یکشنبه 26 خرداد 1398 - 13:55:38

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو

راهکارهای تقویت رشد مو

مزوتراپی برای افزایش رشد مو

 

راهکارهای افزایش رشد مو

 


داشتن رژیم غذایی مفید و سالم، تاثیر بسیاری را در افزایش رشد و سلامت موها ایجاد می کند. متاسفانه بسیاری از افراد از تاثیر رژیم غذایی بر سلامت و افزایش رشد موهای خود آگاهی ندارند. خوشبختانه مواد غذایی طبیعی بسیار زیادی را می توان یافت که در تحریک رشد موها تاثیرگذار هستند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با 10 ماده غذایی قوق العاده برای رشد مو آشنا کنیم.


عوامل موثر در ریزش مو


رشد مو در سنین نوجوانی و جوانی از وضعیت بهتری برخوردار است؛ اما از زمانی به بعد ممکن است دچار ریزش، شکننده و کنده شدن موها می شود. عدم سلامت موها به دلایلی نظیر کمبود مواد غذایی، مصرف دارو، عدم تعادل هورمون ها، شیمی درمانی، ارث، استرس، بارداری و بیماری های خود ایمنی به وجود می آید. یکی از بهترین کارهایی که می توان برای سلامت موها انجام دهید، اطمینان از داشتن رژیم غذایی مناسب است. در ادامه شما را با بهترین مواد غذایی برای سلامت موها و افزایش رشد آن آشنا خواهیم کرد.


مواد غذایی مفید برای افزایش رشد مو


مواد غذایی که از ریزش مو جلوگیری می کنند و کلید اصلی رشد موها محسوب می شوند، به شرح زیر هستند:

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: آب

هیدراته شدن بدن یکی از عوامل موثر در سلامت ساختار کلی بدن به خصوص موها است. خوب است بدانید که یک چهارم رشد موها به آب بستگی دارد. در واقع بدون رطوبت مناسب، رشد موها کاهش یافته و موها ضعیف می شوند. آب موجب نرم تر و درخشان تر شدن موها شده و موجب سلامت آن می شود. اگر می خواهید وضعیت بدن و موهای خود را در بهترین حالت ممکن قرار دهید، به شما پیشنهاد می کنیم روزانه حدود 8 تا 10 لیوان آب بنوشید.

 

تاثیر آب در افزایش رشد موها

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: بادام

نور خورشید می تواند آسیب زیادی به موها برساند. در واقع، اشعه مضر خورشید همان طور که پوست را تحت تاثیر قرار می دهد، موجب آسیب به موها نیز می شود. از آن جایی که بادام سرشار از ویتامین ای است، نه تنها از پوست و فولیکول های مو در برابر استرس و آسیب اکسیداتیو مراقبت می کند، بلکه موجب تولید کراتین نیز شده و ظاهر مو را تقویت می کند. از جمله مواد غذایی که می توان جهت دریافت ویتامین ای مورد استفاده قرار داد می توان به بادام، دانه آفتابگردان و آجیل اشاره کرد.

 

تاثیر بادام در افزایش رشد موها

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: توت فرنگی

توت فرنگی نه تنها از ریزش مو جلوگیری می کند، بلکه نقاط کم موی سر را نیز به خوبی درمان می نماید. توت فرنگی حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C و آنتی اکسیدان است که تاثیر به سزایی در کلاژن سازی و تقویت دوام موها دارند. مو به وسیله پوشش محافظت کننده ای پوشانده شده که شامل کلاژن می شوند و بدون آن احتمال شکسته شدن افزایش می یابد. اگر می خواهید از شکننده شدن موهای خود جلوگیری کنید، می توانید از توت فرنگی، مرکبات و زغال اخته استفاده نمایید.

 

تاثیر توت فرنگی در افزایش رشد مو

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: حبوبات

انواع حبوبات سرشار از آهن هستند. چنانچه خون اکسیژن دار به اندازه کافی به سر شما برسد، رشد موهای شما را تحریک می کند. شما با مصرف حبوبات می توانید استحکام موها را افزایش داده و مانع از ریزش آن شوید.

 

تاثیر حبوبات در افزایش رشد موها

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: تخم کتان

اگر می خواهید چربی سر شما طبیعی باشد و از استرس اکسیداتیو هم جلوگیری شود، اسید چرب امگا 3 یکی از بهترین گزینه هاست که می توانید آن را در تخم کتان پیدا کنید. زمانی که از موهایتان به خوبی مراقبت نکنید، شکننده و مجعد خواهد شد. به دنبال آن، شانه کردن موها سخت شده و احتمال بروز ریزش مو یا حتی کچلی را افزایش می دهد. تخم کتان قادر است بافت موها را تقویت کرده و برای سلامت و زیبایی موها بسیار مفید است. میزان بالای اسید چرب موجود در تخم کتان موجب خاصیت درمانی این ماده نیز شده است.

 

تاثیر تخم کتان در افزایش رشد مو

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: غذاهای دریایی

یکی دیگر از عوامل ریزش مو، کمبود زینک می باشد. زینک ماده غذایی مفید و ضروری برای افزایش سلامت و قدرت موها است. غذاهای دریایی به راحتی حدود 50 درصد از نیاز روزانه به زینک را تامین کرده و سلامت موها را به خوبی تامین می کند.

 

تاثیر غذاهای دریایی در افزایش رشد موها

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: سبزیجات

سولفور ارگانیک موجود در سبزیجات، تاثیر به سزایی در سلامت و رشد موها داشته و برای بهبود کراتین مو نیز موثر است. این ماده در رشد موها کمک شایانی کرده که می توانید جهت دریافت آن، سبزیجات تازه مورد استفاده قرار دهید.

 

تاثیر سبزیجات در افزایش رشد موها

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: ماهی سالمون

موها بدون اسیدهای طبیعی مو، جذابیت خود را از دست داده و مستعد آسیب می شود. برای بازگرداندن اسید های چرب طبیعی می توانید ماهی سالمون را مورد مصرف قرار دهید که موها را پوشانده و درخشش آن را حفظ می کند.

 

تاثیر امگا 3 در افزایش رشد موها

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: آووکادو

چنانچه می خواهید رشد موهای خود را تحریک کرده و از استرس اکسیداتیو جلوگیری کنید، مصرف آووکادو به فراموش نکنید. آووکادو حاوی میزان بالایی از اسید چرب امگا 3 بوده و برای سلامت فولیکول های مو بسیار مفید واقع می شود. همچنین، اگر می خواهید ظاهر درخشان و زیبایی را به موهای خود بدهید، می توانید مقداری از این میوه مفید را به فرق سر بزنید و پس از گذشت نیم ساعت، آبکشی کنید.

 

تاثیر آووکادو در افزایش رشد موها

 

10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو: تخم مرغ

آیا می دانستید رشد موها بدون پروتئین متوقف می شود؟ پروتئین موجود در تخم مرغ نه تنها به افزایش رشد موها کمک می کند، بلکه در سلامت هر چه بیشتر و درخشندگی آن نیز بسیار تاثیرگذار هستند. مصرف تخم مرغ به صورت هر روز یا یک روز درمیان می توان میزان بیوتین موهای شما را افزایش داده و رشد موها را به خوبی تنظیم کند.

 

تاثیر تخم مرغ در افزایش رشد موها


راهکارهای افزایش رشد موها


داشتن رژیم غذایی سالم، یکی از راهکارهای افزایش رشد موها است. اگر می خواهید رشد موهای خوبی داشته باشید، پیشنهاد می کنیم راهکارهای زیر را انجام دهید.

پرهیز از شستشوی مداوم موها

اگر عادت به شستشوی روزانه موهای خود دارید، بهتر است بگوییم هر چه زودتر این عادت خود را ترک نمایید. شستشوی روزانه موها باعث از بین رفتن روغن های طبیعی و لازم مو شده و موهای حساس و شکننده ای را برایتان به ارمغان می آورد.

قیچی کردن نوک موها

کوتاه کردن مرتب نوک موها می تواند از بروز موخوره و همچنین آسیب موها جلوگیری کند. اگر تمایلی به کوتاه کردن زیاد موها ندارید، می توانید به آرایشگر خود توصیه کنید که تنها یک یا دو سانت از نوک موها را کوتاه کند.

مصرف انواع ویتامین ها

کمبود ریبوفلاوین و بیوتین می تواند ریزش مو را به دنبال داشته باشد. برای جلوگیری از بروز این کمبود می توانید مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین ب نظیر موز، سیب زمینی، جو دو سر و اسفناج را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. این مواد غذایی قادرند موهای بلند را سالم نگاه دارند.

پرهیز از استرس

آیا می دانید استرس منجر به ریزش مو می شود؟ پس سعی کنید این فشار را از روی خود کم کنید تا ریزش مو نیز کاهش بیابد.

ماساژ پوست سر

ماساژ روزانه پوست سر منجر به تحریک جریان خون شده و سلول های مرده پوست را از بین می برد. این موضوع در رشد جدید موها بسیار تاثیرگذار است. برای ماساژ پوست سر از نوک انگشت ها استفاده کرده و آن را به آرامی روی کف سر بمالید.

استفاده از روبالشتی ابریشمی

روبالشتی های ابریشمی برای موها مفید هستند. به دلیل آن که ابریشم منجر به اصطکاک نشده و موها را سلامت نگه می دارد. پارچه های کتان دارای فیبرهایی هستند که به ساقه های مو برخورد کرده و منجر به شکستگی و موخوره موها در خواب می شود.

اجتناب از مصرف سشوار و اتو مو

گرما به مرور زمان موجب آسیب رساندن به موها شده و رشد آن را کاهش می دهد. بهتر است اجازه دهید موها پس از شستشو، در معرض هوای آزاد خشک شوند. همچنین می توانید از خنک ترین درجه سشوار برای خشک کردن موها استفاده نمایید. از محکم بستن دم اسبی یا فر کردن بیش از حد مو نیز پرهیز کنید.

استفاده از مواد محافظ مو

قبل از قرار گرفتن موها در معرض نور آفتاب می توان از تونیک ها و ماسک های مخصوص مو جهت محافظت از موها در مقابل آفتاب استفاده کرد، برای جلوگیری از واکنش های مختلف پوست سر سالم می توان از روغن ها مخصوص که سبب درمان شوره خارش و تحریکات پوستی می شود، استفاده نمود زیرا واکنش های مختلف پوست سر سالم به کمبود محافظت از لایه هیدرولیپیدی نرمال بستگی دارد . استفاده از ماسک های آب رسان به خاطر پ هاش اسیدی که دارند هرگونه بقایای اکسید کننده و بازی را از بین می برند و سبب پاکسازی سطح موها بعد از رنگ و دکلره می شوند این نوع ماسک ها را برای درخشندگی ثبات موها به مدت 5 الی 15 دقیقه روی موها زده و زمان استفاده موها باید تمیز و شسته باشند، بعد از مکث لازم موها را آب کشی می نماییم.

استفاده از ماسک مو

ماسک مو، سبب تقویت ساقه موها شده و موها را نرم و لطیف می کند. استفاده از ماسک مو بعد از شامپو کردن موها طبق دستور شرکت سازنده می باشد. حفظ رطوبت مو و جلوگیری از موخوره یکی از مزایای ماسک مو می باشد. برای بازسازی ساختار موهای رنگ شده و حفاظت از موها در برابر اشعه خورشید و تثبیت رنگ مو و ایجاد درخشندگی در موها از ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده می توان استفاده نمود. رطوبت رسانی به موهای آسیب دیده و تقویت و ترمیم ساقه مو و هم چنین جلوگیری از سستی و موخوره موها و ایجاد درخشندگی و حالت پذیری در موها با استفاده از ماسک مخصوص موهای آسیب دیده امکان پذیر است.

انجام مزوتراپی

مزوتراپی، یک روش برای رشد مو بدون نیاز به جراحی است. در این روش، مواد مغذی و مواد ضروری به مزودرم و یا لایه میانی پوست می رسد. مزوتراپی مناطق خاصی را  مورد هدف قرارمی دهد تا اثربخشی را با کمترین خطر و عوارض جانبی ایجاد کند. مزوتراپی ممکن است، با برخی از سوزن های کوچک برای تزریق مواد مورد نیاز برای رفع ریزش مو انجام شود. همچنین تکنیک جدیدی، مانند مزوتراپی بدون سوزن وجود دارد که به جای سوزن ها از پرتوهای نور استفاده می شود.

چگونه مزوتراپی باعث تقویت رشد مو می شود؟

مزوتراپی با تحریک فیزیکی و شیمیایی ساختار مو عمل می کند. منظور از تحریک فیزیکی این است که با سوزن، سوراخ های ریزی ایجاد می شود که با روند بهبودی آن ها، کلاژن و الاستین  کاهش می یابد. الاستین و کلاژن، کاتالیزورهای ضروری پوست هستند که به رشد مو کمک می کنند. اما در تحریک شمیایی ساختار مو، مواد تشکیل دهنده تزریق شده زیر پوست، باعث تحریک ارگانیسم و گردش خون می شود. از جمله فواید مزوتراپی می توان به بهبود گردش خون، کاهش التهاب، تحریک کلاژن، افزایش فولیکول برای رشد مجدد موها و جلوگیر از ریزش مو اشاره کرد.
معمولا هر جلسه از مزوتراپی حدود 10 تا 30 دقیقه به طول می انجامد و این زمان به محدوده تحت درمان بستگی دارد. برای گرفتن نتیجه بهتر از مزوتراپی، این درمان باید در چند جلسه انجام شود.

مراقبت های بعد از مزوتراپی

اگر می خواهید سلامت موهای شما از دوام بالاتری برخوردار باشد و موهای شما به خوبی رشد کند، باید مراقبت های بعد از انجام مزوتراپی را به خوبی انجام دهید:

• 12 ساعت پس از مزوتراپی نباید موی خود را بشویید و یا هیچ ماده شیمیایی را روی سر بزنید.
• فعالیت های سنگین انجام ندهید، چون ممکن است باعث عرق کردن پوست سرتان شود.
• حداقل برای دو روز در معرض آفتاب قرار نگیرید.

 

مزوتراپی روشی آسان و مؤثر برای درمان ریزش مو است که مواد مغذی مناسب را به مو می رساند. با این وجود قبل از انجام مزوتراپی با دکتر خود مشورت کنید تا مطمئن شوید، درمان مناسبی برای شما محسوب می شود. در این مطلب به معرفی 10 ماده غذایی فوق العاده برای رشد مو پرداختیم.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: