یکشنبه 06 خرداد 1397 - 10:56:47

7 نکته مراقبت از پوست در تابستان

 

راههای مراقبت از پوست 

چگونه از پوست خود مراقبت کنیم؟

 

مدت زیادی تا تابستان نمانده و از همین الان خورشید با تمام توانش میتابد. همانطور که احتمالا میدانید علیرغم تمام فوایدی که نور خورشید برای ما و کره زمین دارد متاسفانه اشعه های مضر آن میتواند به پوست و موی ما آسیب جدی وارد کند. طبق تحقیقات متخصصان پوست، نور خورشید مهمترین علت پیری پوست است، بنابراین محافظت از پوست در برابر خورشید اهمیت ویژه ای دارد. گرمی هوا و تشدید تعرق و تبخیر نیز از دیگر صدماتی است که اگر به آن بی توجه باشیم میتواند به پوست لطمه وارد کند. برای آگاهی از مهمترین نکاتی که باید در تابستان پیش رو رعایت کنید این مقاله از سایت آرایشگری رژلب را دنبال کنید.

 


نکته اول مراقبت از پوست در تابستان

از دوش آب داغ بپرهیزید

 

دوش آب گرم به صورت کلی پوست را خشک میکن اما اگر چنید ساعت را زیر نور خورشید گذرانده باشید تاثیر آب داغ بر پوست شما به مراتب بدتر خواهد شد. دفعه بعد که در فصل آفتابی قصد دوش گرفتن داشتید حرارات آب را بین 10 تا 15 درجه نگه دارید. و از تعداد دفعات دوش گرفتنان کم کنید.

 

 نکته دوم مراقبت از پوست در تابستان

پوست را مرتبا مرطوب کنید

 

منتظر خشک شدن پوستتان نمانید و وقتی هنوز پوستتان کمی مرطوب است مرطوب کننده را تجدید کنید. (بهتر است همره خودتان اسپری آب داشته باشید تا به محض احساس خشکی در پوستتان از آن استفاده کنید) وقتی پوست شما خیش است رطوبت بیشتری جذب میکند و یک لایه محافظ روی پوستتان تشکیل میشود که رطوبت پوست را در خود حفظ میکند.

 

 

نکته سوم مراقبت از پوست در تابستان

اطلاعات روی جعبه ضد آفتاب را بخوانید

 

پیش از اینکه اقدام به خرید ضد آفتاب کنید، حتما اطلاعات روی جعبه را بخوانید و مطمئن شوید که ضد آفتاب مد نظر ضد آب است یا چه مدت روی پوست دوام می آورد. آیا میتوان آن را موقع شنا یا فعالیته ایی که موجب تعرق بالا میشوند استفاده کرد. معمولا اگر ضد آفتاب ها بین 1 تا 2 ساعت روی پوست باقی میمانند و در صورت ضد آب بودن این نکته حتما روی جعبه آنها درج میشود.

 

نکته چهارم مراقبت از پوست در تابستان

محافظت در برابر آفتاب را 2 یا حتی 3 برابر کنید

 

استفاده از ضد آفتاب به تنهایی برای محافظت از پوست شما در برابر اشعه  UVA و UVB کافی نیست. برای ایمن شدن در باربر این اشعه های مضر یک  کرم حاوی SPF  به دور چشمانتان بزنید و از یک بالم لب حاوی ضد آفتاب و آبرسان قوی برای لبتان استفاده کنید. تا جای ممکن موهای خود را از تابش مستیقیم خورشید محافظت کنید و یا از شامپو و محصولاتی که ضد اشعه UV هستند تهیه کنید.

 

 

نکته پنجم مراقبت ازپوست در تابستان

از مواد آرایشی ملایم استفاده کنید

 

کرم پودر ها و نرم کنندهای سنگین پوست را برای فصل سرما نکه دارید و در این فصل سراغ محصولاتی که بعد از استفاده از آنها روی پوست احساس سبکی میکنید بروید. از سرم مو و رو غن های بدن سبک استفاده کنیدو نگران خشک شدن پوستتان نباشید این مواد هم به اندازه کافی به پوستتان آبرسانی خواهند کرد.


 

7 تکنیک مراقبت از پوست 

 

نکته ششم مراقبت از پوست در تابستان

به مرور برنزه کنید
 

اگر به دنبال محافظت از پوستتان و حفظ طراوت و شادابی آن هستند دراز کشید زیر آفتاب سوزان تابستان گزینه خوبی نیست. اما اگر هب برنزه شدن پوستتان اصرار دارید به جای اینکه یکبار به مدت چند ساعت زیر آفتاب دراز بکشید طی چندین جلسه کوتاه مدت رنگ برنزه مورد علاقه خود را بدست آورید.

 

نکته هفتم مراقبت از پوست در تابستان

مراقبت های بعد از آفتاب گرفتن
 

بعد از آفتاب گرفتن حتما از اسپری آب معدنی (واتر میست)، ژل آلوئه ورا و در صورتی که اشتباها جایی از پوستتان را سوزاندید حتما از اسپری ضد سوختگی پوست استفاده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: