یکشنبه 30 دی 1397 - 13:25:10

همه نکاتی که درباره طراحی ناخن باید بدانید

راهکارهایی برای افزایش سلامت و زیبایی ناخن ها

بهترین رنگ لاک متناسب با رنگ پوست

 

هر آن چه که باید راجع به طراحی و دیزاین ناخن بدانید

 

طرح های متنوع و بسیاری برای ناخن وجود دارند که می توان با توجه به سلیقه و شخصیت، آن ها را انتخاب کرد. طرح های فرنچ، گلدار، کروم، ساده، رنگ های جیغ و ... که استفاده از هر کدام شرایط خاصی را می طلبد. شاید برایتان جالب باشد بدانید که درست به مانند عطر که با توجه به نوع رایحه باید در فصل خاصی مورد استفاده قرار گیرد، رنگ و طرح لاک نیز شرایط و قوانین مخصوص به خود را دارد که در مقاله همه نکاتی که درباره طراحی ناخن باید بدانید از سایت رژلب به تفصیل راجع به آن سخن خواهیم گفت. با ما همراه باشید.


روش هایی برای افزایش زیبایی طبیعی ناخن ها


قبل از طراحی و دیزاین ناخن، بهتر است در راستای هدف زیبا سازی ناخن ها، اقداماتی را انجام دهیم. مطمئن باشید که هر چقدر هم دیزاین ناخن به صورت حرفه ای انجام شود اما ناخن ها از سلامت و زیبایی طبیعی برخوردار نباشند، قطعا جلوه کار نمایان نخواهد شد.

به ناخن هایتان ویتامین برسانید

گروه ویتامین B و C و همچنین مواد غذایی حاوی زینک در بهبود وضعیت ناخن ها بسیار موثر واقع می شوند. اگر می خواهید ناخن ها از استحکام خوبی برخوردار باشند، مصرف این گروه از ویتامین ها به خصوص ویتامین ب را از دست ندهید.

سعی کنید از استون استفاده نکنید

استون یکی از مخرب ترین گزینه برای پاک کردن ناخن ها است. این ماده بسیار قوی است که موجب خشکی بیش از حد ناخن و پوست های اطراف آن می شود. بهتر است به جای استون، از لاک پاک کن برای پاک کردن لاک ناخن های خود استفاده کنید. بعد از استفاده حتما دستان خود را با شوینده بشویید و کرم مرطوب کننده بزنید.

ناخن ها را از گوشه نگیرید

برای همه ما پیش آمده که گوشه ناخن هایمان در گوشت فرو برود و می دانیم که این موضوع خیلی آزاردهنده است. به همین دلیل بهتر است به جای آن که ناخن ها را از گوشه بگیریم، آن را صاف کوتاه کنیم. برای تمیز کردن ناخن ها، سعی کنید آن را کاملا کوتاه کنید یا با کمک سوهان زیر ناخن را تمیز کنید. به خصوص زمانی که روی ناخن هایتان لاک دارید، به تمیزی آن دقت بیشتری نشان دهید.

ناخن هایتان را کمتر مانیکور کنید

اگر از آن دسته خانم هایی هستید که وقت زیادی را در آرایشگاه ها صرف مانیکور و کاشت ناخن می کنند، خوب است بدانید که این کار آسیب بسیاری به ناخن های شما وارد کرده و آن را از حالت طبیعی خارج می کند. بهتر است تنها در مواقع خاص ناخن هایتان را مانیکور کنید و انجام این کار را به افراد کاملا حرفه ای بسپارید. چنانچه قصد دارید خودتان به ناخن هایتان رسیدگی کنید، بهتر است به جای صیقل کردن سطح ناخن با استفاده از سوهان زبر، نوک بلند شده ناخن ها را سوهان بکشید. برای این کار از سوهان نرم و استاندارد استفاده کنید.

از دستکش استفاده کنید

عدم استفاده از دستکش حین ظرف شستن یا کار با مواد شوینده، دست و ناخن ها را در معرض خشکی بیش از حد و به دنبال آن شکنندگی قرار می دهد. اگر به ناچار نمی توانید از دستکش استفاده کنید، بهتر است مایع ظرفشویی سازگار با پوست دست مصرف کنید. همچنین بهتر است به جای استفاده از آب داغ، از آب ولرم استفاده کنید و بعد از شستشو نیز دست های خود را مرطوب کننده بزنید.

 

کارهایی که باید جهت افزایش سلامت و زیبایی طبیعی ناخن ها انجام دهید


طراحی ناخن در منزل با وسایل دور ریختنی


ایده های ساده و در عین حال زیبایی برای طراحی ناخن در منزل وجود دارد که شما می توانید با کمترین هزینه و تمرین، آن ها را روی ناخن های خود پیاده سازی کنید. اگر تمایل دارید ناخن هایتان را در منزل طراحی کنید، در ادامه پیشنهادهای جذابی را برای شما گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند.

کاربرد اسفنج  در طراحی ناخن

یک تکه اسفنج بردارید. دو رنگ لاک را به سلیقه خود به گونه ای روی پالت آرایشی بریزید که در کنار هم قرار گیرند ولی ترکیب نشوند. حال اسفنج را برداشته و به آهستگی روی لاک ها ضربه بزنید تا به رنگ آغشته شود. حال به همان آهستگی روی ناخن خود ضربه بزنید تا رنگ منتقل شود.

کاربرد سنجاق مو در دیزاین ناخن

سنجاق مو به شما کمک می کند تا خال خال های جذابی را روی لاک خود پیاده سازی کنید.

طراحی ناخن با نوار چسب

برای طراحی ناخن با استفاده از نوار چسب، کافیست با کمک قیچی آن را به اشکال دلخواه برش زده و روی ناخن بچسبانید. زمانی که روی ناخن ها لاک می زنید و پس از خشک شدن چسب را از روی آن بر می دارید، شکل مورد نظر روی ناخن طراحی جالبی را پدید می آورد.

دیزاین ناخن با استفاده از روزنامه

ابتدا تکه های روزنامه را به صورت مربع های کوچک برش بزنید. سپس روی سطح ناخن ها را با رنگ روشن لاک بزنید. بعد از این که همه ناخن ها را لاک زدید، آن ها را به مدت چند دقیقه درون الکل قرار دهید. سپس از الکل خارج کرده و برش های روزنامه را به مدت 5 ثانیه روی ناخن قرار دهید. حال برش های روزنامه را به آرامی از سطح ناخن جدا کنید و برای تثبیت شدن لاک ناخن ها، مقداری برق ناخن روی آن بزنید.

کاربرد پلاستیک در طراحی ناخن

با استفاده از پلاستیک مچاله شده می توانید هاله زیبایی را روی ناخن خود طراحی کنید. بدین صورت که ابتدا ناخن هایتان را به رنگ دلخواه لاک بزنید. سپس یک پلاستیک مچاله شده را در رنگ دیگری از لاک فرو برده و به آن را به آرامی روی ناخن ها مانند مهر قرار دهید.


بهترین رنگ لاک برای انواع پوست ها کدام است؟


برای آن که رنگ لاک روی ناخن های شما از جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار باشد، بهتر است از رنگ هایی به کار گیرید که با رنگ پوست شما سازگاری داشته باشند. برای هر دسته از پوست ها با رنگ های تیره، روشن و متوسط، لاک هایی با رنگ های مختلف وجود دارد.

رنگ لاک مناسب برای پوست های روشن

خانم هایی که رنگ پوست شان روشن است، انتخاب های بیشتری برای رنگ لاک دست هایشان دارند. برای این کار می تواند به سراغ رنگ هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد بروید تا ناخن ها درخشان تر به نظر برسند.
کرم پودری: لاک های بی رنگ دارای تناژی از رنگ کرم پودر هستند که انتخابی ایده آل برای خانم های روشن پوست به حساب می آیند.
صورتی جیغ و روشن: شما می توانید از رنگ صورتی در هر دو طیف روشن و تیره استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که به دست های شما جلوه خاصی می بخشد.
لاک قرمز با تناژ آبی: این رنگ نیز یکی از بهترین گزینه ها برای افراد با پوست روشن است. قرمز با تناژ آبی از جمله رنگ های کلاسیک است که رنگ پوست را به چالش می کشاند.
لاک سرمه ای: طراحان حرفه ای ناخن به خانم هایی که پوست شان روشن است، رنگ سرمه ای را برای لاک زدن پیشنهاد می دهند. این رنگ انتخابی ایده آل برای افرادی است که دارای پوست روشن با زمینه گرم هستند.

 

توجه به تاثیر رنگ پوست در انتخاب رنگ لاک

 

رنگ لاک مناسب برای پوست های سبزه و متوسط

این رنگ پوست دامنه وسیعی از سبزه روشن تا برنزه را در بر می گیرد. خانم هایی که پوست شان در این طیف رنگی قرار دارد، می توانند از لاک با رنگ های پیشنهادی ما استفاده کنند.
لاک بژ: رنگ بژ باعث درخشان تر به نظر رسیدن رنگ پوست های سبزه می شود.
لاک هلویی: خانم هایی که دارای پوست سبزه و متوسط هستند می توانند از لاک رنگ هلویی برای دیزاین ناخن های خود استفاده کنند. رنگ هلویی مات برای افرادی که دارای پوست متوسط هستند می تواند جلوه زیبایی را به دنبال داشته باشد.
لاک قرمز نارنجی: جلوه این رنگ لاک روی پوست های متوسط و سبزه چند برابر بیشتر از سایر رنگ های پوست می باشد.
لاک بنفش انگوری: رنگ بنفش پررنگ که به رنگ انگوری نزدیک است، می تواند انتخاب ایده آلی برای طراحی ناخن افراد با پوست متوسط باشد.

رنگ لاک مناسب برای پوست های تیره

اگر پوست شما به رنگ تیره است و تمایل دارید که ناخن های خود را جسورانه تر از آن چه که هست نشان دهید، رنگ های پیشنهادی ما را از دست ندهید.
لاک بادمجانی: لاک های بنفش تیره و روشن برای افراد با پوست تیره یکی از بهترین انتخاب ها هستند. اگر می خواهید رنگ ناخن هایتان خاص تر باشد، بهتر است از لاک بادمجانی استفاده کنید.
لاک صورتی نئونی: رنگ صورتی نئونی از آن جمله رنگ ها است که جلوه پوست دست شما را بی نظیر تر از آن چه هست، نشان می دهد.
لاک آبی کاربنی روشن: اگر تمایل دارید طراحی ناخن هایتان خاص و متفاوت باشد، از رنگ کاربنی روشن برای طراحی کردن ناخن خود استفاده کنید.
لاک قرمز یاقوتی: همه تناژهای رنگ قرمز برای افراد با پوست تیره مناسب هستند ولی قرمز یاقوتی از آن دسته رنگ هایی است که جذابیت بیشتری به رنگ پوست شما می دهند.

 

بهترین ترکیب رنگ برای طراحی ناخن


برای مانیکور ناخن، نکته های بسیاری وجود دارد که توجه به آن ها، تجربه خوبی را برایمان رقم می زند. یکی از مهم ترین نکاتی که حین دیزاین ناخن باید به آن توجه داشت، ترکیب رنگ اصولی است. انتخاب ترکیب رنگی شاد و جذاب می تواند طراحی جذاب و متفاوتی را برای ناخن ها به همراه داشته باشد.

ترکیب رنگ قرمز و بژ

رنگ بژ در پس زمینه و رنگ قرمز به عنوان طرح، یک دیزاین ویژه را برای شما رقم می زند. برای ست کردن ناخن دست و پا نیز می توانید رنگ بژ را برای ناخن های دست و رنگ قرمز را برای ناخن های پای خود استفاده کنید.

ترکیب رنگ بنفش و یاسی

انتخاب رنگ بنفش و ترکیب آن با یاسی می تواند کنتراست زیبایی را خلق کند.

ترکیب رنگ سفید و زرد

استفاده از رنگ زرد خورشیدی برای دست و رنگ سفید برای ناخن های پا می تواند ترکیب رنگی جذابی را برای فصل تابستان به وجود آورد.

ترکیب رنگ صورتی و طلایی

صورتی و طلایی از آن دسته رنگ هایی هستند که ترکیب آن ها دیزان خاصی را پدید می آورد. می توانید از رنگ صورتی برای زمینه و رنگ طلایی برای طراحی استفاده کنید.

ترکیب رنگ نعنایی و نارنجی

انتخاب رنگ نارنجی به عنوان زمینه کار و رنگ نعنایی در دیزاین، می تواند ایده خوبی برای طراحی ناخن در فصل گرما باشد.


انواع مدل های لاک زدن ناخن


طراحی ناخن ها کار نسبتا دشواری است که مهارت های خاصی را نیز می طلبد. اگر می خواهید در این کار مهارت بالایی را کسب کنید، نیاز به تکرار و تمرین خواهید داشت. به طور کلی طراحی ناخن ها را می توان در انواع مدل های ساده و مجلسی انجام داد که با توجه به میزان مهارت خود می توان از آن ها به کار برد. طرح های متنوعی برای این مدل ها وجود دارند که در ادامه مطالعه می کنید.

لاک زدن ساده ناخن

یکی از پرطرفدارترین روش های لاک زدن است که در صورت عدم مهارت نیز می توانید از این روش برای طراحی ناخن های کوتاه و بلند خود استفاده کنید. طراحی ساده ناخن هیچ گاه از مد نمی افتد و شما می توانید از آن برای حضور در کلیه مراسم استفاده کنید. برای آن که طراحی ناخن ساده شما جذاب تر به نظر برسد، بهتر است از لاک های زیبا به رنگ های متفاوت و جذاب استفاده کنید. اگر تمایل داشتید کمی از سادگی بیش از حد ناخن های خود بکاهید، می توانید یک یا دو انگشت خود را به رنگ دیگری لاک بزنید.

 

مدل های ساده و مجلسی لاک دست

 

لاک زدن مجلسی ناخن

اگر برای طراحی مجلسی ناخن از مهارت بالایی برخوردار نیستید، می توانید از انواع شابلون ها، نگین ها، تورها و سایر وسایل تزئینی کمک بگیرید. طراحی ناخن با نگین و تور از جمله روش های جالب دیزاین ناخن هستند که اخیرا مورد استقبال بسیاری از افراد نیز قرار گرفته اند. برای زیباتر به نظر رسیدن طراحی ناخن خود نیز می توانید طرح و رنگ ناخن ها را با توجه به طرح و رنگ لباس مجلسی خود انتخاب کنید تا ظاهر آراسته تر و شیک تری داشته باشید.


نکاتی برای طراحی ناخن با استفاده از اکلیل


طراحی ناخن با اکلیل یکی از بهترین دیزاین ها برای مجالس و مهمانی ها به حساب می آید که جذابیت خاصی روی ناخن ها به وجود می آورند. مزیت طراحی ناخن با اکلیل این است که نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و می توانید طرحی ساده و شیک را با کمک اکلیل پیاده سازی کنید.
لاک اکلیلی به ناخن ها درخشش فوق العاده ای را می دهد و شما می توانید با استفاده از رنگ های مختلف، تغییرات مثبتی را در دیزاین ناخن های خود به وجود آورید. علاوه بر این، لاک اکلیلی، ترکیب شیکی را روی سطح ناخن ایجاد می کند و باعث می شود دیزاین ناخن ها مجلسی و حرفه ای تر به نظر برسد.
توجه داشته باشید که دیزاین ناخن با اکلیل نباید از طرح های شلوغ و کار شده استفاده شود؛ زیرا این مدل لاک به تنهایی جلوه زیبایی به ناخن ها می دهد و اگر از طرح های شلوغ استفاده شود، نتیجه برعکس خواهد داشت. برای طراحی ناخن با اکلیل بهتر است از طرح های ساده و خلوت استفاده شود تا دیزان ناخن ها جذاب تر به نظر برسد. یکی دیگر از مواردی که باید هنگام استفاده از لاک های اکلیلی به آن دقت داشت، مطابقت رنگ لاک با رنگ لباس مجلسی است. شما می توانید از رنگ های مکمل و متضاد با رنگ لباس تان نیز استفاده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: