سه شنبه 07 آذر 1396 - 14:50:09

تفاوت کرم ضدآفتاب فیزیکی و شیمیایی در چیست؟

 ضدآفتاب فیزیکی یا مینرال الارو

Physical sunscreen

 
 
ضد آفتاب الارو
 

 

تفاوت کرم ضدآفتاب فیزیکی و شیمیایی در چیست؟

شاید همه ما اصطلاح فیزیکی و شیمیایی در مورد کرم ضدآفتاب را شنیده باشیم. در این مقاله می خواهیم با این اصطلاحات آشنا بشویم.
اشعه خورشید در مواجهه با زمین  دو گونه است: اشعهUVB که موجب سوختگی روی پوست می شوند، UVAنیز موجب پیری پوست می شوند. اما هر دو نوع در ایجاد سرطان پوست نقش دارند. کرم ضدآفتاب ها چه فیزیکی باشد و چه شیمیایی اگر مدعی می شود طیف وسیع محافظت را در برابر اشعه خورشید دارد به این معنی است که تمام این انواع اشعه ها را فیلتر می کند و مانع ورودشان به پوست می شود. ضدآفتاب ها حاوی ترکیباتی هستند به نام فیلتر ضد اشعه که بواسطه ی آنها از پوست در برابر انواع اشعه UV یا ماوراء بنفش موجود در نور خورشید محافظت می کنند. این فیلتر ها بر دو نوعند: فیلترهای فیزیکی. فیلترهای شیمیایی.

 


فیلترهای فیزیکی چیست؟

فیلترهای فیزیکی در دو نوع هستند: زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید. وجود این مواد در کرم ضدآفتاب موجب ایجاد رنگ سفید بر روی پوست می گردد اما با تکنولوژی های مدرن می توان این اثر ناخوشایند رنگ سفید را از بین برد. در تهیه ضدآفتاب مینرال الارو از این تکنیک استفاده شده است. دکتر بورکهارت می گوید" مزیت فیلترهای فیزیکی این است که در مواجهه با آفتاب تجزیه نمی شوند بنابراین به لحاظ تئوری مدت زمان بیشتری روی پوست شما باقی می مانند به همین دلیل است که با زدن ضدآفتاب های فیزیکی یا مینرال احساس سنگینی بیشتری روی پوست می کنید." اما از طرفی احتمال بروز حساسیت را در افراد با پوست های حساس و همچنین احتمال بروز خطرات برای خانم های باردار را کمتر می کند. همچنین این ضدآفتاب ها به دلیل نوع فیلترهایی که دارند در شرایط سخت آب و هوایی مقاوم تر هستند. به همین دلیل هنگام فعالیت هایی مثل کوهنوردی و اسکی و کویرنوردی استفاده از این نوع ضدآفتاب ها توصیه می شود 

 


فیلترهای شیمیایی چیست؟

آوو بنزن و اکسی بنزون فیلترهای به اصطلاح شیمیایی هستند که در اکثر ضدآفتاب ها از این دو ماده استفاده می شود. اصطلاحا به این ضدآفتاب ها غیر فیزیکی یا ضدآفتاب شیمیایی گفته می شود. اغلب کرم های ضدآفتاب های موجود در بازار از این نوع هستند.ضدآفتاب های شیمیاییبه دلیل سبکی و امکان انتخاب رنگ های مختلف طرفدار بیشتری دارند.. در جدول زیر تفاوت ضدآفتاب های فیزیکی و شیمیایی توضیح داده شده است:

 

 

 

 

        ضد آفتاب فیزیکی                    ضد آفتاب شیمیایی

ضد آفتاب کودکان

 

 
 
ضدآفتاب فیزیکی یا ضدآفتاب شیمیایی: کدام انتخاب بهتری است؟

دکتر بورکهارت در نهایت توصیه می کند که ضدآفتاب ها چه شیمیایی باشند چه فیزیکی، مهم این است که هر زمان که بیرون می روید از ضدآفتاب هایی استفاده کنید که انواع طیف های اشعه ی آفتابUVAوUVB  را فیلتر کنند، همچنین توصیه می کند که در مواجهه با آفتاب هر دو ساعت یکبار کرم های ضدآفتاب را تجدید کنید. حتی اگر کرم ضدآفتاب شما از نوع ماندگار باشد هم بعد از مدتی از بین می رود و یا وارد منافذ پوست می شوند٬ بنابراین نیاز به تجدید استفاده دارند و در نهایت اضافه می کند که در هر بار استفاده می بایست به میزان 2 میلی گرم در هر سانتی متر مربع از پوست (حدود دو و نیم بند انگشت برای کل صورت) از کرم ضدآفتاب روی پوست صورت استفاده شود.

 

جهت سفارش محصولات الارو 

02189328000

 

راهنمای استفاده صحیح کرم ضدآفتاب را از متخصصین الارو بشنوید
متخصصین الارو به شما می گویند چه کرم ضد آفتابی مناسب پوست شماست

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

شنبه 11 آذر 1396 - 11:48:23
مقاله خیلی مفید و خوبی بود دستتون درد نکنه، من تقریبا 3 ساله ضدآفتاب کرم پودری الارو رو استفاده می کنم واقعا ازش راضی هستم با اینکه پوست خیلی حساسی دارم وهر کرمی رو نمی تونم استفاده کنم. این مقاله هم که راجع به ضد آفتاب مینرال الارو خیلی برام جالب بود قبلا چیزی راجع بهش نشنیده بودم.
شنبه 11 آذر 1396 - 11:31:57
من ضدآفتاب مینرال الارو رو برای اسکی گرفتم. رفتم دارروخانه بهم پیشنهاد دادن. خیلی راضیم. اصلا پوستم نمی سوزه دیگه
چهارشنبه 08 آذر 1396 - 14:23:43
یه مارک خوب کرم دور چشم معرفی کنید لطفا؟برای مامانم می خوام 45 سالشه و پوستش نازک و سفیده
چهارشنبه 08 آذر 1396 - 14:22:27
اصلا نمی دونستم ضد|آفتاب فیزیکی و شیمیایی داره
سه شنبه 07 آذر 1396 - 15:58:44
چه جالب
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: