شنبه 05 خرداد 1397 - 12:46:04

تفاوت میکرونیدلینگ و مزوتراپی

 

جوانسازی پوست با میکرونیدلینگ و مزوتراپی

مقایسه میکرونیدلینگ و مزوتراپی 

 

 

 


میکرونیدلینگ و مزوتراپی از درمان های نیمه تهاجمی محبوب برای پوست هستند. هریک از این دو روش تکنیک و هدف جداگانه ای دارند و مسلم است که تاثیر متفاوتی هم روی پوست شما میگذارند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب سعی داریم شما را با شباهت و تفاهت های این دو روش جوانسازی پوست آشنا کنیم تا بتوانید با آگاهی بهتر دست به انتخابی هوشمندانه تر بزنید.

 

 

مزوتراپی چیست؟

مزوتراپی یک درمان نیمه تهاجمی است که دارو یا ویتامین را به جای تجویز خوراکی برای تاثیر بیشتر مستقیما به محل مد نظر اعم از پوست صورت یا کف سر تزریق میکنند. 

 

روش انجام مزوتراپی چیست؟


برای مزوتراپی پوست از یک سوزن بسیار نازک برای تزریق مواد (کوکتلی شامل ویتامین های مختلف، عصاره ای گیاهی، مواد همیوپاتیک و...) به لایه میانی پوست (مزودرم) استفاده میشود. پس از تزریق مواد سلول های چربی از بین میروند و وارد جریان خون شده و دفع میشوند. این روش نه تنها به از بین رفتن چربی و سلولیت کمک میکند بلکه به پروسه جوان سازی پوست و صاف تر و لطیف تر شدن پوست نیز می انجامد.

 

 

مزوتراپی همراه میکرونیدلینگ 

 

میکرونیدلینگ چیست؟


برای اینجام میکرونیدلیگ از دستگاهی استفاده میکنند که سوزن های پزشکی در ابعاد میکرو دارد. این سوزن ها با نفوذ در لایه درونی پوست شما باعث بازسازی پوست از داخل میشود به این صورت که با تحریک پوست موجب شبیه سازی روند ساخت الاستین و کلاژن میشود. الاستین ماده ایست که در پوست وجود دارد و به آن خاصیت کشسانی میدهد و کلاژن از جمله مواد تشکیل دهنده پوست است.

 

میکرونیدلینگ چگونه انجام میشود؟


در حقیقت میکرونیدلینگ پوست شما را برای بازسازی خودش تحریک میکند. در میکرونیدلینگ در سطح درونی پوست شما توسط سوزن هایی در ابعاد میکرو جراحت های میکروسکوپی ایجاد میشود. پوست شما شروع به ترمیم این جراحت های میکروسکوپی میکند. بدن شما این جراحت هارا با سلول ها و کلاژن جدید ترمیم میکند. همین ترمیم موجب تشکل سلول جدی و در نهایت جوانسازی پوست میشود. میکرونیدلینگ در نواحی صورت و گردن و برای از بین بردن جای اسکار جوش،  منافذ باز پوست و چین و چروک پوست به کار میرود.

انجام کدام روش برای شما بهتر است مزوتراپی یا میکرونیدلینگ ؟

در حقیقت هیچ روش بهتر یا بدتری بین این دو وجود ندارد. شما باید با مراجعه به متخصص پوست و شناسایی مشکل پوستتان و نیازی که دارید یکی از دو این روش را انتخاب کنید اگرچه اکنون این امکان وجود دارد که هر دو این روش ها یعنی میکرونیدلینگ و مزوتراپی را با هم انجام دهید. 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: