستم ایمنی موجب دفع پاسخ یک عامل خطرناک می شود و به همین دلیل یکی از راه های درمان آفت دهان  است. این کرم را با کمی آب گرم مخلوط کنید و به صورت خمیر درآورید. روزانه 2 تا 3 بار آن را روی زخم ها بمالید.

 

 شستن دهان با آلوورا


با استفاده از گیاه آلوورا و کمی آب، ژلی تهیه کرده و روی آفت دهان بگذارید.

 

 خوردن ماست


خوردن ماست به دلیل خواص فراوانی که دارد، در درمان آفت دهان بسیار توصیه می شود. با خوردن روزانه ماست و کمی عسل، از وجود آفت دهان مصون بمانید.

 

 قرقره آب نمک

 

نمک برای ضد عفونی کردن بسیاری از امراض توصیه می شود. آب گرم به دلیل ایجاد حس نرم کنندگی اش استفاده می شود. برای درمان آفت دهان روزانه 3 مرتبه آب نمک قرقره کنید.
همچنین از خوردن غذاهای اسیدی خودداری کرده و ترجیحاً برای درمان
 آفت دهان و تاول، از درمان های طبیعی استفاده کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

چهارشنبه 30 فروردین 1396 - 09:13:33
سلام به شیلای عزیز
" 20 راه حل ساده درمان تبخال و آفت دهان" در پایین صفحه نوشته شده کلیک کن و از اون صفحه استفاده کن
موفق باشی
سه شنبه 29 فروردین 1396 - 17:48:09
برای تبخال هم کاربرد داره؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: