سه شنبه 18 شهریور 1399 - 13:13:02

تاتو سر – اسکالپ سر – میکرواسکالپ

 

ماندگاری اسکالپ سر

مراقبت های پس از انجام تاتو کف سر

 

همه چیز درباره تاتو سر

 

 

 

 

 

 

لیست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند:

 

میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟

اسکالپ سر چیست؟

مراحل تاتو سر به روش میکروپیگمنتیشن

مزایای تاتو سر چیست؟

جوهر مخصوص تاتو سر

ویژگی های رنگ تاتو سر حرفه ای

آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر درد دارد؟

ماندگاری اسکالپ سر چقدر است؟

آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر گران است؟

آیا نتایج حاصل از میکروپیگمنتیشن سر فوری است؟

مراقبت های پس از انجام میکرو اسکالپ به چه صورت است؟

آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر برای همه افراد مجاز است؟

شخصی که میکرو اسکالپ سر انجام می دهد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

 

 

 


ریزش مو می تواند به دلیل عواملی همچون شرایط پزشکی و روانی بروز یابد. ریزش مو چنانچه مداوم باشد، منجر به طاسی سر خواهد شد. فرقی نمی کند علت پیدایش طاسی چه باشد؛ بدون شک بسیار ناراحت کننده است. به خصوص این که هیچ راه حل آسانی برای درمان آن وجود ندارد. میکروپیگمنتیشن پوست سر یکی از راه حل های درمان طاسی سر است. در این روش به جای تلاش برای رویش مجدد مو یا ایجاد پروتز روی سر، تارهای مویی بسیار ریزی روی پوست خالکوبی می شود. این روش درمانی بسیار سریع، موثر و بدون درد است. در ادامه این مطلب از سایت رژلب به بررسی دقیق روش میکرواسکالپ یا تاتو سر خواهیم پرداخت.


میکروپیگمنتیشن پوست سر چیست؟


میکروپیگمنتیشن پوست سر یک روش خالکوبی روی پوست می باشد که می تواند شامل کل نواحی سر یا تنها یک بخش کوچک از آن باشد. این روش کاملا غیرجراحی بوده و برای موارد زیر مورد استفاده قرار می گیرد:

- پنهان کردن جای زخم و اسکار
- پوشاندن جای سوختگی و جراحت
- رفع مشکلات پوستی مانند آلوپسی
- برطرف کردن طاسی سر

 

اسکالپ سر چیست؟


اسکالپ به ناحیه ای از سر اطلاق می شود که از قسمت جلو به پیشانی و از قسمت پشت سر به گردن منتهی می گردد. معمولا رشد موهای سر در بیرونی ترین قسمت این لایه اتفاق می افتد. در واقع روش میکرواسکالپ، شاخه مدیکال میکروپیگمنتیشن است که طی آن به اصلاح نواقص کم پشتی موی سر و همچنین نواحی خالی پرداخته می شود. به بیانی دیگر، با استفاده از روش تاتو سر می توان هر گونه مشکلات پوستی در این ناحیه را اعم از ریزش موی شدید یا سکه ای، بیماری آلوپسی، جای زخم و جراحات، جای بخیه، اسکار و ... به خوبی از بین برد.

 

روش انجام تاتو سر


مراحل تاتو سر به روش میکروپیگمنتیشن


جهت پوشش کم پشتی کل نواحی سر، می توان از تکنیک های جدید و متنوعی استفاده کرد تا خطای دید ایجاد شده و موها پرپشت تر جلوه داده شوند. ابتدا باید شناخت کافی از نوع پوست کف سر مشتری به دست آورد تا تصمیم درستی در مورد نوع رنگ اسکالپ بگیریم. چنانچه پوست کف سر مشتری چرب بود، باید از رنگ پایه آب و الکل و در صورتی که پوست مشتری خشک بود، از رنگ اسکالپ با پایه گلیسیرین استفاده کنیم.


پس از این که نوع رنگ اسکالپ را مشخص کردیم، در مرحله بعد به رنگ جوهر متناسب با رنگ مو و رنگدانه پوست می پردازیم. در جلسه اول ممکن است رنگ تاتو سر کمی با رنگ پوست و موی مشتری متفاوت باشد، اما به محض اینکه پس از سه روز موها شستشو داده می شوند، رنگ اصلی جوهر نمایان شده و خواهید دید که تفاوت فاحشی با هم ندارند. در برخی مواقع پیش می آید که پس از انجام تاتو سر، رنگ جوهر به رنگ های خاکستری و آبی تغییر پیدا می کند و این موضوع می تواند آزاردهنده باشد. یک میکرو اسکالپ کار حرفه ای باید چرخه رنگ ها را به خوبی بشناسد تا از بروز تغییر رنگ اسکالپ جلوگیری به عمل آورد.


نکته مهمی که باید در میکرو اسکالپ سر به آن توجه داشت، تسلط دست پیگمنت آرتیست روی سر مشتری است. باید این موضوع را مدنظر قرار داد که منطقه اسکالپ یک منطقه کاملا گرد است که زاویه دست، زاویه در دست گرفتن دستگاه و همچنین تنظیم فشار دست در نقاط، بسیار حائز اهمیت هستند. در صورتی که به این نکات توجه نشود، احتمالا شاهد نقاطی با رنگ های مختلف تیره و روشن روی پوست سر خواهیم بود که نتیجه کاملا نازیبایی را به دنبال خواهد داشت. اما چنانچه تمام این قوانین را رعایت کنیم، سطح کار کاملا یکنواخت و درست مانند رستنگاه مو را در پایان کار مشاهده خواهیم کرد.

 

مراحل تاتو سر به روش میکروپیگمنتیشن

 


برعکس این نکته نیز حائز اهمیت است؛ یعنی اگر فشار دست از حد نرمال کمتر باشد، احتمالا شاهد ریزش رنگ و محو شدن زودهنگام تاتو سر خواهیم بود. همانطور که قبلا نیز به آن اشاره کردیم، برای نتیجه کار بهتر باید میزان فشار دست و زاویه قرار گیری دست و دستگاه را کاملا بشناسیم و رعایت کنیم. حین انجام خدمات اسکالپ سر، به جز دو انگشت که هندپیس را در بر می گیرند، نباید حرکتی داشته باشند. چرا که استفاده از انگشتان دیگر دست منجر به نامتوازن شدن فشار دست می شود. برای نتیجه بهتر کافیست دست را پایه کار خود قرار دهید و دو انگشت را عمود و پشت سر هم حرکت می دهیم تا سوزن هندپیس وارد لایه پوست سر شده و میکرو اسکالپ به درستی انجام شود.


چنانچه مکث رنگ را به درستی انجام دهید، مدت زمان ماندگاری تاتو سر به چند سال افزایش پیدا خواهد کرد. عمق نفوذپذیری سر را نیز می توان به توجه به جنس پوست کف سر مراجعه کننده تعین کرد. برای این کار می توان چند نقطه روی سر ایجاد و سپس آن را با سرم پاک کرد تا به میزان رنگ پذیری پوست سر پی برد. برخی از انواع پوست به دلیل ضخامت زیادی که دارند، لایه رنگ پذیری پوست در کف سر آنها عقب تر قرار دارد و باید سوزن را در پوست کمی عمیق تر فرو برد. در این حالت احتمال بروز درد بسیار زیاد است که می توان قبل از کار از بی حسی مناسب استفاده کرد و زاویه قرارگیری دست را به گونه ای تنظیم کرد تا کوچکترین درد متوجه مراجعه کننده نشود.

 

مزایای تاتو سر چیست؟


از جمله مزایای تاتو سر علاوه بر زیبایی می توان به خاصیت درمانی نیز اشاره کرد. به این دلیل که پوست حین انجام میکرو اسکالپ، میکرونیدلینگ نیز می شود که همین امر منجر به تحریک پذیری بیشتر شده و زمینه را برای رشد مجدد موها فراهم می سازد. علاوه بر این، تاتو سر منجر به افزایش کلاژن سازی و جوانسازی پوست سر و همچنین بهبود آن نقطه می شود.
قبل از انجام تاتو سر یا میکرو اسکالپ باید به فرم هد لاین یا خط رویش مو توجه بسیاری نشان داد. برخی افراد به طور مادرزادی دارای هدلاین گرد و برخی دیگر دارای هدلاین تیز هستند. یک میکرو اسکالپ آرتیست حرفه ای ابتدا باید فرم اصلی هد لاین را تشخیص دهد تا بتواند کار خود را بر اساس آن انجام دهد. شناخت هدلاین و انجام کار متناسب با آن منجر به نتیجه نهایی فوق العاده تمیز و طبیعی خواهد شد.


جوهر مخصوص تاتو سر


جوهر مخصوص اسکالپ، جوهری است که تنها به منظور انجام تاتو سر طراحی شده و کاربردی روی پوست ندارد. در مقابل، هر گونه جوهر تاتو که برای دیگر قسمت های بدن انجام می شود نیز برای انجام تاتو سر مناسب نیست. در واقع برای انجام میکرو اسکالپ تنها باید از جوهر مخصوص اسکالپ سر استفاده کرد و استفاده از رنگ های متفرقه منجر به افت شدید کیفیت کار می شود.


به دلیل این که اسکالپ سر در ناحیه حساسی انجام می شود و پوست این ناحیه نزدیک به مغز قرار دارد، علاوه بر این، به دلیل اینکه در ناحیه بزرگی از بدن قرار است انجام شود و صرفا کاربرد زیبایی ندارد، بلکه جهت ترمیم نواحی آسیب دیده به کار می رود، این جوهر با ملاحظات کامل پزشکی انتخاب و تولید شده است. جوهر تاتو سر در لابراتورهای مخصوص، تنها جهت ترمیم ریختگی ها و کم پشتی های موی سر تولید و عرضه شده است. به همین دلیل، اگر از جوهرهای مخصوص اسکالپ سر استفاده شود، دیگر هیچ نگرانی از بابت عوارض احتمالی آن وجود نخواهد داشت.

 

بهترین جوهر مخصوص تاتو سر

 

ویژگی های رنگ تاتو سر حرفه ای


یک رنگ تاتو سر خوب باید از ویژگی هایی همچون ارگانیک بودن برخوردار باشد. بدین معنی که هیچ گونه فلز سنگین حتی اکسید آهن نباید در آن وجود داشته باشد. جوهر اسکالپ به گونه ای ساخته شده است که با بدن ما سازگاری داشته باشد. یعنی زمانی که وارد بدن ما شود، منجر به فعالسازی و حساسیت سیستم ایمنی بدن نمی شود. افرادی که به بیماری های سخت مبتلا هستند نیز نباید نگران استفاده از رنگ تاتو سر باشند.


استفاده از رنگ های متفرقه تاتو جهت کاهش هزینه ها، کار بسیار ناپسندی است و می تواند صدماتی را در فرد مصرف کننده به همراه داشته باشد. چرا که احتمال ریزش رنگ و همچنین تغییر رنگ پس از مدت زمان اندکی وجود دارد. علاوه بر این، منجر به کاهش کیفیت کار پیگمنت آرتیست نیز می شود و وجهه کاری وی به شدت افت پیدا می کند.


اگر می خواهید در کار اسکالپ خود پیشرفت کنید و نتیجه رضایتمندی مشتری های خود را در رد زندگی خود مشاهده نمایید، پیشنهاد می کنیم حتما از رنگ مخصوص اسکالپ سر استفاده نمایید. بهترین گزینه ها برای رنگ اسکالپ سر حرفه ای، اسکالپا و پرو اس ام پی هستند که کمپانی های بسیار خوش نامی در این عرصه محسوب می شوند. این شرکت ها، رنگ های اسکالپ را به اقصی نقاط جهان صادر می کنند و از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت برای تولید محصولات خود به کار می برند.

 

میکروپیگمنتیشن پوست سر


آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر درد دارد؟


برخی افراد میکروپیگمنتیشن پوست سر یا SMP را دردناک نمی دانند؛ در حالی که یک سطح درد اندکی در این روش وجود دارد. باید به این نکته توجه داشت که هر فرد آستانه درد متفاوتی دارد. برخی افراد با انجام اسکالپ سر، احساس سوزن زدن های کوچکی را روی پوست خود توصیف می کنند. در حالی که برخی دیگر حتی آن را آرامش بخش می دانند.


ماندگاری اسکالپ سر چقدر است؟


SMP یک روش نیمه دائمی برای درمان ریزش مو و طاسی است. حتی می توان با مراقبت و ترمیم به موقع، ماندگاری آن را تا آخر عمر افزایش داد. البته باید به این نکته توجه داشت که ماندگاری اسکالپ به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به سیستم ایمنی، نوع پوست و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب اشاره کرد. ممکن است یک مشتری هر چهار تا شش سال برای ترمیم اسکالپ سر مراجعه کند؛ در حالی که یک مشتری هر ساله به ترمیم نیاز داشته باشد.


آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر گران است؟


میکروپیگمنتیشن پوست سر آسان ترین و ماندگارترین راهکار درمان ریزش مو و طاسی است. اگر چه ممکن است این روش در وهله اول کمی گران به نظر برسد؛ اما هزینه ترمیم آن بسیار کم تر بوده و دیگر نیازی به پرداخت هزینه گزاف نخواهید داشت. هزینه دقیق اسکالپ سر با توجه به محدوده درمان، نوع پوست و ... مشخص می شود که پس از مشاوره قابل تعیین می باشد.

 

هزینه اسکالپ سر


آیا نتایج حاصل از میکروپیگمنتیشن سر فوری است؟


SMP بلافاصله پس از جلسه اول موثر واقع می شود. اکثر افراد برای تکمیل درمان به یک دوره سه جلسه ای نیاز دارند. اما حتی پس از جلسه اول نیز می توان نتایج قابل قبولی کسب کرد. ممکن است بعد از درمان کمی احساس قرمزی روی پوست داشته باشید که البته پس از گذشت چند ساعت فروکش خواهد کرد.


مراقبت های پس از انجام میکرو اسکالپ به چه صورت است؟


در چند روز اول پس از انجام اسکالپ سر باید از ورزش های سنگین و ترجیحا کلاه هایی که به پوست سر شما فشار وارد می کنند، استفاده نکنید. شستشو و تراشیدن سر پس از گذشت چهار روز مجاز است. در این مدت در معرض مستقیم نور آفتاب قرار نگیرید و پس از آن نیز حتما از ضد آفتاب مناسب برای پوست سر خود مصرف نمایید. روزانه پوست سر خود را مرطوب نگه دارید. چنانچه این اقدامات را به درستی انجام دهید، رنگدانه های میکرو اسکالپ از ماندگاری بیشتری برخوردار خواهند بود.


آیا میکروپیگمنتیشن پوست سر برای همه افراد مجاز است؟


اسکالپ پوست سر را می توان از 18 سالگی به بعد برای خانم ها و آقایان استفاده کرد.

 

مراقبت بعد از اسکالپ سر


شخصی که میکرو اسکالپ سر انجام می دهد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟


قبل از انجام هر کار ابتدا بررسی کنید ببینید که آیاد پیگمنت آرتیست از اعتبار بالایی برخوردار است یا خیر؟ بررسی کنید که متخصص اسکالپ در زمینه میکروپیگمنتیشن پوست سر کاملا واجد شرایط است و تا سطح استاندارد 4 (بالاترین سطح صلاحیت برای انجام این کار) پیش رفته و آموزش های گسترده ای را پشت سر گذاشته است؟ همچنین باید اطمینان حاصل کنید که حین انجام اسکالپ سر بیمه تعلق می گیرد یا خیر. یک متخصص یا پزشک خوب باید از تمامی این امکانات برخوردار باشد.


نتیجه گیری


میکروبلیدینگ اسکالپ در واقع نوعی تاتوی آرایشی است. از آن جایی که در این روش از سوزن و قلم مخصوص استفاده می شود، باید اطمینان حاصل کنید که پزشک شما کاملا مورد اعتماد است و از سوزن های یکبار مصرف استفاده می کند. یک پزشک حاذق باید ابتدا از عدم وجود آلرژی و همچنین زخم روی کف سر شما اطمینان حاصل کرده و سپس کار خود را شروع نماید. پس از انجام تاتو سر بهتر است نکات ایمنی را به دقت رعایت نمایید تا ماندگاری آن افزایش یابد. اسکالپ سر را باید با توجه به شرایط بدنی، هر یک الی چهار سال ترمیم کرد. هزینه اولیه اسکالپ معمولا بالا بوده ولی برای ترمیم باید هزینه بسیار کمتری را پرداخت نمایید و تا آخر عمر از ظاهری جذاب تر بهره مند شوید.

 

تصاویر قبل و بعد از تاتو سر

 

در ادامه چند تصاویر قبل و بعد تاتو سر یا میکرواسکالپ را مشاهده خواهید کرد.

 

 

تاتو سر

 

 

 

تصویر تاتو سر

 

 

تصویر قبل و بعد تاتو سر

 

 

تاتو سر میکرواسکالپ

 

 

 

تاتو سر تخصصی

 

 

تاتو سر بانوان

 

 

تاتو جلوی سر

 

 

تاتو سر خانم ها

 

 

تاتو سر موی کم پشت

 

 

تاتو سر اسکالپ

 

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: