چهارشنبه 04 فروردین 1395 - 20:40:07

نکات رنگ مو

رنگ کردن موها

4 نکته مهم در رنگ کردن موها

رنگ مو از خانم شادی همایونی



گاهی اوقات مشکلاتی در رنگ کردن موها به وجود می آید که این مشکلات خلاف انتظار هستند، به طور مثال رنگ مو دلخواه به دست نیامده، هایلایت ها بی رنگ به نظر رسیده، ریشه ها رنگ نگرفته و یا بیشمار مورد دیگر که می توان از همگی این مشکلات با دانستن 4 قانون اصلی که در این مقاله بررسی شده است، جلوگیری کرد.


1. لول (سطح) طبیعی رنگ را مشخص کنید.

قانون سه سطح شاید به نظر ساده بیاید ولی در بسیاری از مواقع توجه کافی به آن نمی شود. برای این قانون ابتدا باید رنگ طبیعی موهای مشتری خود را بدانید. یعنی باید رنگی که مشتری شما با آن متولد شده است را دانسته و فکر نکنید که بدون مقایسه صحیح رنگ فعلی با آن رنگ می توانید به رنگ مویی زیبا دست یابید. برای این کار از یک کتاب سواچ استفاده کنید. کتاب سواچ را در جهت رشد موها گرفته و با توجه به آن رنگ مو را انتخاب کنید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلاتی از قبیل برنجی شدن رنگ موی بلوند روبرو شوید. زیرا اگر موها را روشن تر از آن چه که واقعا هستند فرض کنید، فرمول رنگ موی شما به اندازه کافی قوی نبوده و تغییر رنگ مورد نظر شما را انجام نمی دهد.

2. از قانون سه سطح پیروی کنید.

یکی از بهترین کارهای که می توان برای جلوگیری از اشتباهات در رنگ مو انجام داد، پیروی از قانون سه سطحی است. این قانون چه برای روشن کردن و چه برای تیره کردن موها باید رعایت شود. برای این امر نباید موهای کسی که موهای تیره لول 4 دارد را به لول 9 یا 10 برده و رنگ موی این فرد را باید به لول 7 که به موهای وی نزدیک تر است، تغییر داد. در این صورت موهای وی خیلی روشن به نظر نرسیده و برای چهره وی هم مناسب تر است.

3. توناژ موهای طبیعی را در نظر بگیرید.

حتی اگر بتوانید هایلایت موها را در محل مناسب خود به دست آورید، ممکن است پس از شستشو رنگ دلخواه شما را نداده و خاکستری، مات یا بی روح شوند. گاهی اوقات که موهای در حال رنگ گرفتن را چک می کنید، ممکن است قسمتی از آن ها را تست کرده و به نظر برسد که همه موها هایلایت شده و به زیبایی رنگ گرفته اند، بنابراین شما موها را شسته و با موهایی سفید یا بی روح مواجه می شوید. این مشکل به این دلیل به وجود می آید که پس از شستن موهای درون یک فویل، موهای رنگ نگرفته با موهای هایلایت شده ترکیب می شوند که این به دلیل مسائل شیمیایی نیست و تنها به این دلیل است که وقتی  موهایی که رنگ شده در کنار موهای به رنگ طبیعی قرار می گیرند، در نظر کلی رنگ هایلایت موها را از بین می برند. برای جلوگیری از این موضوع می بایست توناژ موهای طبیعی و موهایی که هایلایت نمی شوند را در نظر بگیرید و اگر توناژ طبیعی موها سرد بود، هایلایت آن ها را خیلی بلوند و روشن نکرده و آن ها را با رنگ های گرم تری رنگ کنید.

4. انتخاب اکسیدان مناسب

اگر از اکسیدانی انتخاب کنید که به اندازه کافی قوی نباشد و یا از اکسیدانی استفاده کنید که بیش از اندازه قوی باشد، با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد. اگر ولوم اکسیدان خیلی بالا باشد، به خصوص در رنگ کردن موهای بلوند و یا رنگ های روشن دیگر ریشه ها از بین رفته و اگر رنگ زیرین تارهای مو خیلی روشن باشد، موهای روی سر خیلی روشن می شوند. اگر هم از ولوم خیلی پایین اکسیدان استفاده کنید، موها به رنگ برنجی و مات در می آیند. بنابراین باید از اکسیدان مناسب استفاده کنید. به عنوان مثال اگر مشتری شما موهای با سطح 6 دارد و می خواهد به سطح 9 برود باید اکسیدان 12% استفاده کنید. به زمان هم توجه کرده و پس از 30 دقیقه موها را چک کنید. در صورت نیاز 10 تا 15 دقیقه بیشتر رنگ مو را روی موها باقی بگذارید.

 

 

برای مشاهده کلیپ آموزش رنگ مو مخملی اینجا کلیک کنید.

فیلم آموزش رنگ مو

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 05 فروردین 1395 - 05:41:09
عالی بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: