جمعه 23 فروردین 1398 - 09:03:39

انواع روش های اصلاح صورت

مزایا و معایب روش های اصلاح صورت

مقایسه روش های اصلاح صورت با یکدیگر

 

روش های اصلاح صورت


اصلاح صورت و رفع موهای زائد، یکی از بخش های اصلی مربوط به تمیزی و نظافت است که انواع مختلفی دارد. از جمله انواع روش های اصلاح صورت می توان به وکس، بند انداختن و کرم موبر اشاره کرد که در ادامه به بررسی کامل هر یک خواهیم پرداخت. هر یک از این روش ها با برخی از انواع پوست ها سازگار هستند و با برخی دیگر نه. پس از مطالعه این مقاله از وب سایت رژلب، تصمیم بهتری راجع به انتخاب روش اصلاح صورت متناسب با پوست خود خواهید گرفت.


اصلاح صورت با وکس


اکثر خانم ها از داشتن موهای صورت خود ناراضی هستند و در پی از بین بردن آن می باشند. اگر چه اغلب اوقات این موها چنان نازک و بور هستند که دیده نمی شوند؛ اما در صورت از بین بردن آن ها، آرایش جلوه بهتری روی صورت خواهد داشت. یکی از روش های از بین بردن موهای صورت، اصلاح با وکس است که دارای فواید و معایب مخصوص به خود می باشد. روش از بین بردن موهای صورت با استفاده از وکس به این شکل است که ابتدا تکه ای پارافین را درون دستگاه گرم کننده مخصوص قرار می دهند تا آب شود. سپس به وسیله یک کاردک، لایه نازکی از آن را روی پوست کشیده و پس از خشک شدن، آن را در خلاف جهت رویش موها می کشیم. پارافین به صورت ورقه ای جدا شده و موها را از روی پوست بر می دارد.

 

اصلاح صورت با وکس


محاسن و معایب اصلاح صورت با وکس


از مزایای روش اصلاح صورت با وکس می توان به کم درد بودن آن اشاره کرد. همچنین، به دلیل خاصیت پاکسازی و لایه برداری پوست که دارد، پوست های لک دار را شفاف و نرم می کند. امروزه به همین دلایلی که ذکر کردیم، اکثر خانم ها بیشتر ترجیح می دهند به جای استفاده از روش بند انداختن، با استفاده از روش وکس نسبت به اصلاح صورت خود اقدام کنند.
عیب اصلاح صورت با شمع یا وکس این است که به دلیل کششی که روی پوست ایجاد می کند، موجب شل شدن پوست مخصوصا در خانم های مسن می شود. به همین خاطر، بهتر است خانم های مسن از این روش برای از بین بردن موهای صورت خود استفاده نکنند.
علاوه بر این، خانم هایی که پوست صورت نازکی دارند و مویرگ های ظریف پوست شان به راحتی قابل مشاهده می باشد نیز بهتر است از روش اصلاح صورت با شمع استفاده نکنند. برخی افراد از جوش هایی که پس از انجام اصلاح صورت به وسیله وکس می زنند، گلایه دارند. قابل ذکر است که ژل مخصوصی حاوی عصاره جلبک دریایی وجود دارد که جهت پیشگیری از بروز جوش، بعد از اصلاح با وکس مورد استفاده قرار می گیرد. این ژل خاصیت خنک کنندگی نیز دارد که ضد التهاب خواهد بود.

 

درمان التهاب ناشی از اصلاح صورت با وکس


اصلاح صورت از طریق بند انداختن


بند انداختن صورت از گذشته تاکنون در کشورمان بسیار مرسوم بوده و در حال حاضر نیز بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند صورت خود را بند بیندازند. مزیت بند انداختن این است که بر خلاف روش های شیمیایی، هیچ گونه عوارض یا زخم خطرناکی در طی انجام کار به وجود نمی آید. در روش بند انداختن، نخ مخصوصی برای این کار در بازار موجود است که می توانید مورد استفاده قرار دهید. بهترین نخ از جنس غیرپلاستیک و محکم است و باعث حساسیت تماسی در پوست نمی ‌شود. بهتر است برای این کار از نخ قرقره خیاطی استفاده نشود؛ چرا که این نخ‌ ها باریک ‌اند و باعث بریدگی و خراش روی پوست می شوند. دقت داشته باشید که به دلیل ارزانی این نخ ها، اکثر سالن‌های آرایشی از آن استفاده می کنند. اگر به این نخ ها حساسیت دارید، از آرایشگرتان بخواهید که از نخ مخصوص بند انداختن استفاده کند.

 

یادتان باشد نخ بند شما باید تمیز باشد. حتما قبل از بند انداختن با تکه‌ای پنبه آغشته به مواد ضد عفونی ‌کننده، بند را ضد عفونی کنید. اگر هم در آرایشگاه بند می ‌اندازید، از آرایشگرتان بخواهید این کار را برایتان انجام دهد تا احتمال بروز حساسیت پوستی و التهاب کاهش یابد. برای بند زدن دور چشم یا دور لب و ابرو، به دلیل حساسیت این نواحی، حرکت نخ و دست باید بسیار کنترل شده و با احتیاط کامل انجام ‌شود.


مزایا و معایب بند انداختن صورت


بند انداختن ارزان، سریع و تمیز است. از همه مهم تر این که خطر جدی را برای پوست به دنبال نخواهد داشت. اما این روش بسیار دردناک است و می تواند موجب بروز خارش و التهاب شود. بسیاری از خانم ها پس از بند انداختن، از بروز جوش های قرمز و ریز نیز شکایت می کنند. عفونت فولیکول مو و تغییر در رنگدانه های پوست نیز می تواند از عوارض جدی تر بند انداختن باشد.
برای خانمهایی که دارای موهای زیاد، تیره و ضخیم هستند، پیشنهاد می کنیم برای رفع موهای زائد خود از روش بند انداختن استفاده کنند. در صورتی که مستعد جوش هستید، می توانید از محلول های ضد جوش مصرف کنید که در پیشگیری از جوش زدن موثر خواهد بود. خانم هایی که دارای موهای نازک هستند، بهتر است دیر به دیر نسبت به بند انداختن اقدام کنند. افرادی که دارای پوست چرب هستند، به دلیل این که بش از سایرین مستعد جوش زدن هستند، بهتر است به جای بند انداختن از روش شیو کردن استفاده کنند.

 

بند انداختن صورت


اصلاح صورت با کرم موبر


همان طور که می دانید، پوست صورت نسبت به سایر جاهای بدن حساس تر است. استفاده از روش های بند انداختن و وکس برای پوست صورت بسیار دردناک است و همه افراد قابلیت استفاده از آن را نخواهند داشت. امروزه کرم موبر برای همه افراد شناخته شده است. این محصول بدون کوچک ترین درد و در کمترین زمان به بهترین شکل می تواند موهای زائد صورت و بدن را از بین ببرد و حتی رویش مجدد موها را کم کند. کرم موبر حاوی ترکیباتی است که می تواند موها را به نوعی ناپدید و ریشه کن کند.
پیشنهاد ما به شما این است که قبل از مصرف کرم موبر، حتما دستورالعمل آن را مطالعه کنید. بعضی از کرم های موبر فقط مخصوص صورت و بعضی ها فقط مخصوص بدن هستند. در حالی که اغلب کرم های موبر اثر مشابهی دارند، اما ممکن است محصولات با هم فرق داشته باشند. دستور العمل را با دقت مطالعه کنید تا متوجه نحوه عملکرد آن شوید. علاوه بر این، بهتر است مراقب عوارض جانبی آن ها هم باشید.
پیش از این که کرم موبر را روی صورت خود بزنید، ابتدا مقداری از آن را روی بخش کوچکی از پوستتان بمالید و ببینید که با پوست شما سازگار است یا خیر. کرم موبر را همیشه به مدت 4 الی 5 دقیقه با توجه به مقاومت موها روی پوست بمالید؛ اما هیچ گاه نگذارید تا 10 دقیقه روی پوست بماند. دلیل آن هم ترکیبات شیمیایی کرم موبر است که بسیار قوی بوده و پوست را می سوزانند.

قسمتی از پوستتان را که برای تست کردن کرم موبر زدید، بشویید و اجازه دهید 10 تا 15 دقیقه پوست استراحت کند. در این مدت زمان اگر پوستتان حساسیت داشته باشد، متوجه آن خواهید شد. از نشانه های حساسیت به کرم موبر می توان به قرمزی، خارش و جوش های ملتهب قرمز رنگ اشاره کرد. در صورت عدم مشاهده هیچ گونه حساسیتی می توانید کرم موبر را استفاده کنید.
بعد از مصرف کرم موبر، صورت خود را با آب گرم شستشو دهید. می توانید حوله ای داغ نیز روی پوستتان بگذارید. این کار موجب نرم شدن فولیکول های مو شده و بعد از گذشت دو تا 3 هفته که موها مجددا رشد می کنند، شاهد رویش موهای نرم خواهید بود. دقت کنید که باید به هنگام استفاده از کرم موبر، کرم را روی نوک انگشتتان بزنید و روی پوست بمالید. همچنین در نظر داشته باشید لایه کرم موبر را که روی پوست می گذارید باید قطور باشد تا بتواند موها را کاملا از بین ببرد.
به مدت زمان نوشته شده روی بسته کرم موبر دقت کنید. زمان استفاده از کرم موبر با برندهای مختلف متفاوت هستند. مدت زمان ماکزیمم شان 10 دقیقه است. هیچ وقت بیشتر از 10 دقیقه کرم موبر را روی پوستتان نگذارید. کرم موبرهایی که با گذشت 10 دقیقه هنوز هم موها را ریشه کن نکرده اند، فاسد هستند. در صورت بروز هر گونه حساسیت جدی به کرم موبر، به دکتر مراجعه کنید و از خود درمانی بپرهیزید. در ضمن از زدن کرم موبر اطراف چشم، دهان و بینی نیز خودداری کنید.

 

اصلاح صورت با کرم موبر


محاسن و معایب کرم موبر


استفاده از کرم موبر بسیار ساده است و می تواند بسیار سریع تر از روش های قبل، موهای صورت را از بین ببرد. این محصول با تمام مزایایی که دارد، دارای یک عیب بزرگ نیز است و آن شیمیایی بودن می باشد. محصولات شیمیایی به مرور زمان می تواند موجب بروز آسیب در پوست شود. افرادی که دارای پوست حساس هستند، احتمال این که پس از مصرف کرم موبر با التهاب و حساسیت مواجه شوند، بسیار است.


تفاوت روش های اصلاح صورت با هم در چیست؟


شما هم احتمالا روش های اصلاح صورت نظیر بند انداختن ، وکس و کرم موبر را امتحان کرده اید. محصولات شیمیایی مانند کرم موبر و وکس، باعث ایجاد حساسیت روی پوست می شود. این موضوع در طولانی مدت می تواند منجر به آسیب رساندن پوست شود. از طرف دیگر، گاهی اوقات مواد وکسی که در یک سالن زیبایی به کار می رود، هم برای آرایشگر و هم برای مشتری خطر آفرین است.
در ادامه مقاله به مقایسه روش های اصلاح صورت خواهیم پرداخت.

مواد شیمیایی خطرناک

کرم موبر، وکس های صنعتی و برخی از وکس هایی که در سالن های زیبایی به کار می روند، برای سلامتی مضر هستند. منظور از این مواد شیمیایی خطرناک، صمغ های آلوده، پارابن های سرطان زا، رنگ ها و رایحه های مصنوعی و حساسیت زا هستند.
این در حالی است که در بند انداختن، نیازی به نگرانی در مورد مواد شیمیایی که روی پوست به کار برده می شود نیست. تنها وسیله مورد استفاده در روش بند انداختن، نخ پنبه ای است که هیچ ماده شیمیایی حساسیت زایی در آن به چشم نمی خورد.

روش مناسب برای پوست های حساس

کسانی که پوست های حساسی دارند معمولا برای از بین بردن موهای زائد صورت و بدن خود دچار مشکل می شوند. وکس، استفاده از کرم های موبر و حتی استفاده از موچین نیز منجر به قرمزی و حساسیت این پوست ها می شود.
اما با بند انداختن، پوست هیچ آسیبی نمی بیند. به خصوص کسانی که پوست حساسی دارند و تحت درمان آکنه هستند، بهترین روش برداشتن موهای زائد برای آن ها استفاده از بند است. چرا که در روش های دیگر اصلاح، پوست نازک تر شده و سریع تر تحت نفوذ مواد شیمیایی قرار می گیرد.

 

اقدامات لازم پس از اصلاح صورت

 

عملکرد سریع

عنوان سریع ترین روش برای اصلاح صورت را کرم موبر به خود اختصاص داده است. روش بند انداختن نیز در رتبه دوم قرار می گیرد. در روش کرم موبر می توان در کسری از ثانیه کل نواحی صورت را به کرم آغشته کرد و پنج دقیقه دیگر آن را شستشو داد. در روش بند انداختن نیز به جای کندن یک تار مو، در هر بار یک ردیف مو کنده شده و سرعت کار افزایش می یابد. کندن موهای زائد صورت و به خصوص ابرو با کرم موبر و در درجه دوم با بند بهتر از روش های مختلف وکس صورت است. چرا که مشتری مجبور نیست صبر کند تا ماده ای روش صورتش خشک شود و موها به سرعت از بین می روند.

ماندگاری بیشتر

در بین روش های اصلاح صورت، بند انداختن از ماندگاری بیشتری برخوردار است. در واقع، از مزایای بند انداختن در مقابل وکس و کرم موبر این است که بند انداختن ماندگاری بیشتری داشته و موها در آن دیرتر رشد می کنند. به خصوص در ابرو برداشتن، موهای زاید ابرو تا 3 تا 4 هفته بعد نیز رشد نمی کنند.

امنیت بیشتر

گاهی اوقات در حین استفاده از روش های وکس صورت و کرم موبر مشاهده شده پوست حساس گشته و قسمتی از آن به همراه موها کنده می شود. به دنبال آن، در محل مورد نظر منجر به پدید آمدن سوزش می شود.
در روش بند انداختن، این اتفاق رخ نداده و علاوه بر این که پوست از جراحات در امان خواهد بود، مدت زمان بیشتری تا رویش مجدد موها نیز به طول خواهد انجامید.

 

مقایسه روش های اصلاح صورت

 


روش های زیادی برای از بین بردن موهای صورت وجود دارد که انتخاب آن ها بسته به نوع پوست افراد تعیین می شود. همچنین حساسیت و آستانه تحمل فرد نیز در این انتخاب دخیل است. در مقاله انواع روش های اصلاح صورت به بررسی مزایا و معایب هر یک از روش ها پرداختیم و آن ها را با هم مقایسه کردیم. چنانچه هر گونه سوال یا پیشنهادی در این مورد دارید، می توانید آن را از قسمت نظرات در میان بگذارید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: