یکشنبه 23 دی 1397 - 12:58:08

مراحل کاشت ناخن و مزایا و معایب آن

آموزش کاشت ناخن

آشنایی با روش های کاشت ناخن

 

هر اطلاعاتی که برای کاشت ناخن به آن نیاز دارید، اینجاست

 

کاشت ناخن معمولا به دلایل مختلفی انجام می گیرد که زیبایی و سلامتی از جمله آن ها هستند. از این لحاظ می گوییم سلامتی که برخی افراد دارای مشکلات مربوط به ناخن هستند و جهت پوشاندن ناخن هایی که رنگ و روی خود را از دست داده اند، مجبور به کاشت ناخن می شوند. اما این که به چه دلیلی قصد انجام کاشت ناخن دارید مهم نیست؛ این که با فوت و فن این شاخه از زیبایی و مزایا و معایب آن آشنا شوید تا بی گدار به آب نزنید، حائز اهمیت می باشد. در این مقاله از وب سایت رژلب قصد داریم به شرح مراحل کاشت ناخن و مزایا و معایب آن بپردازیم، با ما همراه باشید.


آموزش مراحل کاشت ناخن


در کاشت ناخن ابتدا تیپ یا ناخن مصنوعی را با استفاده ازچسب روی نیمی از ناخن چسبانده و تا اندازه مورد نظر کوتاه می کنیم. سپس روی ناخن را با مواد ضد قارچ پوشانده و پس از خشک شدن، پودر مخصوص کاشت ناخن را در امتداد قالب کار می کنیم. بعد از این مرحله، نوبت به شکل دادن ناخن با استفاده از سوهان برقی می رسد. البته کاشت ناخن انواع متعددی دارد که هر کدام روش خاص کاشت و سوهان کشیدن را می طلبد که در ادامه به شرح کامل هر یک خواهیم پرداخت. این نوع کاشتی که در حال مطالعه آموزش آن هستید، آموزش کاشت ناخن به وسیله پودر است که زمانبر بوده و نیاز به سوهان کشی بیشتر و دقیق تری دارد. علاوه بر این، هر جلسه کاشت نیز حدود یک تا یک و نیم ساعت زمان می برد و هر انگشت به صورت جداگانه نیاز به سوهان کشی دارد.


انواع روش های کاشت ناخن


در این بخش از مطلب همه چیز درباره کاشت ناخن با انواع روش های کاشت ناخن و مزایا و معایب هر کدام آشنا خواهید شد.

کاشت ناخن قالب

در این نوع از کاشت، مواد را داخل قالب ناخن مصنوعی گذاشته تا شکل آن را به خود بگیرد. سپس مواد ضد قارچ را روی ناخن زده و قالب را روی ناخن فشار می دهیم تا مواد روی ناخن خشک شود. چند دقیقه صبر میکنیم و ناخن مصنوعی را از روی ناخن بر می داریم. این نوع کاشت نیاز به سوهان کشی نداشته و از چسب ناخن نیز استفاده نمی شود.
کاشت قالب را می توان راحت ترین نوع کاشت اما در عین حال بی کیفیت ترین نوع دانست که به دلیل عدم انجام سوهان، بعد از گذشت مدت زمانی دچار هوا گرفتگی شده و بستر مناسبی برای تولید قارچ زیر ناخن فراهم می سازد. همچنین باید مراقب بود تا ناخن ها کوچک ترین تماسی با آب نداشته باشند.
این مدل کاشت به افرادی که زمان کمی برای رسیدگی به ناخن های خود دارند، مناسب است. همان طور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، بعد از کاشت قالب، ناخن ها نباید تماسی با آب داشته باشند؛ از این رو انجام آن به افراد خانه دار توصیه نمی شود. به علت قالبی بودن این نوع کاشت، باید تمام ناخن های دو دست از شکل یکسانی برخوردار باشند؛ در غیر این صورت به شکل مرتبی انجام نخواهد شد. کاشت قالب ضخیم است که ناخن ها را از حالت طبیعی خود خارج کرده و به دلیل عدم نیاز به سوهان کشی، احتمال هوا گرفتن در آن بسیار است.

کاشت ناخن با ژل

مواد ژل را می توان به صورت آماده از بازار تهیه کرد. پس از زدن ضد قارچ می توان ژل را روی ناخن گذاشت و در دستگاه یووی قرار داد تا خشک شود. این نوع کاشت با کاشت پودری مشابه است و تنها تفاوت آن ها در مواد می باشد.

کاشت ناخن اکریلیکی

این نوع کاشت سال هاست که از محبوبیت فراوانی در بین خانم ها برخوردار است. ابتدا با ترکیب یک مایع مونومر و پودر پلیمر، مواد کاشت اکریلیکی ساخته شده و با قرار گرفتن در هوای محیط، سفت شده  و شبیه به ناخن طبیعی به نظر می رسد. بعد از قرارگیری ناخن مصنوعی روی مواد اکریلیکی، می توان از مواد براق کننده برای زیباتر شدن ناخن استفاده کرد. هزینه کاشت ناخن اکریلیکی نسبت به سایر روش ها ارزان تر بوده؛ اما می تواند در برخی افراد تولید حساسیت کند. علاوه بر این، ممکن است صدف ناخن را با مشکل مواجه و زمینه لازم برای رشد قارچ را نیز فراهم کند. البته در صورت بروز هر گونه آسیب می توان به راحتی و با قرار دادن ناخن در استون، مواد کاشت را از ناخن جدا کرد.

 

روش های مختلف کاشت ناخن و بهترین آن ها

 

کاشت ناخن با پودر

در این نوع کاشت، ابتدا تیپ یا همان ناخن مصنوعی از نیمه ناخن با چشب چسبانده شده و تا اندازه دلخواه کوتاه می شود. همان طور که در ابتدای مطلب نیز به آن اشاره کردیم، در مرحله بعد پودر که همان مواد دندانپزشکی است، روی ناخن قرار گرفته و در امتدا قالب کار می شود تا شکل یکدستی به خود بگیرد. سپس به وسیله سوهان برقی به ناخن شکل داده می شود.
کاشت پودری زمان بیشتری برای سوهان کشی دقیق و یکسان سازی هر 10 انگشت می طلبد. علاوه بر این، بسیار زمانبر بوده و در مرحله از ترمیم، حدود یک الی یک و نیم ساعت از وقت شما را به خود اختصاص می دهد. از این رو برای افرادی که وقت و حوصله کافی برای کاشت ناخن ندارند، چندان توصیه نمی شود. ولی اگر تمایل دارید کاشت ناخن خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید، کاشت پودری بهترین گزینه است.

کاشت ناخن میکس

همان طور که از نام آن مشخص است، کاشت ناخن به روش میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش کاشت نیز ابتدا ضد قارچ زده و روی آن کاشت پودری انجام می شود. بعد از سوهان کشی تنها لایه ای از ژل را روی ناخن قرار داده و در داخل دستگاه یووی قرار می دهند تا خشک شود. کاشت ناخن میکس نسبت به سایر روش ها محکم تر و غالبا زیبا تر بوده که هزینه بیشتری را نیز می طلبد.


کدام روش کاشت ناخن بهتر است؟


خوب است بدانید که در حال حاضر، بیش از 80 درصد مردم ایران تمایل به کاشت ناخن به وسیله پودر دارند. کاشت های ژله ای 15 درصد و کاشت های دیگر نیز جمعا 5 درصد از این میزان را به خود اختصاص داده اند. علاوه بر این، کاشت پودری، کاشت مادر است که اکثر با روش های دیگر کاشت ترکیب شده و دوام بیشتری را پدید می آورد. البته نباید از این نکته غافل شد که دوام هر کاشت با توجه به نحوه و نوع اجرای آن متفاوت است.
کاشت ژله ای در مناطق شرجی از دوام بیشتری برخوردار بوده و چنانچه با مواد کاشت مطلوب صورت گیرد، در انواع شرایط آب و هوایی قادر است تا یک ماه دوام بیاورد. کاشت های دیگر را نیز می توان با ترکیب مواد و شیوه های مختلف نظیر کاشت دیپینگ، کاشت سیلک و کاشت فیبری انجام داد.
توجه داشته باشید که کاشت ژله ای ممکن است در مناطق خشک دچار ترک شود. چنانچه کاشت ناخن پودری نیز انجام داده اید و طی آن کمتر از حد از مواد استفاده کرده یا بیش از حد سوهان کشیده باشید، همچنین اگر قلموی خود را به اندازه کافی به لیکویید آغشته نکرده باشید، احتمال بروز ترک در آن بسیار خواهد بود.


خطرات احتمالی کاشت ناخن


یکی از شایع ترین خطرات احتمالی کاشت ناخن، حساسیت و آلرژی نسبت به چسب نگهدارنده ناخن است که می تواند باعث ایجاد ورم، التهاب و قرمزی شود. علاوه بر این، اگر کاشت ناخن در اندازه بلند انجام گیرد، بلند کردن اجسام را با مشکل مواجه کرده و در صورت عدم دقت می تواند شکستگی و خسارات دیگری همچون جدا شدن ناخن از بستر خود را نیز به بار آورد.
از آنجایی که انجام کاشت ناخن می تواند روند پیشرفت بیماری در افراد مبتلا به بیماری های عفونی و قارچ ها را از چشم دور نگاه دارد، انجام آن به این افراد به هیچ وجه توصیه نمی شود. افرادی که دارای سیستم دفاعی ضعیفی هستند نیز باید از انجام این کار پرهیز کنند؛ چون کاشت ناخن می تواند روند بیماری های عفونی را تسریع بخشد.
سعی کنید از کاشت ناخن در پاها نیز خودداری کنید؛ دلیل آن هم بسته بودن فضای این عضو بدن است که آسیب پذیری ناخن ها را افزایش می دهد. علاوه بر این، رعایت بهداشت ناخن های پا نیز دشوارتر از ناخن دست است که می تواند خطر بیشتری تولید کند.

 

خطرات کاشت ناخن را بشناسید


مزایا و معایب کاشت ناخن


ناخن در فرآیند کاشت با هیچ آسیبی مواجه نمی شود. در واقع تا زمانی که ناخن رشد می کند و فرد احتیاج به ترمیم پیدا می کند، بدین معنی است که ناخن سالم بوده و هنوز رشد آن متوقف نشده است. کاشت ناخن ژله ای به افرادی که عادت به ناخن جویدن دارند بسیار توصیه می شود؛ زیرا به دلیل بد مزگی مواد و عدم کنده شدن آن، فرد مجبور به ترک عادت خواهد شد.
از جمله معایب کاشت ناخن می توان به نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن اشاره کرد که تغییر رنگ و کدر شدن آن را به دنبال خواهند داشت. علاوه بر این، با قرار گرفتن ناخن مصنوعی روی ناخن فرد، ریشه آن از بین رفته و ناخن دچار تغییر حالت می شود. در برخی مواقع، مواد شیمیایی که برای چسباندن ناخن مصنوعی یا موادی که در کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرند، غیر استاندارد بوده و حساسیت های پوستی را به همراه خواهند داشت. عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی نیز از دیگر عوارض شایع کاشت ناخن است که توسط مواد غیر استریل و چند بار مصرف به راحتی به سایرین انتقال داده می شوند.
برای درمان عفونت های قارچی ناشی از کاشت ناخن می توان از آنتی بیوتیک ها استفاده کرد؛ اما در برخی مواقع گاهی ریشه ناخن به حدی دچار آسیب شده است که از حالت طبیعی خود خارج می شود. گاهی مواقع، کاشت ناخن در گذشت زمان ممکن است دچار نازکی و کدر شدن شود. همچنین این احتمال وجود دارد که محور ناخن از حالت عادی خود خارج شود.


نکات ایمنی بعد از کاشت ناخن


افرادی که به زیبایی ناخن هایشان اهمیت می دهند، می دانند که کاشت ناخن به دقت و مراقبت های بسیاری نیاز دارد. اگر به تازگی کاشت ناخن انجام داده اید، بهتر است از تماس با اجسام آلوده دور بمانید. بسیار مراقب باشید که به ناخن هایتان ضربه وارد نشود تا دچار خم شدگی و از جا در آمدن نشود. هنگام انجام کارهای روزانه و کار با آب و مواد شوینده، حتما از دستکش استفاده کنید. در این صورت، کاشت ناخن شما با مشکل چندانی مواجه نخواهد شد. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که ناخن های شما هر ماه نیاز به ترمیم دارند؛ پس وقتی را در برنامه های خود برای انجام این کار در نظر بگیرید.


مراقبت های مهم در خصوص کاشت ناخن پا


به طور کلی، تفاوت خاصی از لحاظ کاشت ناخن دست با کاشت ناخن پا وجود ندارد؛ اما از آنجایی که معمولا پا در کفش قرار داشته و کم تر هوا به آن می رسد، به مراقبت بیشتری نیاز دارد. به عبارت دیگر، می توان گفت که رعایت بهداشت پا نسبت به ناخن دست از دشواری بیشتری برخوردار است. شاید به همین دلیل متخصصان به علاقه مندان کاشت ناخن پا توصیه می کنند که این کار خطرناک است و ترجیحا نباید انجام شود. به هر حال اگر در تصمیم خود مصمم هستید، باید روزانه توجه بسیاری نسبت به کاشت ناخن پا خود داشته باشید. بهتر است زمانی که پس از یک روز پر مشغله به منزل می رسید، پاهای خود را با آب گرم و شوینده ملایم، بشویید. همچنین، انجام پدیکور به صورت ماهانه نیز بسیار توصیه می شود. ترمیم کاشت ناخن پا را نیز از قلم نیندازید.

 

مراقبت های کاشت ناخن پا که ضروری هستند


قیمت کاشت ناخن


هزینه کاشت ناخن کاملا به ناخن کار، حرفه او و طرح های درخواستی شما بستگی دارد. اما معمولا کاشت ناخن هزینه ای بین 100 تا 200 هزار تومان را در بر می گیرد. این قیمت با توجه به نوع کاشت، نوع ناخن، محل قرارگیری سالن زیبایی و میزان حرفه ای بودن ناخن کار تعیین می شود. به طور مثال، ناخن کار ممکن است بابت کاشت ناخن پودری هزینه ای معادل 120 هزار تومان از شما طلب کند؛ این در حالی است که کاشت ناخن به روش میکس غالبا هزینه ای بالاتر از این میزان است. قیمت ترمیم کاشت ناخن اما از این میزان کم تر بوده و معمولا یک سوم هزینه کاشت ناخن است. هزینه طراحی ناخن نیز به پیچیدگی یا سادگی طرح درخواستی شما بستگی دارد که بر حسب طراحی یک ناخن حساب می شود. به طور میانگین می توان گفت هزینه طراحی ناخن از ناخنی 7 تا 20 هزار تومان و حتی بالاتر، متغیر است.

 

پیشنهاد رژلب به شما این است که برای کاشت ناخن خود حتما به متخصصان معتبر مراجعه کنید تا در طولانی مدت به مشکلات جبران ناپذیری همچون انواع بیماری های قارچی دچار نشوید. امیدواریم مطلب مراحل کاشت ناخن و مزایا و معایب آن به کارتان آمده باشد.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: