پنجشنبه 21 مرداد 1395 - 16:58:57

ضد تعریق کردن آرایش

10 ترفند برای ضد تعریق کردن آرایش

 ضد تعریق

تعریق


یکی از مشکلات رایج خانم ها در فصل تابستان این است که آرایش آن ها به دلیل تعرق زیاد ریخته و یا زیبایی اولیه خود را از دست می دهد. تعرق بیش از حد نیز خود مشکل بزرگی بوده و علل مختلفی دارد. در این مقاله از سایت رژلب علل مختلف عرق کردن بیش از حد صورت و بدن توضیح داده شده و روش هایی برای جلوگیری ریختن آرایش معرفی شده است.

علل پزشکی
عرق کردن در آب و هوای گرم طبیعی است ولی بسیاری از افراد هنگامی که در مورد موضوعی استرس دارند هم تعرق می کنند. اما میزان این تعریق گاهاً بیش از حد بوده و به خصوص در موقعیت های رسمی و مواقعی که نیاز به حفظ ظاهر بیشتری است، عرق کردن بیش از حد مشکل ساز است.
در ادامه چند دلیل رایج برای تعرق کردن آمده است:
• یائسگی و تغییرات هورمونی
• بارداری
• دیابت
• مصرف الکل
• بیماری هایی مانند پارکینسون، سرطان، بیماری های قلبی و آرتروز
• مصرف داروهای خاصی مانند قرص های ضد افسردگی، دروهای فشار خون، آنتی بیوتیک ها و داروهایی که برای از بین بردن خشکی دهان به کار می روند.
• سیگار کشیدن و مصرف نیکوتین
• مصرف بیش از اندازه کافئین
• لباس هایی با جنس پلی استر و آکریلیک
• مصرف غذاهای تند و فلفل تند
• برخی ضد آفتاب ها که منافذ پوست را کاملا بسته و اجازه تنفس به پوست نمی دهند.
• استرس و هیجان
• وزن اضافی

در صورتی که بیش از اندازه تعریق کرده و هر یک از موازد بالا در شما دیده می شود بهتر است در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کرده و با این کار تعریق خود را کمتر کنید.

عرق کردن

ترفند هایی برای ضد تعریق کردن آرایش
صرف نظر از علت، تعرق بیش از اندازه خجالت آور است و به خصوص هنگامی که آرایش به دلیل این تعرق ریخته و زیبایی خود را از دست می دهد، این موضوع آزاردهنده تر می شود. اگر شما هم با مشکل تعریق بیش از حد روبرو هستید و می خواهید این موضوع را برطرف کنید، می توانید از روش های زیر استفاده کنید.


1. عدم استفاده از پودرهای آرایشی

بسیاری بر این باورند که استفاده از پودرها به کم کردن تعرق صورت کمک می کند، این در حالی است که برای کم کردن تعریق صورت بهتر است از کاغذهای جذب کننده چربی و تعرق استفاده کرد. زیرا مصرف پودرهای آرایشی روی صورت جلوه گچ مانندی به وجود آورده و گاهاً اثر آن روی صورت می ماند.

2. خنک کردن صورت قبل از انجام آرایش
برای انجام آرایش بهتر است پوست صورت را خنک کرده و به خصوص پس از استحمام حداقل 10 دقیقه صبر کنید تا پوست خنک شود بعد آرایش کنید. زیرا آرایش کردن پوست گرم باعث می شود که کرم ها و مواد شیمیایی داخل منافذ پوست نفوذ کرده و بعدا جوش بزنید. به علاوه ظاهر آرایش خیلی تمیز نخواهد شد.

3. اسپری مرطوب کننده
این نوع اسپری برای افرادی مناسب است که می خواهند در هر شرایطی پوست خود را خنک کرده و آرایش روی آن را ثابت کنند. به خصوص اسپری با عصاره رزماری برای این کار توصیه می شود.

4. پرایمر
پرایمر نه تنها باعث جذب و ماندگاری بهتر و بیشتر آرایش می شود، بلکه چروک ها و خطوط روی پوست را از بین می برد. البته در ماه های گرم بهتر است از پرایمری استفاده کنید که ضد چربی باشد.

5. دوری کردن از آرایش های غلیظ
کرم پودرهای غلیظ روی صورت آن را کاملا پوشانده و تعریق صورت را بیشتر می کنند. به همین توصیه می شود که در فصل تابستان از کرم پودر کمتر و کرم پودرهایی که سبک تر و ضد چربی هستند، استفاده کنید.

6. استفاده از کرم ها به جای پودرها
پودرها روی صورت ماسیده و زیبایی آن را از بین می برند. بنابراین توصیه می شود که در طول تابستان از رژگونه و سایه های کرمی استفاده کرده و از ریختن آرایش خود جلوگیری کنید.

7. محصولات ضدآب
ریمل های ضد آب و مقاوم در برابر آب در فصل تابستان بهتر عمل کرده و نمی ریزند. همچنین خط چشم های مایع بیش از مداد های چرب دوام دارند.

8. دوری کردن از رنگ های تیره
در صورتی که بیشتر زیر آفتاب قرار می گیرید بهتر است از رنگ های تیره در آرایش خود استفاده نکنید. زیرا در صورتی که آرایش شما بریزد جلوه زیبایی روی صورت به وجود نیامده و به همین دلیل توصیه می شود که از رنگ های روشن تر به خصوص در نواحی اطراف چشم استفاده کنید.

9. نوشیدن مایعات خنک

نوشیدن آب


یکی از روش های موثر برای جلوگیری از تعریق زیاد نوشیدن مایعات خنک مانند آب است. به همین دلیل همیشه با خود یک بطری آب خنک همراه داشته و از آن بنوشید. آب هم به سلامت پوست کمک کرده و هم شما را خنک نگه می دارد.

10. کمتر آرایش کردن
یکی از توصیه های اکیدی که برای فصل گرما گفته می شود این است که در فصول گرمی مانند تابستان از آرایش کمتری استفاده کنید. برای انجام یک آرایش سبک هم تنها ضروریات را انجام دهید. به این معنی که ابتدا تیرگی های زیر چشم را گرفته و از یک کرم پودر بسیار سبک استفاده کنید. برای گونه ها نیز از رژگونه کرمی استفاده کرده و با ریمل و یک رژ لب روشن آرایش خود را تکمیل کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: