دوشنبه 23 خرداد 1401 - 16:01:22

کار با مواد چیست و چگونه می توان در این مورد حرفه ای شد؟

کار با مواد چیست و چگونه می توان در این مورد حرفه ای شد؟

در این مطلب از سایت رژلب، قصد داریم به شما در مورد کار با مواد توضیحات کامل و مختصری را بدهیم. و همچنین روش هایی که میتوان در این زمینه حرفه ای شد را به شما آموزش میدهیم. پس با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

کار با مواد چیست
بهترین دوره آموزشب کار با مواد
آموزش کراتین و نکات مهم کار با آن
آموزش تکنیک بالیاژ و نکات مهم آن در هنگام کار با مواد
آموزش دکلره مو و نکات مهم در کار با مواد
کلام آخر

 

کار با مواد

 

کار با مواد چیست ؟

کار با مواد مهارتی است که به افراد علاقمند به آرایشی می آموزد که چگونه موهای مشتریان خود را دکلره کنند یا چگونه مو را بدون سوختگی به رنگ پایه مدنظر برسانند. این مهارت را می توان از طریق دوره هایی که با همین نام برگزار می شود، فراگرفت.  البته در این مورد توصیه می کنیم که آموزش های لازم را از منابع معتبر مطالعه کرده یا در دوره هایی شرکت کنید که مراکز زیبایی دارای مجوز رسمی و شناخته شده برگزار می کنند.
پس از رساندن رنگ مو به رنگ پایه می توان ترکیب مد نظر مشتری را ایجاد کرده و به موها زد. مهارت دیگری که با شرکت در یک دوره کار با مواد می توانید بیاموزید، تکنیک رنگ و لایت است. در حقیقت برخی از مشتریان علاقه دارند که موهای آنها علاوه بر داشتن رنگی زیبا، جلوه خاص و زیبایی نیز داشته باشد. تکنیک رنگ و لایت تکنیکی است که به شما کمک می کند تا علاوه بر رنگ، جلوه زیبایی نیز در موها ایجاد کنید. در یک دوره جامع کار با مواد، در زمینه آرایش و زیبایی مو، انجام خدماتی چون صافی و احیا نیز آموزش داده می شود. این زمینه می تواند شامل ریباندینگ، صافی ژاپنی، کراتین کردن مو، صافی المنت و ... باشد.

 

 

 

بهترین دوره آموزشی کار با مواد

بهترین دوره کار با مواد، دوره ای است که به شما از صفر تا صد تکنیک های این حوزه را آموزش دهد. در واقع آموزش دهنده برتر در این مورد بایستی فرض کند که هنرجوی او هیچ اطلاعاتی در زمینه کار با مواد ندارد و می خواهد در این زمینه به یک استاد حرفه ای تبدیل شود. حتی علاوه بر کسانی که هیچ اطلاعاتی در این زمینه ندارند، افرادی که رنگ کار هستند یا در حوزه صافی و احیای مو مشغول به فعالیت اند می توانند با آموزش کار با مواد علم و اطلاعات خود را به روز نمایند.
حوزه آرایش و کار با مواد حوزه ای است که هر روزه دچار تغییر و تحولات مهمی می شود. تکنیک های جدید زیبایی، مواد و ابزارهای به روز، متدهای مختلف تاثیر گرفته از سبک های مختلف و ... همگی این مسئله را به اثبات می رسانند که اگر شما یک فرد با تجربه بالا در این زمینه نیز هستید، بیشتر مطالب ارائه شده در طی یک دوره آموزش کار با مواد می تواند برایتان تازگی داشته باشد.

 

 

کار با مواد چیست؟


آموزش کراتین و نکات مهم کار با آن

در یک دوره کار با مواد معتبر به شما آموزش داده می شود که کراتین به دو صورت سرد و گرم می تواند بر روی موها انجام شود. کراتین ماده ای است که کشورهای زیادی اقدام به تولید و عرضه آن می کنند اما قطعا کیفیت مواد آنها با هم برابر نیست. اساتید حرفه ای در زمینه کار با مواد غالبا توصیه می کنند که از کراتین برزیلی و آمریکایی برای گرفتن بهترین نتایج استفاده نمایید. آمونیاک استفاده شده در محصول این کشورها کمتر است و این موضوع علاوه بر زیبایی، تضمین کننده سلامت موهای شما نیز می باشد.

کراتین کاران حرفه ای که دائما کار با مواد دارند، به سبب مضرات زیاد گازهای سمی منتشر شده از آن ( به دلیل وجود فرمالدئید در فرمولاسیون کراتین)، بهتر است به هنگام کار با این ماده از ماسک های فیلتردار استفاده کنند. علاوه بر این، محیط کار نیز بایستی تهویه مناسبی داشته باشد. در سال های اخیر در فرمولاسیون کراتین ها از اسانس های مختلف استفاده می شود. برخی افراد تصور می کنند که حذف بوی زننده کراتین با استفاده از این اسانس ها به معنای حذف گازهای سمی آن است. در حالی که با وجود استفاده از اسانس های خوشبو کننده هنوز گازهای مضر در ترکیب مواد کراتین وجود دارند. از این رو بایستی رعایت نکات ایمنی لازم در استفاده از آنها را مورد توجه ویژه قرار داد. این ضررهای تنفسی بیشتر برای کراتین کاران وجود دارند و ضرورتی در مورد رعایت نکات ایمنی برای مشتریان وجود ندارد.

البته در سال های اخیر بسیاری از شرکت ها درصد فرمالدئید مورد استفاده در ترکیب کراتین را تا حد قابل توجهی کاهش داده اند. برخی از آنها حتی بر روی محصول عبارت "فاقد فرمالدئید" را درج می کنند اما این موضوع صحت ندارد. چرا که وجود فرمالدئید در ترکیب کراتین باعث می شود که پل های گوگردی موها حذف شده و صافی مطلوب اتفاق بیفتد.

 

 

کار با مواد چیست؟

 

آموزش تکنیک بالیاژ و نکات مهم آن در هنگام کار با مواد

در تکنیک بالیاژ باید قسمت پشت موها را به دو دسته تقسیم کنیم. دسته بندی موها به صورت مایل و زیگزاگی می باشد. موادگذاری در متد بالیاژ باید در زاویه صفر درجه انجام شود. در این تکنیک باید قلمو را رو به سمت بالا روی موها بکشیم و خوب مواد را روی مو فید کنیم. فید کردن رنگ مو در متدهای بالیاژ و آمبره به دو روش انجام می شود. یک مدل فید با استفاده از مواد دکلره و مدل دیگر فید با استفاده از مواد رنگ مو انجام می شود.
ما به شما تکنیک های فید کردن با رنگ مو را توصیه می کنیم. به دلیل اینکه زردی و نارنجی کمتری را برای موها به دنبال دارد. فید کردن مو از پایین به بالا باعث می شود از مواد کمتری در متد بالیاژ استفاده شود. اینکه فید کردن را تا چه حد به ریشه موها نزدیک کنیم، به سلیقه مشتری و بیس رنگ موهای وی بستگی دارد. پس از اینکه قسمت پایین موها کاملا موادگذاری شد، روی موها را با یک ورق سوییت مش می پوشانیم.

پس از اینکه لایه اول مو را موادگذاری کردیم، لایه دوم را از قسمت صدفی مو کمی ضخیم تر جدا می کنیم. لایه ها را از قسمت افقی و عمودی به دو قسمت تقسیم کرده و لایه بالا را به ترتیب روش قبل موادگذاری می کنیم. موادگذاری را از پایین مو به سمت بالا انجام داده و قبل از اینکه به ریشه موها برسیم آن را خوب فید می کنیم. پس از پایان موادگذاری، یک لایه سوییت مش زیر و یک لایه روی موهایی که موادگذاری کردیم، قرار می دهیم.بالیاژ قسمت های کناری مو را به صورت مایل انجام داده و آن را تا نیمه های سر ادامه می دهیم. باید توجه داشته باشیم که لایه ها حتما به طور قرینه انجام شوند تا پایان کار تمیز از آب در بیاید. تکنیک بالیاژ برای افرادی مناسب است که تمایل ندارند موهایشان خیلی بلوند شود.

 

 

کار با مواد

 

آموزش دکلره مو و نکات مهم در کار با مواد

انجام دکلره کامل مو یکی از دشوارترین تکنیک های کار با مواد است که نیاز به دقت و تبحر بالایی دارد. در صورتی که شخص کار خود را به درستی انجام ندهد، احتمال آسیب دیدن و حتی شکنندگی موها بسیار افزایش می یابد.

برای تغییر رنگ مو از تیره به روشن، بهترین، سریع ترین و موثرترین راهکار استفاده از پودر دکلره است. اما این روش باید با احتیاط خاصی انجام شود تا به مو آسیب نرسد. تغییر اساسی رنگ مو به لطف پودر دکلره به همراه اکسیدان مناسب انجام می شود. این عمل منجر به باز شدن کوتیکول های مو شده و رنگدانه ها را از بین می برد.
اخیرا رنگ موی پایه 10 یا اصطلاحا رنگ مو یخچالی بسیار ترند شده است. البته که برای انجام این کار پیشنهاد ما به شما این است به سالن های زیبایی و نزد متخصصین با تجربه کار با مواد مراجعه کنید تا میزان آسیب به موهایتان به حداقل برسد. معمولا سفید کردن یا به پایه 10 رساندن موهای سالم و نچرال بهتر انجام می شود؛ اما انجام این کار روی موهای از قبل رنگ شده نیز امکان پذیر است. با این تفاوت که برای رنگ موی جدید که انتخاب کرده اید باید به رنگ قبلی خود توجه داشته باشید.

 

 

کلام آخر

در نهایت می توان گفت که طی یک دوره معتبر آموزشی کار با مواد می تواند شما را به یک استاد کار حرفه ای در این زمینه تبدیل نماید. با پیشرفت در این مورد نکات مهم و کاربردی فراوانی را خواهید آموخت. این نکات و دستورالعمل ها به شما در داشتن بهترین عملکرد کمک می کنند. در این حالت قطعا مشتری استفاده کننده از خدمات مرکز زیبایی شما هم رضایت بالایی از نتیجه کار خواهد داشت.

 

 

 

جهت برقراری ارتباط با خانم رمیسا میرزایی بهترین مدرس رنگ و مش و کارشناس کراتین و احیاء مو می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:

اینستاگرام خانم رمیسا میرزایی


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: