یکشنبه 01 بهمن 1396 - 19:03:48

رنگ مو ایرانی بهتره یا خارجی؟

بهترین مارک رنگ مو چیه؟
رنگ موی گیاهی بهتره یا شیمیایی؟


 

رنگ مو ایرانی بهتره یا خارجی؟

این سوالاتی است که وقتی در داروخانه یا فروشگاه های لوازم آرایشی ایستاده ایم از خانم هایی که برای خرید رنگ مو آمده اند زیاد می شنویم. همه ما زیبایی و تنوع را دوست داریم اما می دانیم سلامتی مهتر از هر چیزی است. از همین جهت است که خیلی خانمها مبالغ بسیار زیادی را برای خرید رنگ مو خارجی صرف می کنند تا با خرید یک رنگ مو با کیفیت سلامت و زیبایی موهای خود را تضمین کنند. اما همیشه نتیجه این محاسبات درست از آب در نمی آید. بسیاری از خانم ها را می بینیم  با وجود اینکه از مارک رنگ مو معروف و گران قیمتی استفاده کرده اند باز با موضوع خشکی و زبری بعد از رنگ کردن موها مواجه هستند. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، با هم بررسی می کنیم چه رنگ مویی بهتره است. اما قبل از اینکه به دنبال لیست طولانی از مارک های رنگ مو ایرانی یا خارجی برویم بهتر است در مورد محصول رنگ مو و پروسه رنگ کردن موها بیشتر بدانیم.


رنگ مو چیست؟

محصولاتی حاوی رنگدانه یا پیگمنت هستند که به منظور تغییر رنگ موهای فعلی یا پوشش دهی رنگ مو های سفید استفاده می شوند. رنگ مو بر اساس مواد تشکیل دهنده به دودسته رنگ مو گیاهی و رنگ مو شیمیایی تقسیم می شوند. رنگ مو گیاهی مثل حنا، قهوه، بابونه در قدیم الایام استفاده می شدند به دلیل اینکه تنوع رنگی زیادی نداشتند رفته رفته جای خود را به رنگ موهای شیمیایی دادند. رنگ مو شیمیایی بر اساس مدت ماندگاری به سه دسته تقسیم می شوند.

  1. رنگ مو موقت
  2. رنگ مو نیمه دائم
  3. رنگ مو دائم

رنگ مو ایرانی

 

برخلاف رنگ مو گیاهی که روش استفاده آسانی دارد. پروسه رنگ کردن موها با رنگ مو شیمیایی پیچیده تر است و در صورت بروز مشکل، آسیب های جبران ناپذیری مثل خشک شدن و زبری موها را به همراه خواهد داشت. اما سوال اصلی اینجاست؛

پروسه رنگ کردن موها چگونه اتفاق می افتد؟ رنگ مو چگونه عمل می کند؟

رنگدانه های موجود در رنگ مو اندازه کوچکی دارند و به راحتی داخل پولک مو نفوذ می کنند درواقع رنگدانه یا پیگمنت موجود در رنگ مو از کوتیکول مو عبور نموده و به داخل محور مو نفوذ می کنند و با رنگدانه های طبیعی مو ترکیب شیمیایی تشکیل داده و در اثر این ترکیب مولکول های ریز تبدیل به مولکول های درشت تر می شوند  بنابراین داخل مو حبس می شوند به همین دلیل است که وقتی موها را رنگ می کنیم تا مدت زمان زیادی این رنگ روی موها باقی می ماند.
 

مهمترین نکته ای که از پروسه رنگ کردن موها میتوان درک کرد این موضوع است که رنگدانه های موجود در موهای خودمان تاثیر زیادی در رنگ مو نهایی دارد. به همین دلیل است که خیلی مواقع ما رنگی را از کاتالوگ رنگ مو انتخاب می کنیم اما وقتی با آن شماره رنگ موهایمان را رنگ می کنیم، نتیجه با رنگی که در کاتالوگ دیده می شود کاملا متفاوت است. با دانستن این موضوع بهتر به مبحث پایه مو در رنگ کردن مو ها پی می بریم. به همین دلیل است که برای انتخاب یکسری از رنگ موها ما باید قبل از شروع رنگ حتما موها را دکلره کنیم تا به پایه مورد نظر برسد.
با علم به این موضوع که رنگدانه های موهای خودمان تاثیر بسیاری در نتیجه رنگ مو دارد  بهتر می توانیم در این باره که رنگ مو ایرانی بهتر است یا رنگ مو خارجی فکر کنیم.

همگی خوب می دانیم که پایه رنگ موی خانمهای ایرانی  با خانمهای اروپایی و غربی بسیار متفاوت است. مو خانم های ایرانی ضخیم تراست درحالیکه موی یک خانم اروپایی نازک تر و لطیف تر است. همینطور رنگدانه های طبیعی موجود در موی یک خانم ایرانی با یک خانم اروپایی کاملا متفاوت است  بیشترین تفاوت در رنگدانه مو یک خانم ایرانی و اروپایی در مقدار قرمزی است که در پایه ی رنگ موی طبیعی خانمهای ایرانی وجود دارد، اکثر خانم های ایرانی حتی اگر موهای روشنی هم داشته باشند بیس قرمزی را حتی با درصد بسیار کم در  مویشان دارند 
بعضی وقتها حتی دیده شده خانمی که خیلی هم سفید پوست و دارای موهای روشن است برای تغییر رنگ موی خود به زیتونی با مشکل مواجه می شود که این موضوع براثر وجود رنگدانه های قرمز در بافت طبیعی مو ایرانی ها است  نتیجه این می شود که  پس از رساندن رنگ به پایه ی دلخواه با یکی، دو بار شستشو رنگ مو از زیتونی خارج شده و به نارنجی و یا کمی قرمز متمایل می شود.


بنابراین چون رنگ موهای خارجی بیشتر بر اساس بیس موهای خودشان ساخته می شود شاید گاهی ما را به آن نتیجه ی مطلوب نرساند. اما این بدان معنا نیست که تمام رنگ موهای خارجی این مشکل را دارند زیرا بعضی از شرکت های رنگ مو که فروش گسترده و جهانی دارند روی مبحث نژاد و جنس پوست و مو مناطق مختلف کار کرده اند تا بتوانند رضایت تمام مشتریان خود را به دست آورند. با توجه به پیچیدگی ساختار شیمیایی مواد سازنده رنگ مو، در نظر گرفتن سلامت و کیفیت این محصولات بسیار مهم است.
چیزی که بر اساس تجربیات بدست آمده جدای از مهارت ترکیب رنگ مو برای رسیدن به رنگ مطلوب نوع و کیفیت  رنگ مو بسیار  مهم است. شاید بهتر باشد  برای ما ایرانیان رنگ موی ایرانی اما با کیفیت خوب و عالی استفاده کنیم، که اگر یک مارک رنگ مو ایرانی  ویژگیهای یک رنگ موخوب را داشته باشد از نظر قیمت نیز برای همه مقرون به صرفه تر خواهد بود.
رنگ موهای اسپانیایی و ایتالیایی که با نامهای ایرانی نیز بسته بندی و تولید می شوند هم به دلیل نزدیک بودن نژاد و رنگ مو هایشان  به ما برای موهای ایرانی مناسب هستتند


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

چه رنگی موندگاریش بیشتره؟برای پوشش موهای سفید شده؟
من خیلی رنگ مو ها رو امتحان کردم یه مدتی بیول و کالر اکسپرت اما امسال عید وال وار خریدم واقعا خوب بود.
سه شنبه 03 بهمن 1396 - 01:44:34
من موهامو سالن هستی اصغری رنگ و لایت میکنم رنگ موهاشون خیلی باکیفیتن تغییر رنگ نمیدن من رنگ موی خارجی رو ترجیح میدم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: