شنبه 30 بهمن 1395 - 10:04:54

لایه برداری صحیح پوست سر

نحوه لایه برداری پوست سر

سلامت پوست سر


مراقبت از پوست سر

لایه برداری صحیح پوست سر یک تکنیک قدیمی و کاربردی برای حفظ سلامت مو است. لایه برداری پوست سر بسیار ساده است و انجام آن موها را زیباتر کرده و مشکلاتی مانند شوره س، ریزش مو، نازکی موها و بسیاری از مشکلات دیگر را حل می کند. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب، روش های مناسبی برای لایه برداری صحیح پوست سرارائه شده است.

لایه برداری پوست سر

با لایه برداری پوست سر، موادغذایی لازم به موها رسانده میشود همچنین پوست بهتر تنفس می کند. بنابراین پیشنهاد میشود حداقل هر ماه یک بار لایه برداری پوست سر انجام شود تا ویتامین ها و مواد معدنی به موها برسد. در ادامه لایه برداری صحیح پوست سر و محصولات ساده ای که با کمک آن ها می توان این کار را انجام داد، بررسی شده است.

 

لایه برداری شیرین

مواد لازم

  • 3 قاشق شکر

  •  2 قاشق روغن نارگیل

  • چند قطره اسطوخودوس

نحوه لایه برداری شیرین

همه مواد را با هم ترکیب کرده سپس به صورت حرکات دورانی شکل روی سر ماساژ میدهیم. بعد از 15 تا 20 دقیقه موها را با شامپو و کاندیشنر خواهیم شست.

 

لایه برداری سر با ذرت

مواد لازم

  • 4/1 فنجان شامپو

  • 4/1 فنجان ذرت در یک کاسه

  • چند قطره روغن یا عصاره نعنا

نحوه لایه برداری با ذرت

ذرت ها را له کرده، سپس تمام مواد را ترکیب میکنیم. مخلوط به دست آمده را به صورت حرکات دایره شکل روی سر ماساژ می دهیم. اضافه کردن نعنا به این مواد، منجر به بهتر شدن جریان خون در پوست سر میشود و برای از بین بردن شوره سر مناسب است. پس از ماساژ پوست سر با این مواد باید 15 دقیقه صبر کرده و سپس موها را با شامپو و کاندیشنر شست.

 

روغن زیتون و شکر قهوه ای

مواد لازم

  • 4/1 فنجان روغن زیتون

  • 4/1 فنجان شکر قهوه ای

نحوه لایه برداری با روغن زیتون و شکر قهوه ای

ابتدا تمام مواد را در یک ظرف مخلوط کرده و سپس به مدت 10 دقیقه روی سر می گذاریم  سپس موها را با شامپو و کاندیشنر شستشو می دهیم. این لایه بردار آلودگی ها و چربی ها را از روی پوست سر شسته و یک لایه بردار بسیار مناسب برای پوست سر است.

 

هشدار

لایه بردارهای طبیعی پوست سر با توجه به نوع پوست انتخاب شود. اگر نسبت به لایه برداری هر کدام از موارد ذکر شده حساسیت دارید بطوری که پوست سر دچار التهاب یا خارش شود، باید پوست سر را به سرعت بشوید تا با مشکلات دیگری روبرو نشود.

 

هرچند وقت یکبار باید لایه برداری را انجام داد؟

در صورتی که شخصی به طور مرتب از ژل مو یا اسپری های مو استفاده کند، باید پوست سر خود را هر 2 تا 3 بار در ماه لایه برداری کند.  اگر فردی از رژیم غذایی سالم پیروی می کند  و مدام از مواد شیمیایی و رنگ مو استفاده نمی کند، یک بار در ماه نیاز به لایه برداری پوست سر برای از بین بردن چربی و مواد مضر روی مو دارد .

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: