چهارشنبه 26 دی 1397 - 15:57:29

همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن اسکالپ

میکروپیگمنتیشن اسکالپ چیست؟

کاربردهای میکروپیگمنتیشن اسکالپ در علم پزشکی

 

آنچه درباره میکروپیگمنتیشن اسکالپ باید بدانید

 

به القای ریزدانه های رنگی در حد فاصل بخش اپیدرم و درم پوست، میکروپیگمنتیشن اسکالپ گفته می شود. در واقع از این متد برای رنگین کردن نواحی مورد نظر، انجام می شود. از جمله کاربردهای این متد که به میکروپیگمانتاسیون نیز معروف است، می توان به آرایش دائم اشاره کرد که بعد از تاتو کردن، از طرفداران بسیاری برخوردار می باشد. در ادامه مطلبی که پیش رو دارید، قصد داریم به بررسی همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن اسکالپ بپردازیم. با رژلب همراه باشید.


میکروپیگمنتیشن اسکالپ چیست؟


میکروپیگمنتیشن اسکالپ یکی از تکنیک هایی است که جهت مخفی کردن سطحی از پوست مورد استفاده قرار می گیرد. روش کار میکروپیگمانتاسیون بدین صورت است که رنگدانه های را بین یک لایه از پوست تزریق می کند. انجام این کار باعث تغییر رنگ بخش مورد نظر از پوست می شود. یکی از کاربردهای میکروپیگمنتیشن در متد میکرو اسکالپ است که رنگدانه ها را به صورت دائمی در زیر لایه بالایی از سطح پوست قرار می دهد.
از متد مذکور می توان در موارد دیگری همچون برخی عمل های زیبایی نیز بهره مند شد. به عنوان مثال، پزشکان از رنگ های مشابه پوست بیمار استفاده می کنند تا در برخی عمل ها همچون عمل لب، رنگ لب بیمار را به حالت اولیه خود باز می گردانند تا زیبایی و طبیعی بودن آن از بین نرود.


کاربردهای میکروپیگمنتیشن اسکالپ


میکروپیگمنتیشن اسکالپ یا مکروپیگمانتاسیون علاوه بر حوزه زیبایی، در حوزه پزشکی نیز کاربرد فراوانی دارد که از جمله آن ها می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- اصلاح اسکارهای ناشی از تصادف، جراحی و بیماری
- اصلاح تغییرات رنگدانه ای پوست در بیماری هایی همچون ویتیلیگو با برص
- بهبود رنگ پوست بعد از برخی سوختگی ها
- اصلاح و تغییر رنگ هاله اطراف سینه بعد از جراحی های سرطان سینه و یا زیبایی
- پر نشان دادن مژه افرادی که تراکم مژه کمی دارند
- بهبود ابرو افرادی که به دلیل آلوپسی یا شیمی درمانی موهای خود را از دست داده اند
- بهبود و پر نشان دادن نواحی کم تراکم در افرادی که تمایلی به کاشت مو ندارند
- بهبود ظاهر افرادی که به تریکوتیلومانیا یا جنون کندن موها دچار هستند
- درمان اختلالات لب شکری و بهبود ظاهر لب با ایجاد قوس در ناحیه مناسب توسط رنگدانه مناسب و ایجاد نمای قرینه در لب با استفاده از رنگ همخوان و طبیعی برای لب
- اصلاح تاتوهای نامناسب قبلی در برخی نواحی صورت و بدن


انواع میکروپیگمنتیشن اسکالپ


میکروپیگمنتیشن اسکالپ با توجه به کاربردهایی که دارد، بیشتر در مناطقی از بدن انجام می شود که در ادامه به شرح هر یک می پردازیم.

میکروپیگمنتیشن سر

روشی برای درمان طاسی است که در تمام نواحی سر توسط پزشک متخصص انجام می شود. رنگ های به کار رفته در میکروپیگمنتیشن به صورت کاملا مخصوص و با کاربردهای پزشکی هستند که برخلاف رنگ های تاتو، واکنش ایجاد نمی کنند. علاوه بر این، دارای تاییدیه از مراکز معتبر اروپا نیز هستند که تست های میکروبیولوژی و درماتولوژی بسیاری روی آن ها انجام شده است. ترکیبات رنگ میکروپیگمنتیشن کاملا معدنی بوده و فاقد هر گونه افزودنی و نگهدارنده یا ترکیبات آروماتیک و فلزات هستند؛ به همین دلیل موجب آلرژی نمی شوند.
روش کار در میکروپیگمانتاسیون در ظاهر بسیار شبیه به تاتو می باشد؛ در صورتی که تکنیک کار و نوع رنگ به کار رفته در آن ها از هم متفاوت است. از طرفی، نیدل های به کار رفته در روش میکروپیگمنتیشن اسکالپ مخصوص پزشکی بوده و از نیدل های تاتو بسیار متفاوت است. عمق نفوذ در این روش نیز با تاتو تفاوت دارد.
میکروپیگمنتیشن سر حدود یک تا سه سال ماندگاری دارد و پس از این مدت به تشخیص پزشک، تمدید خواهد شد. البته ماندگاری واقعی میکروپیگمانتاسیون به سیستم بیولوژیکی فرد بستگی دارد. بهترین انتخاب میکروپیگمنتیشن برای افرادی است که دچار اسکار ناشی از سوختگی، تصادف یا سوختگی و آلوپسی هستند. در این روش می توان با روش Dot نمایی مشابه با فولیکول مو را در سطح سر ایجاد کرد و تراکم موها را بیشتر نشان داد. به کار گیری این روش بهترین انتخاب در افراد دارای نازک شدن ژنرالیزه موها یا طاسی منطقه ای است.

 

با انواع میکروپیگمنتیشن پزشکی آشنا شوید

 

میکروپیگمنتیشن ریش و سبیل

میکروپیگمنتیشن ریش، سبیل و ابرو به دلیل بیماری های مختلفی همچون آلوپسی، آره آتا یا برخی سوختگی ها که موجب ریزش مو این نقاط از بدن می شود، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. از آنجایی که مصرف لوازم آرایش در آقایان رواج ندارد، یکی از بهترین راهکارها برای پوشاندن عیوب صورت، میکروپیگمانتاسیون است.
انجام این عمل درست به مانند روش اسکالپ است که خطوطی در راستای ریش و ابرو روی پوست ایجاد می کند. این روش بسیار طبیعی است که قسمت های خالی پوست را به خوبی پوشش می دهد.

میکروپیگمنتیشن آرایش دائم

امروزه استفاده از میکروپیگمنتیشن در آرایش دائم روی لب، چشم، ابرو و ... با استقبال روز افزونی مواجه شده است. از آن جایی که افراد با به کارگیری این روش دیگر نیازی به صرف مدت زمان زیاد برای آرایش صورت خود ندارند، از این روش کارآمد بهره مند می شوند.
اگر قصد انجام آرایش دائم دارید، حتما از افراد متخصص و متبحر برای این کار کمک بگیرید؛ زیرا از آن جایی که تعداد افراد غیر متخصص در این حوزه افزایش یافته که از مواد نامناسب و غیر بهداشتی استفاده می کنند، توجه به این امر حائز اهمیت بسیاری است.
میکروپیگمانتاسیون در آرایش دائمی بسیار شبیه به تاتو است که از سوزن های مخصوص گرانول های پیگمانته در ناحیه فوقانی پوست تزریق می شود.


نکات مراقبتی قبل و بعد از میکروپیگمنتیشن اسکالپ


اگر می خواهید بهترین نتیجه را از میکروپیگمنتیشن دریافت کنید، نکاتی وجود دارند که حتما می بایست قبل و بعد از انجام این روش، به آن ها عمل کنید.
- چند روز قبل از انجام این متد، از مصرف بیش از حد قهوه خودداری کنید.
- از مصرف هرگونه لایه بردار و انجام میکرودرم ابرژن در ناحیه درمان اجتناب شود.
- سعی کنید در معرض اشعه مضر خورشید قرار نگیرید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید.
- از قرارگیری در دستگاه سولاریوم جدا خودداری شود.
- سعی کنید از مصرف داروها و موادی که اثر تحریکی دارند، بپرهیزید.
- در صورتی که سابقه تبخال دارید، حتما با مشورت پزشک از قرص آسیکلوویر استفاده کنید.

نکاتی هم وجود دارند که بعد از انجام میکروپیگمنتیشن باید به آن ها توجه کنید:

- سعی کنید سه تا پنج روز بعد از انجام این متد، از رفتن به حمام خودداری کنید.
- تا یک هفته به سونا و استخر نروید.
- از قرار گیری در نور خورشید و استفاده از سولاریوم خودداری شود.
- پماد تجویز شده را روزی سه بار در ناحیه مورد نظر استعمال کنید.
- از مصرف دارو و لوازم آرایش در نقاط مورد نظر، اجتناب کنید.
- از دستکاری و خاراندن ناحیه مورد نظر جدا پرهیز شود.
- می توانید برای افزایش ماندگاری روش فوق، از ضد آفتاب استفاده کنید.

 

راهکارهای مراقبت قبل و بعد از میکروپیگمانتاسیون


آیا انجام میکروپیگمنتیشن اسکالپ با درد همراه است؟


در این روش از سوزن های بسیار ظریفی استفاده می شود که بسته به وسعت ناحیه درمان و تحمل فرد، بی حسی موضعی یا تزریقی مورد استفاده قرار می گیرد. سپس با استفاده از دستگاه میکروپیگمنتیشن از طریق سوزن های بسیار ظریف با سرعت بالا رنگدانه را در زیر پوست قرار می دهد. از آن جایی که سوزن های مورد استفاده در این روش بسیار ظریف است و امکان استفاده از بی حسی وجود دارد، هیچ گونه دردی احساس نخواهد شد.


میکروپیگمنتیشن نیاز به چند جلسه دارد؟


انجام این کار به یک یا چند جلسه نیاز دارد که حداقل در دو الی چهار ساعت به طول می انجامند. معمولا این بازه زمانی به وسعت ناحیه بستگی دارد. همچنین از آن جایی که این روش بدون درد است، در صورت ایجاد درد آزار دهنده یا بروز تحریک و التهاب در ناحیه مورد نظر، نباید جلسه طولانی شود.
پس از گذشت 30 روز از انجام میکروپیگمنتیشن، بهتر است جهت ویزیت از نظر یکنواختی و پایداری رنگ به پزشک مراجعه شود. ویزیت دوم نیز ماه بعد از آن صورت گرفته و در صورت نیاز، ترمیم انجام می شود.


آیا میکروپیگمنتیشن نیاز به تست رنگ دارد؟


در افرادی که سابقه آلرژی دارند، بهتر است 7 روز قبل از انجام کار، تست را در ناحیه پشت گوش انجام دهید تا به حساسیت ناشی از رنگ پی ببریم. بدین صورت، سیستم ایمنی ارزیابی می شود.


آیا میکروپیگمنتیشن اسکالپ باعث تحریک رشد مو می شود؟


میکروپیگمانتاسیون علاوه بر پر پشت نشان دادن موها، موجب بهبود رشد موها نیز می شود. انجام این عمل با ورود مکرر سوزن به پوست میسر می شود.

 

همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن اسکالپ


مزایا و معایب میکروپیگمنتیشن اسکالپ


میکروپیگمنتیشن اسکالپ برای افرادی که دارای جای زخم و سوختگی روی بدن خود هستند و تمایلی به نمایان شدن آن ندارند، بسیار مفید است. علاوه بر این، برای افرادی هم که به لوازم آرایش حساسیت دارند یا افرادی که دچار اختلالات حرکتی هستند و آرایش کردن برای شان دشوار است نیز مفید واقع می شود. برخی خانم ها برای صرفه جویی در زمان خود می توانند از متد آرایش دائم جهت آراستگی ظاهر خود استفاده کنند. با این کار می توان به جای آن که هر روز مجبور باشیم از لوازم آرایش استفاده کنیم که برای پوست صورت نیز مضر هستند، از تکنیک آرایش دائم بهره مند شد.
اما میکروپیگمنتیشن اسکالپ چندان خالی از اشکال هم نیست. این احتمال وجود دارد که برخی افراد نسبت به رنگ های به کار رفته در متد، حساسیت داشته باشند. علاوه بر این، امکان بروز آلرژی و حساسیت در صورت استفاده از بی حس کننده ها وجود دارد. استعمال بی حسی موضعی باید حتما توسط تکنسین ماهر صورت گیرد. به ویژه زمانی که قصد انجام میکروپیگمانتاسیون در نواحی حساسی نظیر لب ها و چشم ها را دارید. به جرأت می توان گفت که بیشترین احتمال بروز حساسیت در ناحیه لب وجود دارد؛ چون ممکن است پس از پایان کار تاول بزند. با این حساب بهتر است هنگام میکرو این ناحیه از بدن، دقت بیشتری به عمل آورید.
یکی از مشکلاتی که سوزن های دستگاه به کار رفته در روش میکروپیگمنتیشن دارند، این می باشد که ممکن است برای چند بیمار به صورت مشترک مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل احتمال انتقال بیماری افزایش می یابد. خوشبختانه اخیرا از کارتریج های یکبار مصرف برای انجام این روش استفاده می شود که به خوبی مشکل فوق را حل کرده اند. البته باز هم احتمال انتقال بیماری در این دستگاه ها وجود دارند که بهتر است جهت غلبه بر آن، کارتریج یکبار مصرف را کاملا استریل و تمیز کرد.
یکی از بزرگ ترین معایب انجام میکروپیگمنتیشن، عدم رضایت از نتیجه کار است. البته دلیل آن هم افزایش تعداد تکنسین های کم تجربه در بازار کار است که اگر شما برای انجام آن به سراغ متخصص حرفه ای و کار بلد بروید، دیگر از این لحاظ مشکلی نخواهید داشت.


آیا میکروپیگمنتیشن نیاز به دوره نقاهت دارد؟


در اغلب موارد نیازی به استراحت پس از میکروپیگمنتیشن نبوده و فرد بلافاصله پس از انجام آن می تواند به فعالیت های روزمره خود رسیدگی کند.


هزینه میکروپیگمنتیشن به چه صورت است؟


تعیین هزینه میکروپیگمنتیشن اسکالپ به عوامل مختلفی همچون تخصص تکنسین و محل قرارگیری کلینیک پوست و زیبایی بستگی دارد. اما به طور کلی می توان گفت که هر ساعت از آن هزینه ای حدود 200 تا 300 هزار تومان را می طلبد.

 

امروزه از روش میکروپیگمنتیشن اسکالپ برای برطرف سازی تمام عیوب ظاهری افراد انجام می شود. افراد مبتلا به طاسی، لک های ماه گرفتگی، اسکار، جای زخم و سوختگی و به طور کلی برای هر گونه عدم تطابق رنگ می توانند از این متد بهره مند شوند. امیدواریم مطلب همه چیز درباره میکروپیگمنتیشن اسکالپ از وب سایت رژلب مورد پسند شما واقع شده باشد.
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: