دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:49:12

درباره میکروبلیدینگ بیشتر بدانید

 

میکروبلیدینگ و نکات مربوط به آن
عوارض میکروبلیدینگ چیست؟

 

میکروبلیدینگ ابرو

 

 

 

 

 

 

 

فهرست آیتم هایی که در این مطلب خواهید خواند:

 

میکروبلیدینگ چیست؟

وقتی ابروهایتان را میکروبلیدینگ می کنید چه اتفاقی می افتد؟

انواع قلم میکروبلیدینگ

میکروبلیدینگ تلفیقی چیست؟

انتخاب رنگ تاتو

 برای میکروبلیدینگ از چه نوع رنگ تاتو استفاده می شود؟

علت رنگ نگرفتن میکروبلیدینگ چیست؟

هزینه میکروبلیدینگ به چه صورت است؟

مراقبت های پیش از انجام هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ

مراقبت های بعد از انجام تاتو به روش میکروبلیدینگ

آیا انجام میکروبلیدینگ با درد همراه است؟

موارد منع انجام میکروبلیدینگ

ماندگاری میکروبلیدینگ به چه صورت است؟

آیا رنگ میکروبلیدینگ به مرور زمان قابل تغییر است؟

مزایای هاشور کردن به روش میکروبلیدینگ

معایب میکروبلیدینگ

هاشور ابرو به روش میکروبیلدینگ چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟

 

 

 


کمتر کسی را می توان یافت که با اصطلاح تاتو ابرو آشنایی نداشته باشد؛ به خصوص در چند سال اخیر که انواع روش های تتو نظیر میکروپیگمنتیشن، میکروبلیدینگ و فیبروز از رواج بسیاری برخوردار بوده است. گستردگی تنوع روش های تاتو کردن موجب شده که برخی افراد در مورد تصمیم گیری دچار تردید شوند؛ از این رو وب سایت رژلب قصد دارد به تفصیل در مورد هر یک از روش های هاشور ابرو توضیح دهد تا کاربران خود را در امر تصمیم گیری کمک کرده باشد. در این مقاله با میکروبلیدینگ و هر چه راجع به آن باید بدانید، آشنا خواهید شد.

 

میکروبلیدینگ چیست؟


در هاشور زدن به روش میکروبلیدینگ از بلید یا تیغ برای برش پوست و انتقال رنگ به لایه های زیرین استفاده می شود. انجام این عمل به وسیله یک قلم غیر الکتریکی و به صورت دستی میسر می گردد. طی روش میکروبلیدینگ که آرایش نیمه دائمی نیز محسوب می شود از دو تکنیک هاشور کردن و شیدینگ برای جلوه بخشی هر چه طبیعی تر به ابروها به کار گرفته می شود.
عمل شیدینگ همان سایه زدن است که قابلیت پوشاندن نقاط خالی از مو و جای زخم را به خوبی دارا می باشد. به عبارتی، ترکیب هاشور ابرو و سایه با توجه به رنگ پوست، تاثیر به سزایی در زیباتر و شاداب تر نشان دادن چهره خواهد داشت.

 

طراحی ابرو در تکنیک میکروبلیدینگ

 

 

وقتی ابروهایتان را میکروبلیدینگ می کنید چه اتفاقی می افتد؟

 

- ابتدا ابروها را با کمک براش مرتب کرده و سپس ضد عفونی می کنیم.

- معمولا بی حسی با یک پماد موضعی حدود چهل دقیقه طول می کشد. در طول این مدت می توان رنگ ها را به مشتری نشان داد و برای داشتن بهترین سایه و ظاهری مطلوب به گفتگو نشست.

- ده دقیقه قبل از اینکه بی حسی تاثیر کند و ابرو کاملا آماده کار شود، با استفاده از ابزارهای مخصوص مانند دیوایدر، ابروها را اندازه گرفته و طراحی اولیه را انجام می دهیم. در نظر گرفتن فرم صورت، قرینه بودن ابروها و سایر ویژگی های صورت در هنگام طراحی حائز اهمیت هستند.

- در این هنگام انجام هاشور ابرو مویی را شروع کرده و به آرامی رنگ ها را از طریق خط های ایجاد شده تزریق می کنیم. خط  کاملا سطحی است و رنگ در آن قرار می گیرد.

- پس از این که هاشور ابرو به اتمام رسید، مکث رنگ قرار داده و به مدت ده دقیقه صبر می کنیم تا روی ابروها بماند و سپس آن قسمت را تمیز می کنیم. در این فاصله، هاشور ابروی دیگر را شروع کرده و به همین ترتیب مکث رنگ قرار می دهیم.

- بعد از گذشت شش تا هفت هفته، یک جلسه را به ترمیم اختصاص می دهیم تا جاهایی که خوب رنگ نگرفته، پر شود.

 

 

انواع قلم میکروبلیدینگ

 

قلم های مختلفی برای انجام میکروبلیدینگ وجود دارند که هر کدام کاربردهای خاص خودشان را دارند و در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

سوزن سرکج

سوزن سرکج یکی از وسایل میکروبلیدینگ ابرو است که به وسیله آن خطوط باریکی روی پوست ایجاد شده و جوهر و رنگ داخل پوست می رود. گاها در این روش چند سوزن مختلف در یک جلسه میکروبلیدینگ به کار برده می شود. در این روش نباید روی پوست ضربه زد و باید موها را به صورت تارهای کاملا طبیعی روی پوست کشید. علاوه بر سوزن های سرکج، از انواع سوزن دیگر برای میکروبلیدینگ لب، خط چشم و اسکالپ سر استفاده می شود.
در میکروبلیدینگ با کشیدن تارموهای بسیار ظریف و باریک روی ابروها، حالتی زیبا و طبیعی گرفته و به صورت سه بعدی دیده می شوند. در روش سوزن سرکج می توان حالت و تقارن ابروها را به خوبی کنترل کرده و با توجه به شکل طبیعی آن ها، مدل دلخواهی به وجود آورد.
از آن جایی که میکروبلیدینگ روشی نوین و نیمه دائم است، به صورت دستی انجام شده و حالت طبیعی تری دارد. معمولا در میکروبلیدینگ از یک تیغه بسیار باریک و ظریف استفاده شده و پیگمنت ها را در داخل سطوح پوست یا اپیدرم های آن قرار می دهند. در این روش پیگمنت های رنگی در اپیدرم های نزدیک به سطح پوست قرار داشته و هیچ چیزی به لایه های خیلی زیرین پوست وارد نمی شود.

 

انواع قلم میکروبلیدینگ

 

 

قلم میکروبلیدینگ با تیغه های جانبی

تفاوت میکروبلیدینگ با دیگر روش های آرایش دائمی این است که در این روش به جای دستگاه از قلم های مخصوص استفاده شده و پیگمنت ها به صورت دستی وارد پوست می شوند. البته در میکروبلیدینگ، دستگاهی هم وجود دارد که روی دسته آن، قلم دسته میکروبلیدینگ قرار می گیرد. این قلم تیغه هایی استریلیزه ای دارد که به شکل U شکل یا انحنا دار می باشد. هنگام میکروبلیدینگ این تیغه ها به آرامی روی پوست لغزیده و تنها با کمی فشار پیگمنت ها را داخل پوست می کنند. این تیغه ها منجر به بروز برش های کوچکی روی پوست می شوند که مانند برش کاغذ بوده و به صورت یک تار مو دیده می شود.
با توجه به تکنیک مورد استفاده برای کشیدن تارموهای مصنوعی در بین ابروها، موها طبیعی تر و سه بعدی تر دیده می شوند. گفته می شود که تکنیک میکروبلیدینگ یا کشیدن ابروها با این روش اصالتا از آسیا بوده و ریشه در این قاره دارد.

قلم خارج از مرکز

قلم خارج از مرکز یکی دیگر از وسایل میکروبلیدینگ است. علت نام گذاری این قلم به دلیل شکل ظاهری آن است. زیرا تیغه این وسیله در مرکز قلم قرار ندارد. استفاده از آن برای افرادی مناسب است که ابروهای کم پشتی دارند.

 

میکروبلیدینگ تلفیقی چیست؟

 

از آنجایی که میکروبلیدینگ از ماندگاری کوتاه تری به خصوص برای افراد دارای پوست چرب برخوردار است، روش های تلفیقی بسیاری ابداع شده اند که این مشکلات را برطرف می کنند. از جمله روش های تلفیقی میکروبلیدینگ می توان به کُمبو بروز و پادِر بروز اشاره کرد. در روش کمبو بروز، ابتدا تارهای طبیعی ابرو با استفاده از روش میکروبلیدینگ ایجاد می شوند. سپس از روش سایه زدن برای ایجاد تراکم بیشتر استفاده می شود که این کار با استفاده از دستگاه الکتریکی میسر است. برخی افراد گمان می کنند که روش کمبو بروز یک ظاهر غیر طبیعی و تیره مانند تاتو های قدیمی به صورت آن ها می بخشد؛ در صورتی که این گونه نبوده و سایه ابروی ایجاد شده به حدی ریز و طبیعی است که جلوه مصنوعی نخواهد داشت.

 

روش پادر بروز با نام آمبره بروز نیز شناخته می شود که در آن قسمت تاج ابرو حالت طبیعی و روشن تر داشته و هر چه به سمت آرک و انتهای ابروها نزدیک می شویم، رنگ آن تیره تر می شود. این ایده برای افراد دارای ابروهای نازک و کم پشت مناسب است. پادر بروز معمولا هیچ صدمه ای به پوست وارد نمی کند و حدود 2 تا 4 سال ماندگاری دارد. در روش پادر بروز، برخلاف متد میکروبلیدینگ از یک قلم برقی که در انتهای آن یک نیدل یا سوزن تعبیه شده است، استفاده می شود. علاوه بر این، این قلم برخلاف قلم مخصوص میکروبلید، دارای سوزن تیز و برنده نیست. متخصص تاتو ابرو از قلم میکروشید برای ایجاد سوراخ های بسیار ریز و انتقال رنگدانه به زیر پوست استفاده می کند. سوراخ های ایجاد شده در داخل ابروها می توانند فرم کلی آن را به وجود آورند.

 

مراحل تاتو ابرو به روش میکروبلیدینگ

 

 

انتخاب رنگ تاتو

بهتر است رنگ هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ کمی طبیعی تر باشند. شما این امکان را دارید که در هر جلسه ترمیم، ابروهایتان را پررنگ تر کنید. برای این منظور بهتر است ابتدا به رنگ مو، چشم و پوست دقت کرده و از طریق جدول فیتزپاتریک که نشان می دهد پوست شما پس از تابش آفتاب چه رنگی می شود، استفاده کرد تا از درستی رنگ انتخاب شده، اطمینان حاصل کرد.

 

 برای میکروبلیدینگ از چه نوع رنگ تاتو استفاده می شود؟

 

به طور کلی دو نوع رنگ تاتو ابرو سرد و گرم داریم. رنگ گرم برای پوست سبزه کاربرد دارد. از این رنگ می توان برای هاشور ابرو و دکاپاژ استفاده کرد. از رنگ گرم روشن نیز می توان برای هاشور و سایه استفاده کرد. اصولا رنگ های گرم حاوی قرمزی هستند. رنگ تاتو ابرو در دو نوع پایه آب و پایه روغن موجود هستند. رنگ های پایه آب معمولا کمتر تغییر رنگ می دهند اما رنگ های پایه روغن بیشتر تغییر رنگ می دهند. رنگ های پایه روغن را می توان با گلیسیرین ترکیب کرد؛ در حالی که رنگ های پایه آب برای ترکیب کردن به آب مقطر نیاز دارند. رنگ های پایه آب مختص کار روی بدن هستند و رنگ های پایه روغن برای کار روی صورت و آرایش دائم مانند میکروبلیدینگ کاربرد دارند.

البته مدت زمانی است که رنگ تاتو ابرو با پایه ترکیبی آب و روغن به بازار آمده است که برای آرایش دائم لب مورد استفاده قرار می گیرد. از رنگ های پایه روغن می توان برای ابرو نیز استفاده کرد.

 

ابزار تاتو ابرو و میکروبلیدینگ

 

 

علت رنگ نگرفتن میکروبلیدینگ چیست؟

 

برای آن که ثابت شود تاتو ابرو رنگ گرفته یا نه، باید دو الی سه هفته صبر کرد تا رنگ تاتو در پوست تثبیت شود. به دلیل آن که پوست پس از گذشت چند روز خودش را بازسازی می کند، اوایل انجام تاتو این گونه به نظر می رسد که هاشور کم رنگ شده و در بعضی موارد بدون رنگ است.
یکی ازمهمترین دلایل رنگ نگرفتن تاتو ابرو، استفاده از رنگ نامرغوب است. از آن جایی که کشور ما تحریم بوده و هیچ نمایندگی از برندهای معتبر لوازم آرایش وجود ندارد، هیچ گونه کنترلی روی محصولات نبوده و احتمال استفاده از رنگ تاتو نامرغوب بسیار است.
بعضی از افراد نیز وجود دارند که پوست شان رنگ نمی گیرد. علت رنگ نگرفتن این پوست ها یا به مشکلات داخلی مربوط می شود و یا به مشکلات بیرونی. از جمله مشکلات داخلی می توان به بیماری های قلبی، اختلالات هورمونی، ناراحتی اعصاب، دوران پریودی و بارداری، مصرف برخی قرص ها و دوران شیردهی اشاره کرد. مشکلات بیرونی مانند جنس پوست، رنگ پوست، رنگ تاتو، آفتاب گرفتن، استخر رفتن زیاد، مصرف برخی کرم ها و محصولات لایه بردار، رنگ تاتو و ... هستند.

 

هزینه میکروبلیدینگ به چه صورت است؟

هزینه میکروبلیدینگ در برخی آرایشگاه های شمال تهران هزینه ای معادل یک تا یک و نیم میلیون تومان را در بر می گیرد که این قیمت شامل مشاوره، هاشور اولیه و ترمیم آن بعد از شش تا هفت هفته است.

 

مراقبت های پیش از انجام هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ


سعی کنید تا چند ساعت پیش از انجام میکروبلیدینگ از فعالیت های سنگین ورزشی خودداری کنید. همچنین، بهتر است تا 24 ساعت پیش از این نوع تاتو ابرو، از آسپیرین، ایبوپروفن، ویتامین و نیاسین مصرف نکنید. توجه داشته باشید که پوست شما در طول عادت ماهیانه حساس تر خواهد بود و ممکن است به پیگمنت ها پاسخ ندهد؛ پس بهتر است زمان دیگری را برای تاتو کردن در نظر بگیرید.
دقت داشته باشید که پوست صورت تان آفتاب سوخته نشده باشد. از سه روز پیش از انجام هاشور ابرو، اقدامی جهت برداشتن ابرو انجام ندهید. و در آخر نیز از مصرف الکل و کافئین در روز تاتو پرهیز کنید.

 

رنگ تاتو ابرو به روش میکروبلیدینگ

 

 

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

مراقبت های بعد از انجام تاتو به روش میکروبلیدینگ


در ادامه نکاتی را ذکر خواهیم کرد که رعایت آن ها تا 10 روز پس از انجام بلیدینگ، ضروری به حساب می آید:
- به هیچ عنوان موضع مورد نظر را نخارانید یا پوست های خشک آن را جدا نکنید.
- از انجام هر گونه فعالیتی که موجب عرق ریختن می شود، خودداری کنید.
- از شنا کردن، استفاده از سونا و همچنین جکوزی اجتناب کنید.
- غذاهای تند مصرف نکنید.
- تا یک ماه از ماسک صورت، بوتاکس و کرم های شیمیایی استفاده نکنید.
- به مدت یک ماه از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.
- روی صورت نخوابید.
- سیگار نکشید.
- صورت خود را به طور مستقیم در زیر دوش قرار ندهید و پیش از حمام روی ابروهای خود کرم محافظ قرار دهید.
- سعی کنید از وسایل نقلیه سرباز همچون قایق، دوچرخه، موتور سیکلت و ... استفاده نکنید.

 

آیا انجام میکروبلیدینگ با درد همراه است؟

هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ، درد زیادی ندارد. در واقع به دلیل استفاده از پماد سر کننده، درد زیادی حس نمی شود. اما شاید بتوان گفت که صدای تیغ بدتر از درد می باشد به دلیل آن که به مانند صدای یک خراش کوچک است. به طور کلی انجام این روند بسیار سریع اتفاق می افتد. بیشترین زمان به مرحله سر کردن اختصاص می یابد که حدود پنجاه دقیقه به طول می انجامد وشما دو ساعت کامل زیر سوزن ها نیستید.

 

آموزش مرحله به مرحله تاتو ابرو به روش میکروبلیدینگ

 

 

موارد منع انجام میکروبلیدینگ


اگر به بیماری های پوستی دچار هستید، بهتر است دور انواع تاتو ابرو را خط بکشید. توصیه می شود در زمان بارداری و شیردهی نیز از میکروبلیدینگ استفاده نشود. بیمارانی که از داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، نباید از میکروبلیدینگ برای طراحی ابرو استفاده کنند. علاوه بر این موارد، بهتر است افرادی که دچار شکستگی ابرو یا آفتاب سوختگی هستند، جایگزین دیگری برای هاشور ابرو به روش میکروبلیدینگ پیدا کنند.

 

موارد منع میکروبلیدینگ ابرو

 

 

ماندگاری میکروبلیدینگ به چه صورت است؟

 

میکروبلیدینگ بین دوازده تا هجده ماه باقی ماند؛ اما ماندگاری رنگ آن به جنس پوست شما بستگی دارد. افرادی که پوست چربی دارند حدود دوازده ماه (بدون نیاز به تمدید) و افرادی که پوست معمولی دارند اثر آن هجده ماه ماندگار است.

 

آیا رنگ میکروبلیدینگ به مرور زمان قابل تغییر است؟

 

درطی روند میکروبلیدینگ که معمولا هفت تا ده روز به طول می انجامد، رنگ ابروها خیلی تیره و غیر طبیعی به نظر می رسند. بسیاری از خانم ها بلافاصله پس از انجام هاشور ابرو از رنگ آن گله مند و حتی پشیمان هستند. اما باید بگوییم که صبور باشید؛ چون تازه بعد از گذشت 10 روز که زخم ها بهبود یافتند، رنگ واقعی که روشن تر و ثابت است، نمایان خواهد شد.

 

مزایای هاشور کردن به روش میکروبلیدینگ


همان طور که پیش تر نیز به آن اشاره کردیم، هاشور ابرو به متد میکروبلیدینگ در عمق سطحی از پوست انجام می شود؛ بنابراین درد و خونریزی را در پی نخواهد داشت. در این روش، خطوط هاشور به صورت نامنظم و با طول نامساوی ایجاد می شوند؛ به همین دلیل ابروها از فرم طبیعی تری برخوردار هستند.

 

همه چیز درباره میکروبلیدینگ ابرو

 

معایب میکروبلیدینگ


تاتو کردن به روش میکروبلیدینگ علاوه بر این که باعث تخریب پوست می شود، زخم های ناشی از پارگی اپیدرم را نیز به همراه دارد که گاها برای افرادی با پوست حساس، جبران ناپذیر خواهد بود. علاوه بر این، نباید از خطرات ناشی از انتقال عفونت و بیماری های واگیر دار نیز چشم پوشی کرد. برای کاهش خطرات این چنینی، حتما از قلم میکروبلیدینگ مختص هر شخص استفاده نمایید. افراد می توانند این قلم را نزد خود نگه دارند و در مواقع ترمیم همراه خود به مرکز تاتو بیاورند.

 

هاشور ابرو به روش میکروبیلدینگ چه تفاوتی با میکروپیگمنتیشن دارد؟


میکروپیگمنتیشن و میکروبلیدینگ دو روش آرایش نیمه دائمی هستند که در ظاهر شباهت های بسیاری به هم دارند، در صورتی که تفاوت های جزئی نیز در آن ها مشاهده می شود. به عنوان مثال برای طراحی ابرو به متد میکروپیگمنتیشن از ابزار دیجیتالی استفاده می شود؛ این در حالی است که دستگاه مورد استفاده در روش میکروبلیدینگ، غیر الکتریکی بوده و به صورت دستی انجام می گیرد.
انجام تتو به روش میکروپیگمنتیشن در لایه های عمیق تری از پوست صورت می گیرد و مدت زمان بیشتری را نسبت به میکروبلیدینگ می طلبد. در میکروبلیدینگ از تیغ نازکی برای هاشور زدن استفاده می شود.
میکروپیگمنتیشن هر دو تا پنج سال نیاز به ترمیم دارد؛ این مدت زمان در روش میکروبیلدینگ به شش ماه تا یک سال می رسد. میکروپیگمنتیشن به مراقبت های بیشتری نیاز دارد و هزینه آن از تتو به روش میکروبیلدینگ نیز بیشتر است.

 

اگر تجربه ای در حوزه انجام میکروبلیدینگ داشته اید یا با عوارض احتمالی آن مواجه شده اید، خواشحال می شویم آن را با ما از قسمت نظرات در میان بگذارید.

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (5)

شنبه 15 دی 1397 - 23:54:21
ممنون از سایت خوب رژلب
شنبه 15 دی 1397 - 23:53:49
سلام:
شنبه 15 دی 1397 - 23:52:52
ممنون از سایت رژلب جامع و کامل مثل همیشه
جمعه 14 دی 1397 - 02:02:23
ممنون از سایت خوب رژلب
جمعه 14 دی 1397 - 02:02:08
جامع و کامل مثل همیشه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: