سه شنبه 25 خرداد 1395 - 10:34:56

انتخاب رنگ مو

نکات رنگ کردن مو

باورهای درست و غلط رنگ کردن موها

نکات رنگ کردن مو


قبل از رنگ کردن موها نکات زیادی است که باید به آن ها توجه کرده و موارد زیادی است که باید در نظر بگیرید. به طور مثال باید در نظر بگیرید که چه رنگ مویی مناسب توناژ پوست شما بوده، از چه رنگی نباید استفاده کنید، چه رنگ مویی برای شما حساسیت زاست، چه رنگ مویی دوام و ماندگاری بیشتری دارد و چگونه از موهای رنگ شده می بایست مراقبت های لازم را به عمل آورد. به علاوه، باورهای زیادی در مورد رنگ مو در بین خانم ها وجود دارد که بسیاری از آن ها درست و بسیاری غلط هستند. البته برخی از این باورها درست بوده و به زیبایی بیشتر موهای شما کمک می کنند. اما برخی دیگر کاملا اشتباه بوده و نباید آن ها را قبول کرد.
در این مقاله به بررسی برخی از این باورها در رابطه با رنگ کردن موها پرداخته شده است تا به شما در انجام تصمیم گیری بهتر کمک کند.

 

 انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ اصلی و توناژ پوست

نکات رنگ کردن مو


این حرف کاملا صحت دارد و خانم ها می بایست قبل از هر کاری رنگ موی مناسبی را انتخاب کنند. دو فاکتور مهم در انتخاب رنگ مو توناژ پوست و رنگ طبیعی موهاست که باید در نظر گرفته شوند. طبق اصول رنگ مو، رنگ موها می بایست تنها دو درجه با رنگ طبیعی موها تفاوت داشته باشد. این به این معنی است که موها تنها تا دو درجه می توانند تیره یا روشن شوند. براین انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست نیز خانم های با پوست روشن باید از رنگ های روشن، بلوند، قرمز و رنگ های نزدیک به رنگ قهوه ای استفاده کند. این در حالیست که خانم های با پوست های سبزه بهتر است از رنگ موهای تیره تر مانند بلوطی، شکلاتی، بلوند تیره و رنگ هایی از این دست و خانم هایی که پوست تیره ای دارند بهتر است از موهای خود را به رنگ های گرمی مانند قهوه ای و مشکی در آورند.

 

 مایونز یک کاندیشنر قوی برای موهای رنگ شده است

این باور تا حدودی غلط است. بسیاری از خانم ها بر این باورند که مایونز برای موهای رنگ شده یک کاندیشنر قوی است و به آن ها کمک می کند تا رطوبت و طراوت خود را بازیابند. این حرف تا حدودی درست است و برای برخی از خانم ها امکان پذیر است، اما برای دیگران این طور نبوده و به خصوص اگر فردی موهای ظریف، شکننده و کم پشتی داشته باشد با زدن مایونز روی موهای خود آن ها را سنگین کرده و باعث ریزش موها می شود. بنابراین کافی است با کمی هزینه بیشتر از یک کاندیشنر مناسب و معتبر استفاده کرده و یا به سالن های زیبایی رفته و طراوت موهای خود را برگردانید.

 

 محصولات آرایشی بهداشتی مخصوص موهای رنگ شده 

نکات رنگ کردن مو


این حرف کاملا درست است. بسیاری از خانم ها پس از رنگ کردن موهای خود در مراقبت از آن ها کوتاهی می کنند. این در حالی است که بهتر است بلافاصله پس از رنگ کردن موها آن ها را با استفاده از محصولات بهداشتی مناسب تقویت کرده و از خشکی و بی حالتی موها جلوگیری کنید. به طور کلی مراقبت از موهای رنگ شده کمی دشوار است. ولی اگر از محصولات مناسب استفاده کنید می توانید موهایی درخشان، نرم و خوش حالت داشته باشید. علاوه بر آن این محصولات رنگ مو را ماندگارتر می کنند.

 

 هماهنگ بودن رنگ مو و رنگ ابروها

نکات رنگ کردن مو


این باور غلط است. یکی از باور های رایج در بین خانم ها این باور است که موها می بایست همرنگ ابروها رنگ شوند. این در حالی است که هنگامی که رنگ موها با رنگ اصلی آن ها تفاوت زیادی داشته باشد، هماهنگ کردن رنگ ابروها و رنگ موها کاملا امکان پذیر نیست و جلوه زیبایی نخواهد داشت. به علاوه همیشه کمی تضاد چهره را زیباتر می کند. همچنین ابروها خیلی شکننده تر از موهای سر هستند و رنگ کردن مداوم آن ها باعث ریزش شان می شود. بنابراین می توانید رنگ ابروهای خود را متفاوت کرده و یا این که از مداد ابرو برای این کار استفاده کنید.

 

 

برای مشاهده کلیپ سوالات رنگ مو اینجا کلیک کنید.

کلیپ سوالات رنگ مو

 


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: