دوشنبه 01 آذر 1395 - 13:24:50

برنزه کردن مصنوعی

سان بد یا برنزه کردن مصنوعی چیست؟

برنزه کردن

سان بد و عواقب آن

برنزه کردن

با گسترش علم و با درک این موضوع که اشعه های خورشید زیان بار هستند بسیاری از افراد به جای برنزه کردن طبیعی پوست خود در زیر اشعه های آفتاب به برنزه کردن مصنوعی و تخت های برنزه روی آوردند. این نوع برنزه کردن پروسه ای شبیه به برنزه شدن در زیر آفتاب دارد با این تفاوت که در این روش از اشعه های UVA و UVB خورشید خبری نبوده و می توان با نگرانی کمتری پوستی کاراملی و برنزه به دست آورد. اما این روش برنزه کردن نیز مزایا و معایبی دارد و استفاده بیش از حد از این روش هم می تواند منجر به بروز مشکلات بسیاری شود که در این مقاله از سایت آرایشی رژلب به آن بیشتر پرداخته شده است.

 

آیا برنزه کردن مصنوعی خطرناک است؟
بله استفاده از تخت های برنزه به خصوص در سنین پایین خطرناک است و مصرف بیش از اندازه از چنین وسایلی همان مضرات اشعه های خورشید را در پی دارد و حتی ممکن است منجر به آسیب رساندن به پوست یا بروز سرطان پوست شود.

 

برنزه شدن

 

چرا روش  برنزه کردن مصنوعی ایمن نیست؟

محققین باور دارند که پوست های جوان حساس تر از پوست افراد مسن تر هستند و به همین دلیل بیشتر در معرض خطر می باشند. بدترین نوع سرطان پوست هم به نام ملیگنَنت ملانوما بیشتر در بین خانم های 15 تا 24 سال رواج دارد که پوست حساس تری دارند. البته تنها مشکل برنز کردن سرطان پوست نیست و خشکی، التهاب و خارش هم می تواند از مشکلات رایج پس از انجام این کار باشد.از آن جایی که تحقیقات اخیر سان بد ها و سرطان پوست را به هم مرتبط می داند، به همین دلیل اخیرا استفاده افراد زیر 18 سال از این وسایل ممنوع شناخته شده است.
 

کم کردن خطرات استفاده از سان بدها یا برنزه کردن مصنوعی
• سازمان سلامت جهانی (WHO) توصیه می کند که بیش از 2بار در هفته و بیش از 30 هفته در سال از این روش برای برنزه کردن خود استفاده نکنید.
• نوجوانان نباید به هیچ وجه از این روش استفاده کنند.
• افرادی که پوست خیلی روشنی دارند هم باید به میزان کمتری از سان بد ها استفاده کنند.
• افرادی که کک و مک و یا خال های زیادی دارند نیز بهتر است در به کار بردن چنین روشی دقت بیشتری به خرج داده و در صورتی که پس از برنزه کردن تغییری در هر کدام از خال های خود دیدند به پزشک مراجعه کنند.
• افرادی که سابقه سرطان پوست داشته و یا سابقه این بیماری در بین اعضای خانواده آن ها دیده می شود، هم بهتر است از این روش اجتناب کنند.
• بیمارانی که از داروهای خاصی استفاده می کنند هم باید پس از مشورت با پزشک خود دست به این کار بزنند.
• استفاده از اسپری ها، کرم ها، فوم ها و لوسیون های برنزه کننده ایمنی بسیار بیشتری نسبت به سان بد ها دارد.
• در صورت به کار بردن از روش برنزه کردن مصنوعی حتما از عینک مخصوص استفاده کنید.
• همیشه ضد آفتاب با SPF 15 یا بالاتر روی پوست خود بمالید.

 

سان بدها چگونه عمل می کنند؟
داخل سان بد ها لامپ های فلوئور سانت وجود دارد که با حذف اشعه UV پوست را برنزه می کند. مشابه همین نور در اشعه های خورشید وجود داشته و باعث برنزه شدن پوست می شود. البته 95% نور خورشید حاوی UVA است که باعث پیری پوست شده و 50% آن حاوی UVB که باعث سوختگی پوست می شود. این در حالی است که محققان به این نتیجه رسیده اند که اشعه های مشابه UV در سان بد ها هم وجود دارد.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: