یکشنبه 12 شهریور 1396 - 13:28:52

وسایل گریم صورت

شناخت انواع فون گریم

آموزش گریم صورت

 

 

 

سلام و عرض ادب خدمت اعضای سایت رسمی رژلب نوروزی هستم ، مدرس گریم و میکاپ و مراقبتهای پوستی در گروه آموزشی تخصصی مثلث طلایی در خدمت شماهستم با معرفی محصولات و وسایل گریم صورت 

 

همانطور که میدانید آماده سازی پوست ، قبل از میکاپ عروس ، یک فاکتور مهم و فوق العاده موثردر دوام و کیفیت آرایش شماست. پس حتما باید پوست عروس خود را بشناسید ، و چند روز قبل لایه برداری و مراقبتهای پوستی را برای وی انجام دهید .

بعد از شناخت پوست عروس که از نوع خشک و یا خیلی خشک ، چرب و یا خیلی چرب ، نرمال و یا مختلط است ، در آن زمان میتوانید، فون مناسب پوست ایشان را انتخاب نموده و با خیال راحت روی صورت عروس کار کنید .

همانطور که در گریم صورت شناخت پوست مهم است ، شناخت انواع فون نیز بسیار مهم است که با توجه به جنس پوست ، نوع فون را انتخاب کنید و آن را بر روی صورت استفاده کنید .

 

 

انواع فون و وسایل گریم صورت


فون خشک: که شامل آکواکالرها و کیک مکاپها هستند . این فونها مناسب پوستهای چرب و خیلی چرب میباشد. وگاهی میتوان برای پوستهای مختلط نیز استفاده نمود .


فون لیکوئیدی یا کرم پودر: که میتوان برای پوستهای خشک و همچنین پوستهای نرمال استفاده نمود . البته یک سری از کرم پودرها ، پایه ی الکل دارند و خیلی زود روی صورت خشک میشوند که از این کرم پودرها برای پوستهای خشک و خیلی خشک نمیتوان استفاده کرد و بهتر است برای این نوع پوستها که خیلی خیلی خشک هستند و پوسته پوسته میشوند ، کرم پودری را استفاده کرد که پایه ی آب دارد و به پوست رطوبت میرساند. و یا از فونهای چرب استفاده کنید.


 فون چرب: که بنام سوپراها و یا پن استیکها ، معروفند ، میتوانید برای پوستهای نرمال و خشک استفاده نمائید .

 

نحوه استفاده از وسایل گریم صورت

نحوه استفاده از فون ها بسیار مهم است. مثلا نحوه استفاده از فون های خشک و کیک مکاپها به این صورت است که اسفنج گریم را مرطوب میکنیم ، و به حالت دورانی روی صورت حرکت میدهیم.

در ذهنتان ، صورت را به دو قسمت تقسیم کنید و حرکات دورانی، به طرفین صورت انجام دهید . بطوریکه فون بطور کامل به کل صورت زده شود.

میزان رطوبت آکواکالر نسبت به کیک مکاپها باید بیشتر باشد.

فون زمینه ای که استفاده میشود ، اصلا نباید زیاد باشد زیرا باعث ایجاد چروک در زیر چشم ، خط خنده و خط اخم میشود و دربعضی از نواحی صورت نیز ممکن است اصطلاحا ماسیده شود.

کرم پودرها و یا فونهای لیکوئیدی را بصورت ضربه ای دورانی کار میکنیم ، بخصوص کرم پودرهایی که پایه ی سیلیکون دارند حتما باید ابتدا بصورت ضربه ای و سپس بصورت دورانی بر روی صورت حرکت دهیم.

با قلمهای جدیدی که در بازار آمده است ، هم میتوانید به راحتی فون را بر روی صورت پخش نمائید و هم حالت پولیش دارند ومیتوانید اضافه  فون را از روی صورت بردارید . و فونهای چرب را نیز میتوانید با قلم و یا اسفنج ، باز هم بصورت دورانی روی صورت ، حرکت دهید .

البته این که پوست صورت را بشناسید و حتما بر اساس جنس صورت ، فون مورد نظر را انتخاب نمائید ، امر بسیار مهمی است .این مساله در گریم سینمایی ، نیز بکار میرود و به مقدار خیلی کم استفاده میشود .

ولی در آرایش و گریم عروس ، شما میتوانید از کرم پودرهایی که برای انواع پوست مناسب هستند ، و از برندهای مختلف استفاده نمائید .


 

 

خنثی کننده ها و وسایل گریم صورت

خنثی کننده ها شامل سه دسته هستند :


  کانسیلرها   

  کاموفلاژها

  نوترولایزرها


کانسیلرها سبکند و در اطراف چشم استفاده میشوند.

کاموفلاژها سنگینند و اکثرا روی صورت استفاده میشوند.

نوترو لایزرها بصورت مایع هستند.

این سه دسته مواد، هر سه تقریبا یک کار را انجام میدهند و برطرف کننده رنگدانه های ناخواسته پوست ما هستند.

مثلا پوستی که قرمزی دارد، میتوان از خنثی کننده زیتونی استفاده کرد. فرقی نمیکند که از نوترولایزر زیتونی و یا کاموفلاژزیتونی و یا کانسیلر استفاده شود .

برای پوستهایی که سبزه هستند ، جهت برطرف کردن حالت سبزه گی و برای اینکه پوست پس از زدن فون، کدر نشود، از خنثی کننده  نارنجی استفاده کنید. پوستهای سبزه دارای پیگمنتهای آبی فراوان هستند و بنابراین باید از رنگ نارنجی که خنثی کننده رنگ آبی میباشد، استفاده کرد چون آبی مکمل نارنجی است.
 

 

کاموفلاژ را چه موقع استفاده کنیم؟

وقتی که میخواهید کار گریم صورت را شروع کنید ، باید پوست صورت را ابتدا با پاک کننده  مخصوص آن نوع پوست مثلا شیر پاک کن، پاک کنید و تمیز نمائید. و سپس شیر پاک کن را با تونر یا آب از روی صورت پاک کنید. حالا کار گریم صورت را انجام دهید.

ابتدا در صورت لزوم از آبرسان و یا پرایمر استفاده کنید. بعد از استفاده از آبرسان و پرایمر ، حدود ده دقیقه صبر کنید . سپس اگرلکی بر روی صورت وجود دارد که باید خنثی شود ، از کاموفلاژها  بر روی لک مورد نظر استفاده کنید.برای اینکه کاموفلاژ در آن قسمت فیکس شود و هنگام فون زدن و گریم صورت، پاک نشود ، از پودر فیکساتور بصورت پودری درآن قسمت استفاده نمائید. سپس فون زمینه را کار کنید و  مراحل گریم صورت را انجام دهید و در انتها کار را فیکس کنید .


کانتورینگ 

سوال بعدی که پیش می آید در مورد مبحث کانتورینگ است . شما میتوانید تیرگی ها و روشنی ها را مستقیما بر روی پوست ایجاد کنید.مرزها را فید کنید و در انتها کار را فیکس کنید . و یا اینکه ابتدا یک لایه خیلی کم  روی صورت فون زمینه بزنید و سپس روی آن کار کانتورینگ را انجام دهید .


امیدوارم مطالب امروز برایتان مفید بوده باشد. به امید دیدار شما عزیزان در کلاسهای تخصصی آموزشی مثلث طلایی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

جمعه 29 دی 1396 - 17:29:50
ممنونم انشالله 100 سال زنده باشی خیلی عالی توضیح میدی
جمعه 24 آذر 1396 - 00:35:22
ببخشید میخواستم بدونم سیدی آموزشی از کجا تهیه کنم؟سیدی آموزش گریم میخواسنم
یکشنبه 12 آذر 1396 - 18:17:39
خیلی ممنون ازتوضیح کاملتون
سه شنبه 04 مهر 1396 - 21:21:57
میشه کانتورینگ مارک خوب و قیمت پایین معرفی کنید؟!واسه استفاده ی روزانه!؟
دوشنبه 13 شهریور 1396 - 04:14:18
خیلی ممنون از خانم نوروزی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: