جمعه 11 مهر 1399 - 17:13:49

آموزش مرحله به مرحله رنگ مو آبی

 

 روش رنگ کردن موی آبی

نکات رنگ مو آبی

 

آموزش مرحله به مرحله رنگ مو آبی

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

مراحل انجام رنگ مو فانتزی آبی

فرمول ترکیب رنگ مو آبی کلاسیک

نکات رنگ مو آبی که باید بدانید

 

 

داشتن موهای آبی علاوه بر این که جالب می باشد به شما کمک می کند تا از رنگ موهای معمول و رایج کمی فاصله بگیرید. در این جا دستورالعمل هایی برای آبی کردن مو (و در صورت لزوم دکلره کردن) و مراقبت های پس از آن را برای شما آورده ایم.

 

مراحل انجام رنگ مو فانتزی آبی

 

 موهای تان را برای داشتن سایه ی آبی آماده کنید. اگر می خواهید رنگ موهای تان آبی روشن باشد باید موها را با دکلره کاملا روشن کنید. اگر رنگ موی آبی تیره می خواهید باید با دکلره موها را کمی روشن کنید. اگر موهای شما زیاد تیره نیستند نیازی به دکلره برای آبی کردن آن ها نیست. نکته ای که وجود دارد این است که رنگ موی آبی اگر روی موهای بدون دکلره گذاشته شود پس از مدتی تقریبا سبز می شود. اما نگران نباشید زیرا پس از سبز شدن موها می توانید دوباره آن را تبدیل به آبی کنید.

·         

یک لباس کهنه بپوشید (تا اگر کثیف شد برای تان مهم نباشد) و طبق دستورات گفته شده با پودر دکلره ی قوی موهای تان را روشن کنید. اگرچه هر چه بیشتر پودر دکلره روی سرتان بماند موها روشن تر می شوند اما با این کار ممکن است موهای شما بسوزند. بنابراین در صورت تمایل می توانید این کار را در یک آرایشگاه انجام دهید.  

   پودر دکلره را بشویید. هیچ کاری جز شستن آن از روی سرتان نکنید (نرم کننده نزنید).

 موهای تان را خشک کنید. اگر پس از دکلره خوب موها را خشک نکنید، موهای تان رنگ را به خود نمی گیرند.

 

آموزش رنگ مو آبی

 

    حتما دستورالعمل رنگ را از روی بروشور آن مطالعه کنید. معمولا رنگ باید از 1.5 سانتی متری ریشه ی موها گذاشته شده و ریشه ها را در آخر رنگ بگذارید تا رنگ تان یکدست شود. سپس تمام موها را از ریشه تا نوک آن ها شانه کنید تا رنگ در همه جای موها پخش شود. موهای تان را با انگشتان ماساژ دهید تا مطمئن شوید که همه جای موهای تان رنگ گرفته است.

 

 به پوست سرتان وازلین نزنید. وازلین را به پوست سرتان نزنید، در عوض یک لباس کهنه پوشیده و آن را روی گردن و اطراف گوش تان بزنید. یک تکه پارچه و یا لیف در کنارتان داشته باشید تا اگر رنگ آبی روی پوست تان مالیده شد، قبل از آنکه روی پوست لکه ایجاد کند آن را پاک کنید.

 

 

 موهای تان را در بالای سرتان جمع کرده و یک کلاه حمام پلاستیکی روی سرتان بگذارید. از آنجایی که رنگ باید حدود 3 ساعت روی سرتان بماند باید کلاه سرتان بگذارید تا رنگ به جایی مالیده نشود.

 

 برای آنکه رنگ های فانتزی بهتر روی موی تان عمل کنند باید بگذارید هرچه بیشتر روی سرتان بمانند. اگر از رنگ گیاهی برای رنگ موهای تان استفاده می کنید می توانید تا هر زمان که خواستید بگذارید روی سرتان بمانند (مثلا یک شب). اما اگر رنگ تان شیمیایی است، 3 ساعت برای آن مناسب است.

موهای تان را با سشوار رنگ کنید. اگرچه بعضی ها می گویند رنگ فقط روی موهای خیس باید گذاشته شود اما واقعیت این است که گذاشتن رنگ روی موهای خیس و خشک تفاوتی ندارد. اگر روی موهای تان سشوار بگیرید، رنگ زودتر به موهای نفوذ کرده و سفت تر شده و مدت طولانی تری روی موهای تان می ماند. حدود 50 دقیقه سشوار را روی موهای تان نگه داشته و سپس دوباره کلاه پلاستیکی را سرتان بگذارید.

 

     موها را با سرکه آبکشی کنید، زیرا این کار به شما کمک می کند تا رنگ روی موی تان ثابت بماند. هر نوع سرکه ای را می توانید استفاده کنید اما سرکه ی سفید ارزان تر و قابل دسترس تر است. مراقب باشد که در دست یا پوست سرتان بریدگی یا خراشیدگی نداشته باشید زیرا سرکه باعث سوزش آن می شود.

 

     رنگ مو را با آب سرد آبکشی نمایید زیرا آب سرد باعث بسته شدن کوتیکول مو شده و در نتیجه رنگ موها با شستشو از بین نمی روند. اگر رنگ موی معمولی تر داشته باشید باید آنقدر آن را بشویید تا آبی شفاف و بی رنگ از روی سرتان پایین بریزد اما رنگ هایی مانند آبی که فانتزی هستند، چون موقتی می باشند با هر بار شستشو مقداری از رنگ خود را از دست می دهند. بنابراین هرچه وقت کمتری برای شستشوی موها بگذارید بهتر است. فقط تا زمانی سرتان را بشویید را بشویید که احساس کنید دیگر مواد رنگ داخل موهای تان نمانده است.

 

      صورت، گردن و پشت تان را بشویید تا وازلین و رنگ هایی که مالیده شده اند از بین بروند. بگذارید موها خشک شوند.

 

      موهای تان را کمتر از قبل شامپو بزنید. کسانی که موهای خود را دکلره می کنند متوجه می شوند که موهای شان کمتر چرب می شوند. اگر موهای شما خیلی خشک هستند، فقط هفته ای یک بار باید حمام بروید و موها را حتما نرم کننده بزنید.

 

       اگر موهای شما معمولی یا خشک هستند، از یک نرم کننده ی طراوت بخش استفاده کنید. مدت زمانی که نرم کننده باید روی موهای شما بماند 5 تا 10 دقیقه است.

 

رنگ مو آبی

 

فرمول ترکیب رنگ مو آبی کلاسیک

 

اگر به دنبال یک رنگ موی جسورانه و جدید هستید، پیشنهاد سایت رژلب به شما رنگ آبی کلاسیک است. این روزها رنگ کردن موها روند تکراری را در پیش گرفته است. شما با این رنگ مو می توانید تغییری شگرف در ظاهر و چهره خود ایجاد کنید. رنگ مو آبی کلاسیک از آن دسته رنگ موهایی است که همیشه نگاه ها را به سمت خود جذب می کند.

از آن جایی که رنگ آبی یکی از پایه های اصلی رنگدانه موی طبیعی است، برای رنگ فوق باید از یک رنگ شدت دار یا غلیظ استفاده کرد. فرقی نمی کند از رنگ مو یا واریاسیون برای این کار استفاده کنید. اگر تمایل دارید رنگ موی آبی را روشن تر کنید، می توانید از مقداری روشن کننده بهره ببرید. برای تیره تر کردن رنگ مو آبی کلاسیک نیز کمی رنگ مو مشکی ترکیب نمایید. نکته ای که بسیار حائز اهمیت است، به پایه 10 رسیدن موها برای پذیرش رنگ مو آبی می باشد. در غیر این صورت رنگ موها به زیتونی تبدیل خواهد شد.

 

نکات رنگ مو آبی

 

نکات رنگ مو آبی که باید بدانید

 

اگر با خود فکر می کنید که رنگ موی آبی کلاسیک classic blue را در منزل امتحان کنید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما برای این کار نزد یک متخصص رنگ مو حرفه ای بروید. چرا که روند این رنگ مو می تواند کمی فشرده باشد. موها ابتدا باید به پایه بلوند روشن برسند تا هرگونه زردی مو از بین برود. این موضوع در جلوگیری از سبز شدن موها بسیار موثر است. به یاد داشته باشید که رنگ مو آبی کلاسیک با موهای مشکی یا پایه طبیعی، هارمونی بسیار زیبایی را تشکیل می دهند. اگر نمی خواهید ریشه موهایتان را دکلره و آبی کلاسیک کنید، می توانید از روش های نوین آمبره و بالیاژ برای تغییر سبک ظاهر خود استفاده نمایید. همچنین می توان از چند رنگ آبی مختلف برای مدل موی آمبره استفاده کرد.


همان طور که احتمالا می دانید، رنگ مو آبی کلاسیک یک رنگ فانتزی است و ماندگاری بالایی ندارد. جهت افزایش ماندگاری رنگ مو فوق توصیه می کنیم موهای خود را با آب ولرم و شامپوی بدون سولفات شستشو دهید. برای افزایش ماندگاری رنگدانه های موی خود نیز می توانید هفته ای یکبار از نرم کننده تثبیت رنگ مو استفاده نمایید. در نهایت مجبورید هر دو هفته نسبت به تمدید رنگ موی آبی کلاسیک خود اقدام نمایید. بسیاری از افراد با این نگرانی مواجه هستند که رنگ مو آبی کلاسیک چگونه محو می شود و آیا جلوه بدی خواهد داشت؟ اگر رنگ موی آبی کلاسیک را یک رنگ و مش کار حرفه ای برایتان انجام داده باشد، نباید نگرانی چندانی بابت محو شدن آن  داشته باشید. چرا که اگر موها خوب به پایه روشن رسیده باشند، پس از گذشت دو هفته به رنگ آبی بسیار روشن تبدیل خواهد شد. البته در بدترین حالت می تواند به رنگ سبز تبدیل شود. جای هیچ گونه نگرانی نیست و شما می توانید با ترمیم رنگ مو آبی دوباره زیبایی را به موهای خود بازگردانید. بسته به نوع رنگ مویی که استفاده می کنید، هر دو تا چهار هفته نیاز به تمدید خواهید داشت.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (8)

موهام رنگ ان1 داره میتونم رنگ آبی یا صورمه ای بزارم؟
تشکر از شما
راهی هست برای اینکه رنگ فانتزی که میزاریم مثلن قرمز یا بنفش مثل رنگ دائمی عمل کنه و مدت زیادی روی سر بمونه؟
سلام ممنون از اموزشتون
من موهام رو چند بار دکلره کردم خیلی نازک شده میترسم باز فانتزی بزنم خیلی زبر شدن چکاربایدبکنم؟
یبار ابی زدم ارایشگاه نتونست خوب دربیاره سورمه از شد دوبارهم دکلره کرد نتونست

بار بعد اتشی زدم خیلی ناز شد ولی موهام نازک شدن الانم رنگش بد رنگ شده بعد از هرچندبار شستن


راهی برای موهای اسیب دیدم دارید پیشنهاد بدید؟
واینکه اگه بار بعدی رنگ کنم موهام کلا میریزه چیده میشخ از شدت نازکی یانه؟
سه شنبه 04 خرداد 1395 - 11:40:11
معمولا رنگ های فانتزی پس از چند بار شستشو کم کم کمرنگ و پاک میشه و دو هفته یه بار احتیاج به رنگساژ داره
رنگ آبی تیره بعد از شست و شو چه رنگی میشه؟؟؟؟
من یه رنگ موی فانتزی آبی گرفتم ولی موهام خیلی روشن نمیشن با دکلره.موادی هست که دکلره رو کاری کنه که تقریبا سفید بشن موها و خیلی روشن بشن تا آبی آبی بشن موها؟من موهام طبیعی و مشکی هست تارهاشم ضخیمه خسته شدم.میتونم یک بار با دکوکرم و یک بار با پودر بزنم؟یا هردوبار دکوکرم بزنم یا هردوبار پودر بزنم کافیه؟برای تکرار دکلره منظورمه که رنگ روشن تری ایجاد کنه!
من اگه بتونم بدون دکلره موهام رنگ کنم عالی میشه چون موهام خرمای
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: