چهارشنبه 25 خرداد 1401 - 12:04:12

آموزش ژلیش ناخن در منزل

وسایل لازم برای ژلیش ناخن

مزایا و معایب لاک ژلیش

 

آموزش ژلیش ناخن

 


زمانی که برای مانیکور کردن ناخن هایتان به آرایشگاه مراجعه می کنید، این سوال از شما پرسیده می شود که لاک معمولی می خواهید یا ژلیش؟ اگر اطلاع چندانی از لاک موقت ژلیش و مزایا و معایب آن ندارید، در مطلب آموزش ژلیش ناخن در منزل با ما همراه باشید تا به بررسی همه چیز در این باره بپردازیم.

 


ژلیش چیست؟

پیش از هر چیز بهتر است بدانید که ژلیش ناخن یا همان لاک ژلیش با کاشت ناخن به روش ژل متفاوت است. لاک ژلیش تنها برای طراحی ناخن و استفاده از رنگ های مختلف برای زیباتر کردن ظاهر ناخن استفاده می شود. در واقع، ژلیش ناخن تغییری در فرم یا بلندی ناخن ها ایجاد نمی کند. لاک ژلیش یک ژل رقیق و مایع است که در بطری هایی شبیه به لاک تولید می شود.طرز استفاده از ژلیش ناخن درست مانند لاک معمولی است. بدین صورت که با کمک فرچه کوچکی که در سر بطری قرار دارد، ژلیش را روی ناخن می کشند. از مزایای ژلیش ناخن می توان به دیر خشک شدن آن اشاره کرد؛ با این ویژگی دیگر نیازی نیست با سرعت هر چه تمام تر لاک خود را بزنید تا اثر فرچه روی آن باقی نماند.

 


تفاوت ژلیش و لاک ناخن

ظاهر و نحوه استفاده لاک ژلیش مشابه با لاک معمولی است. با این تفاوت که لاک ژلیش بر خلاف نوع معمولی، در هوای آزاد خشک نمی شود. در واقع ژلیش ناخن برای خشک شدن به دستگاه UV نیاز دارد تا به حالت جامد در بیاید. بعد از آن که ناخن های خود را در زمان تعیین شده زیر نور لامپ UV یا LED قرار دادید، لاک سفت می شود. اگر تمایل داشتید لاک خود را در چند مرحله بزنید، مجددا باید بعد از هر لایه ناخن ها را دوباره در معرض نور لامپ قرار دهید تا خشک شوند. حتی در مرحله نهایی که باید تاپ کوت روی لاک زده شود نیز نیاز دارید که ناخن ها را زیر دستگاه قرار دهید. تاپ کوت برای محکم کاری و حفاظت از لاک اصلی به عنوان پوشش نهایی روی ناخن به کار می رود و می تواند براق یا مات باشد.

 

تفاوت ژلیش ناخن با لاک معمولی در چیست؟


مزایای ژلیش ناخن

ژلیش ناخن علاوه بر این که ناخن هایی همیشه سالم و زیبا را برای شما به ارمغان می آورند، مزایای دیگری نیز دارد که بسیاری از خانم ها را شیفته خود کرده است:

- افرادی که به ناخن جویدن عادت دارند، می توانند ناخن های خود را ژلیش بزنند تا تلخی بیش از حد آن موجب ترک این عادت شود.
- طی انجام کارهای روزمره مانند شستشو، آشپزی و ... ژلیش ناخن لب پر نمی شود و ترک نمی خورد. اگر عادت به فعالیت زیاد دارید یا کارهای هنری انجام می دهید، ژلیش ناخن می تواند نسبت به لاک معمولی، مدت زمان بیشتری روی ناخن های شما بماند.
- ژلیش ناخن در برابر تغییراتی همچون کار با آب گرم، کار کردن مداوم و همچنین ساییدگی ها مقاوم است. این در حالی است که لاک معمولی هیچ مقاومتی نسبت به شرایط فوق نداشته و سریعا محو شده و شفافیت خود را از دست می دهد.
- همه ما مدت زمان های زیادی را برای خشک شدن لاک سپری کرده ایم و خوب می دانیم در زمان که لاک در حال خشک شدن است، نمی توان برخی کارها را انجام داد. این در حالی است که ژلیش ناخن به سرعت و  به طور کامل در دستگاه خشک شده و دیگر نگرانی از بابت خراب شدن آن وجود ندارد.
- استفاده از ژلیش ناخن برای افرادی که روزانه با مواد شیمیایی، الکل، استون و ... سر و کار دارند، بسیار مناسب بوده و آسیبی به ناخن ها وارد نمی کند.
- با لاک ژلیش دیگر نگران پاک شدن لاک خود در سفر نخواهید بود و نیازی نیست برای ترمیم لاک خراب شده خود وقت صرف کنید.

 


معایب ژلیش ناخن

لاک ژلیش برای ناخن های طبیعی هرچ ضرری ندارد. البته برخی گزاش ها خبر از آسیب به ناخن پس از مصرف ژلیش ناخن دارند؛ اما این آسیب ها به دلیل ماهیت ژلیش نیست. بلکه عوامل دیگری همچون نحوه پاک کردن و مرغوبیت مواد در آن تاثیر به سزایی دارند. در صورتی که مراحل انجام ژلیش ناخن به درستی طی شده و از مواد مرغوب استفاده شده باشد، همچنین به درستی نسبت به پاک کردن آن اقدام کرده باشیم، هیچ گونه آسیبی به ناخن ها وارد نخواهد کرد.
برخی افراد تصور می کنند که استفاده از ژلیش ناخن مانع از نفس کشیدن ناخن های طبیعی می شود. جالب است بدانید که ناخن از قسمت های مرده بدن محسوب شده و نیازی به نفس کشیدن ندارد. اگر بعد از پاک کردن ژلیش احساس کردید بافت ناخن هایتان کمی آسیب دیده است، از کرم یا روغن های مخصوص ترمیم ناخن استفاده نمایید. همچنین، حین مانیکور ناخن ها، کوتیکول را از بین نبرید؛ چرا که می تواند منجر به بروز عفونت شود.

 

مزایا و معایب لاک ژلیش چیست؟

 

 

خانم هوشیار مدرس برتر در زمینه خدمات ناخن در اندرزگو، برای مراجعه و بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید

 

 

قیمت ژلیش ناخن

هزینه ژلیش ناخن بنا به فاکتورهایی متفاوت است. هزینه فوق می‌تواند با توجه به منطقه مورد نظر در شهر، برند و وسایل مورد استفاده از 40-120 هزار تومان متغیر باشد. البته زمانی که از مواد دیگری برای طراحی ناخن استفاده کنید یا روی هر ناخن بخواهید طرحی متفاوت داشته باشید، این هزینه بیشتر خواهد شد. به عنوان مثال، هزینه لاک کروم که به شکل پوششی فلزی به نظر می‌رسد، به ازای استفاده در هر ناخن محاسبه می ‌شود.
البته اگر ترجیح می ‌دهید هزینه کمتری را بابت ژلیش ناخن پرداخت کنید، بهتر است با خرید کیت مخصوص ژلیش ناخن خودتان در خانه این کار را انجام دهید. شاید ابتدا برای خرید این مجموعه هزینه بیشتری را متقبل شوید؛ ولی اگر کمی آینده ‌نگری کنید، می‌بینید که با توجه به هزینه های آتی برای هر بار رفتن به آرایشگاه، این روش مقرون به صرفه‌ تر خواهد بود. برای خرید ژلیش ناخن می توانید به مراکز مخصوص فروش لوازم آرایشی مراجعه کنید.

 


وسایل مورد نیاز برای ژل پولیش ناخن


در صورتی که تمایل دارید لاک ژلیش را در منزل بزنید، باید قبل از هر چیز وسایل مورد نیاز برای این کار را داشته و علاوه بر لاک و دستگاه UV، ابزار ضروری دیگری را نیز تهیه کنید.

تاپ کت و بیس کت دو محصول ضروری برای زدن لاک ژلیش

 

برای زدن لاک ژلیش حتما باید قبل از کار از بیس کُت و بعد از اتمام کار از تاپ کُت استفاده شود. البته چند برند خود حاوی بیس کُت و یا تاپ کُت بوده و به صورت جداگانه نیازی به آن ها ندارند. همچنین لازم نیست بیس کُت و تاپ کُت حتما از یک برند خاص باشند.


لامپ UV یا LED وسیله ای مهم برای لاک زدن ناخن


لاک ژله ای باید زیر لامپ UV قرار گیرد تا خشک شود. لامپ UV این نوع لاک ها را در 1 تا 3 دقیقه و لامپ LED، این لاک ها را در 30 تا 60 ثانیه خشک می کند. Gelish 18G یکی از بهترین لامپ های LED در بازار است که قیمت مناسبی نیز دارد. لامپ UV مناسب نیز CNDShellc Official UV Lamp به صرفه و پرکاربرد است.


استون خالص مورد نیاز برای لاک زدن ناخن


برای پاک کردن لاک ژله ای استون خالص نیاز است. الکل 91%، برای پاک کردن لاک ژلیش مناسب است. قبل از زدن لاک ناخن و برای تمیز کردن ناخن باید از الکل 91% استفاده شود. البته هر نوع الکل بالای 70% نیز برای این کار کفایت می کند.


سوهان های کریستالی یا شیشه ای، ابزاری مهم در لاک زدن ناخن


سوهان های کریستالی و شیشه ای به گونه ای هستند که گویی سوهان درون شیشه قرار گرفته است. البته سوهان های دیگری هم در بازار موجود است که در آن ها سوهان به شیشه چسبیده نیست. البته سوهان های دسته دوم به اندازه سوهان های دسته اول ماندگاری ندارند. سوهان های کریستالی و شیشه ای چندین و چند بار قابل استفاده هستند و نیازی به تمیز کردن ندارند. البته این سوهان ها بیشتر برای مصارف شخصی توصیه می شوند.


شیکر مخصوص لاک، وسیله ای برای سادگی کار لاک زدن ناخن


تهیه این وسیله اختیاری است ولی داشتن آن کار را ساده تر می کند. این وسیله برای رقیق کردن لاک ژله ای که خود غلیظ است، به کار رفته و برای جلوگیری از پخش شدن ژل نیز به کار می رود.


کرم دست یا روغن کوتیکول، ابزاری مهم در لاک زدن

 

لوازم مورد نیاز برای ژلیش ناخن 

 

خانم شیدا مرادی متخصص کلیه امور خدمات ناخن، احیا، صافی و اکستنشن مو در سعادت آباد

 

 

همان طور که گفته شد، برای پاک کردن لاک ژله ای باید از استون خالص استفاده کرد. اما از آن جایی که استون، ناخن و پوست اطراف آن را به مقدار زیادی خشک می کند، بهتر است پس از به کارگیری آن از روغن کوتیکل یا کرم دست استفاده شود.

 

 

آموزش کامل ژلیش کردن ناخن در خانه

برای ژلیش ناخن ابتدا ناخن ها را مانیکور کنید. بدین صورت که اندازه آن را به طور دلخواه کوتاه کرده و سوهان می کشیم. سپس با استفاده از سوهان دستی، خط و خش هایی را روی سطح ناخن ایجاد می کنیم تا لاک بهتر روی آن بنشیند. از آن جایی که استفاده از ژلیش ناخن نیز به مانند کار با مواد می تواند باعث ایجاد قارچ شود، قبل از هر چیز ضد قارچ را می زنیم. سپس پرایمر مخصوص ژل را می زنیم و اجازه می دهیم چند لحظه در فضای آزاد بماند تا خشک شود.
در مرحله بعد باید بیس کوت را بزنیم. بدین صورت که ابتدا وسط ناخن و سپس کوتیکول را بیس کوت می زنیم. بیس کوت را باید در دو مرحله روی ناخن بزنیم. پس از هر مرحله، دست ها را زیر دستگاه UV قرار می دهیم تا به خوبی خشک شده و آماده لاک ژلیش شود.
لاک ژلیش را مانند لاک معمولی به روی ناخن ها زده و زیر دستگاه قرار می دهیم تا خشک شود. اگر احساس کردید لاک کمرنگ است و نیاز به چند لایه دیگر دارد، می تواند دوباره روی ناخن ها را لاک زده و هر بار زیر دستگاه قرار دهید. در آخر هم برای افزایش ماندگاری و جلوه ناخن ها، از تاپ شاین استفاده می کنیم. پس از این مرحله نیز باید دست ها را زیر دستگاه قرار داد.

 

لوازم مورد نیاز برای ژلیش ناخن


دوام ژلیش ناخن به چه صورت است؟

با توجه به متغیر بودن تخصص ناخن کارها و ابزار و مواد آن ها، زمان ماندگاری ژلیش ناخن نیز متفاوت است. به طور میانگین می توان یک تا سه هفته را برای ماندگاری لاک ژلیش در نظر گرفت. توجه داشته باشید که ژلیش ناخن را نمی توان با استون و لاک پاک کن پاک کرد. پاک کردن لاک ژلیش نیاز به تخصص بیشتری دارد که در آرایشگاه ها و سالن های کاشت ناخن انجام می شود. مدت زمان یک تا سه هفته که برای دوام ژلیش ناخن گفتیم، مدت زمانی است که ناخن ها سالم، بدون لب پریدگی و سیاه شدن می باشد. در غیر این صورت، اگر بعد از یک ماه برای پاک کردن آن اقدام نکنید، ژلیش با شکلی نه چندان شبیه به ظاهر اولیه اش روی ناخن ها باقی خواهند ماند. خصوصا اینکه در این زمان، ناخن به طور طبیعی رشد کرده و یک شکل هلالی در انتهای آن ایجاد خواهد شد. در صورتی که ژلیش ناخن لب پر شد، هرگز سعی نکنید آن را با دست به شکل نواری از روی ناخن جدا کنید. چرا که احتمال آسیب رساندن به بافت ناخن بسیار است. بنابراین بهتر است برای ترمیم ناخن ژلیش اقدام نمایید.

 


دستگاه LED بهتر است یا UV؟

معمولا برای خشک کردن لاک ژلیش از دو دستگاه LED و UV استفاده می شود که هر کدام موافقان و مخالفان خاص خود را دارند. برخی کارشناسان بر این عقیده هستند که لامپ UV ناخن ها را براق کرده و در مقایسه با لامپ های LED، ارزان قیمت تر است. خشک شدن در دستگاه UV بیشتر از دستگاه LED به طول انجامیده و لامپ آن هر از گاهی باید تعویض شود. نکته مهم دیگر این است که اشعه UV در دراز مدت و در صورت استفاده مداوم می تواند موجب بروز لک های پوستی شود.

 

دستگاه های ژلیش ناخن


چگونه می توان خطر دستگاه UV را کاهش داد؟

در سال 2013  از سوی بنیاد سرطان پوست امریکا، مطالعه ای در خصوص استفاده از دستگاه های UV در سالن های کاشت ناخن صورت گرفت.نتایج این تحقیقات نشان داد که خطر ابتلا به سرطان پوست در افرادی که از دستگاه UV استفاده می کنند، در دراز مدت وجود دارد. البته میزان این خطر بسیار کم است؛ به همین دلیل متخصصان پوست توصیه می کنند که قبل از قرار دادن دست خود در دستگاه، حتما از کرم ضد آفتاب روی پوست دست استفاده شود.

 

چنانچه هر گونه سوالی در رابطه با آموزش ژلیش ناخن در منزل داشتید، آن را از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید. کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخگوی شما خواهند بود.

 

 

خانم مرجان ترکمن مدرس و متخصص ناخن در شمال تهران - فرشته ، برای بهره مندی از خدمات ایشان با شماره زیر تماس بگیرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

سلام
من لاک ژلیش زدم میخوام بعد از یه ماه با ناخنگیرهای معمولی کوتاه کنم امکانش هست؟؟ لطفا راهنمایی کنید
با تشکر
با سلام من میخوام لاک ژل رو به صورت حرفه ای بزنم .
لطفا اگه میشه بگید که کلا و در کل چه چیزهایی لازم داره . به غیر از این چیز هایی که خودم نوشتم چیز دیگه ای هم لازم داره؟
دستگاه نور UV
بیس کت
تاپ کت
لاک ژل
نیپر
بافر
سوهان معمولی
یه سوال برای ترمیم ژلیش چه چیزهایی لازمه اگه میشه آموزششو بزارید.
و برای پاک کردن ژلیش چه چیزهایی لازمه؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: