جمعه 15 مرداد 1395 - 21:27:06

روغن برای برنزه کردن

7 روغن برای آفتاب گرفتن

روغن های گیاهی

روغن برنزه

برنزه کردن


یکی از روش های محبوب برای برنزه کردن پوست آفتاب گرفتن به صورت طبیعی است. آفتاب ویتامین د پوست را تامین کرده و به پوست کمک می کند تا ظاهری کاراملی و زیبا به دست آورد. البته آفتاب گرفتن خطراتی هم دارد و ممکن است در حین انجام این کار پوست بسوزد. به همین دلیل توصیه می شود که هنگام آفتاب گرفتن از روغن های مخصوص این کار استفاده کرده و با استفاده از این روغن های طبیعی علاوه بر برنزه کردن پوست، خطرات این کار را هم از بین ببرید.
در این مقاله از سایت رژلب به معرفی 7 روغن طبیعی که برای آفتاب گرفتن مناسب هستند، پرداخته شده است.

1. روغن آووکادو

روغن آووکادو


روغن آووکادو برای پوست های خشک و حساس مناسب است و از آن جایی که آووکادو خود یک میوه سرد است به کمک روغن آن می توان پوست را مرطوب کرده و اسیدهای چرب و ویتامین بدن را تامین کرد.

2. روغن نارگیل
روغن نارگیل برای پوست های حساس و پوست هایی که سریع سرخ و ملتهب می شوند مناسب بوده و با کمک آن می توان پوست برنزه و زیبایی به دست آورد. به علاوه روغن نارگیل اسیدهای چرب بدن را تامین کرده و از آن جایی که خود حاوی SPF است در برابر اشعه های مضر خورشید مانند ضد آفتاب عمل می کند. روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها برای آفتاب گرفتن و برای برنزه کردن پوست است.

3. عصاره چای سبز و یا آلوئه ورا
یکی از موادی که از سوختن پوست در زیر آفتاب جلوگیری می کند، آنتی اکسیدان است که در عصاره چای سبز و آلوئه ورا وجود دارد. این دو ماده پوست را خنک و آرام کرده و علاوه بر محافظت در برابر اشعه های مضر خورشید ،پوست را آبرسانی می کند.
ترکیب این دو عصاره هم می تواند انعطاف پذیری پوست را بالا برده و چربی و یا خشکی بیش از حد پوست را از بین ببرد.
 

4. روغن فندق

روغن فندق


روغن فندق سرشار از ویتامین E بوده و یکی از محبوب ترین روغن های طبیعی موجود برای آفتاب گرفتن است. همچنین به دلیل مقادیر زیاد اسید چرب، این روغن به سرعت جذب پوست می شود.

 

5. روغن زیتون
زیتون حاوی مقادیر زیادی ویتامین E بوده و از آن جایی که مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد برای آرام کردن پوست مناسب است. از طرفی روغن زیتون می تواند پوست را به زیبایی برنزه کرده وبا ترکیب آن با کمی آب هویج می توان پوست را در کمترین زمان ممکن برنزه کرد.

 

6. روغن آفتاب گردان

روغن آفتابگردان

 

علاوه بر این که روغن آفتاب گردان یک مرطوب کننده قوی برای پوست است، برای برنزه کردن پوست هم مناسب است و می توان با کمک این روغن رطوبت پوست را در حین آفتاب گرفتن حفظ کرد. همچنین این روغن از بروز چروک و خطوط چهره که از قرار گیری در زیر آفتاب به وجود می آید، جلوگیری می کند.

 

7. روغن کنجد
روغن کنجد هم مانند روغن نارگیل حاوی SPF بوده و برای جلوگیری از اشعه های مضر آفتاب مناسب است. البته این روغن بوی شدیدی دارد و بهتر است از آن با ترکیب دیگر روغن ها استفاده شود.

 

بهترین ترکیب روغن های طبیعی برای برنزه کردن پوست

 ترکیب 80% روغن نارگیل

 10% روغن آفتابگردان

 5% روغن کنجد

 5% روغن زیتون است.

زیرا ترکیب این روغن ها با یکدیگر می تواند هم رنگ پوست را به زیبایی برنزه کند و هم در برابر اشعه های مضر آفتاب از پوست محافظت کند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط  رژ لب دات کام 

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد.

لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

خانوما من یه لوسیون عالی برای طلایی کردن بدنتون دارم که خودمم استفاده کردم برای خرید میتونید تلگرام بهم پیام بدین nipoo5@
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: