دوشنبه 28 شهریور 1401 - 12:27:39

آموزش کامل پدیکور مرحله به مرحله

 

مراحل انجام پدیکور 

آموزش پدیکور مرحله به مرحله

 

 

آموزش مرحله به مرحله پدیکور ناخن

 

 

فهرست مطالبی که در این مطلب مطالعه خواهید کرد:

 

مراحل اسکراب پا در پدیکور

مراحل فرم دادن به ناخن ها در پدیکور

مراحل لاک زدن ناخن پا

 

انجام کلی خدمات کاشت و طراحی به سبک اصولی با بهترین متریال وتنوع انواع طراحی

آموزش کلیه موارد فوق به صورت تخصصی

 

 

 

پدیکور منظم باعث می شود پای شما بی عیب به نظر برسد! برای انجام پدیکور ابتدا پاها را در آب گرم خیس کنید و آنها را با یک اسکراب پا و سنگ پا تمیز کنید. ناخن های پا را پدیکور کنید و کوتیکول های مرده را از بین ببرید. در آخر، اگر دوست دارید لاک ناخن بزنید. شما به راحتی می توانید در منزل خود پدیکور کنید و یا برای یک دوست ، یکی از اعضای خانواده یا مشتری خود پدیکور کنید.
با استفاده از پاک کننده لاک ناخن، هرگونه لاک موجود را پاک کنید. برای پاک کردن لاک ناخن می توانید از انواع استون و لاک پاک کننده ها استفاده کنید. برای پاک کردن ناخن با استون می توانید مقداری پنبه را آغشته به محلول کرده و با آن لاک ناخن را پاک کنید. کار با پد لاک پاک کن نیز بسیار راحت است و کافیست آن را روی ناخن بکشید تا لاک قبلی شما پاک شود.

 

مراحل اسکراب پا در پدیکور

 

آبگرم یا حوضچه مخصوص پدیکور را با آب گرم پر کنید. برای خیساندن پاها می توانید از هر یک از این موارد استفاده کنید. اگر پاهای خود را در خانه خیس می کنید، از یک لگن پلاستیکی، سطل یا وان استفاده کنید. اگر یک پدیکور حرفه ای می خواهید، از اسپای مخصوص پا استفاده کنید. آب گرم به پاکسازی پا و خلاص شدن از سلولهای مرده پوست کمک می کند.


• اطمینان حاصل کنید که آب خیلی گرم نیست تا پاهای خود را نسوزانید. برای تست دما می توانید انگشتان پا را به داخل فرو ببرید.

برای تمیز کردن پا از صابون، نمک دریایی و انواع روغن ها استفاده کنید. اگر در خانه پدیکور می کنید، به راحتی از یک صابون برای شستشوی پا استفاده کنید یا از یک محصول پدیکور مانند مرطوب کننده یا ضد باکتری استفاده کنید. برای یک گزینه طبیعی، از 1 فنجان (6/236 گرم) نمک دریایی استفاده کنید. قبل از قرار دادن پا در آب،اطمینانحاصل کنید که محصول پدیکور را خوب مخلوط کرده اید.

 

مراحل انجام پدیکور

 


• اگر از صابون  دستی یا شستشوی بدن استفاده می کنید، حدود 2-3 قاشق غذاخوری (30-44 میلی لیتر) به لگن یا حوضچه مخصوص پدیکور اضافه کنید.
• اگر از محصولات مخصوص پدیکوراستفاده می کنید، قبل از مصرف
 برچسب آن را بخوانید. مقدار توصیه شده ممکن است در هر محصول متفاوت باشد.
•  حدود 5 قطره روغن گیاهی در آب بچکانید. روغنهای اساسی مانند نعناع فلفلی ، لیمو یا روغن درخت چای برای تغذیه پا استفاده کنید.

پاها را حدود 5-10 دقیقه خیس کنید. هر دو پا را در آب فرو برده و هنگام انتظار آرام باشید. کارهایی مانند خواندن کتاب ، تماشای تلویزیون یا گپ تلفنی انجام دهید. پاهای شما با خیس شدن نرم و لطیف می شوند و باعث می شوند که ناخن هایتان راحت تر پدیکور شوند و کوتیکول های شما برداشته شود. بعد از چند دقیقه ، پاها را از آب خارج کنید.
• خیساندن پا راهی عالی برای از بین بردن استرس است.

پاهایتان را در حالی که مرطوب است با سنگ پا ماساژ دهید. سنگ پا که اغلب برای از بین بردن سلولهای پوستی مرده و پینه استفاده می شود. برای این کار می توانید از فایل foot نیز استفاده کنید. برای استفاده ، ابزار را تا پای خود نگه دارید و به سرعت آن را عقب و جلو ببرید. بهترین کار این است که هر بار در حدود 1 در (2.5 سانتی متر) مناطق کار کنید. فشار ثابت را وارد کنید ، اما مراقب باشید که زیاد فشار ندهید.
• بیشتر سنگ پا دارای  دو طرف، درشت و ریز هستند. از ضخیم درشت برای شل شدن پوست مرده استفاده کنید و سپس از قسمت ظریف آن استفاده کنید تا سطح آن صاف شود.

• برای پینه های پا می توانید هنگام خشک شدن پاها از سنگ پومیس یا پا نیز استفاده کنید. انجام هر دو به خلاص شدن از پینه کمک می کند.
یک اسکراب پا را در بالا و پایین پاهای خود قرار دهید. مقدار یک چهارم اسکراب پا را به کف دست خود فشار دهید و سپس آن را بین دو دست بمالید. سپس ، دستان خود را روی هر دو پا بمالید تا اسکراب را بزنید. پاها را با حرکات کوچک و دورانی مالش دهید تا لایه برداری شود.
• بسیاری از اسکراب های پا ذرات پوکه طبیعی دارند که پوست خشک یا خشن باقی مانده را از بین می برد.

پاها را دوباره در آب قرار دهید تا شستشو شود. بعد از اینکه اسکراب را روی پاهای خود ماساژ دادید ، پاها را دوباره در حوضچه ، وان یا آبگرم قرار دهید. برای مالیدن اسکراب از یک تکه دستمال استفاده کنید. وقتی اسکراب کاملاً از بین رفت ، پاها را با حوله خشک کنید و دستان خود را با آب و صابون بشویید

 

مراحل اسکراب پا

 

 

مراحل فرم دادن به ناخن ها در پدیکور

 

از ناخن گیر برای بریدن ناخن های خود به طور مستقیم استفاده کنید. ناخن گیرها را با انگشت اشاره و انگشت شست بگیرید و برای ایجاد برش مقداری فشار وارد کنید. همیشه ناخن های خود را مستقیم بگیرید. اگر آنها را به صورت زاویه دار برش دهید ، ممکن است ناخن های پا شکننده شوند.
• حتماً هر 10 انگشت 
را کوتاه کنید.
ناخن های خود را به طول دلخواه کوتاه کنید، اما آنها را خیلی کوتاه نکنید!
با استفاده از سوهان 
ناخن،ناخن های خود را شکل دهید. ناخن خود را تا لبه ناخن پا بچرخانید و آن را به آرامی به جلو و عقب بمالید تا شکل شما ایجاد شود. پرونده ناخن خود را در گوشه های ناخن خود قرار دهید تا آنها را گرد کنید
• اگر گوشه ناخن های خود را زیر و رو کنید ، دیگر لازم نیست نگران فرو رفتن ناخن های پا  شوید. این تنها در هنگام اصلاح ناخن های شما اتفاق می افتد.

یک محصول نرم کننده کوتیکول به پایه هر ناخن بزنید. از مرهم و نرم کننده کوتیکول یا سرم روغن استفاده کنید. روش دیگر ، شما می توانید از عسل به عنوان نرم کننده طبیعی کوتیکول استفاده کنید. هر 3 گزینه برای نرم کردن کوتیکول شما عالی عمل می کنند ، بنابراین می توانید پوست مرده را به راحتی از بین ببرید. محصولی را که محل اتصال ناخن پا با بستر ناخن است بزنید. سپس ، انگشتان پا را ماساژ دهید تا محصول توزیع شود.

 

مراحل فرم دادن به ناخن پا



• در صورت استفاده از عسل، این محصول را روی کوتیکول های خود بمالید.
• برای هر ناخن از 1 قطره سرم روغن یا عسل استفاده کنید.

کوتیکول های خود را با یک ابزار کوتیکول یا یک ناخن کوچک به عقب فشار دهید. برای این کار کافی است انتهای منحنی ابزار خود را با زاویه 45 درجه روی بستر ناخن قرار دهید و کوتیکول های خود را به آرامی به تخت ناخن فشار دهید.
• با کمی نیرو ، کوتیکول های شما به راحتی به عقب حرکت می کنند ، بنابراین می توانید به راحتی آنها را جدا کنید.
بعد از اینکه کوتیکول را به عقب فشار دادید ، از برش کوتیکول برای بریدن استفاده کنید. کافی است از این ابزار به عنوان یک قیچی کوچک 
استفاده کنید تا پوست کوتیکول مرده را در اطراف انگشتان پا از بین ببرید. از لبه خارجی کوتیکول خود شروع کنید ، و تکه های کوچک بزنید تا زمانی که همه پوست های مرده را از بین ببرید.
• فقط پوست و کوتیکول های مرده را ببرید ، در غیر این صورت می توانید ناخن رشد کرده یا به پوست آسیب برسانید.
• در حالی که این مرحله اختیاری است ، اما به خلاص شدن از شر پوست مرده کمک می کند و پاهای شما را زیبا نشان می دهد.
برای آبرسانی و مرطوب شدن پاها از کرم پا استفاده کنید. مقدار یک چهارم کرم را در دستان خود فشار دهید و آن را بین دو دست بمالید. سپس ، لوسیون را هر بار به 1 فوت بریزید. لوسیون را کاملاً به پوست بمالید.

 

 

 

مراحل لاک زدن ناخن پا

 

انگشتان پا را در داخل جداکننده های انگشتان قرار دهید تا رنگ آمیزی آنها آسان باشد. جدا کننده انگشتان پا قطعات پلاستیکی یا کف هستند که در بین هر انگشت شما قرار می گیرند. آنها انگشتان شما را فاصله می دهند ، بنابراین هنگام رنگ آمیزی لاک شما پخش نمی شود. 
• از آنجا که می توانید تمام ناخن انگشتان پا خود را ببینید ، استفاده از لاک ناخن آسان تر است.
پایه اصلی خود را رنگ کنید و بگذارید کاملا خشک شود. یک لایه پایه به لاک کمک می کند تا به ناخن شما بچسبد. همچنین مانعی ایجاد می کند ، از ناخن های شما در برابر مواد شیمیایی موجود در لاک محافظت می کند. قسمت بالایی آن را باز کنید و کف پایه را روی هر یک از ناخن های پا خود بمالید. از کوتیکول شروع کنید و یک نوار باریک به سمت لبه ناخن خود بکشید. این کار را تکرار کنید تا تمام ناخن پوشانده شود. 
• بگذارید لایه پایه کاملا خشک شود ، که معمولاً 1-2 دقیقه طول می کشد. استفاده از روکش پایه از لکه دار شدن رنگ ناخن ها جلوگیری می کند.
برای پوشاندن ناخن ها از 1-2 لایه لاک استفاده کنید. وقتی لایه پایه شما خشک شد ، برس اپلیکاتور را از لاک ناخن مورد نظر خود باز کنید و رنگ آن را از کوتیکول خود به انتهای ناخن خود بمالید. برای پوشاندن ناخن 1-3 ضربه تند وشدید زدن بزنید. اگر رنگ ناخن شما هنوز شفاف است ، بعد از خشک شدن اولین لایه خود یک لایه دوم بزنید. ناخن های شما باید در عرض 2-3 دقیقه خشک شوند. 

 

آموزش لاک زدن ناخن پا

 


• اگر می خواهید یک رنگ روشن به لباس های تابستانی خود اضافه کنید، از رنگ براق کننده روشن استفاده کنید.
• برای رنگ آمیزی فقط نوک انگشتان پا برای سبک پدیکور فرنچ، از لاک سفید استفاده کنید .
• اگر نمی خواهید توجهتان را به پاهایتان جلب کنید ، با سایه خنثی لاک همراه شوید.
 پس از اتمام رنگ آمیزی رنگ اصلی لاک ناخن خود ، از یک پوشش بالا برای مهر و موم لاک استفاده کنید. برای استفاده ، به راحتی ناخن های خود را از کوتیکول تا نوک رنگ کنید. 
• تاپ کوت 
مانع از خرد شدن لاک ناخن شما می شود و باعث می شود لاک شما بسیار براق و براق به نظر برسد.
قبل از برداشتن جداکننده های انگشت، بگذارید ناخن های شما کاملا خشک شوند. اگر جدا کننده ها را قبل از خشک شدن ناخن های خود بردارید ، ممکن است لاک شما لکه زده شود یا روی انگشتان دیگر بپیچد. برای جلوگیری از این مسئله ، 1-3 دقیقه صبر کنید تا لاک شما خشک شود. 
• برای بررسی اینکه لاک شما خشک است ، گوشه 1 ناخن را با نوک انگشت خود به آرامی لمس کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: