دوشنبه 09 تیر 1399 - 15:58:44

آیا تاریخ انقضای لوازم آرایش مهم است؟

 

اهمیت تاریخ مصرف لوازم آرایشی

تاریخ انقضای هر لوازم آرایشی به چه صورت است؟

 

اهمیت تاریخ انقضای لوازم آرایشی

 


شناخت نشانه‌های فساد در مورد برخی لوازم آرایشی ضروری است، اما در برخی دیگر حتی استفاده از محصول بعد از فرا رسیدن تاریخ انقضا مشکلی ایجاد نمی کند.
این نکته واضح هست که محصولاتی که تاریخ انقضای مشخص دارند ، دلیلی برای نگرانی از استفاده نیست. اگر کیفیت محصولی قبل از انقضا تغییرات منفی داشته، می بایست با فروشگاهی که از آن خریداری کرده اید، و همچنین با سازنده تماس بگیرید.


هنگامی که یک محصول به تاریخ انقضا خود می رسد ، یعنی ماندگاری مطلوب محصول به پایان رسیده است و نه تنها دیگر نمی توان اثربخشی و کیفیت آرایش را از آن محصول انتظار داشت بلکه در صورت استفاده از آن باید منتظر تحریکات و تخریبات حاصل از آن بود. به خصوص اگر پوست حساسی دارید ، ترکیبات حاصله از آن می توانند پوست شما را تحت الشعاع قرار دهند و سوء تاثیر آن  به شکل لکه های قرمز ، پوست پوسته پوسته ، تاول های ریز ، بثورات ، تورم ، کهیر و ... .خود را نشان دهد.


استفاده مکرر محصولات منقضی شده فقط واکنش ها را بدتر می کنند و در صورت ادامه استفاده ، می توانند ایجاد بیماری های مزمن پوستی کنند. در صورت عدم اطمینان از تاریخ انقضا لوازم آرایشی ، شما میتوانید از علائمی همچون ترک خوردگی ، تغییر رنگ ، تغییر بافت و تغییر بو ، به ویژه بوی ترش پی ببرید که محصولی قابل استفاده هست یا خیر.


متأسفانه ، برخی محصولات به دلیل تمایل به جمع آوری باکتری ها از ماندگاری بسیار کمی برخوردارند در صورتیکه  تخریبات ظاهری قابل مشاهده تا زمان های طولانی ندارند. در این که بزرگترین جمع آوری کنندگان باکتری ها  در لوازم آرایش ، ریمل ها و خط چشم ها هستند شکی نیست ، بنابراین ، آنها باید به طور مکرر جایگزین شوند. لوازم آرایشی هر چه رطوبت بیشتری داشته باشد و به چشم شما نزدیک تر باشد  طول عمر آن کوتاه تر است.


ماندگاری مواد آرایشی در سطح چشم به دلیل قرار گرفتن در معرض میکروب های مکرر در حین استفاده توسط مصرف کننده و خطر ابتلا به عفونت چشم  محدود تر است، برخی از کارشناسان صنعت توصیه می کنند 3 ماه پس از خرید ، ریمل را جایگزین کنید. اگر ریمل خشک شد ، آن را دور بیندازید. برای مرطوب کردن آن ، آب یا حتی بدتر از آن بزاق اضافه نکنید ، زیرا باعث می شود باکتری ها در این محصول وارد شوند.


مصرف کنندگان باید توجه داشته باشند که در صورت عدم نگهداری صحیح محصول ، ممکن است ایمنی محصول مدت زیادی قبل از تاریخ انقضا تمام شود. مواد آرایشی که به طور نامناسب نگهداری شده اند ، به عنوان مثال ، در معرض درجه حرارت زیاد یا نور خورشید قرار گرفته اند یا قبل از فروش نهایی توسط مصرف کنندگان باز و بسته شده اند ،ممکن است قبل از تاریخ انقضا به طور قابل ملاحظه ای خراب شوند.


یک راهنمایی کلی وجود دارد که می توانید به آنها توجه کنید تا تقریبا متوجه شوید که چه مدت می توانید از یک محصول استفاده کنید ، در اینجا ما برخی موارد را برای شما مطرح میکنیم:


تاریخ انقضا ریمل


ریمل شما باید هر دو تا چهار ماه تغییر کند. لوازم آرایشی چشم تمایل به ماندگاری کوتاه تر دارند .هر بار که فرد از ریمل استفاده می کند ، در معرض باکتری ها و قارچ ها قرار می گیرد.
از عوارض ناشی از استفاده ریمل و خط چشم فاسد، می‌توان به عفونت‌ چشمی و در موارد شدیدتر، نابینایی اشاره کرد. وقتی این محصولات خراب می‌شوند بویی شبیه به بوی گازوئیل از آن به مشام می‌رسد.

 

تاریخ انقضای ریمل


تاریخ انقضا مرطوب کننده ها


یک مرطوب کننده خوب تا یک سال دوام خواهد داشت. با گذشت زمان و بسته به شرایطی که مرطوب کننده خود را حفظ می کنید ، شروع به مشاهده تفاوت رنگ و حتی بو می کنید. اگر این اتفاق افتاد ، از آن خداحافظی کنید.

 

تاریخ انقضای کرم مرطوب کننده


تاریخ انقضا کرم پودر


محصولات زیبایی مانند کانسیلرهای خامه ای ، سایه چشم و هایلایت بیشتر مستعد جمع آوری مخمر هستندزمان استفاده از این محصولات یکسال می باشد. کرم آرایشی اگر فاسد شده باشد، از تغییر بو و تغییر رنگ آن می‌توان متوجه شد.

 

تاریخ انقضا کرم پودر


تاریخ انقضا پنکیک و محصولات پودری


محصولات پودری ، مانند پایه آرایش ، رژگونه ، برنزر و سایه چشم می توانند تا دو سال دوام بیاورند ، اما توجه به سایه چشم بسیار مهم است. در انواع سایه چشم، پودری و غیر پودری هر تغییر رنگ یا تغییر بو می‌تواند نشانه خراب شدن سایه چشم شما باشد.
اگر می‌خواهید عمر پنکیک و رژگونه را زیاد کنید به طور مرتب برس آن را بشویید و آن‌ها را در محیطی تاریک و خشک نگهداری کنید. حتی پدهای با کیفیت بالا هم که متداول استفاده می‌شوند باید به صورت هفتگی شسته شوند و بهتر است که تا حد امکان با مواد شوینده ضد باکتری تمیز شوند تا از آلوده شدن لوازم آرایشی جلوگیری کند.

 

تاریخ انقضا پنکک


تاریخ انقضا لوازم آرایشی مایع


اگراین نوع لوازم در حالت پمپ باشد، دو سال ماندگاری دارد.


تاریخ انقضا مدادهای آرایش


خط چشم مداد باید بعد از شش ماه تعویض شود ، اما یک مداد ابرو تا یک سال ادامه دارد. ژل ابرو و آستر ژل نیز می تواند تا یک سال دوام داشته باشد.

 

تاریخ انقضا مداد آرایشی


تاریخ انقضا رژ لب و برق لب


بیشتر رژ لب ها حدود دو سال قابل استفاده هستند، اما براق کننده های لب معمولاً فقط حدود یک سال خوب هستند. بوی روغن گرفتن رژ لب و تغییر در بافت و ترکیب و سفت شدن آن نشان دهنده خراب شدن رژ لب است.

 

تاریخ انقضا رژلب


تاریخ انقضا لاک و عطر


تا دوسال می تواند دوام بیاورد.


تاریخ انقضا محصولات صورت


پاک کننده ها و مرطوب کننده های صورت ممکن است از یک تا دو سال دوام داشته باشند ، اما سرم ها باید در شش ماه استفاده شوند زیرا آنها معمولاً حاوی بسیاری از ترکیبات فعال هستند که پس از مدت زمان کار نمی کنند.


برخی متخصصین پوست و مو ، معتقدند "تا زمانی که لوازم آرایش باکیفیتی را انتخاب کنید که برای نوع پوست شما طراحی شده باشد ، استفاده ی روزانه از آنها هیچ مشکلی ندارد." در حقیقت حتی می تواند سلامت پوست شما را بهبود بخشد. وی استفاده از لوازم آرایش معدنی را توصیه می کند زیرا بر روی سطح پوست باقی می ماند (باعث مسدود شدن منافذ نمی شود) و سدی طبیعی در برابر عوامل محیطی ایجاد می کند.


در برخی محصولات که با مواد معدنی و گیاهی تهیه شده اند ، به کیفیت و زمان ماندگاری بدون مواد نگهدارنده دقت زیاده شده است.
از نمونه مورد تایید وزارت بهداشت و FDA  ، محصولات گیاهی گریماس هلند می باشد.


نویسنده: موسوی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: