شنبه 11 بهمن 1393 - 01:04:44

چطور پوستی تمیز و صاف داشته باشیم

 

آیا پوست شما مستعد ابتلا به جوش یا تحریکات پوستی می باشد؟ خوشبختانه راه های زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا با چند ترفند ساده ، صاحب بهترین پوست شوید.

1.     هر روز صبح و هرشب صورت خود را بشویید. مداومت و استمرار ، یکی از مهمترین عوامل برای داشتن رنگ چهره سالم می باشد، بنابراین مطمئن شوید این کار را حتما هر صبح و شب انجام می دهید:

·        صورت خود را با یک پاک کننده ملایم بشویید. از شوینده های  خیلی قوی یا کیسه و لیف حمام خیلی زبر استفاده نکنید. استفاده از این وسایل ممن است سبب تحریک پوست و ایجاد لک های ماندگار روی پوست شما شود. اگر تمایل به لایه برداری دارید، از صابون های مخصوص این کار استفاده نمایید.

·        از تونر استفاده کنید. اگر پوست شما خشک است، بهتر است این مرحله را نادیده بگیرید. همیشه تونر بدون الکل تهیه کنید، و تونری مناسب با پوست خود انتخاب نمایید. تونر به محکم شدن و سفت تر شدن پوست شما کمک کرده و آلودگی های موجود در منافذ پوست را پاک می کند.

·        مرطوب کننده بزنید. اگر پوستی چرب دارید، شبها از مرطوب کننده قوی و روزها از یک ژل مرطوب کننده استفاده کنید. پس از هربار شستشو یا اصلاح از مرطوب کننده استفاده کنید.

·        هرشب آرایش خود را پاک کنید. هنگامی که خیلی خسته هستید پاک کردن آرایش هنگام خواب خیلی سخت به نظر می رسد، اما نتیجه ی آن را خواهید دید. دستمال مرطوب آرایشی را از داروخانه تهیه کنید و هنگامی که خیلی خسته هستید از این دستمال های برای پاک کردن آرایش خود استفاده نمایید.

2.     آکنه های پوستی را درمان کنید.برای خلاص شدن از شر آکنه ، روش های زیر را به کار برید:

·        ژل اسید سالیسیلیک  و یا تونر. اسید سالیسیلیک سبب لایه برداری سریع پوست به طور طبیعی می شود، در نتیجه از شکل گرفتن آکنه جدید جل.گیری می نماید. (مصرف روزانه).

·         لوسیون بنزوئیل پراکسید . اگر آکنه صورت شما متوسط یا شدید است، از لوسیون های حاوی بنزوئیل پراکسید در طول شب استفاده نمایید .

·        به یک متخصص پوست مراجعه کنید. درمان آکنه با کالیبر(مانند آکوتان و رتینA )،درمانی مناسب برای آکنه می باشد اما باید تحت نظارت یک پزشک صورت گیرد. بدون نسخه پزشک از این داروها استفاده نکنید. اگر واقعا نمی دانید چه درمانی مناسب شماست، حتما به یک متخصص مراجعه کنید.

·        از ماسک صورت یا پاک کننده منافذ صورت استفاده کنید. این کار لایه برداری نام داشته و پوست مرده روی سطح صورت شما را از بین می برد. در مورد ماسک های صورت، فقط یکبار در هفته از آنها استفاده کنید.

3.     جوشها را فشار ندهید. فشار دادن جوشها به منظور پاکسازی صورت ، ایده ی خوبی نیست. ممکن است دیدن جوشهای سرسیاه روی صورت وسوسه انگیز باشد، اما واقعا ارزش این کار را ندارد. فشار دادن جوشها دارای عوارض متعددی می باشد.

·        فشار دادن جوشها سبب ایجاد لک می شود. لک ها التهاباتی در  اپیدرم و درم، لایه های بیرونی و درونی پوست می باشند. خوب شدن این لک ها بسیار زمان بر می باشد.

·        فشار دادن جوشها می تواند سبب ایجاد اسکار(جای زخم) شود، جوش ها موقتی هستند اما جای زخم ماندگار و همیشگی است. اگر خواهان پوستی صاف هستید، با فشار دادن  جوشها ، خود را از داشتن چنین پوستی محروم نسازید.

·        به صورت خود دست نمالید. چربی ها و آلودگی ها از دست های شما به صورت شما منتقل شده و به راحتی سبب مسدود کردن منافذ پوست می شود.  دست نزدن به صورت ، در ترک عادت فشار دادن جش ها هم به شما کمک می نماید.

4.     فقط از لوازم آرایش تازه و قلم های تمیز آرایشی استفاده کنید. لوازم آرایش هم ماند غذا ، باکتریها را جمع کرده و سرتنجام خراب می شود. اگر به مدت 6 ماه از پودرها، رژگونه، سایه چشم، و ریمل استفاده نکرده اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه ی آنها را دور بریزید و لوازم جدیدی تهیه کنید.

·        تنها استثنا در مورد قلم های آرایشی می باشد. می توان آنها را تمیز کرد. ماهی یکبار قلم ها را با تمیز کننده های آنتی باکتریال که از داروخانه ها تهیه می کنید ، تمیز نمایید.

5.     آب  زیاد بنوشید.  با نوشیدن 6تا 8 لیوان آب در روز ، تفاوت را در پوست خود احساس خواهید کرد.

·        برای دخترها 2.2 لیتر (نه لیوان آب ) و برای پسرها 3 لیتر (سیزده لیوان آب) مناسب می باشد.

·        هرچه رنگ ادرار شما روشن تر باشد، به آب کمتری نیاز دارید. وقتی رنگ ادرار زرد است ، به معنای نیاز به آب بیشتر می باشد.

6.     خوب بخوابید. ممکن است در هنگام خواب ، بدون اینکه بفهمید پوست شما چرب و کثیف شود. از ترفندهای زیر برای کاهش آن استفاده کنید:

·        حداقل هفته ای یکبار ملحفه ی بالش خود را تعویض کنید. بالش شما ، گرد و غبار، بزاق و سایر آلودگی ها را جمع می کند که آنها را در زمان استفاده شما از بالش به پوست صرت شما منتقل می نماید.

·        موهای خود را به عقب بکشید . موهای خد را به عقب بکشید و ببافید ، و به این شکل آنها را از صورت خود دور نگه دارید. به این ترتیب از تحریک پوست توسط موها جلوگیری کرده اید.

·        برای زیبایی استراحت کنید!  محرومیت از خواب و داشتن استرس اثرا بد را روی پوست شما آشکار می سازد، پس مطمئن شوید هرشب 7تا 8 ساعت  استراحت کافی دارید.

7.     یک رژیم غذایی سالم داشته باشید.  رژیمی سرشار از میوه ها ، سبزیجات، و غلات سبوس دار در داشتن پوستی سالم و شاداب به شما کمک می نماید.

·        سعی کنید غذاهایی بخورید که انرژی مناسبی به شما بدهد. رژیم های سرشار از قند و کربوهیدرات سبب به وجود آمدن جوش های بیشتری در پوست شما می شود.

·        رژیم های غذایی حاوی چربی بالا و هورمون نیز مناسب پوست نمی باشد.

·        دویدن، قدم زدن، و شنا کردن علاوه بر ایجاد احساس خوب در شما به داشتن پوستی شفاف و زیبا نیز به شما کمک می نماید. فقط 15 دقیق پیاده روی در روز کمک بزرگی به سلامتی شما خواهد کرد.

8.     چای سبز بنوشید. چای سبز سرشر از آنتی اکسیدان و مواد مغذی می باشد که در درمان آکنه و همینطور هضم غذا بسیار موثر می باشد. نشیدن 2 تا 3 لیوان چای سبز در روز مفید می باشد. 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: